Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)

Aloittaja jtnevala, 09.08.05 - klo: 11.46

HMS77

7-kennonen kestänee ehkä hivenen pidempään syystä että sen tuoman vauhdinlisäyksen takia kaasunkäyttö on vähäisempää.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

jonu93

jaksaako harjaton 35a esc ja 3900 kv motti kuljettaa 2wd buggyä jos ajaa asfaltilla ja hiekka/savi radalla
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

JiiVee

moottori varmasti jaksaa mutta ton ESC:n ottasin isommalla virran kestolla olevan
pöö

Bonzer

Miks ei noparikin. Mulla oli 40 säädin ja 4200kv harjaton eikä edes lämmenny.

topcat

Eiköhän se jaksa. Joskaan ihan hc ajoon tuskin riittää. Ite olen pärjännyt hobbykingin 3600kv/35 A combolla 2wd buggyllä. Tuollakin saa auton keuliin ympäri sopivalla alustalla. Sopivat välitykset vaan peliin, niin toimii eikä lämmöistä murhetta.

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 11.09.10 - klo: 11.45
jaksaako harjaton 35a esc ja 3900 kv motti kuljettaa 2wd buggyä jos ajaa asfaltilla ja hiekka/savi radalla

hege72

Moi vaan !
Kuusankosken radalla tuli seurattua vtr ajoja ja olimme olemmat pojan kanssa lopullisesti myytyjä.
Tilasin maailmalta xray t2 007  aihion jolla lienee lajiin päsee sisään.
auton saapumista odotellessa haalin vielä puuttuvia osia.

kysynkin. minkäkokoinen kovekuorinen lipoakku mahtuu  varmasti laitteen uumeniin ilman valtavia patentteja?dremeli kyllä pysyy kädessä mutta silti

koska olemme (mä haluu kans) aloittelijoita lajissa oleellista olisi pitkä ajoaika\akku

jenkkisivuilta löytyy jotain satunnaisia tietoja vuosien takaa  mutta teksteistä jäi jotenkin itteteinhyvätuli maku.

thanks.
t:h
2x Xray ja 2x mini

Skeidarutto

En nyt tähän hätään löytänyt foorumin paranteluun keskittynyttä keskustelua joten pistän tähän ehdotuksen siitä että kannataisiko vaikka tänne sähköautot alle eritellä vielä eri merkkiset autot selventäisi jonkun verran tota foorumin ulkoasua? sama tietty polttis autoille, nyt kun alkaa etsimään jotain juttua vanhemmista autoista saa palata vaan kymmenen sivua taaksepäin jos ne olisi merkeittäin kansioissa homma helpottuis ja ulkoasu selkeentyisi.

Bonzer

Lainaus käyttäjältä: Skeidarutto - 15.09.10 - klo: 19.31
En nyt tähän hätään löytänyt foorumin paranteluun keskittynyttä keskustelua joten pistän tähän ehdotuksen siitä että kannataisiko vaikka tänne sähköautot alle eritellä vielä eri merkkiset autot selventäisi jonkun verran tota foorumin ulkoasua? sama tietty polttis autoille, nyt kun alkaa etsimään jotain juttua vanhemmista autoista saa palata vaan kymmenen sivua taaksepäin jos ne olisi merkeittäin kansioissa homma helpottuis ja ulkoasu selkeentyisi.

Tai kirjottaa hakuun. :wink:

genlee

Lainaus käyttäjältä: hege72 - 15.09.10 - klo: 18.39
Moi vaan !
Kuusankosken radalla tuli seurattua vtr ajoja ja olimme olemmat pojan kanssa lopullisesti myytyjä.
Tilasin maailmalta xray t2 007  aihion jolla lienee lajiin päsee sisään.
auton saapumista odotellessa haalin vielä puuttuvia osia.

kysynkin. minkäkokoinen kovekuorinen lipoakku mahtuu  varmasti laitteen uumeniin ilman valtavia patentteja?dremeli kyllä pysyy kädessä mutta silti

koska olemme (mä haluu kans) aloittelijoita lajissa oleellista olisi pitkä ajoaika\akku

jenkkisivuilta löytyy jotain satunnaisia tietoja vuosien takaa  mutta teksteistä jäi jotenkin itteteinhyvätuli maku.

thanks.
t:h

2s lipot ovat Leveys- ja pituus-suunnassa ainakin useimmiten samankokoisia, mutta korkeus vaihtelee jonkun millin. Kannattaa melkein ottaa työntömitta käteen ja mitata korkeus pohjalevystä ylädekkiin, paljonko on siinä väliä. myyjät ja akkujen valmistajat kyllä ilmoittavat kaikki mitat ja muut speksit akuista. 5000mah akulla ajelee semmosen 15 - 20 minuuttia, mutta se on moottorista ja säätimestä kiinni paljonko on virran kulutus. Itse olen ajanut 17.5 moottorilla tuon about 20 minuuttia.

hege72

Aivan näin.
haaveilen vain että joku ystävällinen sielu ilmoittaisi minulle  toimivat mitat
jotta voisin tilata akut ja laturin ennen kuin auto saapuu haltuuni.
otan nimenomaan 2s 5ah lipot ja koneen ja muut suoraan vtr spekseihin sopivaksi.
autohan on vanha kun tauti mutta vanhan liiton miehenä tuo sopii minulle ja varmasti kollillemmekin.söörtsillä löysin kaikenlaista  dataa. tämä akkukoko vain hämää.
näitä lipokonversio liinnikkeitä ei nähtävästi saa kuin vasta 008 mallista eteenpäin.
t:h
2x Xray ja 2x mini

Heuli

hege72: Xrayn T2´007 on yksi matalimpia autoja ja aika harvassa on ne lipoakut mitkä menevät siihen vakiopaikkaan. Yksi vaihtoehto on ostaa esim. tällainen liporunko tai sitten laittaa akku vain riittävän ulos ettei se ota ylädekkiin kiinni.

rata3

Moi.

Onko normaalia että uudella autolla noin 20-25 akkua ajettuna ja 8 kertaa katkennut joko vetoakseli tai kardaani?

Olen korjannut autoa enemmän kuin ajanut :) Autona HPI Bullet ST. Ajo ollut normaalia, pientä hyppimistä ja sellasta...? Tänään pääsin sentään toiseen akkuun, ennenkuin vetoakseli taas meni poikki.

SSchevy

Onkos kenelläkään kokemuksia tästä xerunin moottori kombosta? 4274SL 2000kv 150A Brushless Motor Sensorless Power System

tässä vielä linkki kyseiseen komboon .

http://www.nitrorcx.com/07e-c-combo-m3a.html
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

simmerman

voiko sensorillista moottoria käyttää sensorittomalla nopparilla. varmaan jossain vaiheessa tätä topikkia sekin on kerrottu, mutta on vaan niin pitkä kahlattavaksi läpi.
-LRP S10 Blast TX + nosram matrix/7.5T-

Heuli

Kyllä. Ainoa tapaus milloin erilaiset koneet ja noparit ei käy ristiin on noparit, jotka tukevat vain sensorillisia moottoreita.

mikael.forsstrom

Moro,

Saakohan tekin  rx8 noparin korjattua?

Tekinistä pamahti kondensaattori päreiksi.
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Bonzer

Koita vaihtaa konkka, jos pelkästään se on p***ana ni sit pitäis korjauksen onnistua.

SSchevy

Minkäs lainen konkka siihe sit pitäis vaihtaa ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

JiiVee

pöö

RangerWalker

Leikitääs aloittelijaa ja kysytään... -hommasin lrp blast kymppi boggyn ja siihen samalla tarjouskombon, eli lrp A.i brushless reverse nopan ja saman valmistajan 2800kv 15.5 motin.(sensorilliset)

Tänään testailin ja pätkii nykii jumalattomasti. -Onko tästä noparista kokemusta? -lähinnä mihin asti becci riittää.


Becin heikkouteen viittaa se ,että kun otin servojohdon irti vastarista niin ei nykimistä havaittu. Servona on joku BB vääntservo, eli haukannee sähköä.

Se mihin aivokapasiteettini ei tässä riitä on se, että miksi suoraankin ajettaessa pätkii, siis vaikka servo ei töitä tekisikään niin pätkii? -ei kai servo "lepotilassa" haukkaa kamalasti sähköä?

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

mikael.forsstrom

Moi

Onko kenelläkään tietoa onko MGM TMM 28025-3 280A noparit laadukkaita?

Onko kenelläkään tästä mallista kokemuksia MGM TMM 28025-3 280A?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

*RC-hemmo*

Tällänen ongelma, että diffi pitää hiton moista rahinaa kun sitä pyörittelee. No, sitä pitäis lähtee puhistamaan eli pistänkö sen osiin ja pyörittelen vaikka paperii vaste osat puhtaaks.
Nyt tulee oikeestaa se varsinainen ongelma :) kun sinne tarttis sitte näitä öljyjä vaihtaa enkä tiiä miten notkeeta tarttis olla, tai mihin sitä ylinpäätän ees laitetaan.(autona kyöstin lazer)
Kiitokset jo etukäteen.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

-HL-

Onko Velineon nopari sensorillinen? Joku kolo siinä on, mutta onko se sensorin johdolle?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

rottapaavo

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 19.09.10 - klo: 16.27
Onko Velineon nopari sensorillinen? Joku kolo siinä on, mutta onko se sensorin johdolle?
Juu, siihen saa sensorillisen moottorin kiinni.
.

R3VO

Missäköhän on ongelma, eilen kokeilin ensimmäistä kertaa miniä LiPolla, mutta semmonen ongelma ilmeni että kaasu katoaa välillä täysin, mutta ohjaus toimii, ja moottorin teho heittelee ihan älyttömästi, voi kuulla ihan korvalla. radiona on traxxasin giga radio, noparina LRP v8.1 Generation+, ja akkuna kiinan ihme Exceed Power. Ei kai liittimella ois osuutta tohon tehon menetykseen, ku on vielä alkukantaiset tamiyan liittimet kiinni?
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 21.09.10 - klo: 18.19
Missäköhän on ongelma, eilen kokeilin ensimmäistä kertaa miniä LiPolla, mutta semmonen ongelma ilmeni että kaasu katoaa välillä täysin, mutta ohjaus toimii, ja moottorin teho heittelee ihan älyttömästi, voi kuulla ihan korvalla. radiona on traxxasin giga radio, noparina LRP v8.1 Generation+, ja akkuna kiinan ihme Exceed Power. Ei kai liittimella ois osuutta tohon tehon menetykseen, ku on vielä alkukantaiset tamiyan liittimet kiinni?

Onko millä liittimellä se akku? Itsellä oli tamiyan liittimellä samaa ongelmaa huonon kontaktin takia. Kokeile tiukata liitintä jos auttais.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

R3VO

Jos oikein tarkkaan lukee ton tekstin jonka kirjoitin, siellä jossakin saattaa lukea että 'alkukantaiset tamiyan liittimet kiinni'  :grin:
no kuitenkin tässä lähi aikoina vaihdetaan deans liittimiin, katotaan jos korjaa probleeman  :wink:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

kaistapää

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 21.09.10 - klo: 18.19
Missäköhän on ongelma, eilen kokeilin ensimmäistä kertaa miniä LiPolla, mutta semmonen ongelma ilmeni että kaasu katoaa välillä täysin, mutta ohjaus toimii, ja moottorin teho heittelee ihan älyttömästi, voi kuulla ihan korvalla. radiona on traxxasin giga radio, noparina LRP v8.1 Generation+, ja akkuna kiinan ihme Exceed Power. Ei kai liittimella ois osuutta tohon tehon menetykseen, ku on vielä alkukantaiset tamiyan liittimet kiinni?

vaikka olenkin aika nyybi niin väittäisin että johtuu niistä tamiyan liittimistä.mulla teki sbv2:n kiinan 5.5 kombolla samaa testaillessa. vikaa itsekkin etsin hetken ja sitten se kyllä löytyikin savun muodossa,oli liitin hieman lämmennyt.
Kesämies!

R3VO

se selittäisi tehon menetyksen, mutta ei kaasun katoamista. jos kuitenkin ohjaus pelasi silloin kun kaasu ei, niin olisiko huonoimmassa tapauksessa nopari kaput?
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Bonzer