Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

Breweri

Dremelillä ruuvin kantaan viilto ja talttapää ruuvimeisselillä auki. Hienoinen lämmittäminen voi kans auttaa asiassa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

bluebeetle

Dremelillä ura ruuvinkantaan ja talttapäisellä ruuvimeisselillä pois.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

suzuki1

Mikä olis sopiva pinjoni hpi rs4 pro2:seen lrp v10 spec.4 17x2 motille kun spurri on 122 hampainen ja 64p?

Tuolla lrp:n nettisivuilla lukee että touring-autoon pitäs olla 7.0 : 1 välitykset.

suzuki1

Miten saa kuulalaakereista irti sen kumitiivisteen?

l150040

Vaikka askarteluveitsen kärjellä.

suzuki1

ull3

Lainaus käyttäjältä: suzuki1 - 18.04.08 - klo: 11.09
Ei ole sellasta  :cry:

No sitten joku muu terävä ja ohut esine  :police:
Näillä eteenpäin!

l150040

Lainaus käyttäjältä: suzuki1 - 18.04.08 - klo: 11.09
Ei ole sellasta  :cry:

Mattopuukko, vanhanajan partakoneen terä, fileerausveitsen kärki...

Tai sitten menet ja ostat sen askarteluveitsen.

historia

Miksi mun tee-se-itse akkupurkuri toimii vain silloin kun vääntää liittimiä toisiaan kohden. Deanssit on. Liitin vaihdettu kerran ei auttanut mitään...
E: Sain väännettyä niitä metallipäitä että ne ottaa kiinni.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

ull3

Lainaus käyttäjältä: historia - 20.04.08 - klo: 13.34
Miksi mun tee-se-itse akkupurkuri toimii vain silloin kun vääntää liittimiä toisiaan kohden. Deanssit on. Liitin vaihdettu kerran ei auttanut mitään...
E: Sain väännettyä niitä metallipäitä että ne ottaa kiinni.

Aika monella ja itselläni myös on jossain vaiheessa tuo ongelma deanssien kanssa. Liittimen urospuolen "viiksiä" hieman vääntää kaarelle niin rupeaa taas virta kulkemaan.
Näillä eteenpäin!

suzuki1

Mitä öljyä kuuladiffeihin voi laittaa?

*HOKE*

Hakua käyttämällä kesti jopa huikeat 10 sekuntia löytää info...
http://rc10.fi/index.php?topic=26985.msg251011#msg251011

suzuki1

Tuleeko paljon tehoa lisää jos laittaa lrp v10 spec.4 17x2 tilalle vaikka lrp fusion phase 3 8x2 moottorin?Lyheneekö ajoaika paljon?

Jukka

Paljon, ja mitä tulee ajoajan lyhenemiseen niin se saattaa jäädä hyvinkin lyhyeksi jos ei nopari kestä 8 lankaista konetta. Tarkista noparin moottorirajoitus ennen kuin vaihdat konetta.
Tiim Lahti | S-grafix

suzuki1

Noparissa ei ole mitään rajoituksia :azn: lrp ipc 7.1

suzuki1

Meniskö jollain 8-12 lankasella harjallisella koneella 7 kennosella akulla 70km/h tuo mun auto?

ST

Mistä tietää millon tulppa on palanu?

Breweri

Lainaus käyttäjältä: ST - 06.05.08 - klo: 13.39
Mistä tietää millon tulppa on palanu?

otat tulpan irti ja lyöt hehkuttimeen kiinni. Varo ettei sormet pala... kannattaa käyttää pihtejä tulpan pitämiseen. Jos tulpan pohjassa oleva kierukka hehkuu kirkkaana, on tulppa kunnossa. Jos hehku taas on vaimea ja vain vähän punertava/musta, on tulppa vaihtokunnossa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Munkki

En tienny minne laittaa tämän kyssän joten tänne ajattelin laittaa, eli onko mahdollista saada Rustlerin mukana tullutta Owners manual vihkosta suomen kielisenä mistään?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

bluebeetle

Ei saa. Mikä kohta sua askarruttaa?

Munkki

Kaikki.  :grin: Kun vasta ylä-aste ikänen olen niin enkkukin on vielä vähän heikko vielä kun koulussa ei paljoa RC autoiluun tai muuhun elektroniikkaan liittyvistä osista tai asiosta ole enkussa käyty, vaan perus juttuja.
Joten kestää tovi lähes joka juttua suomentaessa ja sanakirjaa saa tiuhaan tahtiin käyttää. :azn:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

bluebeetle

No sen koko läpyskän suomentaminen on pikkasen turhan suuri homma joo...  :mrgreen:

Mutta siinähän sitä oppii kun sanakirja kourassa tavaa manuaalia, niin sitä itse asiassa joutui itsekin tekemään
harrastuksen alkaikoina (1986)...

tontsa96

koskas nämä rc autot keksittiin ja kuka ne keksi?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

bluebeetle

Joidenkin lähteiden mukaan ensimmäiset kaupalliset markkinoille toi italialainen El-Gi (Elettronica Giocattoli) vuonna 1966.

tontsa96

mistäs noita tietoja löysit?

bluebeetle

tontsa96

oon ettinyt tuolta mut en löydä

ToniP

Monesti googlella pitää ensin etsiä viittaavaa tietoa siitä mitä haluaa etsiä ennen kuin voi etsiä sitä mitä on etsimässä.  :grin:

bluebeetle

No se onkin yleensä suurin ongelma, ei osata etsiä tietoa...

Jos googleen laitat hauksi "ensimmäinen rc-auto" niin tuskin saat mitään tuloksia.
Mutta jos tehdään temppu terävä, ja laitetaankin "first rc car" niin johan löytyy, esim: http://en.wikipedia.org/wiki/Radio-controlled_car

Tosin tuokin on lontoon murteella..

Toni.T

Tuleekos nuo Prolinen renkaat pareittain ja valmiiksi vainteille liimattuina? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17504&grpid=5035 Esim tuo?