Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)

Aloittaja jtnevala, 09.08.05 - klo: 11.46

rc-ralli

entäs miten Kyosho TF-5 jarrut sais toimii? kun painan jarrua, ei himmaa muutenkun jos seinä tulee tielle...
traxxas e-revo 1/16 vxl 2.4GHz

Jabe

Jospas kertoisit minkä merkkinen ja tyyppinen nopari on, oletko kalibroinut ohjaimen säätimen kanssa, onko ohjaimesta säädöt sillaisilla asetuksilla että jarrutus on edes mahdollista.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

hpi racing

Kun mulla on e firestromissa nosramin 7.5 lankanen harjaton moottori niin mikä oisi hyvä pinioni sille moottorille.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

timeless-93

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 26.02.10 - klo: 21.39
Kun mulla on e firestromissa nosramin 7.5 lankanen harjaton moottori niin mikä oisi hyvä pinioni sille moottorille.
20T...? :roll:

hpi racing

Itse veikkaisin että se on liian iso, oisko muita vaihtoehtoja.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Einiinopee

Kokeile sitä mikä on vakio moottorissa, harjaton potkii vähän eri tahtiin samalla pinionilla.
Moa crawleri.

ToBy1

Itse olen ajatellut valaa mamba maxini johonkin epoksiin yms. Nyt kuitenkin kuumaliima tuntuisi parhaimmalta vaihtoehdolta koska sen saa pois tulevaisuudessa jos on tarvetta. Onko kuinka vaikea homma tuo valaminen? Hankaluutta tietenkin lisää USB paikka, joka pitää jättää näkyviin. Vai olisiko joku plasti dip yms helpompi?

jekku

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 02.03.10 - klo: 08.07
Itse olen ajatellut valaa mamba maxini johonkin epoksiin yms. Nyt kuitenkin kuumaliima tuntuisi parhaimmalta vaihtoehdolta koska sen saa pois tulevaisuudessa jos on tarvetta. Onko kuinka vaikea homma tuo valaminen? Hankaluutta tietenkin lisää USB paikka, joka pitää jättää näkyviin. Vai olisiko joku plasti dip yms helpompi?

Elektroniikan suoja lakkaa ovat täällä yleisesti suositelleet kosteudelta suojaamiseen.En nyt muista minkä merkkistä se oli mutta haulla varmasti läytyy.Aion omankin noparin käsitellä ko.aineella.Mitenkä muuten on vaikuttaako jäähtymiseen heikentävästi tuo lakkaaminen?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

ToBy1

Joo itellä on bilteman suojalakkaa varastossa, en vaan tiedä saanko sillä KAIKKIA rakoja suojattua. Esim konkan ja siilen välissä olevat pienet raot.

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Empuito

Sopiiko Futuban servo s3010 ( http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=1524&grpid=3203 ) suoraan traxxas bandit vxl:ään? Ilman että juotuisi muokaamaan hirveästi kaikkeä.
Traxxas bandit vxl, sidewinderillä+3600mAH 8,4V nimh.

ToBy1

Olenko hieman jäässä  :grin: Luulin että Minicrossiheppu kysyi minulta että tälläistäkö lakkaa minulla on, mutta tarkoittikin että tälläistäkö se lakka on. Itse vasta nyt tajusin tuon.

My bad.

ToBy1

Liikkuisiko kyosho twin force hyvin mamba maxilla ja kiina XL kokosella 1900kv moottorilla? Vai pitäiskö olla jytympää säädintä, moottoria yms?

Bonzer

Yksinkertainen kysymys. Mikä on DRAG BRAKE, INTIAL BRAKE, NEUTRAL RANGE, AMTS TIMING?
Innostusin kytkee noparin tietokoneeseen. Illemmalla ajot ni vois kattella miten mikäkin vaikuttaa.

Heuli

Moottorijarru: sillä saa muutettua helposti auton käyttäytymistä rullatessa. Monilla hiilikoneilla oli liikaa moottorijarrua, hiilettömien kanssa helpompaa kun sitä ei ole ja säätimestä säädetään sopiva määrä jarrua.

Bonzer

Pete_69

itseä kiinnostaisi myös tietää mikä tuo initial brake on? ja olenko täysin väärässä jos sanon että tuo amts timing olisi moottorin ennakon ajoitus? neutral range on käsitteekseni kaasun "kuollut" alue eli vaikuttaa siihen kuinka herkästi auto reagoi kaasuliipasimen painallukseen. Korjatkaa joku jos olen väärässä   :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Heuli

Initial Brake vaikuttaa jarrun määrään mitä sillä voi antaa pienimmillään. Eli kun hipaiseekin jarrua niin jos initial brake on säädetty suurelle niin jarrut toimivat voimakkaasti pienelläkin liipasimen liikkeellä jarrun puolelle. Noi loput meni kuten Pete edellä sanoi.

ToBy1

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 04.03.10 - klo: 22.49
Liikkuisiko kyosho twin force hyvin mamba maxilla ja kiina XL kokosella 1900kv moottorilla? Vai pitäiskö olla jytympää säädintä, moottoria yms?

Veskuvaan

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 06.03.10 - klo: 21.45

ei ole omakohtaista kokemusta mutta kyllä pitäisi riittää jollain 6s lipolla
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

4wdkanootti

Kaveripiirissä on twini Mambamax- noparilla, ja kiinan XL06 (2800kv) koneella.
Siis pikkasen rääkkäävämpi kone, sama nopari.
Ja toimii.

Ja Mambamaxihan on specseissä rajoitettu 3s (11,1 volttiin), mutta takuun ylityksellä + puhaltimella voi ajaa 4s vielä.
Vasta MMPro sietää 6s.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Veskuvaan

katoppas joo mä jotenkin oikoluin persiilleen että kyseessä olisi ollut MMM

Porukka on maailmalla kokeillut onnistuneesti noita Hobbywingin Xerun 150 A / 2000 kv Comboja
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

rc-ralli

traxxas e-revo 1/16 vxl 2.4GHz

Bonzer

Esim. racingfactoryllä on moottoreita johon käy 7,4v

4wdkanootti

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

IgNIs

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 09.03.10 - klo: 16.08
Kyllä !
Olen erimieltä.

Eikös se mene niin että sensorillisella noparilla voi pyörittää sensoritonta moottoria, mutta toisin päin homma ei toimi.

ripa_k

Lainaus käyttäjältä: IgNIs - 09.03.10 - klo: 16.21
Eikös se mene niin että sensorillisella noparilla voi pyörittää sensoritonta moottoria, mutta toisin päin homma ei toimi.

Ei mene.
On toki myös sensorillisia nopareita jotka osaavat vaihtaa sensorittomaan toimintatapaan esim sensorien rikkoutuessa, mutta pääperiaatteena sensorillinen nopari tarvii sensorillisen koneen.
Sensoriton nopari (tai ei "sensorillisessakaan" noparissa sensoreita ole) taas ei toiminnassaa käytä sensoritietoa niin aivan sama sitten onko siellä koneen päädyssä sensorit vai ei.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma