Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata

Aloittaja *HOKE*, 15.04.05 - klo: 16.45

JQ

Hyndän ei tarvitse olla iso. Kyllä pienestäkin hyndästä hyppää hyvin jos sen duunaa kunnolla.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

aKey

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Hyndän ei tarvitse olla iso. Kyllä pienestäkin hyndästä hyppää hyvin jos sen duunaa kunnolla.

Joo, se nähtiin eilen :D

Jartsa

Siellä oli hirveät skabat teillä :o

moukari

Heh joo meet ekana stoppariin ja kaks autoo niskaan perässä heh on muute videolla ;) siis eile oli kyl hauskaa...
JQ Taisit tehä lavangon korkeus ennätyksen  :lol:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

*HOKE*

Ei oo pelkookaan korkeus ennätyksen kanssa... Korkeus ja pituus ennätys on suvereenisti mulla...
Sillon ku hyndä oli vielä tuore niin siitä oikeesti pääs korkeelle ja pitkälle...

Mika R

Niin se oli stoppari, nythän se on enemmän hyppyri josta kyllä hyppää kivasti

*HOKE*

Hyppääkö suoraan edessä olevien radan reunusputkien yli suoranpätkälle joka on pyykkilautojen jälkeen?
Lavangon kisoissa hyppäsin niitten yli, ja sillonhan tosiaan se oli stoppari joka ei pitkälle lennättänyt, joten voitte varmaan kuvitella korkeuden mikä tarvittiin että lensi niihin pituuksiin. Jerryllä on videolla muutama niistä hypyistä, mutta ei ikäväkyllä sitä pisintä. Loput jäi siihen putkien päälle.

JQ

Joo mä hyppäsin sinne suoralle. Ihan kiva ilmalento oli
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

juska

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Hyndän ei tarvitse olla iso. Kyllä pienestäkin hyndästä hyppää hyvin jos sen duunaa kunnolla.

josee, sua ei nyt kuunnella. tulee meinaan IISOOOOO hyndää
Racers Group Finland Team

Tappi

Hyppyreiden rakentamisessa on muistettava turvallisuustekijät: ne eivät saa olla nostajille vaarallisia! Jo nykyisetkin hyppyrit ovat pari kertaa aiheuttaneet selkeän vaaratilanteen nostajalle.
Lavangossa on 2006 kaksi arvokilpailua: PM kilpailu ja SM osakilpailu. Näihin on löydyttävä kilpailunjohtajat, jos radan turvallisuus ei ole kohdallaan, ei ole kovin helppoa löytää kilpailunjohtajaa.
Kilpailunjohtaja on vastuussa radan turvallisuudesta ja jos jotain sattuu...
Valvojalla on myös sanansa sanottavana turvalllisuuteen, selkeästi vaarallista rataa ei tarvitse hyväksyä ollenkaan kilpailupaikaksi.

kallek

Minkä h#&%"¤¤n takia hyndien pitäis olla vielä isompia?? Jos ei noi Lavangon nykyset hyndät riitä nii täytyy olla päässä vikaa!

HelpDesk

Ihan rauhassa... ja jos on auto minkä voi rikkoa niin voi tehdä 4m hyndän  :D  :lol:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

kallek

Hyndät on kyllä kivoja, mutta tehään mielummin pieniä (tai keskikokosia) ja vaikeita ku mega isoja ja helppoja.

*HOKE*

Iso ei oo koskaan helppo, koska lipsahdus voi maksaa paljon...
Iso on näyttävää ja vetoo yleisöön. (tietty sitä yleisöä vois enemmän ollakki että ois mihin vedota...)

No mut tosiaan kaikkee pitää olla, suurta ja pientä.

Eniten itseasiassa mä pidän lavangossa niistä pienistä hyndistä jotka on tuplatriplahyper hyndien jälkeen... Mahtava kohta.
En oikeestaan tiedä lavangossa mestaa mistä en ihmeemmin pitäis...

kaide

Lainaus käyttäjältä: "Tappi".
Lavangossa on 2006 kaksi arvokilpailua: PM kilpailu ja SM osakilpailu
pitäs varmaan vau:n panostaa radan kunnostamiseen
www.punkrodder.com HoSe Kebab

*HOKE*

Nimenomaan... Ketkäköhän radan kunnosti ja muutenkin järkkäs talkoot ennen vikaa kisaa???

Jos on naristavaa hyndien koosta ja turvallisuudesta niin tekemään sille radalle jotain, ettei meikäläisten tartte ite kaikkee tehä jopa omilla työkaluilla ja kuunnella päälle narinaa ratakorteista yms. Enemmänkin radan eteen ois voitu tehä, mutta aavaimet puomiin on henkilöillä joita ei pahemmin radalla näy/kuulu (poikkeuksena Jose).

Radan kunnostelu treenejen ohessa onnistuis myös jos olis avaimet siihen koppiin. Ei kukaan kanna työkaluja mukanaan, eikä todellakaan ketään pahemmin kiinnosta radan eteen mitään tehdä kun saa vaivanpalkaks pelkkää marinaa.

Tervetuloa mahdollisten kisajohtajien itse suunnittelemaan kuskejen kanssa ja varsinkin rakentamaan rataa jonka "hyväksyvät".

Sori, mut rupes taas hieman sapettamaan.

Rph

Kukas on Lavangon ratamestari ?
mydään lennokipiruustuksia .)

*HOKE*

:mrgreen:

Jos nyt ratamestariks joku pitää nimetä niin kai se oli Juska...
Ite porukalla ihmeteltiin että ennen kisoja pitäs saada rata kuntoon ja kaveriporukassa hieman höpistiin päivistä millon vois rakennella...

Ja sit ku vihdoin porukka pysty radan vesisateessa rakentamaan niin tulee hirveetä avautumista ku ei pääse ajamaan ja jopa yksi jantteri oli ajamassa kisaa edeltävänä päivänä vaikka henkilökohtaisesti oli hänelle ilmoitettu että rata on SULJETTU, eikä kukaan saa ajaa...

Ja mitä rakentajat hyöty mudassa konttaamisesta ja käsin rakentamisesta??? (Kyllä.. käsin, koska vesisateessa lapioon tarttu kaikki savi joten ei voinu käyttää)
Ei mitään hyötyä... pelkkää avautumista.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "kallek"Hyndät on kyllä kivoja, mutta tehään mielummin pieniä (tai keskikokosia) ja vaikeita ku mega isoja ja helppoja.

Tottakai isoja ja vaikeita, jos ei Kalle kelpaa niin vaihda rata-autoiluun :D Tai vaihtoehtoisesti tervetuloa Lavangon talkoisiin jos haluat vaikuttaa!

Juskahan se on meiän Ratamestari !

JQ

Itseasiassa olen ihan samaa mieltä kallen kanssa. Sitäpaitsi isot hyndät peittää näkyvyyttä ja ei oo tasapuolisia kaikille, koska korokkeen jommassa kummassa reunassa auto häviää tod. näk. näkyvistä. Ennemmin kannattaa tehdä keskikokoisia hyndiä hyvin, koska niistä lentää ihan riittävän pitkälle. Ja sitäpaitsi se pituus ei oo tärkein tekijä, vaan se miten se sopii radan rytmiin. Lavangossa ainoastaan ne 5 takahyndää ovat melkein hyviä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

kallek

Äläpäs rupee avautumaan talkoista. Viime kesä ja edellinen jäi vähälle ku olin intissä. Olen kuitenkin talkoillu Lavangossa ennen ku montaa muuta on sielä näkyny.  Muutama vuos sitte kuivattii rataa JQn kanssa pirun moneen kertaan ja kivaa oli ku seuraavana päivänä tuli aina lisää vettä  :wink:

*HOKE*

Avautuminen ei ollutkaan rataa käyttävien suuntaan...  :wink:

Mika R

Intti on hyvä syy ei siinä mitään :D
Hyvä että kävit, moni jamppa jättää väliin tänä päivänä :(

Oho, mistäs nyt tuulee kun JQ on tota mieltä  :shock:

Eniten mua ketuttaa ajaa sellasta pientä pompotusta..parempi isot hyndät kuinjatkuvat nyppylät, saa sentään päästellä kunnolla. Vaikka mulle on aika sama, pääasia että päästään ajaa.

Samaa mieltä keskikokoisista hyndistä, nykyiset on hyviä, pääasia että profiili on kunnossa.

Vaikka eiköhän nämä asiat käydä sitten läpi oikeasti talkoissa ensi keväänä, tässä näitä on aika turha nyt käydä läpi.

juska

Lainaus käyttäjältä: "kaide"
Lainaus käyttäjältä: "Tappi".
Lavangossa on 2006 kaksi arvokilpailua: PM kilpailu ja SM osakilpailu
pitäs varmaan vau:n panostaa radan kunnostamiseen

niin ja kuka tekee ja mitä tekee.

allekirjoittaneeseen ei ainakaa ole yhteyttä otettu.

juha rousku
Racers Group Finland Team

moukari

Ku juskan idoita kuuntelin, ni ei siit radasta oikeesti varmaan hullumpi tulis vähenis paikat missä auton voi pienellä virheellä laittaa ihan remonttiin... Hyviä ideoita kannatan!!
Heh Juska tuli muute hauskoja kuvia pari on sen näkösii et auto olis heitetty vaan siihen kameraan  :lol:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

RC-BASTARD

Hei onko siellä lavangossa vielä porukkaa ajelemassa ?.
kenelle voi heittää sen 5€ kerta maksun?  

Ajatuksena oli tulla tänään kokeilee radalla ajoa tuolla hyper7:lla.

-Juri-
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Mika R

Mee nyt vaan kokeilee eiköhän maksut ole maksettu tältä kaudelta jo

Mika R

Vieläkös jengi on käyny ajaa?

Juha.N

Tänään olis tarkotus käydä vähän rikkomassa autoja.

Mika R

Hienoa, kerropas sit miltä siellä näytti