Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata

Aloittaja *HOKE*, 15.04.05 - klo: 16.45

jerzirccar

Kuka muistaa SIG yhtyeen kappale "tiina menee naimisiin". Tähän väliin-----> TIMO ON NIIN ONNELINEN, HÄN MENEE NAIMISIIN, EI USKONUT HÄN UNELMIIN......... Hitsi vieköön kaveri menee tosiaan naimisiin. Kait tän sai sanoa täällä. :wink:
Jerzi

PS Itse olen ollut 10v naimisissa :wink:

PS2 Voikos radalla ajaa tänään, vai onko siellä kovin märkää....

JTKa

VAU:n ylläpitämien ajopaikkojen käyttömaksu on 34 €/vuosi VAU:n jäseniltä ja 68 €/vuosi ei jäseniltä. Ratamaksua vastaan saa ratakortin jolla voi osoittaa ajo-oikeutensa radalla. Ratamaksu maksetaan VAU:n pienoisautoilijoiden tilille 122030-178216. Muista laittaa viestiin Ratamaksu 2005 ja nimesi sekä osoitteesi. Ratakortin saa seuraavana maksun jälkeisenä kuukautena Leif Malmströmiltä (tiliotteet saadaan kuukausittain). Maksun jälkeen ajo-oikeuden voi todistaa maksukuitilla (myös nettipankin tulostettu kuitti kelpaa)

Henkilöt jotka eivät halua maksaa vuosittaista ratakorttia, maksavat 5€/ajopäivä ratamaksua. Maksu maksetaan radalla. Maksun voi suorittaa VAU:n PA-jaoksen jäsenille (Nappe, Torkkola(t), Jalas (Timo/Veikko), Kurvinen, Kuusinen, Karvonen tai JQ). Päivämaksusta saa maksulipukkeen.

Ratakortti oikeuttaa ajamaan kaikilla VAU:n ylläpitämillä radoilla koko kalenterivuoden. Eli Rajatorpan mattorata ja Lavangon crossirata.

Henkilöt jotka ovat osallistuneet antaumuksella ratatalkoisiin (siis todella tehneet töitä radalla), voivat tulla keskustelemaan talkoohyvityksestä ratakortin muodossa.

Tattarisuon asfalttirata on Helsingin nuorisoasiainkeskuksen ylläpitämä rata, josta VAU ei peri ratamaksua.

Ratakortteja aletaan valvoa M-8 kisojen jälkeen 15.5 alkaen.

Terveisin Tapio Karvonen
VAU:n PA-jaos

Heering80

Mitä iloa on liittyä VAU:hin kun kerta radan käytöstä joutuu maksamaan aivan saman hinnan, olit jäsen tahi et?

zaku

saakohan tuolla ajaa 1/6 autolla?

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "zaku"saakohan tuolla ajaa 1/6 autolla?

ei todellakaan, savirata ei kestä, menee pilalle

me ollaan siellä oltu talkoissa useita tunteja ja niitä tunteja ei passaa heittää hukkaan

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "Heering80"Mitä iloa on liittyä VAU:hin kun kerta radan käytöstä joutuu maksamaan aivan saman hinnan, olit jäsen tahi et?

No tavallaan kyllä silloin jos et meinaa ajaa kuin yhden kauden. Eli seuraavana vuotena ei tarvitse kärsiä liittymismaksusta ja ratamaksu on "puoleen hintaan" ei jäseneen verrattuna.

Tietty herää kysymys, miksei ratamaksu ole erikseen krossi- ja sisäbaanalle :!:  :?:
---

Heering80

Niin niin, muttakun jäsenmaksu on 35 ja ratamaksu 35, niin se on ihan sama vaikka maksaisi 70€ joka vuosi... Sen ymmärrän, että liittymismaksu on 35 ja sit siihen ratamaksu päälle, mutta yleensähän noista saa jäsenet jotain alennusta sit tulevina vuosina. Ei tässä tapauksessa.

No ok, jonkun AKK:n lehden saa kotiin kannettuna jos on jäsen, mutta jos se on samaa tasoa kuin venekerhojen läpyskät, niin en sit tiedä kannattaako. Kertokaas te jäsenet, minkälainen tuo lehti on.

Miceblaster

Terve!
Tuli hankittua Genesis  :D ja nyt kaipalen ajopaikkoja ja tietoja kerhoista!
Onko Lavangolla jokin omateam vai onko se ihan yleisessä käytössä? Onko siellä omat ajat aloittelijoille?
Osaisiko joku suositella kerhoa johon voisi liittyä ja mistä saisi tietoa polttis autoista tälläinen uusi polttisharrastaja. Aikaisemmin ajellut HPI:n 1/10 sprint sähkiksellä (Porsche)  :)
Be the force whit u Genesis!

Heering80

Kävin tänään (La) napsimassa jotain kuvia Lavangon kisoista ja kuvia voi katella TÄÄLLÄ. Kuvat nyt on mitä on, kun en oo pro. Mutta ehkä joku tunnistaa oman autonsa sieltä :)

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "Heering80"No ok, jonkun AKK:n lehden saa kotiin kannettuna jos on jäsen, mutta jos se on samaa tasoa kuin venekerhojen läpyskät, niin en sit tiedä kannattaako. Kertokaas te jäsenet, minkälainen tuo lehti on.

No puutun nyt vielä tähän sen verran että kisalisenssin saadakseen on kuuluttava johonkin seuraan, eli se hyöty tuosta jäsenyydestä sitten ainakin on. Seuralla on myöskin paljon muutakin toimintaa tarjottavana kuin pikkuautot.
---

Timo

Kisaa, jos meinaa ajaa niin pitää kuulua johonkin seuraan, että saa lisenssin. Voihan sitä liittyä mihintahansa muuhun seuraan ja maksaa sinne jäsenmaksun 35e ja sitten vielä erikseen 70e ratamaksun.

Heering80

Joo toi asia selvisikin minulle eilisen aikana. Pistän vaihtoehdot harkintaan.

RC_seniori

Voikos kerhoon kuulumattomana ajaa pikalisenssillä ?
Ja saako niitä kaikista kilpailuista?
Power-Save-Racing Team

tux10

Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"Voikos kerhoon kuulumattomana ajaa pikalisenssillä ?
Ja saako niitä kaikista kilpailuista?

Voi ja saa!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Rph

Oltiin porukalla katsomassa kisoja, ja yllätyimme kuinka hyvin tuo teidän radan savi aines kestää kulutusta, pelottaa oikein etukäteen jos ulvilassa on kuivaa kisojen aikana, koska meidän savi ei ole noin kovaa. Mut asiaan, kisat olivat hyvin johdetut ja mekaanisista vioista johtuvia keskeytyksiä oli todella vähän. Itse luulin muuta kun näin eka kertaa autot ilmassa noissa isoissa hypyissä ja sen jälkeen selällään maassa.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Matias V

Rph, Lavangon baana oli finaalin jälkeen jo aika huonoss kunnossa, muttei vielä ihan hirveän pahassa.
Kovaan saveen tullut sellaisia 10cm röykkyjä, joita voidaan jo sanoa 'autokaatajiksi'.
Tollaset röykyt tulee kovalla savella, mutta jos on pehmeää savea, niin röykyt ovat isompia, ja ne ovat helpompia ajaa.
Kovalla savella olevien röykkyjen reunat ovat myös kovia, joista se auto kippaa helposti.
Pehmeässä savessa on sellaista irtomaata, jossa ei ole niin kova pito ja auto ei kippaa niin helposti.

Kertokaa te, jotka olette isoja kisoja kiertäneet, että kumpi on pahempi;
Pieni röykky kovassa savessa, vai iso reikä pehmeässä savessa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

kallek

pienissä röykyissä voi ajaa kovempaa

Niko

Mun mielestä mitä A-finaalin jälkeen jäin baanalle ajamaan muutaman tankin, niin baana oli kyllä ihan ajettavassa kunnossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

kallek

Ei se rata mitenkään ihan hirveessä kunnossa oo. Onhan se röykkynen, mutta joka kohassa voi vielä kuitenki ajaa kilpaa. Toivottavasti saadaan rataa vähän tasotettuu, mutta valittaminen radan kunnosta on mun mielestä aika turhaa. Rata on kuitenkin samanlainen kaikille.

Matias V

Noh, onhan se totta, ettei se mikään kovin paha ollut.
Kun katto indoor hollandin ratakuvia.
huhhuh, toi on sileä siihen nähden..
Nojoo, mut olis kiva joskus ajaa sellasel tasasel radalla, missä isot hypyt.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Niko

Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Noh, onhan se totta, ettei se mikään kovin paha ollut.
Kun katto indoor hollandin ratakuvia.
huhhuh, toi on sileä siihen nähden..
Nojoo, mut olis kiva joskus ajaa sellasel tasasel radalla, missä isot hypyt.

Taisi sielä muutamia röykky olla ja aika syviä ;) Woopsia koko rata :D

Sielä oli muuten mielestäni hieno idea. Oli käytetty mattoa radalla pahimmissa kulumiskohdissa. Niissä kohdissa baana ei kulunut oikeastaan ollenkaan. Aiomme kokeilla mattoja Turun radalla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jani Lindqvist

Kyl sitä nyt valitetaan röykyistä.. Tuo vähän haastetta radalle, varsinkin liukkauteen yhdistettynä, siinä näkee ketkä pystyy ajamaan silti varmasti ja kovaa. Krossiahan tää on, jos röykyt harmittaa niin siinä on vieres reilusti asvalttia ;)

Tottakai se on hauskempaa ja helpompaa ajaa tasasella radalla ja hyndistä mistä hyppää joka kohdasta samalailla.. Tykkää vaan olla radat heti samassa kunnossa kun alkaa tasoittamaan. Jos haluaa kisat ajaa vähän tasaisemmalla radalla niin kisaa edeltävien talkoiden jälkeen radalle pitää laittaa EHDOTON AJOKIELTO perjantaihin saakka. Muuten se ei onnistu. Ja vielä jos talkoiden yhteydessä tekee muutaman uuden jutun niin ei kotipaikkakuntalaiset hyödy niin paljon ;)

Tuukka

Janin kanssa samaa mieltä. Ei sitä nyt koko ajan tarvii olla tasoittamassa. Sen sijaan jos tulee sellaisia vaurioita, jotka hajoittavat autoja, niin silloin välitön korjaus on tarpeen ja järkevää. Esim pääsuoran päässä meni se putki rikki finaalissa. Jäiköhän sinne putken pidiketappi maahan pystyyn ilman putkea!?

jerzirccar

Tällä kertaa kaverit jotka sanovat että siellä on syviä reikiä niin ei todellakaan ole ajannut radalla missä niitä todella on. Siellä ei kertakaikkiaan  pääse etenemään kuin ihan hiiren vauhtia, esim vanha rata malmilla, hyvinkäällä joskus kauan sitten, tattiksen rata oli välillä niin reikäinen että ne olivat jo melkein kettu ansojakin. Olishan se kiva ajaa joskus kovaakin en sitä sano mutta tuo meidän lavanko on nyt sellainen että haastetta riittää. Joo totta mooses tuo pääsuoran lopussa  rata este pitää korjata, taisin olla myös yksi niistä joka meni siihen onneksi auto ei hajonnut.
Jerzi

blenheim

Tuukka, ei jäänyt sinne tappia. Timppa kävi nykäisemässä sen ja minä korjasin taidokkaasti katkenneen putkenpätkän keskeltä mutkaa pois ;). Jerzi tosiaan rysäytti siihen melko rankasti, taisi kaksikin kertaa mennä. Joka kerta kuului ikävä rysähdys kun istuin katsomassa ihan siinä mutkan kohdalla rinteessä.
Niin, röykyt kuuluvat krossiin. Ei sille mitään voi.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Matias V

Lainaus käyttäjältä: "juska"

mites ois pikku talkoot + iso jyrä ja se spoori/seinä mist puhuttiin

-J-

Juska, mun mielestä olis ihan rok.
Täytyy radalla ens LA katella sit lisää...

Jos muutkin innostuisivat!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

JQ

MIKÄ SPOORI?????
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "JQ"MIKÄ SPOORI?????
Suunniteltiin että lähes kaikki radat mutkat ovat kallistettuja, jyrkästi. Näin saadaan vesi hyvin pois.   :wink:  :wink:  :wink:

cevipu

Lainaus käyttäjältä: "Heering80"Kävin tänään (La) napsimassa jotain kuvia Lavangon kisoista ja kuvia voi katella TÄÄLLÄ. Kuvat nyt on mitä on, kun en oo pro. Mutta ehkä joku tunnistaa oman autonsa sieltä :)

Hienoja kuvia! Todella lähellä pro -tasoa :)

juska

Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Lainaus käyttäjältä: "juska"

mites ois pikku talkoot + iso jyrä ja se spoori/seinä mist puhuttiin

-J-

Juska, mun mielestä olis ihan rok.
Täytyy radalla ens LA katella sit lisää...

Jos muutkin innostuisivat!

lauantaina mennään turkuun :D

ja toinen juttu on se että vaimo lähti tos klo 20:00 töihin ja ei keksinyt muuta tekemist mulle kuin tiskata. päätin tiskauksen jälkeen lähtee lavankoon vesisateeseen, kopin avain kädessä kattelin rataa ja sit tuli joku suonenveto päähän plink!! lapio ja lana kouraan ja tasoittelee rataa.
tuli varmaan aika hyvä kun pääs hiaroo oikeen kunnolla liejuksi paikkauskohdat.

tiedän...  HULLU
Racers Group Finland Team