Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

matti1983

Lainaus käyttäjältä: ypi - 01.04.12 - klo: 20.43
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.04.12 - klo: 20.32
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 01.04.12 - klo: 20.30
Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.04.12 - klo: 20.20
Akuista kysymys eli kun kytken kaksi 4S 3300mah 35c lipoa RINNAN niin kapasiteettihan tuplaantuu eli kahdesta liposta tulee yks 4S 6600mah lipo mutta kuinka purkuvirran käy? tuplaantuuko sekin?.

Kyllä koska C-arvo pysyy samana... Silloin sulla on 6600mAh 35C akku...

Siis tuplaantuu ja on silti 35C  :shocked: Eli onko tuon 4S 6600mAh akun purkuvirta 35c vai 70c?

vielä tarkennusta. Aluksi purkuvirta on 3,3A*35C=115,5A ja uudessa paketissa 6,6A*35C=231A.
Tämähän tarkoittaa siis sitä että jos sinun moottori ottaa maksimitehoilla noin paljon virtaa niin silloin tuo arvo toteutuu, jolloin noparikin häytyy olla melko suuri että kestää. Todennäköisesti moottori ei kuitenkaan noin paljon virtaa ota vaan suurempi hyöty tulee ajoajan pituudessa.

Tuo arvo on paljonko akku pystyy antamaan yhtäjaksoisesti, mutta virtapiikki pystyy olla vielä suurempi.

Juu homma on selvä, akut eivät ole tulossa autoon vaan starttiboksiin, samalla tässä voisi kysyä että kuinka paljon starttiboksin akuissa täytyy olla tuo virranantokyky?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Turre85

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 31.03.12 - klo: 19.49
Lainaus käyttäjältä: Turre85 - 30.03.12 - klo: 21.58
Moro
Olisi muutama tyhmä kysymys. Onko muovikardaanin etupään väpättäminen ominaisuus vai ihan user error? Vaihdan kyllä heti alumiiniseksi kun ehdin. Mutta onko vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään/korjaamaan, jos sais huomena vähän kerättyä ajokokemusta ehjällä autolla. Niin ja kyseessä on eka rc-kampe ja se on TT-01DE.

Taitaa olla ominaisuus, oman TT:n ostin käytettynä ja siinä oli jo valmiina alukardaani.
Ei johtunutkaan kardaanista. Vaihdoin jo sen alumiiniseksi. Eikä kuulunut tasauspyörästöstäkään. Purin ja kasasin ne uusiksi. Olen paikallistanut äänen isoonhammasrattaaseen spurriko se nyt oli. Mutta siinäkään ei näy kulumaa. Ääni kuuluu kun painaa kaasua eteenpäin ei pakilla. Se on semmoinen särinä/ratina. Johtuuko se että hammasrattaat ovat väärällä etäisyydellä toisistansa? Ei vissiin hirveästi voi säätää tässä mallissa? Vai kuuluuko tuommoisen äänen kuulua vielä sisäänajossa? Moottoripukki on vielä se muovinen vakio, mutta se vaihtuu myös lähiaikoina alumiiniseksi.

MUSTAJARVI

Minkälainen varaosa saatavuus Team Durangolla on Suomessa?

MUSTAJARVI

rizardi

Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 01.04.12 - klo: 23.39
Minkälainen varaosa saatavuus Team Durangolla on Suomessa?

MUSTAJARVI
voi herranen aika! Mitäs jos kirjoittaisit Team Durango googleen ja katsot sieltä suomalaiset sivut.
http://rc10.fi/index.php?topic=37597.0
Mainoskin pyörii ylänurkassa silloin tällöin

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: rizardi - 01.04.12 - klo: 23.47
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 01.04.12 - klo: 23.39
Minkälainen varaosa saatavuus Team Durangolla on Suomessa?

MUSTAJARVI
voi herranen aika! Mitäs jos kirjoittaisit Team Durango googleen ja katsot sieltä suomalaiset sivut.
http://rc10.fi/index.php?topic=37597.0
Mainoskin pyörii ylänurkassa silloin tällöin

Esitin kysymyksen hieman epäselvästi. Tarkoitin siis, että kuinka toimiva varaosapalvelu Team Durangolla on? Eli esim. jos jotain osaa ei ole suoraan hyllyssä/varastossa niin kauanko kestää, että osaa saapuu varastoon, takuuasiat yms.? Minkälainen Team Durangon varaosapalvelu on verrattuna Assoon ja Kyoshoon?

MUSTAJARVI

asko1991

Terse!

Slow Motion WET RACE-2

utubesta löytyi tollanen ja tässä vähä ihmetyttää että onko tuossa mitään järkeä? Eikös kone jo menisi tuossa säässä ihan pas*aksi.... Jos esimerkiksi katsoo 3minuutin kohalta eteenpäin niin huhu

Ja kysymys tässä olikin se, että kestääkö oikeasti servot,moottori ja muut osat tuollaista vai onkohan se noille ammattiajajille se ja sama meneekö yksi auto mäsäksi kisassa? :afro:

*HOKE*

Tuollaisessa ei ole mitään järkeä.
Yleensä kisat keskeytetään mikäli noin pahaksi menee mitä videolla näkyy.


asko1991

Kumpi on jäykempi jousi 1.4 vai 2.3:nen?

Ja mitkäköhän mahtaa olla traxxas slayerissä vakiona, koska jäykempiä iskarin jousia siihen meinasin ostaa.

Manny

Lainaus käyttäjältä: asko1991 - 03.04.12 - klo: 20.47
Kumpi on jäykempi jousi 1.4 vai 2.3:nen?

Ja mitkäköhän mahtaa olla traxxas slayerissä vakiona, koska jäykempiä iskarin jousia siihen meinasin ostaa.
Manuaali sanoo että 1.4N/mm standard front ja 1.6N/mm standard rear
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

*HOKE*

Isompi luku = jäykempi

rc-autolija

Mitä diffiöljyä pitäisi pistää lazer-zx5 auton takadiffiin?
DST, Lazer ZX-5, Savage 3,5

*HOKE*


asko1991

Elikkäs onko normaalia näin -2 - +10 välisellä pakkakkas asteella ajamisessa pääsiäs pyhinä normaalia että mökki pihalla ajalen slayerilläni joka on siis polttis ja noin 15-30min ajon jälkeen alkaa servot hiipumaan ja sittenkun vaihdan itse auton patteri 4kpl uusiin niin toimii taas. mahtaako johtua siitä kylmyydestä ettei servot jaksa vai hiipuuko patterit vain niin nopeasti? Kannattaako ostaa akku pattereitten sijaan kyytiin? :afro:

ja siis ohjaimen patterit kyllä toimii kokeiltu on ja siinnähän on paljon enemmän pattereita niin tuskimpa ne niin nopeasti hiipuvat :D

Masadist

Osta akku. Pattereita saa olla vaihtamassa koko ajan.
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Hiekkamonttu

Mitkä insertit sopisi ilman modailuja näihin ? Linkki: http://www.hobbylinna.com/sand-thrower-tire-compound-22in102x53mm2pcs-p-14685.html vai tarviiko inserttejä laisinkaan? Löysin tällaiset: http://www.modelsport.co.uk/schumacher-1-10th-truck-2.2-foam-tyre-insert/rc-car-products/16890 Käykö nuo, kun tarkoitus olisi siis noihin linkitettyihin renkaisiin ja speed passionin perusvanteisiin? Jos ei käy niin linkittäkää joku insertti hobbylinnasta tai modelsportista pliiis :undecided:.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

sepoo

Joo elikkä mulla on tommonen HBXn mattoauto ja auto ei kunnolla käänny. Mikä siinä mahtaa olla vikana?

Manny

Nyt on mun vuki heittäytyä näsäviisaaks.
Eli sähän jo tavallaan vastasit omaan kysymykseesi jo ennen ku ehdit edes kysymään.

Auto siis ei käänny kunnolla.  :grin:

Okei, tarkennappas hieman miten vika ilmenee käytännössä.

Niin ja tervetuloa saitille :)
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Masadist

Kiristä takajousia :D
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Voyager

Lainaus käyttäjältä: sepoo - 08.04.12 - klo: 22.40
Joo elikkä mulla on tommonen HBXn mattoauto ja auto ei kunnolla käänny. Mikä siinä mahtaa olla vikana?

Löytyykö ratista epa ja dual rate säädöt?

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

tuurna

Terse!

Ongelma on tämä päivitin e-maxxin harjattomaksi turnigyn systeemillä+lipot,auto toimii 2metrin säteellä ohjaimesta ihan ok mutta jos menee kauemmaks niin kaasu menee pohjaan itestään eli auto saa ns.raivarin eikä oo ohjattavissa.Missäs mahtaa olla vika.

T.Sami

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: tuurna - 09.04.12 - klo: 18.50
Terse!

Ongelma on tämä päivitin e-maxxin harjattomaksi turnigyn systeemillä+lipot,auto toimii 2metrin säteellä ohjaimesta ihan ok mutta jos menee kauemmaks niin kaasu menee pohjaan itestään eli auto saa ns.raivarin eikä oo ohjattavissa.Missäs mahtaa olla vika.

T.Sami

Jos megaset radiot niin ottaa häiriötä harjattomasta tekniikasta... Kokeile siirtää vastaria ja antennia kauemmas moottorin johdoista...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

tuurna

joo taitaapi olla megaset on ollu ajatus päivittää nekin paremmaksi,oisko kenties linkkiä mistä ja minkälaiset .


ZZ_MORO_ZZ

Minkä laasella ruuvimeisselillä sais tuon ohjaus servon irti ja mikä rautainen servo kannattais tilata tilalle?

Kyseessä kyosho fusion normi malli.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: tuurna - 09.04.12 - klo: 20.07
joo taitaapi olla megaset on ollu ajatus päivittää nekin paremmaksi,oisko kenties linkkiä mistä ja minkälaiset .

Tuollaset riittää perus pihasuttailuun jos ei ulkomailta tilaaminen haittaa. Näyttää vaan olevan varasto tällä hetkellä tyhjillään.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10608__Hobby_King_GT_2_2_4Ghz_2Ch_Tx_Rx_.html
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

lassii

#2244
Lainaus käyttäjältä: ZZ_MORO_ZZ - 09.04.12 - klo: 20.15
Minkä laasella ruuvimeisselillä sais tuon ohjaus servon irti ja mikä rautainen servo kannattais tilata tilalle?

Kyseessä kyosho fusion normi malli.

Ota vaikka kynsisaksilla.

Tää ei oo todellista enään, jos ei osaa työkaluja käyttää niin turha on sitten mitään edes yrittää.

Edit:ei vaan, ne ruuvarit toimii parhaiten joissa on joko Batman tai Spiderman logo.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

ZZ_MORO_ZZ

Olen ne kynsisaksilla jo irrottanut, mutta ajattelin että onko järkeä ostaa kyoshon oma ruuvimeisseli vai saako noita jostain rautakaupasta.

Sotaloordi

Mattoautot (1/12, pan car jne.) näyttävät suosivan saddle-pack akkuja, vaan mihin 1/10 touring autoihin kuuluu/sopii saddle akut? Ilman ihmeempiä muutostöitä nyt ainakin..

Tänks.
Team Losi JRX2, Caster Racing SK10B, Big Bear.

Miika.laurila

Lainaus käyttäjältä: Sotaloordi - 11.04.12 - klo: 17.39
Mattoautot (1/12, pan car jne.) näyttävät suosivan saddle-pack akkuja, vaan mihin 1/10 touring autoihin kuuluu/sopii saddle akut? Ilman ihmeempiä muutostöitä nyt ainakin..

Tänks.

Mattiksissa käytetään hieman saddle packin yhden "puolikkaan" kaltaisia 1s akkuja. 1s akut ovat normaalisti pidempiä ja matalempia, kuin saddlet, mutta nykyään on käytössä ns. shorty lipoja jotka ovat hieman lyhyempiä verrattuna normaaliin 1s akkuun. Saddle pack akkuja taas käytetään monissa krossiautoissa. Saddleilla voi ajaa mitä tahansa touringia johon sopii normi lipoakkukin. Akun "puolikkaat" vaan laitetaan peräkkäin niin koko on lähes sama kuin normi 2s akussa. Jos etsit autoja jotka on tehty täysin saddle-akuille niin en keksi näin lonkalta muuta kuin Xray T1R. Tosin se on niin vanha, että suunnittelu tehtiin nikkeliakuille, joten ilman pientä dremelöintiä ei lipot mahdu kyytiin.

Sotaloordi

No joo, mun mielikuvat noista mattiksista ja akuista on peräisin kaverin "kivikautisesta" autosta, ajalta jolloin "touring" autot oli väsätty crossareista. Vanha Asson RC10 kuplan korilla oli melko eksoottinen. Akuthan noihin kasattiin myös itse. Omassa nuoruudessani rc-autoihin  ei myöskään ollut oikeastaan kuin 7,2 ja 8,4 nimh pötköpattereita..

Tiedossa on tuo saddejen sijoittelu yhteen pötköön, ei ole kuitenkaan tullut kokeiltua miten todellisuudessa käy. Onko turistien patterikotelot yleisesti kovinki ahtaita? Omaan krossariin ei jää kyllä yhtään extra-tilaa, ja on muutenkin nirso akkujen korkeudesta. Tosin nuo 2S saddlet ovat about samoissa mitoissa kaikki.
Team Losi JRX2, Caster Racing SK10B, Big Bear.

Miika.laurila

Lainaus käyttäjältä: Sotaloordi - 11.04.12 - klo: 18.57
No joo, mun mielikuvat noista mattiksista ja akuista on peräisin kaverin "kivikautisesta" autosta, ajalta jolloin "touring" autot oli väsätty crossareista. Vanha Asson RC10 kuplan korilla oli melko eksoottinen. Akuthan noihin kasattiin myös itse. Omassa nuoruudessani rc-autoihin  ei myöskään ollut oikeastaan kuin 7,2 ja 8,4 nimh pötköpattereita..

Tiedossa on tuo saddejen sijoittelu yhteen pötköön, ei ole kuitenkaan tullut kokeiltua miten todellisuudessa käy. Onko turistien patterikotelot yleisesti kovinki ahtaita? Omaan krossariin ei jää kyllä yhtään extra-tilaa, ja on muutenkin nirso akkujen korkeudesta. Tosin nuo 2S saddlet ovat about samoissa mitoissa kaikki.

Niin, onneksi enää nykyää ei tarvi ite kolvailla kisa-akkuja läjään  :grin:
Touring autoissa tilaa kyllä akulle on riittävästi. Kaikkiin yleisimpiin merkkeihin sopii varmasti saddlet peräkkäin. (Tamiya, Xray jne.) Touringissahan ei nykyään ole enää mitää varsinaista koteloa akulle niinku esim. Asso TC3, vaan akkua tukee kulmista muovista tehdyt pienet palikat ja muuten tulee teipillä kiinni.

Tässäkinhän jää tilaa suuremmallekin akulle kohtuullisesti.