Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

*HOKE*

NiMh

Ja hehkussahan on vain yksi 1.2v kenno sisällä.

transewaves

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

vihku

#2942
Lainaus käyttäjältä: lassii - 31.08.12 - klo: 09.12
Lainaus käyttäjältä: vihku - 30.08.12 - klo: 15.24
Mites sais noi polttomoottorin laakerit helpoiten irti??

Laita motti uuniin 200 asteeseen vaikka puoleks tunniks ja sitte kokeilet naputella irti. Itellä lähti tollee todella helposti. Mutta kannattaa tehä tää kun ei oo ketään muuta kotona, muuten saattaa tulla sanomista  :grin:
Lähetän sen *HOKE*:lle nii saa si se ite sen vaihtaa etten koko mottia tuhoo. :smiley:
EDIT: Kokeilen kylläkin eka tota lassiin ehdotusta jos sillä lähtis veke.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

vihku

Nyt on ollu lohko 200 ja 30min uunissa ja eikä silti lähe. kerpele!!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

ypi

lämpenemisestähän saa suurimman hyödyn irti kun toista lämmittää ja toista jäähdyttää. Osat laajenee lämmitettäessä. Eli ulompaa osaa lämmittää ja sisempää osaa jäähdyttää niin väliin pitäisi tulla rakoa. Esim. Junien pyörät kiinnitetään tällä tyylillä.

Vaikka paineilmapullosta saa kylmää ainetta pitämällä pulloa väärinpäin käytettäessä. Ei kyllä ole kokemusta että onko kuinka herkkää syttymään kyseinen aine.

vihku

Joo iskä sai sen laakerin sieltä rykästyä.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

lassii

Lainaus käyttäjältä: vihku - 01.09.12 - klo: 09.11
Joo iskä sai sen laakerin sieltä rykästyä.

oliko paikallaan alkuperänen laakeri? Jos joku on hakannu väkisin väärän laakerin paikalleen nii en ihmettele että on ollu vaikeeta.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

vihku

Joo oli ihan alkuperäinen laakeri mutta ny tuli taas semmonen että se uus etulaakeri ei pysy sielä kiinni. Tänäänki kun olin ajamassa nii se tunki sieltä pois. kerpele !
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

lassii

Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.09.12 - klo: 17.16
Joo oli ihan alkuperäinen laakeri mutta ny tuli taas semmonen että se uus etulaakeri ei pysy sielä kiinni. Tänäänki kun olin ajamassa nii se tunki sieltä pois. kerpele !

onkohan kukaa muu törmänny vastaavaan vikaan, tuskinpa. Kysy vaikka tohtorilta.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

vihku

Lainaus käyttäjältä: lassii - 02.09.12 - klo: 17.26
Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.09.12 - klo: 17.16
Joo oli ihan alkuperäinen laakeri mutta ny tuli taas semmonen että se uus etulaakeri ei pysy sielä kiinni. Tänäänki kun olin ajamassa nii se tunki sieltä pois. kerpele !

onkohan kukaa muu törmänny vastaavaan vikaan, tuskinpa. Kysy vaikka tohtorilta.
No en tiiä mut aika moinen persläpi on toikin moottori !!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

nnikkem

Miten te puhdistatte autonne käytönjälkeen? Ei oikein harjaamalla tunnu lähtevän pölyt taikka märkä hiekka ym.
Olisiko jokun helppo, tehokas konsti? Ei viitsisi aina jättää autoja niin likaiseksi.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

ajv

Paineilma + wd40 toimii. Tosin ainaan itse en viitsi tuota yhdistelmää laakereihin saatikka sähköosiin kohdistaa, mutta muuten kyllä toimii.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

nnikkem

Ei ole mitään kompressoria millä saisi paineilmaa. Toinen olisi näissä pulloissa olevaa. Taitaisi tulla turhan kalliiksi semmoinen.  :grin: Mutta siis meinaat että WD40 suihkutella ympäriinsä ja pyyhkiä/antaa kuivua?
Ja eikait wd40 pitäisi laakereihin mitään pahaa tehdä? Eikös se justiinsa puhdistavaa-ainetta ole.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.09.12 - klo: 18.12
Lainaus käyttäjältä: lassii - 02.09.12 - klo: 17.26
Lainaus käyttäjältä: vihku - 02.09.12 - klo: 17.16
Joo oli ihan alkuperäinen laakeri mutta ny tuli taas semmonen että se uus etulaakeri ei pysy sielä kiinni. Tänäänki kun olin ajamassa nii se tunki sieltä pois. kerpele !

onkohan kukaa muu törmänny vastaavaan vikaan, tuskinpa. Kysy vaikka tohtorilta.
No en tiiä mut aika moinen persläpi on toikin moottori !!

Jos kytkin on paikallaan niin ei laakeri voi puskea mitenkään pihalle koneesta.
Täysin mahdotonta.

ajv

Lainaus käyttäjältä: thorak - 02.09.12 - klo: 23.28
Ei ole mitään kompressoria millä saisi paineilmaa. Toinen olisi näissä pulloissa olevaa. Taitaisi tulla turhan kalliiksi semmoinen.  :grin: Mutta siis meinaat että WD40 suihkutella ympäriinsä ja pyyhkiä/antaa kuivua?
Ja eikait wd40 pitäisi laakereihin mitään pahaa tehdä? Eikös se justiinsa puhdistavaa-ainetta ole.

no ilman paineilmaa se on vähän työläämpää, sutimaan joudut jollain harjalla tai rätillä. Paineilmalla ja wd40:llä saa helposti ne sonnat sinne laakerin sisään. Enkä kyllä muutenkaan ole sitä mieltä, että wd40 mikään hyvä laakerirasva olis. Tai sanotaan, että ainakin parempiakin löytyy :)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

ypi

Itse olen ymmärtänyt että WD-40 on haitaksi liikkuville osille. Eikös sen pitäisi poistaa rasvaa, antaa suojaavan pinnan yms. Näin ollen myös laakerirasva ja WD-40 tuntuisi menevän ristiin. Se kyllä toimii hyvin ruosteen poistoon ja puhdistukseen mutta väärässä paikassa tekee tuhoja. Ainakin sähköliittimiin, kytkimiin yms. ei kehoteta käyttämään kyseistä ainetta, sillä se saattaa alkaa kuluttamaan kytkinpintoja.

Tämä on vaan korviin kantautunutta tietoa. Korjatkaa jos olen väärässä.

allu 6

wd 40 voi laakereita putsata mutta suojat pitää ottaa pois ja kuivata loput pihalle.Laittaa sen jälkeen toisen suojan paikalleen ja laittaa pikku tipan laakeri öljyä. :smiley: E:ja tietenkin laittaa sen jälkeen myös toisen paikalleen.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

ampperi

Lainaus käyttäjältä: thorak - 02.09.12 - klo: 23.17
Miten te puhdistatte autonne käytönjälkeen? Ei oikein harjaamalla tunnu lähtevän pölyt taikka märkä hiekka ym.
Olisiko jokun helppo, tehokas konsti? Ei viitsisi aina jättää autoja niin likaiseksi.

Osta pari erikokoista maalipensseliä (isompi 5-7 cm ja pieni sellainen, että mahtuu ahtaisiin paikkoihin). Näillä saa hyvin ja nopeasti kuivan pölyn ja muun moskan pois. Sitten välillä isompi puhdistus (tai kun korjaa jotain) => auto palasiksi ja puhdistaa kunnolla.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Ganja67

Hammasharjalla mä oon putsaillu ja osoittautunut mainioksi kapineeksi.Tosin en suosittele enää hampaita sillä harjaamaan mut tietty jokainen tavallaan  :wink: Nyt tuli sit ostettua muihin hommiin tommonen halpis "dremeli" ni siin näytti olevan muovisia piikkilaikkoja ja jotain rätti- ym. laikkaa ni tarvii kokeilla niit et miten toimii.
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

nnikkem

Pitäisi läytää kovempiharjaisia mitä itsellä sitten on. Liian pehmeitä mulla.
Ja tuohon vielä tuo wd40 jos sitä suihkuttelis kanssa? Ilman, että laakereihin tai elektroniikkaan? :)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Blaze

Käykö toisen 2.4Ghz radion bind key toiseen ohjaimee?

*HOKE*

Yleensä kyseessä on vain johonkin vastarin liittimeen kytkettävä looppi joka yhdistää miinuksen ja signaalin keskenään...
Kyseessä on siis vain johdonpätkä.

Eli kyllä käy, mikäli kyseessä on kaksi eri valmistajan vastaria jotka bindataan tökkäämällä tuollainen looppi vastarin liittimeen.

pasi78

Valistakaa seuraavasta asiasta:Mikä vaikuttaa siihen että traxxasin autossa on gigaradioilla hemmetin paljon pitempi kantomatka kuin saman valmistajan veneellä jossa on samat sähköt?Jäällä hangella ajettiin talvella autolla ja pisimmillään kiikareilla katsottiin autoa kun ei enää nähnyt minnepäin se meni.Kun taas veneellä tänään kokeili niin alko katkeilla yhteydet jo noin 100 metrin päässä vai oisko ollu jopa allekkin.Ja ohjaimessa melko uudet patteritkin...Veneessä antennin pituuskin täsmälleen sama kuin autossa...

*HOKE*

Vedellä tuppaa olemaan ikävä taipumus vaikuttaa radioaaltoihin.

Jester

#2964
edit:

Tajusinkin jo jutun :)

mut sellanen kysymys vielä et onko sen sensori johdon pakko olla kiinni moottorin ja noparin välillä?
Losi TEN SCTE 2.0 - Team Associated B4

*HOKE*

Riippuu nopeudensäätimestä.

Jotku sensorilliset säätimet ei toimi ilman.
Sillon moottori ei yksinkertasesti pyöri.

Ja lähes aina jos säädin ja moottori on sensorillinen niin sensorista on hyötyä.

Blaze

Eihän sähkö motteja sisään ajeta ? Luin nettimarkkinoilla ilmoituksesta että vasta sisään ajettu sähkis

rizardi

#2967
Lainaus käyttäjältä: Blaze - 04.09.12 - klo: 06.58
Eihän sähkö motteja sisään ajeta ? Luin nettimarkkinoilla ilmoituksesta että vasta sisään ajettu sähkis
Hiilikoneet ns. sisään ajetaan. Uutena tai kollektorin sorvauksen ja hiilien vaihdon jälkeen. Hiilet ei istu täysin kollektoriin uutena vaan lyövät irtokipinää ja saattavat jopa hajota kovassa käytössä, kone lämpiää turhaan ja koneesta ei vielä saa parasta tehoa irti.
Brushed Motor Break In -- How to Crawl Vid 1-- ProLine Racing Presents
Taas tyypillinen jenkki video jossa kaveri saa minutin jutusta 8min pitkän, mutta muuta en kiireessä löytänyt.
Tästäkin on paria koulukuntaa. Jotkut ajavat sisään vesilasissa. Toiset kone pöydällä tai autossa kiinni. Hitailla kierroksilla hetken aikaa ja sitten suihkaus elektroniikkaputsaus spray:ta ja menoksi

Toisaalta myyjä saattaa tarkoittaa sitäkin, jos auto on tehtaalla kasattu tai kasattu itse sen enempää tarkistamatta osien yhteensopivuutta. Monesti uutena auton nivelet "kanittaa", mutta muutaman ajon jälkeen herkistyy ja pirssi on myyjän mielestä sisään ajettu.

TeroP

Millä nimellä kannattaa suomalaisista kaupoista etsiä "screw cement" nimistä ainetta, eli tuota töhnää jolla ruuvit saa pysymään hieman paremmin kierteillään?
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Jukis

ruuvilukite, thread locker.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia