Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 05.07.12 - klo: 18.09
Lainaus käyttäjältä: Mazza - 05.07.12 - klo: 18.07
Pensselillä on hyvä putsailla. Myös paineilmalla voi varovasti suihkia, saa hyvin joka kolon puhtaaksi.
Kiitos avusta :D
Ja kuivalla tietenki ?
Itse olen tuota Blitziä putsannut - kuivana - paineilmalla. En kyllä tuosta "varovasti" kohdasta tiedä. Ainoa, mitä olen varonut on noparin tuuletin, joka alkaa pyörin niin paljon, että varmaan menee rikki lopulta. Tällä tavoin autosta tulee tarpeeksi puhdas, vaikka se näyttääkin edelleen likaiselta.

Jos haluat auton ihan puhtaaksi, voit ensin ruiskuttaa WD-40 kuran päälle, antaa hetken vaikuttaa ja lopuksi paineella kaikki pois. (Tämä käsittely ei tee hyvää laakereille jne. mutta eipä ne laakerit korrissa muutenkaan ikuisia ole, joten en itse välitä.)

Sen sijaan sisällä ajettavaan turistiin olen käyttänyt vain sutia.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Hiekkamonttu

Mikähän nyt on Ansmann W5 ratiossa, kun otin vanhat, loppuun käytetyt gp power paristot pois, ja panin uusia co techejä tilalle, ei mankka pelitä enää. Kokeiltu monta kertaa, mutta vain gp powereilla lähtee päälle. Mikähän nyt tätä vehjettä vaivaa, kun juuri pääsin kehumasta mankkaa... :undecided:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

pate

uudetkaan patterit ei aina toimi, eli tarkista onko kaikissa virtaa  :wink:

ja ootko ottanut huomioon että ladatavat patterin on 1.2v ja normaalit(ei ladatavat) on 1,5v

Hiekkamonttu

On kaikki kertaskäyttösiä pattereita. On se jännää. Täytyy kattella noi jänöt paristoista. Kiitos!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

allu 6

Mikset vaan suoraan osta akku pattereita. :huh:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

lassii

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 06.07.12 - klo: 18.31
Mikset vaan suoraan osta akku pattereita. :huh:

Jos ei oo laturia vaikka  :roll:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Hiekkamonttu

Laturi kyl on, ja ladattavia paristoja, mutta ei nekään oikeen aina meinaa pelittää.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

pate

ootko sä tehtannut. että ohjaimen paristokotelossa eo ole kosketushäiriötä ?

diezel

Patterikotelon johtojen liitokset kunnossa? Patterikotelon navat tarpeeksi "ylhäällä"?

Hiekkamonttu

Toimii kyllä toisilla pattereilla, toisilla ei. :undecided:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

pate

hommaa uudet patterit ja kokeile niillä, jos vaikka toimisi. meinaa pakko olla pattereissa vika

ypi

pattereita ei kannate käyttää sekasi uusia ja vanhoja. Yhden vanhan kuluessa loppuun jännite laskee alas ja syö muitakin pattereita nopeampaa. Mielestäni yksi täysin tyhjä patteri välissä ei päästä virtaa läpi ollenkaan. Itse kehotan vaihtamaan aina kaikki patterit kerralla ja mielellään saman merkkisiä.

JiiVee

Oma neuvoni on että nakkaat sen patterikotelon nimellä kulkevan aikapommin sinne missä pippurikaan ei kasva ja hommaat kunnon vastarinakun ja sille laturin.
pöö

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 07.07.12 - klo: 09.04
Oma neuvoni on että nakkaat sen patterikotelon nimellä kulkevan aikapommin sinne missä pippurikaan ei kasva ja hommaat kunnon vastarinakun ja sille laturin.

Toi ei kyllä auta kun vika on lähettimessä  :laugh:

Hiekkamonttu

Kaikki patterit saman merkkisiä, jaa takuulla uusia. Juuri clas ohlsonilta pakasta kaivettuja. On tehny tämän tempun ennenkin mm. turnigyn ladattavilla(uusia myös). Toiminut vaan gp green powereilla, ja gp-duracell sekotuksella. Mikä ihme on ku noin kranttu on toi.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

JiiVee

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 07.07.12 - klo: 10.02
Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 07.07.12 - klo: 09.04
Oma neuvoni on että nakkaat sen patterikotelon nimellä kulkevan aikapommin sinne missä pippurikaan ei kasva ja hommaat kunnon vastarinakun ja sille laturin.

Toi ei kyllä auta kun vika on lähettimessä  :laugh:

tämmöinen aivopieru tällä kertaa  :police:
pöö

ypi

kuinka tiukka se patterikotelo on? Mulla lennokkiradiossa on irrotettava patterikotelo joka on liian tiukka jolloin patterit ei pääse liikkumaan yhteen jousien avulla vaan jumittuvat juuri siihen kohtaan mihin menevät. Tällöin saattaa jäädä joku patteri irti. Ehkä toiset patterit on hieman ohuempia jolloin mahtuvat liikkumaan. Itselläni toimii kun patterit asettaa plussapäät varmasti yhteen. Niitä patterin ohjurivälejä voi venytellä/leikata jolloin saa enempi liikkumatilaa

Hiekkamonttu

Ei ole tiukka. Todettiin vain tuossa ku mitattiin ja todettiin kaikki co techit toimivaksi, ettei radio vain pelitä niillä. Ei näin, rasittavaa.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jarpeli

Kun nyt kerran omistat ylermin, niin mittaappa siitä patterikotelon liittimistä paljonko on jännitettä milläkin patteri yhdistelmällä.

lassii

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 07.07.12 - klo: 19.01
Ei ole tiukka. Todettiin vain tuossa ku mitattiin ja todettiin kaikki co techit toimivaksi, ettei radio vain pelitä niillä. Ei näin, rasittavaa.

Ei nyt varsin tähän liity mutta kerron kuitenkin. Hommasin ladattavat LRP lähettimen paristot/akut, 1.2V 3000mAh. Koitin ladata mun laturilla niitä, siis ihan normaalisti liitin lähettimeen kii ja laturi päälle. Ei sanonu mitään. Ei ladannu siis. No, onneks oli noita lähettimiä ylimääräsiä nii ei muutaku paristokotelo yhdestä irti ja siihen akut kii ja piuhat laturiin, johan alko lataan. Ja koitin vielä usealla eri lähettimellä ladata. En tiä mikä oli vialla mutta sain ladattua kuitenkin.

Paristokotelostahan ja latauspistokkeesta menee piuhat piirilevylle joten jos sielä on joku liitos huono?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf


pate

toi c luku on kyllä isolle autolle aikapieni, ainakin harjatomassa setissä(ainakin mun mielestä).

Salakka

Lainaus käyttäjältä: pate - 07.07.12 - klo: 20.45
toi c luku on kyllä isolle autolle aikapieni, ainakin harjatomassa setissä(ainakin mun mielestä).

Pieni? Siis auto kulkee hitaammin mitä isommalla c-arvolla?

pate

se c luku takottaa sitä. että kuinka paljon se akku voi syöttää ulos virtaa kerralaa.

eli isompi c luvullinen akku kestää enemmän tehoja, mutta ei vaikuta nopeuteen.

junnu_85


Salakka

Lainaus käyttäjältä: pate - 07.07.12 - klo: 21.50
se c luku takottaa sitä. että kuinka paljon se akku voi syöttää ulos virtaa kerralaa.

eli isompi c luvullinen akku kestää enemmän tehoja, mutta ei vaikuta nopeuteen.

Eli miten tämä vaikuttaa auton käyttäytymiseen käytännössä?

Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 07.07.12 - klo: 21.53
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 07.07.12 - klo: 19.44
Voiko tuollaisella http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21369___ZIPPY_Compact_5000mAh_2S_25C_Lipo_Pack.html akulla ajaa Hpi:n E-firestorm Fluxia?

Mitkä sähköt sulla on firestormissa?



Vakiot.

pate

ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Hiekkamonttu

Lainaus käyttäjältä: lassii - 07.07.12 - klo: 19.23
Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 07.07.12 - klo: 19.01
Ei ole tiukka. Todettiin vain tuossa ku mitattiin ja todettiin kaikki co techit toimivaksi, ettei radio vain pelitä niillä. Ei näin, rasittavaa.

Ei nyt varsin tähän liity mutta kerron kuitenkin. Hommasin ladattavat LRP lähettimen paristot/akut, 1.2V 3000mAh. Koitin ladata mun laturilla niitä, siis ihan normaalisti liitin lähettimeen kii ja laturi päälle. Ei sanonu mitään. Ei ladannu siis. No, onneks oli noita lähettimiä ylimääräsiä nii ei muutaku paristokotelo yhdestä irti ja siihen akut kii ja piuhat laturiin, johan alko lataan. Ja koitin vielä usealla eri lähettimellä ladata. En tiä mikä oli vialla mutta sain ladattua kuitenkin.

Paristokotelostahan ja latauspistokkeesta menee piuhat piirilevylle joten jos sielä on joku liitos huono?

En ole ladannut pattereita kotelossa ikinä, on niile erillinen laturi, johon patterit pannaan. Tosin se ei liity oikeen tähän, kun se ei pelitä kuin niillä tietyillä. Ja, kysyin mun isältä mistä kaukaa niitä kyseisiä paristoja saa. Tyrmistyttävä vastaus, että hän osti ne joskus Raumalta, ei oo muualla näkyny, ja Raumalle 1000km... Tällast tänään.... :shocked:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

junnu_85

Tuo akku antaa 125A,että kyllähän se niihin vakio sähköihin riittää hyvin.

Itse ajelin omalla firellä 5000mAh/20c(100A) akuilla.Noparina 60A ja moottorina 7.5t(4000kv) losi.

Salakka

Lainaus käyttäjältä: pate - 07.07.12 - klo: 22.23
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?