Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

Yly

Nyt taisi löytyä !

Jita Oy:n valmistama keltainen 50mm suojaputki.

Kesti ainakin koevedon, jota mikään muu putki ei ole kestänyt !
Slotracing  World, European, Nordic, Finnish, Sweden, Chech and German Champion

kyoshodbx

Kuka myy mitä maksaa? Voita mekin käyttää kenties.

Yly

Agri-Market !

Olisko ollut jotain 160-180 e / 100m
Slotracing  World, European, Nordic, Finnish, Sweden, Chech and German Champion

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Yly - 06.05.14 - klo: 20.09
Agri-Market !

Olisko ollut jotain 160-180 e / 100m

pitänee tutustua kiitos vinkistä

paddale

Moi
Mistä johtuu kun losin xcelorin motista 3800kv niin kiihdytyksen jälkeen vauhti ja kierokset hyytyy ja välillä motti ei toimi?
Traxxas slash x2. Hpi sprint 2. Right e-rock crawler. DF-models speedfighter x.Traxxas stampede 4x4.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: paddale - 07.05.14 - klo: 19.31
Moi
Mistä johtuu kun losin xcelorin motista 3800kv niin kiihdytyksen jälkeen vauhti ja kierokset hyytyy ja välillä motti ei toimi?

Virtapuolelta lähtisin tutkimaan. Eli akun kunto, liittimet sekä akun puolelta että moottorin puolelta.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

paddale

Ja sillon kun motti ei ota kaasua niin noparissa vilkkuu punainen valo,ja kun käynistän noparin uudelleen auto toimii mutta vähän ajan päästä sama juttu.
Traxxas slash x2. Hpi sprint 2. Right e-rock crawler. DF-models speedfighter x.Traxxas stampede 4x4.

-AP-

Hei, kertokaa viisaammat kun nyt menee aurauskulma ja anti-squat palat sekaisin. eli miten ja mihin anti-squat pala vaikuttaa? Aurauskulman kyllä takana tajuan mutta sitte tämä toinen ei aukea. kyseessä 1/8 polttis krossari.
-Xray xb9 spec. 2013-Savöx-Team Orion-sanwa-Novarossi-

Mölli

Lainaus käyttäjältä: -AP- - 10.05.14 - klo: 22.42
Hei, kertokaa viisaammat kun nyt menee aurauskulma ja anti-squat palat sekaisin. eli miten ja mihin anti-squat pala vaikuttaa? Aurauskulman kyllä takana tajuan mutta sitte tämä toinen ei aukea. kyseessä 1/8 polttis krossari.

http://rc10.fi/index.php?topic=19422.5;wap2
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

-AP-

Kiitos Mölli. Nyt aukesi merkitys teoriassa ja sitten kokeilemaan käytännössä. Perän pito on ollut hitaissa kurveissa heikohko ja nyt vaihtuu iskarit+jouset niin jätetäänpäs vielä anti-squat ennalleen.
-Xray xb9 spec. 2013-Savöx-Team Orion-sanwa-Novarossi-

Mölli

Lainaus käyttäjältä: -AP- - 11.05.14 - klo: 08.19
Kiitos Mölli. Nyt aukesi merkitys teoriassa ja sitten kokeilemaan käytännössä. Perän pito on ollut hitaissa kurveissa heikohko ja nyt vaihtuu iskarit+jouset niin jätetäänpäs vielä anti-squat ennalleen.

Kannattaa kokeilla myös kääntyvyyden (etupidon) vähentämistä. Tunne huonosta peräpidosta johtua ongelmista edessä. Caster, haritus, ackerman.

Hudyn oppaalla pääsee miettimään mitä on tehtävissä.
http://www.hudy.net/xhudy/products/proddwnld.php?prod_id=381&kategoria=0&Hudy_Session=1c1e3fed70b054bdcd901aa1835679ed
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

paddale

Moi
mitenkäs on pitääkö minun öljytä pinionia ja spurria kun molemat on rautaa tai metallia? kun niistä välillä lähtee hienoa metalli pölyä onko se normaalia?
Traxxas slash x2. Hpi sprint 2. Right e-rock crawler. DF-models speedfighter x.Traxxas stampede 4x4.

Master Calgar

En nyt mene vannomaan, mutta mahtaisko tuo Hudyn graphite grease olla hyväksi sinne? Ainakin itellä, kun on teräs spurri ja pinioni, sivelen sitä hampaisiin, niin ei oo ollut kulumisesta tietoakaan nelkkuslässissä, mikä saa kovaa kyytiä kovalla väännöllä  :grin:

Mitään tahmeita ei sinne kannata laittaa, kun jää se pöly jne sitten vaan hampaisiin kiinni, niin hioo ennestään. Aikanaan otin neuvoista vaarin ite, ja tuota hudyn mössöä aloin käyttämään, eikä harmita kyllä.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Master Calgar

Oma kysymykseni on nyt tällainen... ei saa nauraa, en tiedä aiheesta niin paljoa :P

Jos ostan kakkosmankaksi vaikka http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/traxxas-6516-tqi-2-4ghz-2-channel-transmitter.html tai jonkun muun edullisen, niin pystyykö tuon bindaamaan esimerkiksi futaban vastariin? Vaikkapa tähän http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/futaba-r2104gf-high-voltage-s-fhss-4-channel-receiver.html ?

Vai onko nuo kaikki ihan vaan merkkikohtaisia?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

topcat

Lainaus käyttäjältä: paddale - 15.05.14 - klo: 20.36
Moi
mitenkäs on pitääkö minun öljytä pinionia ja spurria kun molemat on rautaa tai metallia? kun niistä välillä lähtee hienoa metalli pölyä onko se normaalia?
Onko spurri terästä ja pinioni alumiiniä? Jos näin niin pinioni kuluu nopeasti. Teräksisen spurrin kanssa kannattaa käyttää kovaa teräksistä pinionia, esim Robinson racing tekee hyviä. Sitten vielä välys kuntoon niin rasvoja ei kaipaa.

eSATA

2.4Ghz alueella vastarit on merkkikohtaisia sekä esim. Futaballa eri tekniikalla toimivia vastareita jotka eivät toimi ristiin.

--Esa
Cannondale Scalpel Team Replica

Lerppu86

Itsekkään en radio guru ole mutta lähinnähän noiden kanssa ratkaisee tekniikka jota ne "kuuntelee"

Eli esimerkiksi futaballa on FHSS ja FASST protokollia käyttäviä radioita. Nämä eivät toimi ristiin vaikka molemmat oliskin futaban merkillä varustettuja. FHSS on käytössä myös toisilla valmistajilla mutta se ei takaa että toinen vastari toimii toisessa mankassa.

Poikkeuksiin voinee lukea halvemmat gigaradiot esim flysky gt3b. Tuohon käynee esim absiman, kingmotorin, hobbykingin jne vastarit. Sama tuote, eri tarra.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

AO68B

Nelkkuautoissa eturenkaista roiskuu p*skat korin sisälle elektroniikkaan. Miten sen vois järkeväst estää?

Hiekkamonttu

Sisäkori tai joku kangaspussiviritelmä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

vihku

Moi

Kannattaako laittaa vetareiden/kardaanien niveliin asson mustaa rasvaa, kun ei ole käytössä minkäänlaisia suoja kumeja? Jotkut käyttävät Hudyn rasvaa jopa polttiksissa, mutta tämä asson rasva on varmaankin hieman erilaista..

-Juuso
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

kiisseli

Moro! Mistä mahtaa johtua että akun ja noparin väliset johdot lämpenevät todella kuumiksi ja niihin ei voi koskea ja onko vaarallista vaiko normaalia? Moottorikin lämpenee niin kuumaksi ettei siihen voi koskea. Auto: kössin DBX 2.0 VE, 11.1V akkua käytän. Olisiko hyvä ostaa uusi nopari vakion tilalle?
TeamC T8TE V2

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: kiisseli - 26.05.14 - klo: 16.59
Moro! Mistä mahtaa johtua että akun ja noparin väliset johdot lämpenevät todella kuumiksi ja niihin ei voi koskea ja onko vaarallista vaiko normaalia? Moottorikin lämpenee niin kuumaksi ettei siihen voi koskea. Auto: kössin DBX 2.0 VE, 11.1V akkua käytän. Olisiko hyvä ostaa uusi nopari vakion tilalle?

Onko vakio välitykset? Kuulostaisi siltä että liian pitkät välitykset 3s akulle. Myös akun liittimessä voi olla väljyyttä joka kuumentaa sekä liittimen että johdot. Nopeudensäädin ei vaikuta noihin asioihin mitenkään. Myös ahdistava voimansiirto voi kuumentaa moottoria koska joutuu suuremmalle rasitukselle.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

kiisseli

Joo vakio välit on. Eli mitä ratasta pitäisi vaihtaa? Selvä juttu. Kiitos.
TeamC T8TE V2

Diese-listi

Moottorilta pinjoni pienemmäksi ja uutta testiä. Tarkista kumminkin akun liitäntä kun tuo ei johdu välityksistä että johdot kuumenee.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Joopa

Ostin pojalle rullaavan TeamC Tr2:n ja toiselta myyjältä blitzin vakio combon eli firebolt 15T harjallinen moottori.
Vaikuttaa ihan mopolta, pinjoni on nyt 16 ja spurri on se vakio olikohan 86T. Akku ihan 7.2V nimhi. Meidän vanha pandakin vaikuttaa tehokkaammalta varmaan yli 20 lankasella koneella. Voikohan tuossa uudessa fireboltissa olla jotain vikaa? Ei olis nyt varaa hommata heti perään harjatonta comboa ja lipoja :angry:

Master Calgar

Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 17.05.14 - klo: 11.16
Itsekkään en radio guru ole mutta lähinnähän noiden kanssa ratkaisee tekniikka jota ne "kuuntelee"

Eli esimerkiksi futaballa on FHSS ja FASST protokollia käyttäviä radioita. Nämä eivät toimi ristiin vaikka molemmat oliskin futaban merkillä varustettuja. FHSS on käytössä myös toisilla valmistajilla mutta se ei takaa että toinen vastari toimii toisessa mankassa.

Poikkeuksiin voinee lukea halvemmat gigaradiot esim flysky gt3b. Tuohon käynee esim absiman, kingmotorin, hobbykingin jne vastarit. Sama tuote, eri tarra.

Toimisiko sitten tämä vastari http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/futaba-r2104gf-high-voltage-s-fhss-4-channel-receiver.html tämän radion kanssa http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/futaba-3prka-3ch-2-4ghz.html kun molemmat ovat futabaa ja FHSS palikoita?

Yhdessä autossa on tuo vastari ja kahdessa muussa http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 mutta tuolle antennilla varustetulle tarvisi saada kakkosohjain edullisesti  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

allu 6

#4376
2 ensimmäistä linkkiä on yhteen sopivia.Tosin itse maksoin vähän yli vuosi sitten samasta setistä 79e.Eikä kestänyt vuottakaan ennen, kun rupesi sekoamaan. :angryE:enpä menekkään vannomaan.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

SixStars

Lainaus käyttäjältä: Joopa - 28.05.14 - klo: 23.15
firebolt 15T harjallinen moottori...
.. pinjoni on nyt 16 ja spurri on se vakio olikohan 86T. Akku ihan 7.2V nimhi.

No tuo konehan on tommonen 8 euron hiilikone ja itsellä joskus oli samanlainen ja siitä tuntui kanssa jotenkin puhti loppuneen parhaista päivistään jonkunverran ajettuna ( ei nyt niin kauhean paljon kuitenkaan.. )

NiMHillä tehon puute toki korostuu, kun puhti vähenee samantien kun ajamaan aletaan - lipo jaksaa potkia kohtuuhyvin lähes "tyhjäksi" asti..

Ja sitten nuo välitykset - ei kerro mulle mitään - mutta jos kone ei yhtään noilla lämpene / kuumene, niin sitten on varaa laittaa isompaa pinjonia.. jos taas nyt jo meinaa kuumeta liikaa, niin sitten ei välitystä muuttamalla saa kulkua kuin hiljaisempaan suuntaan ( pienempää pinjonia.. )
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Timoteus

Jos joku viittis vähän valottaa noista lipo akuista mulle. Kauan täytyy ladata 11.1v 3s 1200 mAh 20c lipoa? Tuossa laturissa on kytkin mistä saa 1A. 2A ja.3A niin missä sen kytkimen täytyy olla  :embarrassed:
Traxxas Stampede XL-5 | Heng Long Pershing M26 | Axial Wraith | Tamiya Land Freeder | Pursuit V-Hull Boat |Traxxas Slash Nitro

SixStars

^varman päälle pelatessa siinä 1A asennossa ( jos ei akussa lue, että voi ladata ( charge rate ) esim. 3C :llä, jolloin voi huoletta pitää siinä 3A:ssa )

Onhan tuo laturi sitten semmoinen että siihen käy se 3S lipon balanseriliitin ( 4 johdinta ) ?

Tuo 20C viittaa purkuvirtaan ( 20 x 1,2A = 24A )

..niin ja juu sillä 1 ampeerin latauksella laskennallisesti menisi joku reilu tunti, 3A kolmasosa siitä.. mutta lipo laturi sitten kuitenkin hieroo niitä kennojen tasapainoja kohdilleen tapauskohtaisesti paljonkin pitempään ?
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri