Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0

Aloittaja Hotti, 13.07.05 - klo: 09.07

Jankka

... ja yksi mikä voi vaikuttaa tuohon sammumiseen on et olet säätänyt kaasun ja jarrun linkit väärin eli kun jarrutat niin se painaa samalla kaasun luistin kiinni.

Divi

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"... ja yksi mikä voi vaikuttaa tuohon sammumiseen on et olet säätänyt kaasun ja jarrun linkit väärin eli kun jarrutat niin se painaa samalla kaasun luistin kiinni.
= Ruuvataan tyhjäkäyntiä sen verran isommalle ettei sammu, painetaan jarru pohjaan ja ruuvataan vielä sen verran että se on hyvä (pysyy käynnissä ongelmitta, käy tasaisesti ja auto ei liiku, eikä edes yritä eteenpäin. Sitten säädetään se linkistö.

DagO

Tossa ihmettelin et miks en saa 1,5kk vanhaa mt2 rtr käyntiin. No syykin selvisi siitä mistä rotostart on kiinni koneessa oli katkennu 3ruuvia ja yks oli väärillä jengoilla. Tosta syystä koneeseen jotunu hiekkaa ja väljistyny. Toivottavasti menee takuuseen, huomenna pitäis mennä hobbylinnaan näyttää konetta.

Hotti

Voisin veikata että et saa takuuseen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Boltsi

Jos pystyt todistamaan valmistusvirheen niin sitten saat takuuseen....
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Hotti

Tommonen ois uutuuttaan pitäny huomata...ei enää auta juuri 1,5kk jälkeen kitistä...siinä ajassa saa ajamalla rikki esim...
-Team lapsena liian vähän leluja-

-EDi-

Miten saa ajamalla katkastua kolme ruuvia ja yhden väärille kierteille, ja vielä sieltä roton luota jossa ei kai muita rastituksia pitäs edes olla kun se starttaaminen??

Se on mun "vanha" auto ja en todellakaan huomannu siinä mitään häikkää, ihan toimivan ja ehjän auton luulin myyväni.
Auto on ostettu 5.3.07 ja sillä on ajettu reilusti alle 2 litraa.. alle 10 kertaa kerkesin sillä ajaa, kunnes kokeilin hellfireä ja totesin että sellanen on pakko saada, siksi myin.
Hellfire

DagO

Lainaus käyttäjältä: Hotti - 26.04.07 - klo: 19.54
Tommonen ois uutuuttaan pitäny huomata...ei enää auta juuri 1,5kk jälkeen kitistä...siinä ajassa saa ajamalla rikki esim...
Mites sä tonne roton sisään näät? Ku ne ruuvit on siellä rotostartin sisällä. Ne päälimmäiset ruuvit mitkä on näkyvillä on ihan ehjät ja kiinni.

Scrap

#158
RC-auton saa täysin päreiks ajamatta metriäkään. Se roto on aika kovilla kun joutuu pyörittämään noin tuoretta moottoria. Miten on sisäänajo hoidettu? Onko mäntä jätetty alakuolokohtaan ajojen jälkeen? Onko peli huollettu aina ajon jälkeen vai onko jätetty niine hyvineen odottamaan seuraavaa kertaa?

Kannattaa mennä sinne Hobbylinnaan kyselemään, ne on ihan reilua porukkaa. Takuuseen tuskin saat, kun olet käytettynä ostanut mutta eiköhän siellä jotain saa sokettua.

Edit: sokettua??? Että on ketun (kirjoitin oikeasti kettu enkä sitä v-alkuista) hyvin toimiva kiroilun esto :roll: Sitä voisi välillä miettiä mitä sinne listaan pistää...

-EDi-

Sisäänajo on hoidettu ohjeiden mukaan ja joka ikinen kerta kun auto on sammunut/sammutettu oon pyörittäny pohjalevyn reijästä männän alakuoloon. Ajon jälkeen yleensä on tullu putsattua/pestyä kurat pois..ja tosiaan alle 10 kertaa sillä on ajettu.

..mutta eiköhän se sieltä hoppulinnasta kohtapuoliin selviä miten toimitaan.
Hellfire

Harza!!

Lainaus käyttäjältä: tykki - 02.11.05 - klo: 13.33
Boltsi

Isompi pannu löytyy kyllä, mutta tuollaista muutossarjaa en raaskinu tilata, vaan rakensin sellaisen itse. Pukit tein alumiinista ja kytkinkellon kiinnityksen erilaisilla holkki+prikka viilailuilla, ja hyvinhän se on toiminut:) Jopa vaihteistot ovat kestäneet ehjinä kun hyvin tarkkaan on säädellyt välykset pois. Heh, rakensinpa muuten öljyntäyttöproputkin eteen ja taakse vaihteistoihin että saa varmistettua voitelun tarvitsematta purkaa mitään.

Aiemmin 18ss koneella sain "heavy-duty" takadiffin kerran solmuun, pinjoni ja lautaspyörä ottivat itseensä myös. Nyt uudemmilla osilla ja huolella koottuna ja shimmattuna (olemattomat välykset) rattaat tuntuvat kestävän vaikka tehoa onkin tarjolla paljon enemmän. Välys kannattaa säätää pienemmäksi kuin ohjekirja sanoo.
Ja todellakin tällä .21 koneella auto suorastaan lentää. Kulkee lujempaa kuin uskaltaa (osaa) ajaa:) Parasta antia on kuitenkin kiihtyvyys ja vääntö, joka ei ole 18ss koneen parhaita puolia.

Pari kuvaa laitoin linkillä. Ylhäällä vasemmalla on 18ss kone (ja katusäädöt) mutta muissa kuvissa on TT pro .21 
Renkaat oikealla alhaalla olevassa kuvassa masher2000. Rallikori joka näkyy kuvassa keskeneräisenä, on käytettävissä niiden katurenkaiden ja kotikutoisen "madallussarjan" kanssa.

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4
Mistä ostit nuo renkaat? miten madalsit? mistä ostit korin? saman laisen olisin tekemässä

ballu

#161
joku laittanut näköjään .28 hellfiren moottorin nitro mt kakkoseen  :tongue:
Maximum Horsepower: 2.95 hp @ 38,000 rpm
Maximum RPM: 41,000
varmaan kulkee riittävästi  :wink:

jari_

#162
Nyt olisi ajatus laittaa isompi pannu autoon, niin mahtaako esim tuon saada sopimaan? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29197&grpid=5028 Mites siihen saa vauhtipyörän ja kytkimen sovitettua ja jos jotain tarvitaan lisäksi niin mitä? Moottoripukin varmasti pytyn töissä tekemään kun ammatiltani olen koneistaja.

Niin ja autohan on mt2.

Mahtaako siihen sopia savagen 3 osainen kytkin vauhtipyörällä? http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI87153 Pitäisikö samalla uusia kytkinkello erimäärällä hampaita?

need4speed

Onko joku jossainpäin maailmaa sanonut että rc-laitteilla, varsinkin autoilla, olisi takuuta?
En usko että kukaan kauppias ottaisi vastuun siitä että osat heitetään aina kaikille tolloille ilmaiseksi.
Toki merkkikauppiaat tulee asiakastaan vastaan, sekin vaihtelee millä tuulella kauppias sattuu olemaan.
Hankalat, tinkaavat tai muuten vaan raivostuttavat asiakkaat saa kyllä ihan varmasti kylmempää kyytiä kuin ne jotka ojentaa sen pankkikortin kiltisti.
Itse oon saanu oman merkkikauppiaani tulemaan mukavasti vastaan kun en tinkaa autosta viimeisintä katetta pois ja ole koko ajan soittelemassa tai liikkeessä kyselemässä oikeaa tulppaa tms. minkä voi selvittää itse.
Kyllä ne hyvänä sitten pitää.

Materiaali -ja valmistevika vastuuhan kauppialla on, tätäkin on hyvin vaikea soveltaa käytännössä käytettyihin laitteisiin.
Menepä 1,5 vuotta vanhan auton kanssa ja ala puhumaan jostain vetoakselien karkaisuviasta tai radiohäiriöistä, tulee naurut vaan päälle.

Muitten kokemuksia ns. 'takuusta' varsinkin nitroautojen kohdalla, joka muuten on kauppiaan mahdollisesti myöntämä ylimääräinen vakuutus.
Minun tietääkseni näissä ei vehkeissä ei takuuta ole, muuten kuin tehtaan myöntämä, onko siis myyjä miten pitkälle vastuussa?
Lakimiehiä täällä?

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: need4speed - 09.02.08 - klo: 15.46
Minun tietääkseni näissä ei vehkeissä ei takuuta ole, muuten kuin tehtaan myöntämä, onko siis myyjä miten pitkälle vastuussa?
Lakimiehiä täällä?

Koulutukseltani en ole juristi tai muukaan lakiasioiden ammattilainen, käytännön kokemusta asiasta moneltakin kannalta on.

Kaikessa kuluttajalle (yksityishenkilöille) suunnatussa kaupankäynnissä on voimassa kuluttajansuojalaki, riippumatta siitä mitä ostaa ja mitä takuusta jne. sanotaan. Tämä koskee siis yksityishenkilön ja ammatinharjoittajan välistä kauppaa, ei kahden yksityishenkilön välistä kauppaa.

Kuluttajasuojalain lähtökohta on se, että tuotteen on oltava laadultaan, käytettävyydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan jotakuinkin sellainen, mitä sen hinta- ja laatuluokan tuotteelta voi olettaa. Toisin sanoen: jos esimerkiksi ostat autoliikkeestä käytetyn auton, jolla on ajettu 50.000 km ja joka maksaa 20.000 euroa, ja siitä särkyy vaihdelaatikko tai moottori, voi perustellusti kysyä olisiko sen pitänyt kestää? Varmaan olisi. Tällöin autoliike on kuluttajansuojalain nojalla velvollinen korjaamaan auton. Kuluttajansuojalaki on voimassa myös "kuuluisan" kuuden kuukauden jälkeen, mikäli voidaan toteennäyttää virheen olleen tuotteessa jo sitä ostettaessa.

Kuten aiemmin sanoin, en ole lakimies, eikä nämä tulkinnat ole lakikirjasta tai oikeusasteiden päätöksistä, silti väittäisin, että myös noin 350 euron hintaisen RC-auton tulisi lähtökohtaisesti kestää kauemmin kuin 1,5 kk. Lisäksi kauppiaan/maahantuojan tulee noudattaa tuotevastuulakia, joka on aina voimassa riippumatta siitä, mitä kaupanteon yhteydessä sovitaan.

Lisäksi kannattaa huomata se, että kauppias on yksin vastuussa asiakkaalle. Hän ei voi vedota maahantuojan tai kenenkään muunkaan kolmannen osapuolen vastuuseen tai siihen mitä kauppias ja esim. tukkulikke tai maahantuoja on asiasta keskenään sopinut. Tämä perustuu yksinkertaisesti siihen, että sopimus kaupasta on asiakkaan ja kauppiaan kahdenkeskinen, siihen ei liity muita osapuolia.

Kaikenkaikkiaan sanoisin, että on vähintäänkin kohtuullista, että kauppias korvaa em. kaltaisen virheen. Toinen juttu kokonaan on se, kuinka asiakas voi toteennäyttää, että vika on ollut kaupankohteessa kaupantekohetkellä eikä sitä ole itse aiheutettu.

Mustavalkeiden asioiden lisäksi suurta osaa näissä asioissa näyttelee kommunikointitaidot ja molemminpuolinen ymmärrys. Kauppias tekee kauppaa liiketoiminnan näkökulmasta ja on selvää, että keskustelut voivat olla joskus hankalia. Tämä ei kuitenkaan poista missään tilanteessa asiakkaan kuluttajansuojaa.
Flying Calacucco

jari_

Lainaus käyttäjältä: jari_ - 08.02.08 - klo: 23.52
Nyt olisi ajatus laittaa isompi pannu autoon, niin mahtaako esim tuon saada sopimaan? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29197&grpid=5028 Mites siihen saa vauhtipyörän ja kytkimen sovitettua ja jos jotain tarvitaan lisäksi niin mitä? Moottoripukin varmasti pytyn töissä tekemään kun ammatiltani olen koneistaja.

Niin ja autohan on mt2.

Mahtaako siihen sopia savagen 3 osainen kytkin vauhtipyörällä? http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI87153 Pitäisikö samalla uusia kytkinkello erimäärällä hampaita?

Ketään ei tiedä?

Harza!!

Nostetaann nyt tääki topikki.. D: tuli värkkäiltyä mt kakkoseen lumaura...  :mrgreen:


Harza!!

Oliskos mitään pirkkaniksiä tohon sisään ajon lämpötiloihin kun mittaria ei ole. eli mitne sais varmistettua sen ettei moottori ylikuumene sisäänajossa?

bluebeetle

Lämpömittarilla. Eikun kauppaan mars!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Harza!!

Nyt on sisään ajot hyvillä kohdilla.. Ei noussut lämpö oikein yhtää! hyvin pysty kättä pitämään kannella. mistä lie johtuu? lämpösessä autotallissa ajan sisään.

tomppa82

Olisikohan HPI MT2:seen saatavana Big Bore-iskareita? Tai minkä auton BigBoret kävisi pituutensa puolesta MT2:seen?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja