Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

*HOKE*

Koska nämä keijot jotka selittää että saa lähettää, ei tiedä.

Soita itellaan ja kysy miten suhtautuvat myrkyllisen ja herkästi syttyvän nesteen kuljettamiseen postipakettina.

Älä soita lähisiwaan missä kesätyöntekijä ei välttämättä edes tiedä.

Blaze

Kerran soitin itelllaan mutta ei ne oikeen osannu sanoa

Lähetetty Kännykästä

*HOKE*

Ilmeisesti soitit ja kysyit nitron postittamisesta???

Tuskin täti ties mistä on kyse eikä sen takia osannut vastata.

Kuten sanoin... Ei saa postittaa.

Jos et usko päivittäin postipaketteja lähettävää (minua)

Niin soita uudestaan ja kysy nimenomaan herkästi syttyvän ja myrkyllisen nesteen toimituksesta.

Jos vähänkään postipaketeista tietävä asiakaspalvelija on puhelimen päässä niin hän kyllä kertoo sinulle aivan saman kuin minäkin.
Ei käy.

Blaze

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.07.12 - klo: 13.50
Ilmeisesti soitit ja kysyit nitron postittamisesta???

Tuskin täti ties mistä on kyse eikä sen takia osannut vastata.

Kuten sanoin... Ei saa postittaa.

Jos et usko päivittäin postipaketteja lähettävää (minua)

Niin soita uudestaan ja kysy nimenomaan herkästi syttyvän ja myrkyllisen nesteen toimituksesta.

Jos vähänkään postipaketeista tietävä asiakaspalvelija on puhelimen päässä niin hän kyllä kertoo sinulle aivan saman kuin minäkin.
Ei käy.

Olen uskonut jo alusta asti sinua. Mutta ihmetyttää vaan kun ei osata vastata postista ja kysyin justiinsa että saako herkästi syttyvää tuotetta lähettää

JTH_X


Salakka

Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

ypi

Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 18.02
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä


Salakka

Lainaus käyttäjältä: ypi - 19.07.12 - klo: 18.29
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 18.02
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä

Jarru toimii pakista. Moottorin ja servon välinen johto? Varmaan tarkoitit moottorin ja noparin välisiä johtoja?

Moottorista noparille menevät johdot ovat oikein ABC-kirjainten mukaisesti. Onko sitten tapahtunut niin että johdot ovat menneet tehtaalla sekaisin? Ohjaimen yritin ohjelmoida uudestaan ja nyt sekin toimii väärinpäin.


ypi

Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 19.22
Lainaus käyttäjältä: ypi - 19.07.12 - klo: 18.29
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 18.02
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä

Jarru toimii pakista. Moottorin ja servon välinen johto? Varmaan tarkoitit moottorin ja noparin välisiä johtoja?

Moottorista noparille menevät johdot ovat oikein ABC-kirjainten mukaisesti. Onko sitten tapahtunut niin että johdot ovat menneet tehtaalla sekaisin? Ohjaimen yritin ohjelmoida uudestaan ja nyt sekin toimii väärinpäin.

Ei kannattas näköjään ollenkaan kirjotella ku puhhuu sekavia :D Just tuota tarkotin.

Toimiiko sulla jarru myös perruuttaessa? Eli kun pakitat ja siirrät kaasulle niin jarruttaako auto ensin ennen kun voi kaasua painaa? Eihän sitä mitään häviä kun vaihtaa kahden johdon paikkaa. Laittaa takas jos huononee. Mut jos pakki toimii nyt oikein niin sitte ei tuo auta.

Onko ohjaimen asetuksissa kaasun päätepiste täysillä? Vai onko kaasusta vain pienempi osa käytössä?

Salakka

Lainaus käyttäjältä: ypi - 19.07.12 - klo: 19.37
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 19.22
Lainaus käyttäjältä: ypi - 19.07.12 - klo: 18.29
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 18.02
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä

Jarru toimii pakista. Moottorin ja servon välinen johto? Varmaan tarkoitit moottorin ja noparin välisiä johtoja?

Moottorista noparille menevät johdot ovat oikein ABC-kirjainten mukaisesti. Onko sitten tapahtunut niin että johdot ovat menneet tehtaalla sekaisin? Ohjaimen yritin ohjelmoida uudestaan ja nyt sekin toimii väärinpäin.

Ei kannattas näköjään ollenkaan kirjotella ku puhhuu sekavia :D Just tuota tarkotin.

Toimiiko sulla jarru myös perruuttaessa? Eli kun pakitat ja siirrät kaasulle niin jarruttaako auto ensin ennen kun voi kaasua painaa? Eihän sitä mitään häviä kun vaihtaa kahden johdon paikkaa. Laittaa takas jos huononee. Mut jos pakki toimii nyt oikein niin sitte ei tuo auta.

Onko ohjaimen asetuksissa kaasun päätepiste täysillä? Vai onko kaasusta vain pienempi osa käytössä?

Auto ei jarruta ollenkaan vaan kun työnnän liipasinta eteenpäin niin auto lähtee samantien taaksepäin(nyt tosin eteenpäin, kun en saa säädettyä ohjainta toimimaan oikein). Ohjaimesta kaasut täysillä.

ypi

Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 19.42
Auto ei jarruta ollenkaan vaan kun työnnän liipasinta eteenpäin niin auto lähtee samantien taaksepäin(nyt tosin eteenpäin, kun en saa säädettyä ohjainta toimimaan oikein). Ohjaimesta kaasut täysillä.

Vaihappa kahden johdon paikkaa. Sillä se pitäisi korjaantua.

Salakka

Lainaus käyttäjältä: ypi - 19.07.12 - klo: 20.05
Lainaus käyttäjältä: Salakka - 19.07.12 - klo: 19.42
Auto ei jarruta ollenkaan vaan kun työnnän liipasinta eteenpäin niin auto lähtee samantien taaksepäin(nyt tosin eteenpäin, kun en saa säädettyä ohjainta toimimaan oikein). Ohjaimesta kaasut täysillä.

Vaihappa kahden johdon paikkaa. Sillä se pitäisi korjaantua.

A ja C- johdot laitettu ristiin. Nyt toimii niin kuin pitää. Ilmeisesti siis tehtaalla on jotain mennyt pieleen? Kiitos paljon avusta ypi:lle.

Blaze

Tietääkös joku mistä sais sitä vanhempaa buldog koria ? Siis sitä mikä on vähän pyöreämpi? Asso b4.1 koriks tulisi.
Itse en ole ainakaan vielä nähnyt myytävänä

Pastirolli

Onko mitään tietoa että mikä mahtaa olla pinjonin pitch-lukema kun kyseessä on joku kyoshon 2wd ralliauto? Tarkempaa tietoa autosta ei ole kun hyllyssä ei ole muuta kun taka-akselisto. Spurri on aika harvahampainen. Kyseessä on sähköauto.

Olen huudattanut googlea mutta en vain löydä vastausta.  :embarrassed:

Voin laittaa tarvittaessa kuvan spurrista...
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

*HOKE*

No vaikea on vastata jos ei ole tuon tarkempia tietoja.

Sama kuin menis Toyotan varaosatiskille kysymään vaikkapa kansipahvia kertoen että kyseessä on Toyota ja 2 vetoinen.

Tottakai vaihtoehtoja on monia, eikä kukaan osaa kertoa mikä näistä vaihtoehdoista se on.

Pastirolli

Auttaako sellainen tieto että kyoshon nitro trackerissä on vastaavanlainen taka-akselisto?
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Heuli

Jos arvalla lähdet uusia rattaita ostamaan niin kokeile ensin 32 dp.

Pastirolli

Tuo 32dp voisi olla ehkä juuri sopiva. Kokeillaan tilata.  :smiley:

Anteeksi hankala kysymykseni mutta kun ei itselläkään ole tarkkoja tietoja taka-akselista. Myyjä kertoi että on kyoshosta ja jostain ralliautosta. Halvalla sain...  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

SixStars

Tuollahan pystyy halkaisijan perusteella laskemaan pitchin:

http://scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html

Eikös jos siinä spurri on tallella, niin sen hammasluvun laskemalla ja tönärillä halkaisijan mittaamalla saisi tuolla laskurilla oikean tuloksen...

Itselle tuosta oli apua kun HBX:n vastaavaa pähkäilin, kun ei ollut 32dp eikä 48dp ( vaan .6mod )
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Blaze

Saako suomesta mistään 1:18 trukkyyn pinjoneita?

Lähetetty Kännykästä

samimake

.......

himoto1

#2721
onko hyvä auto ja kannattaako ostaa sellaiseen käyttöön että ajais välillä radalla ja hiekkakentällä?    linkki: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-103170

Blaze

Lainaus käyttäjältä: himoto1 - 26.07.12 - klo: 21.21
onko hyvä auto ja kannattaako ostaa sellaiseen käyttöön että ajais välillä radalla ja hiekkakentällä?    linkki: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-103170
http://www.rcm.fi/rc-autot/team-associated-rc-autot/team-associated-b4-1-brushless-rtr.html
Jos ei pakko ole olla corri niin tuo on hyvä. Itse en saa rikki mitenkää :D

Hiekkamonttu

Osta Speed Passion RS2! Perusteluja voin laitttaa enempi YV:llä, koska se ei sovi aiheesee. Halpa ja kestävä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

A

Lainaus käyttäjältä: himoto1 - 26.07.12 - klo: 21.21
onko hyvä auto ja kannattaako ostaa sellaiseen käyttöön että ajais välillä radalla ja hiekkakentällä?    linkki: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-103170

Kestävä ainakin on. Kori on tosin yleensä täynnä roskaa ajon jälkeen (johtuen auton rakenteesta). Itse ajan tuolla pienemmällä mallilla (1/16). Kaverilta löytyy tollanen isompi, eikä silläkään valittamista.

A

En tiedä, onko tää ihan hullu kysymys, mutta kuitenkin: Mulla ois tollanen 1/18 auton noppari, radiot, moottori, ison auton servo (en tiedä specsei) ja 1/10 Kyoshon pohja/alusta. Voinko ostaa tuohon ison akun (7,2v) ja (harjattoman) isomman moottorin? Kestääkö nopeudensäädin, vai unohdanko koko jutun? Harjallista tekniikkaakin tuossa vois kokeilla... Olen vielä aika aloittelija näiden kanssa.

tactical

Sanoisin että pikkuauton nopari on auttamatta alimittainen, päästää toimintasavut tuossa tuokiossa. Ok, jos oikein lussun koneen ja lyhyet välitykset laittaa niin ehkä sitten nopari kestää. Mutta auto ei kulje mihinkään, ei edes sitä minkä pikkuauto kulki.

Eli ei kannata.

Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Blaze

#2727
Lainaus käyttäjältä: Blaze - 20.07.12 - klo: 16.32
Tietääkös joku mistä sais sitä vanhempaa buldog koria ? Siis sitä mikä on vähän pyöreämpi? Asso b4.1 koriks tulisi.
Tietääkös joku tota bulldog koria assoon?

Hiekkamonttu

Onko rcee autojen hammasrattaat painotettu, että vain yksi hammas käy toisen hammasrattaan yhteen hampaaseen?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 30.07.12 - klo: 12.32
Onko rcee autojen hammasrattaat painotettu, että vain yksi hammas käy toisen hammasrattaan yhteen hampaaseen?

Miten meinasit todellisuudessa tuollaisen painotuksen toimivan jos toisessa rattaassa on parillinen määrä hampaita ja toisessa pariton niin kaikkien hampaiden on sovittava toisiinsa...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T