Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

sjos

#1080
En nyt tarkkaan enää muista ko rakennetta, mutta pitäisi löytymän jousen ylä/alapuolelta (siis saverin jousesta kyse) mutteri mitä kiristetään niin saverikin ns kiristyy = ei pitäisi enää renkaiden liikkua..

Omassa (ss) oli ainakin kiristettävä saveri.

Yksi vaihtoehto tietysti on, että saveri on kulunut ja ei enää saa kiristettyä tarpeeksi.

edit: onkin näköjään olemassa näitä hevon kukkukakka ns savereita http://www.hpiracing.com/graphics/instr/savage/s21_p38.jpg
Jos sulla on kyseinen kampe siellä kaarassas ni, tuolle ei ole tehtävissä kuin uusia ko hilut.
son loppu ny.

Hpi_savage

Onkohan se sellanen alumiininen lila mutteri? Ainakin jousen alapuolella on sellanen
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

sjos

#1082
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 31.12.09 - klo: 11.55
Onkohan se sellanen alumiininen lila mutteri? Ainakin jousen alapuolella on sellanen

Nyt olet asian ytimessä.. Kyllä, sitä kiristelet tarpeeksi.

edit: manuaali http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/862.pdf antaa ohjeistukseksi 4mm kierrettä mutun alapuolella (sivu 20).
son loppu ny.

Hpi_savage

#1083
Ilman purkamista ei ainakaan saa kirittyä... Ei kai tuo ongelma haittaa kun lähen kohta mökille ja ajelen siellä 2-6tankkia?
Edit vähän katoin kun kääntelee niitä renkaita niin se servo saveri liikkuu sieltä ylhäältä sivuttais suunnassa eli menee holkit vaihtoon...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

sjos

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 31.12.09 - klo: 12.07
Ilman purkamista ei ainakaan saa kirittyä... Ei kai tuo ongelma haittaa kun lähen kohta mökille ja ajelen siellä 2-6tankkia?

Niin, ei se ainakaan minua haittaa.
Mutta jatkoa ajatellen, jos se on löysällä ja saverin osat koko ajan antaa periksi ja sillä vaan ajelee, niin niitä ei saa enää kiristettyä toimiviksi = on uutta osaa tilalle.

Yksi suurin syy itselle auton hävittämiseksi olikin juuri huollettavuus/korjattavuus, on suoraan suuresta suolesta.
Mitään ei saa tehtyä helposti, vaan purkamalla aina puoli autoa, vaikkakin oli muuten pomminkestävä.
son loppu ny.

Hpi_savage

joo no minä tykkään purkamisesta enkä varmaan koskaan luovu tästä:)
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Jabe

Kuuluuko kuuladiffin pitää ääntä (rahinaa) vai onko pallot tai levyt vaihtokunnossa?
Diffi on siis purettu ja putsattu ja koottu uudelleen ja voideltu.
Mistä tunnistaa kuluneet pallot? Halkaisiasta?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

ToBy1

Pallot on silloin vähemmän tai enemmän neliskulmaiset.

Youha

Pallon kuuluu olla pyöreä, myös kulmista :tongue:
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Hpi_savage

#1089
Nyt edittiä tuohon mun renkaitten kääntymis ongelmaan eli ne renkaat ei lakannut kääntyilemästä vapaasti ilman että servo liikkuu??
Kiristin saveria varmaan 5kierrosta eikä tulosta??
Oliko ne holkit ne mustat renkaat saverin ylä ja ala päässä?
ne saattoi olla todella vähän kuluneet kun katoin...

Neuvoja taas kiitoos!!

EDIT: Pitäisköhän mun ostaa kaikki osat uusiks servo saveriin kun ei löydä vikaa mistään
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Kakkutukka

Nonniin. Kaveri kertoi kun itse on maalannut rc autojen koreja, ja itsekin innostuin asiasta. Joten, kuinka paljon maksaisi yksivärisen korin teko ja tarrojen osto? Ja siihen kuulemma tarvitsee jotain erikoisempaa teippiä, niin mistäs sitä saa? Ja jos saisin pikkuvinkkejä maalaukseen. Ajattelin jollakin spraymaalilla (ostaisin netistä, kyoshon sivuilta katselin)


Eli pähkinänkuoreen:
Koko hoidon hinta
Teipin myyntipaikat
Taktiikat
Voimaa ja valtaa.

apt93

Maalaamaton kori ei paljoa maksa, muutaman kympin, riippuen tietenkin autosta.
Korien mukana tulee yleensä valmistajan tarroja. Yleensä korin mukana tulee ikkunateipit jos meinaa jättää ikkunat läpinäkyviksi. Sabesta saa hyviä ja edullisia spray-maaleja.
Vinkkejä korin maalaukseen kannattaa katsoa "korin maalausta"-topicista tai ari-pekan rc-sivuilta.

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 03.01.10 - klo: 16.00
Maalaamaton kori ei paljoa maksa, muutaman kympin, riippuen tietenkin autosta.
Korien mukana tulee yleensä valmistajan tarroja. Yleensä korin mukana tulee ikkunateipit jos meinaa jättää ikkunat läpinäkyviksi. Sabesta saa hyviä ja edullisia spray-maaleja.
Vinkkejä korin maalaukseen kannattaa katsoa "korin maalausta"-topicista tai ari-pekan rc-sivuilta.
Joo. Lukasin tuon ari-pekan maalausartikkelin kokonaan, ja totesin että paras on spray, todellakin. Eli olisiko niitä kyoshon myymälöissä myytäviä Lexan maaleja hyvä käyttää? Ja jos yksivärisen teen, niin onko ikkunoihin hyvä laittaa jotain sanomalehteä tai paperia ettei väri mene läpi?

E: Niin ja sitten vielä sellainen kysymys, että maalaan nyt DRX koria, niin kuinka paljon sitä maalia tarviaa? 65€ maksaa se kori maalaamattomana.
Voimaa ja valtaa.

eesava

Ikkunan maskiteipit tulee todennäköisesti korin mukana.

(Ei herranjesta tota kössin varaosahinnottelua. Hobbylinnasta savagen kori maalamattomana on muistaakseni alle 40€.)
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: eesava - 03.01.10 - klo: 17.59
Ikkunan maskiteipit tulee todennäköisesti korin mukana.

(Ei herranjesta tota kössin varaosahinnottelua. Hobbylinnasta savagen kori maalamattomana on muistaakseni alle 40€.)
Käväsin kyoshon sivuilla, ja taisin katsoa maalatun korin, koska oli siellä sitten 17€ hintainen korikin.
Voimaa ja valtaa.

eesava

OK. Ja sitä maalia tarvitaan yksi purkki.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Antti M

#1096
Katoin just et kyoshol maalamaton subarun kori oli 64e ja drx tarrasarja 17e :shocked:

Citikan kori maalaamattomana oli ainakin tarroineen 69e.

Luulis et tossa subarun koris tulis kans tarrat
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Kakkutukka

Hmm.. NYt sitten en tiedä. Onko sitten se tarrasarja sen 17€ ja kori 65€... Ja auto on siis DRX.
Voimaa ja valtaa.

apt93

Aivan käsittämättömän hintasta. Mulle tuli b4 koppa 17e posteineen ja oli jopa tarrat mukana!

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 03.01.10 - klo: 18.19
Aivan käsittämättömän hintasta. Mulle tuli b4 koppa 17e posteineen ja oli jopa tarrat mukana!

Käykääs sitten joku kyoshon sivuilta ja kertokaa mikä niistä on oikea? Joko en osaa tai sitten en vain tiedä  :undecided:

Ja nyt varmaan monen mielestä tyhmä kysymys: Mitenkä se maski sitten pitäisi laittaa siihen, pitääkö vain sisäpuolelta?
Voimaa ja valtaa.

Heuli

Korin mukana tuleva maski on tarra mikä laitetaan korin sisäpuolelle ikkunoiden kohdalle.

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 03.01.10 - klo: 19.58
Korin mukana tuleva maski on tarra mikä laitetaan korin sisäpuolelle ikkunoiden kohdalle.
Eli ymmärsinkö oikein (vai olenko höhlä...) eli: Se maski laitetaan ikkunaan/oihin ja sitten voi maalata ihan huoletta siitä päältä?

Ja kun luin että kolme ohutta kerrosta jos yksiväriseksi värjää, niin kuinka ohut on yksi ohut kerros? Siis ei milleinä eikä nanomilleinä vaan ihan vedoissa?
Voimaa ja valtaa.

Heuli

Joo ymmärsit oikein maskit.

Sen verran ohuita kerroksia maalataan kerralla että maali ei ala valumaan, tekemällä oppii  :wink:

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 03.01.10 - klo: 20.44
Joo ymmärsit oikein maskit.

Sen verran ohuita kerroksia maalataan kerralla että maali ei ala valumaan, tekemällä oppii  :wink:

Juu. Ari-Pekan Rc-sivuilta luin että kannattaa pulloon testata, joten siinähän sen oppii.
Voimaa ja valtaa.

Juuso_St

Hei!

Autona minulla on Cen NX 3.0 ja minulla meni rikki tuo starttihommeli mistä vedetään ja lähtee käyntiin ,elikkäs jos tämä rikki ja ostaisin tähän starttiboxin niin toimisiko, ja minkälaiset starttiboxit tähän käy.

Kiitos auttaneille.

eesava

Kumpi on parempi investointi, lipoakku + laturi vai harjaton moottori + nopari?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

sakke_

Lainaus käyttäjältä: eesava - 03.01.10 - klo: 21.38
Kumpi on parempi investointi, lipoakku + laturi vai harjaton moottori + nopari?
Lipoa käytettäessä on noparissa oltava lipo cut off jos sitä ei ole niin joudut hankkimaan erillisen cut off palikan joka estää sen että et tuhoa akkua jamalla sitä liian tyhjäksi. Joten kannattaa ensin hankkia kunnon kone ja nopari joista nuo ominaisuudet löytyvät ja sitten vasta päivittää lipohin.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Kakkutukka

Noh, tällainen pieni kysymys jälleen kerran.
Mitenkä kaksiportainen vaihteisto toimii polttiksessa?
Voimaa ja valtaa.

Mika R

Paremmin kuin sähkiksessä jossa ei ole vaihteita  :laugh:

Eli toimiihan se mutta offroadissa ei yleensä käytetä koska hieman altis pölylle ja hiekalle, eikä siellä ole tarvettakaan

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 06.01.10 - klo: 11.07
Noh, tällainen pieni kysymys jälleen kerran.
Mitenkä kaksiportainen vaihteisto toimii polttiksessa?

Tarkoitatko kuinka hyvin se toimii? Vai miten se toimii (periaate)?
Flying Calacucco