Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Käyntihäiriöt

Aloittaja Driver90, 29.04.05 - klo: 09.45

Driver90

Onko koneeni väljentynyt, kun sammuu kun sen ajaa lämpimäksi.Aluksi se toimii ihan hyvin.Ja miten se kaasuvivusto säädetään?Kun jarruttaa, se sammuu.

ossi v

Servovartta siirretään yhdellä pykälällä suuremmalle.

wictro

kaks vaihtoehtoa ekaks:
joko sulla on tyhjäkäynti säädetty liian kovalle, jolloin se yrittää pyörittää renkaita ja jarruttaa samalla => sammuu

tai sitten se on liian alhaisella, jolloin kaasarin kurkku menee kokonaan kiinni => sammuu

kattos se vaik ensin
-Lithium Love Racing-

l150040

Olet siis säätänyt moottorin tyhjäkäynnin servon trimmistä. Tee seuraavasti asian korjaamiseksi.

- Väännä servo ihan reilusti jarrulle tai ota vaikka linkki irti ja väännä/työnnä kaasarissa oleva kaasuvipu pienimmälle. Nyt rummun ja kurkun välissä tulisi olla pieni esim. noin 1 mm aukko.

- Jos ja kun aukko on pienempi, niin väännä tyhjäkäyntiruuvia kiinni kunnes aukko suurenee riittävästi.

- Käynnistä moottori ja anna sen lämmetä reilusti normaaliin käyntilämpöön.

- Nyt tyhjäkäynti säädetään sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista pitäen kokoajan kurkku mahdollisimman suljettuna. Eli auton tulee pysyä hyvin käynnissä, mutta kytkin ei saa vielä ottaa kiinni (auto pysyy paikallaan).

- Nyt voidaan varsinainen linkin säätö aloittaa. Laita radio päälle, laita trimmi keskelle, laita servon varsi suoraan.

- Linkissä oleva lukitsija kiinnitetään siten, että kaasarin ollessa tyhjäkäynnillä ja servon varren ollessa suorassa tämän lukitsijan ja servon väliin jää pieni 0,5 mm rako. Eli servo ei vedä yhtään kaasarin vipua auton ollessa tyhjäkäynnillä. Eli moottoria pitää sopivalla tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntiruuvi eikä servo.