Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

miorgog

Mitenkä sais tehtyy kotikonstein nastarenkaat tollasiin 1/16 rallyn renkaisiin?

mcly

Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 17.45
Mitenkä sais tehtyy kotikonstein nastarenkaat tollasiin 1/16 rallyn renkaisiin?
Ne pitäs eka keittää vaikka pois vanteilta. Sen jälkeen ruuvailla pohjasta läpi pintaa kohti ruuveja ja laittaa vaikka teippiä siihen päälle. Sitten foami taas paikoilleen ja takas vanteelle  :smiley: Näin yksinkertaisuudessaan..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

miorgog

Lainaus käyttäjältä: mcly - 26.11.13 - klo: 17.48
Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 17.45
Mitenkä sais tehtyy kotikonstein nastarenkaat tollasiin 1/16 rallyn renkaisiin?
Ne pitäs eka keittää vaikka pois vanteilta. Sen jälkeen ruuvailla pohjasta läpi pintaa kohti ruuveja ja laittaa vaikka teippiä siihen päälle. Sitten foami taas paikoilleen ja takas vanteelle  :smiley: Näin yksinkertaisuudessaan..
Eli sen kumin läpi ruuvailla eikä vanteen ja montako milliä olis sopiva jättää ruuvia näkyviin?

villetauriainen

Miten saisin polttis-autoni käyntiin kun siinä on oikeasti ez-startti eli laitetaan nappiapainamalla kapulasta käyntiin, hehkuu samalla myös. Niin miten saan käyntiin kun kapula on vasta postissa tulossa ja ei ole vetostarttia eikä erillistä hehkua  :angry: Vinkkejä!
Traxxas e-revo

mcly

Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 19.03
Lainaus käyttäjältä: mcly - 26.11.13 - klo: 17.48
Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 17.45
Mitenkä sais tehtyy kotikonstein nastarenkaat tollasiin 1/16 rallyn renkaisiin?
Ne pitäs eka keittää vaikka pois vanteilta. Sen jälkeen ruuvailla pohjasta läpi pintaa kohti ruuveja ja laittaa vaikka teippiä siihen päälle. Sitten foami taas paikoilleen ja takas vanteelle  :smiley: Näin yksinkertaisuudessaan..
Eli sen kumin läpi ruuvailla eikä vanteen ja montako milliä olis sopiva jättää ruuvia näkyviin?
Kumin joo.. ei vanteen..

Riippuu vähän siitä sun kumista. Oletettavasti tuossa on aika ohut se kumi joten olisko 1-2mm.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 26.11.13 - klo: 20.40
Miten saisin polttis-autoni käyntiin kun siinä on oikeasti ez-startti eli laitetaan nappiapainamalla kapulasta käyntiin, hehkuu samalla myös. Niin miten saan käyntiin kun kapula on vasta postissa tulossa ja ei ole vetostarttia eikä erillistä hehkua  :angry: Vinkkejä!

Saat auton käymään 7,2V akulla, mutta ehkä viisainta olisi kuitenkin odottaa sitä kapulaa. :wink:

miorgog

Lainaus käyttäjältä: mcly - 26.11.13 - klo: 20.43
Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 19.03
Lainaus käyttäjältä: mcly - 26.11.13 - klo: 17.48
Lainaus käyttäjältä: miorgog - 26.11.13 - klo: 17.45
Mitenkä sais tehtyy kotikonstein nastarenkaat tollasiin 1/16 rallyn renkaisiin?
Ne pitäs eka keittää vaikka pois vanteilta. Sen jälkeen ruuvailla pohjasta läpi pintaa kohti ruuveja ja laittaa vaikka teippiä siihen päälle. Sitten foami taas paikoilleen ja takas vanteelle  :smiley: Näin yksinkertaisuudessaan..
Eli sen kumin läpi ruuvailla eikä vanteen ja montako milliä olis sopiva jättää ruuvia näkyviin?
Kumin joo.. ei vanteen..

Riippuu vähän siitä sun kumista. Oletettavasti tuossa on aika ohut se kumi joten olisko 1-2mm.
Joo siinä on todella ohut kumi kun on kulunut. Ja en tiedä saako siihen edes mitään nastoja kun niin ohueksi päässyt että taitaa nastat vaan taipua kun ajaa. Kiitokset kummiskin neuvoista!   :azn:

villetauriainen

Mikä pielessä kun auto ei meinaa lähteä käyntiin? ja sitten jos lähtee niin käy vain n.3-15s ja sitten sammuu. jos laittaa pikkusenkin kaasua niin sammuu samantein. :angry: Voiko syy olla se että olen yrittänyt hehkuttaa 1,5v AA paristolla ja johon pätkillä? Nyt vasta tulossa ez startin kapula. Miten kaasarin ruuvit kannattaa laittaa että vois saada edes käyntiin? ja sitten kun käy nii alkaa säätää muuten kaasaria/konetta. Auto siis Traxxas Slayer "vanhempimalli" 3.3 trx koneella.
Traxxas e-revo

miorgog

Mitä säätöjä täytyy autoon tai ohjaimeen tehdä kun laittaa ton 70/30 asetuksen päälle TQi ohjaimesta? Miten se vaikuttaa autoon?     :smiley:

villetauriainen

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 28.11.13 - klo: 21.13
Mikä pielessä kun auto ei meinaa lähteä käyntiin? ja sitten jos lähtee niin käy vain n.3-15s ja sitten sammuu. jos laittaa pikkusenkin kaasua niin sammuu samantein. :angry: Voiko syy olla se että olen yrittänyt hehkuttaa 1,5v AA paristolla ja johon pätkillä? Nyt vasta tulossa ez startin kapula. Miten kaasarin ruuvit kannattaa laittaa että vois saada edes käyntiin? ja sitten kun käy nii alkaa säätää muuten kaasaria/konetta. Auto siis Traxxas Slayer "vanhempimalli" 3.3 trx koneella.


Noniiin! alkohan se toimimaan! tulistartteri postissa ja nyt sain käyntiin ja toimii hyvin!  :grin:
Traxxas e-revo

J.o.r.e.

Nopeudensäätimen ja moottorin kanssa haasteita!

Viisaammilta neuvoa!
Axialin SCX10 KIT rakenteilla ja ongelmia: ESC (Speedstar Brushless Crawler Speedo) ja moottori (Axial 55T – Harjallinen moottori) eivät suostu keskustelemaan. Ohjaimen yhdistys ja kalibrointi menee ok läpi (ohjaus toimii ok), mutta kun moottorille pitäisi laittaa informaatiota menemään herjaa: "Sensor error". Moottoriin ei ilmeisesti saa kunnon yhteyttä?

Missä vika?? Huono yhteys sähköjohdoilla? Moottorissa joku sensori rikki (kaikki osat uusia)? Harjallisen moottorin sensoreista löytyy tod huonosti mitään infoa, mistään... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: J.o.r.e. - 02.12.13 - klo: 09.26
Nopeudensäätimen ja moottorin kanssa haasteita!

Viisaammilta neuvoa!
Axialin SCX10 KIT rakenteilla ja ongelmia: ESC (Speedstar Brushless Crawler Speedo) ja moottori (Axial 55T – Harjallinen moottori) eivät suostu keskustelemaan. Ohjaimen yhdistys ja kalibrointi menee ok läpi (ohjaus toimii ok), mutta kun moottorille pitäisi laittaa informaatiota menemään herjaa: "Sensor error". Moottoriin ei ilmeisesti saa kunnon yhteyttä?

Missä vika?? Huono yhteys sähköjohdoilla? Moottorissa joku sensori rikki (kaikki osat uusia)? Harjallisen moottorin sensoreista löytyy tod huonosti mitään infoa, mistään... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Eli ongelma on nyt se ettet ole vaihtanut noparia harjalliseen moodiin. Tehtaan asetuksena harjaton. Lueppa noparin manuaalista miten asetus muutetaan.

Harjallisissa ei ole sensoria eikä kaikissa harjattomissakaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

J.o.r.e.

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 02.12.13 - klo: 09.37
Lainaus käyttäjältä: J.o.r.e. - 02.12.13 - klo: 09.26
Nopeudensäätimen ja moottorin kanssa haasteita!

Viisaammilta neuvoa!
Axialin SCX10 KIT rakenteilla ja ongelmia: ESC (Speedstar Brushless Crawler Speedo) ja moottori (Axial 55T – Harjallinen moottori) eivät suostu keskustelemaan. Ohjaimen yhdistys ja kalibrointi menee ok läpi (ohjaus toimii ok), mutta kun moottorille pitäisi laittaa informaatiota menemään herjaa: "Sensor error". Moottoriin ei ilmeisesti saa kunnon yhteyttä?

Missä vika?? Huono yhteys sähköjohdoilla? Moottorissa joku sensori rikki (kaikki osat uusia)? Harjallisen moottorin sensoreista löytyy tod huonosti mitään infoa, mistään... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Eli ongelma on nyt se ettet ole vaihtanut noparia harjalliseen moodiin. Tehtaan asetuksena harjaton. Lueppa noparin manuaalista miten asetus muutetaan.

Harjallisissa ei ole sensoria eikä kaikissa harjattomissakaan.

Kyllä, noinhan se oli. Toimii!

Meno on kyllä sulavasta kaukana. Muovikardaanit vemppuu, pienellä kaasulla auto menee hieman nykivästi eteenpäin. Isommassa vauhdissa ei tunnu olevan ongelmia, tai sitten niitä ei enää näe/kuule.

Nostettuna telineeseen (pyörät ilmassa) renkaissa tuntuu olevan klappia ja veto ei ole tasaista pyörille. Pyörät eivät pyöri tasaisesti, etupyörissä ehkä hieman enemmän "tyhjää" välissä.
Tuntuu, että kardaanit ovat kieroja ja eri hammaspyörät tulee suojakuoristaan ulos...

Normaalia näiden kanssa vai kannattaako alkaa purkamaan voimansiirtoa??

4wdkanootti

Mulla tuo dingossa johtui kardaanin nivelten max kulman ylittämisestä. Se pakotti banjon pomppimaan.
Aika saman tapaset oireet kyl saa, jos diffilautanen jää väpättäväksi  tai, jos nivelen puoleinen pyörän akselin laakeri ei olekaan pohjassa.
Modailijoilla voi vielä nivelvetari pohjata..
Kaikkiin näihin saa vastauksen irrottamalla kardaanin keskilootan päästä,
ja pyörittelemällä per banjo käsin.
Vika on etupäässä, takapäässä, tai keskilootassa yhä, ilman yhtään kardaania.
Tiedät mitä säätää tai purkaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

mcly

Onkohan noihin telemetria antureiden johtoihin jatkokappaleita ja onko sellaisesta haittaa jos löytyy ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Munkki

Onko juotostinat miten muuttunut laadultaan vuosien aikana?

Huomasin vain että käyttämässäni rullassa lukee west germany ja jotain saksaa.

♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

miorgog

Kun laittaa säilytykseen NiMH akut niin kannattaako ne ensin ladata täyteen?

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 11.12.13 - klo: 21.13
Onko juotostinat miten muuttunut laadultaan vuosien aikana?

Huomasin vain että käyttämässäni rullassa lukee west germany ja jotain saksaa.

Muistaakseni vuonna 2006 alkoi lyijyttömät juotostinat tulemaan markkinoille ja lyijyn korvaajaksi on jokunen vaihtoehto tullut.

Lainaus käyttäjältä: miorgog - 12.12.13 - klo: 16.17
Kun laittaa säilytykseen NiMH akut niin kannattaako ne ensin ladata täyteen?

Jos pitkiä aikoja säilytät, niin akku kannattaa ladata täyteen ja 20-30% kapasiteetista riittää jos akkua säilytät noin pari viikkoa.

LateT

Mistä  johtuu kun työntää taaksepäin niin kuuluu hirvee rutina ja tökkii keskidiffii vaihdettu 10000 öljyt autona Kyosho dmt ve-r

kyoshodbx

tarkoitus on muuttaa giga crusheri säköiseksi.jos nitromotin tilalle laittaa sähkömoottorin niin miten silloin jarrun käy.saako sen otettua vastarilta ypiuhalla.eli noparin johdosta jarruservolle.vai kärähtääkö siinä jotain.

*HOKE*

Moottori hoitaa jarruttamisen.

Tai jos haluaa käyttää mekaanista jarrua niin mielummin sitten lähetin missä on mahdollisuus säätää jarru mix

Eli lähetin ei käske nopeudensäädintä jarruttamaan vaan käsky menee ainoastaan kolmoskanavan jarruservolle... Ja kaasussa taas käsky menee ainoastaan noparille eikä jarruservolle.

Mutta... Tänäpäivänä esim 1:8 autoissa ei pääsääntöisesti käytetä mekaanista jarrua.

KimmoHop


Saako kotomaasta jostain koritolpan jatkeita (extension body post, esim. tämän tyylisiä: http://www.racingpunk.net/body-shell-6mm-extension-post-black.html) vai ulkomailtako vain?

Tuommoinen ei kyllä kauhean tukevasti istu 2wd Slashiin, kun siinä se tolppa on vaan 1 reiän korkuinen. Onko joku keksinyt parempaa tapaa saada 2-10 cm lisää korkeutta tolppiin?

t. Kimmo:)

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.12.13 - klo: 23.27
Moottori hoitaa jarruttamisen.

Tai jos haluaa käyttää mekaanista jarrua niin mielummin sitten lähetin missä on mahdollisuus säätää jarru mix

Eli lähetin ei käske nopeudensäädintä jarruttamaan vaan käsky menee ainoastaan kolmoskanavan jarruservolle... Ja kaasussa taas käsky menee ainoastaan noparille eikä jarruservolle.

Mutta... Tänäpäivänä esim 1:8 autoissa ei pääsääntöisesti käytetä mekaanista jarrua.

Mutta jos tuon tekee ypiuhalla.säätää noparista jarrun pois.niin särkyykö jotain vai miten käyttäytyy.nyt ei taija lähettimestä löytyä mix ominaisuutta.helpionhan ois antaa moottorin hoitaa jarrutus mut kiehtoisi rakentaa se mekaninen jarru.sain neuvoija et ypiuhalla toimisi.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 16.12.13 - klo: 15.55
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.12.13 - klo: 23.27
Moottori hoitaa jarruttamisen.

Tai jos haluaa käyttää mekaanista jarrua niin mielummin sitten lähetin missä on mahdollisuus säätää jarru mix

Eli lähetin ei käske nopeudensäädintä jarruttamaan vaan käsky menee ainoastaan kolmoskanavan jarruservolle... Ja kaasussa taas käsky menee ainoastaan noparille eikä jarruservolle.

Mutta... Tänäpäivänä esim 1:8 autoissa ei pääsääntöisesti käytetä mekaanista jarrua.

Mutta jos tuon tekee ypiuhalla.säätää noparista jarrun pois.niin särkyykö jotain vai miten käyttäytyy.nyt ei taija lähettimestä löytyä mix ominaisuutta.helpionhan ois antaa moottorin hoitaa jarrutus mut kiehtoisi rakentaa se mekaninen jarru.sain neuvoija et ypiuhalla toimisi.

Joo y piuhalla toimii. Nopari ja jarruservo samaan kanavaan niin toimii.
EXC125

MitsuEvo

Lainaus käyttäjältä: KimmoHop - 16.12.13 - klo: 14.48

Saako kotomaasta jostain koritolpan jatkeita (extension body post, esim. tämän tyylisiä: http://www.racingpunk.net/body-shell-6mm-extension-post-black.html) vai ulkomailtako vain?

Tuommoinen ei kyllä kauhean tukevasti istu 2wd Slashiin, kun siinä se tolppa on vaan 1 reiän korkuinen. Onko joku keksinyt parempaa tapaa saada 2-10 cm lisää korkeutta tolppiin?

t. Kimmo:)

Prolinellä on jatkettavat koritolpat 2wd slashiin, löytyy Suomestakin. Mulla on nuo, ei moittimista. Lisäksi sokat korvautuu ruuvattavilla pidikkeillä niin ei tarvi sormet ruvella repiä pakkasessa sokkia irti.

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=27422

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: KimmoHop - 16.12.13 - klo: 14.48

Saako kotomaasta jostain koritolpan jatkeita (extension body post, esim. tämän tyylisiä: http://www.racingpunk.net/body-shell-6mm-extension-post-black.html) vai ulkomailtako vain?

Tuommoinen ei kyllä kauhean tukevasti istu 2wd Slashiin, kun siinä se tolppa on vaan 1 reiän korkuinen. Onko joku keksinyt parempaa tapaa saada 2-10 cm lisää korkeutta tolppiin?

t. Kimmo:)

Taakse Rallyn tolpat ja eteen F-150:sen. Osanumerot löytyy räjäytyskuvista jotka taas löytyvät osoitteesta www.traxxas.com.
Tai sitten tekee omat.

Miksu L

#4046
Pakkasella kun tahtoo iskariöljyt jäykistyä, niin onko jotain nyrkkisääntöä montako numeroa pitää mennä alaspäin ennen kuin viskositeetti vastaa ns.kesälaatua?

Edit: Itse itselleni vastaten, 2 asteen lämpötilan muutos muuttaa 1% öljyn jäykkyyttä.

villetauriainen

Meneekö scumaher mi5 pitkä hihna xray t2 007?
Traxxas e-revo

eetuurr

Moro! Ei tullu muutakaan paikkaa mieleen mistä olisin voinut kysyä semmosta että kun tossa tänään toi vakioservo kärähti niin tarvisi saada uusi. Käykö tämä servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0254MG-72kg014-Digital-Servo-107737 TeamC:n TR02T Truggyyn? :grin: kun ei ihan tullut selväksi :roll:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

villetauriainen

mahtaa olla liian iso kun tarkotettu 1/8 autoon  :tongue:  :afro:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1258TG-12kg008-Digital-Servo-107538
Tuo nyt ainakin menee mutta on arvokkaampi!  :tongue:
Traxxas e-revo