Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

homemaderc_cars

Saako mistään ostettu noin 35centimetrinen sensorijohto?




Munkki

Tuli ostettua Ebaysta Alloy Big Bore Damper Shock for Traxxas Rustler VXL iskarit ja yllätyin, kun oli jo öljyt sisällä??

Onko iskareissa aina valmiina öljyt?? Ei oo käytetyt..
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

emppu99

Ei oo kyllä aina..ainakaan kyoshon iskareissa.Ehkä traxxasilla sit on. Vähä kyllä ihmetyttää..
EXC125

Kekkis

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 01.08.13 - klo: 21.12
Tuli ostettua Ebaysta Alloy Big Bore Damper Shock for Traxxas Rustler VXL iskarit ja yllätyin, kun oli jo öljyt sisällä??

Onko iskareissa aina valmiina öljyt?? Ei oo käytetyt..

Erikoiselta kuulostaa, ja uutena myytiin? voihan se toki olla että ko. iskareissa liemet valmiina sisällä on, mutta itse en kyllä vastaavaan ole törmännyt (en tosin juuri noita ole koskaan ostanut)

Hiekkamonttu

Ainakin hobbykingin iskareissa on öljyt. Maksaakin vain pari jtn 4 taalaa mutta paskoja ovat. Heti alko vuotamaan, vaikka matsku on alumiini. Oisko mun diffiöljykyssäriin vastauksia?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Munkki

Taitaa muuten olla tuon Traxxas leiman takia, kun RTRnä autonsa myyvät?  :angel:

♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

goos

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

homemaderc_cars

Isot kiitokset, hyvä että suomelta löytyi!  :azn:

Lainaus käyttäjältä: goos - 01.08.13 - klo: 23.45
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 01.08.13 - klo: 20.19
Saako mistään ostettu noin 35centimetrinen sensorijohto?
http://fi.eurorc.com/product/1137/hobbywing-sensor-cable-400mm

ei tarvii lähtee merta edemmäs kalaan :)

homemaderc_cars

Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

nnikkem

Onko kellään kokemusta tällasiesta GM kolvista?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TYOKALUT-JA-VARUSTEET-Muut-varusteet/GM-Ultra-Power-90W-Soldering-Station-107871

Oli hyvällä hintaa ja voisi pian ostaa pois jos on käypä peli.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

RoddeR

#3793
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.
Kyosho, elämäni auto.

homemaderc_cars

Ok, katsoin vähän Youtubessa "sensored brushless vs sensorless brushless" videoita, sensorillinen näytti vähän "laiska", driftaan aika paljon soratiellä 2wd autolla ja en haluisi että auto tulisi laiska ja "tehoton", ajattelin ostaa tämmönen ( http://www.rcmart.com/cb0584-p-35726.html?cPath=1100_1252 ) mutta voi olla liian laiska 1/7 takavetoseen.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.13 - klo: 14.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 17.36
Ok, katsoin vähän Youtubessa "sensored brushless vs sensorless brushless" videoita, sensorillinen näytti vähän "laiska", driftaan aika paljon soratiellä 2wd autolla ja en haluisi että auto tulisi laiska ja "tehoton", ajattelin ostaa tämmönen ( http://www.rcmart.com/cb0584-p-35726.html?cPath=1100_1252 ) mutta voi olla liian laiska 1/7 takavetoseen.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.13 - klo: 14.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.

Tuossa "combo"ssa on sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari eli silloin se on sensoriton yhdistelmä.

Riippuu auton painosta ja välityksistä että onko tehoton vai liiankin tehokas.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

homemaderc_cars

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 02.08.13 - klo: 18.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 17.36
Ok, katsoin vähän Youtubessa "sensored brushless vs sensorless brushless" videoita, sensorillinen näytti vähän "laiska", driftaan aika paljon soratiellä 2wd autolla ja en haluisi että auto tulisi laiska ja "tehoton", ajattelin ostaa tämmönen ( http://www.rcmart.com/cb0584-p-35726.html?cPath=1100_1252 ) mutta voi olla liian laiska 1/7 takavetoseen.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.13 - klo: 14.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.

Tuossa "combo"ssa on sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari eli silloin se on sensoriton yhdistelmä.

Riippuu auton painosta ja välityksistä että onko tehoton vai liiankin tehokas.



Luulin että ESC oli sensorillinen koska moottori on sensorillinen,.. tämä combo pitäisi sitten toimia.
http://www.rcmart.com/hobbywing-ezrun-waterproof-120a-brushless-sensored-brushle-p-37075.html?cPath=1100_1252

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 18.36
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 02.08.13 - klo: 18.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 17.36
Ok, katsoin vähän Youtubessa "sensored brushless vs sensorless brushless" videoita, sensorillinen näytti vähän "laiska", driftaan aika paljon soratiellä 2wd autolla ja en haluisi että auto tulisi laiska ja "tehoton", ajattelin ostaa tämmönen ( http://www.rcmart.com/cb0584-p-35726.html?cPath=1100_1252 ) mutta voi olla liian laiska 1/7 takavetoseen.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.13 - klo: 14.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.

Tuossa "combo"ssa on sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari eli silloin se on sensoriton yhdistelmä.

Riippuu auton painosta ja välityksistä että onko tehoton vai liiankin tehokas.



Luulin että ESC oli sensorillinen koska moottori on sensorillinen,.. tämä combo pitäisi sitten toimia.
http://www.rcmart.com/hobbywing-ezrun-waterproof-120a-brushless-sensored-brushle-p-37075.html?cPath=1100_1252

Edelleenkin nopari on sensoriton joten moottorin sensorista ei ole hyötyä. Ja moottorin koko on sama joskin hieman enempi kiertävä mutta vähempi vääntöä omaava.

Hobbywing EZRUN on sensoriton ja XERUN sensorillinen.

Eli ennenkuin jatketaan sopivan tekniikan etsimistä niin voisit kertoa autosi painon.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

homemaderc_cars

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 02.08.13 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 18.36
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 02.08.13 - klo: 18.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 17.36
Ok, katsoin vähän Youtubessa "sensored brushless vs sensorless brushless" videoita, sensorillinen näytti vähän "laiska", driftaan aika paljon soratiellä 2wd autolla ja en haluisi että auto tulisi laiska ja "tehoton", ajattelin ostaa tämmönen ( http://www.rcmart.com/cb0584-p-35726.html?cPath=1100_1252 ) mutta voi olla liian laiska 1/7 takavetoseen.

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.13 - klo: 14.19
Lainaus käyttäjältä: homemaderc_cars - 02.08.13 - klo: 00.24
Onko 90a sensoriton combo tehokkaampi kun 90a sensorinen?

Tuo 90a combo tarkoittaa sitä että combon nopari kestää 90a virtaa tai pitäisi kestää. Comboissa olevien koneiden kv-arvo kertoo kuinka paljon tehoa on setissä. Jos combot ovat identtiset (pl.sensori) niin tuskimpa hirveetä tehoeroa on, sensorillisessa combossa on parempi/tasaisempi kaasutuntuma ja on mukavampi ajettava kuin sensoriton.

Tuossa "combo"ssa on sensorillinen moottori mutta sensoriton nopari eli silloin se on sensoriton yhdistelmä.

Riippuu auton painosta ja välityksistä että onko tehoton vai liiankin tehokas.



Luulin että ESC oli sensorillinen koska moottori on sensorillinen,.. tämä combo pitäisi sitten toimia.
http://www.rcmart.com/hobbywing-ezrun-waterproof-120a-brushless-sensored-brushle-p-37075.html?cPath=1100_1252

Edelleenkin nopari on sensoriton joten moottorin sensorista ei ole hyötyä. Ja moottorin koko on sama joskin hieman enempi kiertävä mutta vähempi vääntöä omaava.

Hobbywing EZRUN on sensoriton ja XERUN sensorillinen.

Eli ennenkuin jatketaan sopivan tekniikan etsimistä niin voisit kertoa autosi painon.

Auto on itse tehty ja se painaa noin 3-3.5 kg, mutta autossa on 4:1 reducer gear boxi ja se on kardaani vetoinen. Olisi hyvä ostaa 2500-3200kv moottori touhon nopariin.
Tällainen geraboxi: http://store.rc4wd.com/41-Ultra-Compact-Gear-Reduction-Unit-for-540-Motor-_p_782.html
Tässä on Youtube video niin näet millainen auto mulla on: Homemade RC scale car BUILD Part 2

Master Calgar

Uutta kysymystä aloittelijalta pukkaa :P

Mistähän saisi hankittua tuohon Velineon 3500-mottiin sen heatsink+tuuletin härpäkkeen ja minkälainen johdotus siihen vaatii, kun tuossa noparissa jo hyrisee yksi tuuletin?

Sitten vielä sellaiset kysymykset, että onko slashiin hyödyllistä vaihtaa ne "extra jäykät" kallistuksenvakaimet, vai onko niistä nyt sinänsä mitään suurta hyötyä?

Entäpä sitten tuo paketin mukana tullut keskidiffi... Kannattaako laittaa tuon paikalla olleen luistokytkimen tilalle? Hyödyt/haitat?

Tämmöisiä kysymyksiä uteliaalla, kun haluaa oppia mahdollisimman paljon :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Blaze

saako suomesta mistään muusta kaupasta kun HF:fästä Vastarin akunjatkojohtoa

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 05.08.13 - klo: 22.36
saako suomesta mistään muusta kaupasta kun HF:fästä Vastarin akunjatkojohtoa

Saa varmasti monesta paikkaa mutta pitäisi tietää mikä liitin siinä on. Vaihtoehtoja kun on kolme eli JST, ja kaksi erilaista servoliitintä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Blaze

#3802

juu

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 01.08.13 - klo: 18.07
Noniin. Minkäslaisia diffiöljyjä kannattaisi käyttää 4x4 sc autossa? Asvaltilla ja pehmeällä hiekkamontulla tietty kannattaa olla eri öljyt, mutta olisko jotain välimuotoa, ns suttailu öljyjä, jolla menis hyvin lähes missä vaan. Miten noi öljyt vaikuttaa eri diffeissä? kertokaas vinkkejä.

Sc-autoissa käytetään yleensä takadiffissä 5000-7000 wt öljyjä ja etudiffissä 10000-15000 wt öljyjä. Asfaltilla kannattaa käyttää löysempiä öljyjä kuin hiekalla. Jäykemmät diffit -> huonompi sivuttaispito, mutta parempi kiihtyvyys. Ari-Pekan rc-sivuilta löytyy hyvin tietoa diffeistäkin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Hiekkamonttu

Patron sc pitäisi tulla mukana diffeissä edestä taakse 30k-30k-10K, eli aika jäykät ölpät siis. Kannattako mitn 50k öljyjä edes hommata vaikka sitten keskidiffiä varten? ajoalustana mulla tulee toimimaan piha, kossa soraa ja nurmea, asvalti sekä pehmeät hiekkamontut, ehkä joskus vähän kovemmatkin. Liian tarkaksi ei toi säätäminen mulla mene, sillä nykyistä autoani en ole juuri yhtään säätänyt, nyt kuitenkin tarkoitus siihenkin perehtyä kun vehkeet paranee. Joku yleissetuppi siis hakusesa, öljyjä varmaan joskus aina vaihteken, esim talveksi kun pitoja ei oo nii paljoa:-) Kiitti!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

TeroP

#3805
Mistä tiedän, että (ratas)diffiöljyt ovat pettäneet?

kun pyöritän (esim) vasenta eturengasta, pyörii oikea eturengas vastakkaiseen suuntaan; takarenkaat eivät oikein jaksa pyöriä mihinkään suuntaa. Sama pätee takarenkaista pyöritettäessa. Jos otan kiinni vasemmasta eturenkaasta ja pyöritän oikeata eturengasta, välittyy pyörimisliike kumpaankin takarenkaaseen (sama pätee takarenkaiden kohdalla).

Romuna siis TR8E vakiodiffiöljyillä 5k/5k/2k yli vuoden takaa.

edit: M6B combon mukana tuli 13T M1 pinjoni jota vertailin 18T Mod1 pinjoniin ja näyttäisi hampailtaan aika lailla samalta, ovatko M1 ja Mod1 sama asia ja/tai voiko niitä käyttää saman spurrin kanssa? (Mod1 rattaita minulla on tuo T18 ja T15 joka on tällä hetkellä kiinni)
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

homemaderc_cars

#3806
Onko tämä Turnigy nopari Hobbywing tai jotain sellaista? (Haluan tietää merkki ja malli jos on re-brandattu)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22402__Turnigy_Trackstar_120A_Turbo_Sensored_Brushless_1_12th_1_10th_ESC.html

Edit: Ja mikä ohjelmointi kortti sopii tähän? (ei turnigyn)

homemaderc_cars

Viellä yks ongelma: Mun harjaton combo meni rikki tänään ja en tiedä jos moottori tai nopari on rikki, voinko millään tavalla testata moottori tai nopari että tiedän kumpi on rikki?

Aeced

aloittelijalle vähän  neuvoa tarvittais! tilasin tossa losin ten-scte race 2.0 kitin, nyt ois moottori hakusessa, mutta tuo sähköpuoli vähän hakusessa niin mitkä kv,t,a arvot on yleensä käytetty correissa? tosiaan aloitteleva harrastelija niin mosan ei tarvitse olla sieltä nopeimmasta ja kalleimmasta päästä, jotain n. max.200e comboa hakusessa
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

MLA

Suosittelisin tuohon Losiin, kuten aika moneen muuhunkin corriin, http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo settiä. Kyseessä siis 120A säädin ja 4000KV 4pole moottori ja hintakin aika tarkkaan 200€