Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kokemuksia harjattomista moottoreista!

Aloittaja jtnevala, 22.08.05 - klo: 09.02

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: raaja - 24.09.08 - klo: 11.28
Vai Karjalaisen Jukkaa. Höpöhöpö   :azn:

Ongelma oli ilmeisesti kondensaattorissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kondensaattori
Quarkissa oli 350 mF ja vaihdoin siihe 1000mF konkan. Nyt pikaisen testin perusteella ei nyi enää liikkeelle lähdössä.
Huh kylläpä helpotti  :laugh:

Hyvin oot vian hoksannu.  :wink:

Don

Emmä näistä sähköhommista mitään ymmärrä, mutta joku haisu oli konkasta mitä se tekee ja aloin googletteleen sitä kunnes löyty hyvä sivu: http://yourmicro.com/forums/showthread.php?t=18376

Sopivasti oli saatavilla 1000mF 35V konkkia. No eikun kokeilemaan ja huomattavaa parannusta tuli liikkeelle lähdössä.
En ole varma oliko alkuperäinen konkka rikki vai liian pieni tolle harjattomalle moottorille. Kunhan huomenissa pääsee testailemaan paremmin niin selviää pitääkö vielä vaihtaa konkka johonkin toiseen.



| Hobao Hyper 10SC |

Catiska

Tietääkö kukaan, mistä saisi ko. moottoria: plettenberg BigMaxximum

Siis heti toimitukseen?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

4wdkanootti

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Janezki


Catiska

Kiitoksia,

Nyt vain odottelen omaa Plettenbergia :tongue:

Tuo halpiskone mikä autossa oli testiajoja varten kiinni, ei oikein vastannut odotuksia voimasta. Akut eikä nopari kuumentuneet ollenkaan, moottori kyllä pinionista ja ennakosta riippumatta. Voimaa siinä oli sen verran, että näki kaiken toimivan, mutta ei todellakaan sitä luokkaa kuin speksien perusteella pitäisi olla. Taitaa näissä moottoreissa olla sama homma kuin nopareissa ja akuissa, halvalla ei saa hyvää eikä etenkään ilmoitettuihin teknisiin tietoihin kannata uskoa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

tapsa92

Mitäs ihmemoottoreita nämä Plettenbergit ovat ? Hinnakkaita ainakin ovat.. Ilmeisesti paremman luokan moottoreita ? Hinta ainakin korkeampi kuin neu:n koneilla tai lehnereillä.
- Tapsa

partajeesus

no niin nyt se mamba sitten kärvähti lopullisesti.
deanikin sulas lipon päästä varmaan juuri tuon takia.

en tajua miten kenelläkään muulla ei ole tuon kanssa ongelmia.

5700 mamba max kombo siis kyseessä ja pedessä oli.
nimheilläkin jo lämpesi vaikka oli jäähy ja nyt 3s lipolla alle kymmenessä minuutissa yli 100 astetta lämpöjä.
16/90 väleillä ajoin.
olisi tuolla ollut 15t pinjonikin mutta ei se tuossa vaiheessa mitään auta jos yhden hampaan pienemmän pinjonin laittaa.

samoin nopari veti tänään lämpösuojat päälle jo kuuden minuutin jälkeen enkä todellakaan aja täysillä.
pintakaasulla ja välillä puolella kaasulla lähinnä.

tuntuu että oli virhe edes ostaa 3s lipoa, mutta kun 5000mah 3s lipon saa 3e halvemmalla kuin vaikka maxampsin 6 kennosen 4700mah nimh akun niin ei siinä paljoa tarvinnut miettiä kumpi on parempi sijoitus.

joten nyt olisi uuden motin osto edessä sitten.
kestääkö tämä 3s lipon?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7194

ja kuinka viileänä mahtaa pysyä?

kyllä se vatuttamaan pistää kun tuollakin akulla olisi mamballakin ajellut n.20min putkeen mutta sitten täytyisi pitää 5 minsan välein vähintään  5 minsan tauko että kaikki jäähtyy.

ja renkaat kyllä pyörii ihan vapaasti eli mikään ei "bindaa" voimansiirrossa.
ja noparistakin on motin ennakko minimissä eikä drag brakea tai muutakaan päällä eli kaikki asetukset minimissä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

-rcmh-

Itse en ole tuolla Mamba 5700 motilla ja 3s lipolla edes kokeillut, kun tiedän että se lämpenee jo 6 Nimh:illäkin. Varsinkin hiekkamontulla.

Nyt on feigaon 5070kv motti ja se pysyy viilempänä kuin Mamba 5700. Hyvin on toiminut.

Aika varmasti tuo linkittämäsi motti pysyy viileämpänä kuin Mamban 5700 kun on 3900Kv.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

partajeesus

juu luulisi pysyvän.
eikös traxxasin velineon ollut 3500kv ja ainakin jenkit tuntuu ajelevan sillä 19/86 väleillä ja 3s lipolla ilman mitään extra jäähyjä.

jotkut jopa 23/86.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

-rcmh-

Jep, olen kans lukenut että Velineonin kans voi pitää pitkiä välejä, eikä kuumene.
Velineon olis varmaan paras motti 3s lipon kanssa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Janezki

Kyllähän nuo Mamban koneet sellaisia kiukaita ovat että ihan hirvittää.
Oisko partajeesuksella motti käynyt joskus liian kuumana ja magneetit kärsineet. Kerran kun sen tekee, niin lämpeää kokoajan vaan herkemmin, lopulta siinä käy sitten niin että alkaa jo piuhat ja nopari lämmetä kunnes joku paikka antaa periksi.

Tuo hobbycityn motti voisi olla aika hyvä budjettivaihtoehto, se pykälää miedompi 3300kv versio saattaisi jopa olla parempi - ei pitäisi ainakaan pahasti lämmetä kolmella kennolla ja kohtuu välityksillä.

Catiska

Mitä ennakoita olette käyttäneet?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

partajeesus

juu kävihän tuo jo ainakin kaksi kertaa sadan asteen paremmalla puolella ennen tätä päivää.
heti ekalla lipon testaus reissulla lämpesi jo niihin lukemiin.

no onneksi sentään noparin lämpösuojat tuntuu toimivan kuten pitää.
ajattelinkin jo että siitä se noparin lämpeneminen varmaan johtuu että motti on ottanut itseensä.
äsken ajon jälkeen kun koitin vielä että toimiiko se ollenkaan niin heti kun kaasua koitti antaa niin motti ei kyllä pyörinyt mutta akun ja noparin deanit kuumeni hetkessä.

voisi melkein sen 3300kv motin pistää tilaukseen keskiviikkona sitten.
tuskaa vaan odotella kun ei jaksa yli tupla hintaa postikuluja maksaa että saisi nopeammin, kyllähän se halvimmallakin toimitustavalla tulee parissa päivässä mutta siinä kestää 4-5 päivää että hobbycity saa sen paketin vietyä postiin.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Penguin

Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 29.09.08 - klo: 19.16
jotkut jopa 23/86.

Kyllä Velineon on 3500kv ja hyvin menee 25/83 välityksillä mun Rustler VXL vieläpä alkuperäistä suuremmilla renkailla eli kooltaan aika vastaavat kun Stampeden alkuperäis-Talonit. Pito-ominaisuuksiltaan huomattavasti paremmat. Tähän mennessä suurin data loggeriin kirjautunut lämpötila on 46 astetta, joka oli kirjautunut puolen tunnin ajelusession päätteeksi. Lämmöt saattoivat vielä nousta tuosta hieman, sillä näyttää että ne nousevat jonkin verran kun lopettaa ajamisen ja ilmavirta ei enää jäähdytä autoa. Silläkin saattaa olla vaikutusta kun tuo auton ulkoa sisään, jossa ilman lämpötila on n. 10 astetta korkeampi. Tietty lämmöt varmasti kovemmat kesällä, kun ulkolämpötilakin voi olla 15-20 astetta korkeampi. Toi mitattu korkein lukema oli 2S lipolla, mutta yhtään korkeampia ei ole kirjautunut loggeriin 3S lipollakaan. Ehkä joku päivä voisi käydä kentällä testailemassa, kun muutenkin pitäisi saada testattua parempia säätöjä autoon.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

partajeesus

täytynee pistää harkintaan tuo velineon sitten.
ebaysta saisi n.46e posteineen jollei tulliin jää, ei paha hinta ollenkaan.

on tässä vielä keskiviikkoon asti aikaa miettiä kumman ostaa. tuon vai sen hobbycityn 3300kv motin joka maksaa posteineen n.34e.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Penguin

Tuon Velineonin ei sitten luvata kestävän yli 3S lipoja.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

samperi

mitä eroja on     DY 20L harjaton moottori 1/18-autoihin  hinta: 34.50 €     ja   
DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin  hinta: 31.50 € .
kumpi on parempi?

vai onko kumpikaan hyviä?


molemmat löytyvät medaseciltä: http://www.medasec.com/do?action=group&id=66
team associated 18B rtr + rpm leveämpi puskuri, mt:een renkaat ja itse tehty alum. etuiskaritorni.

suzuki1

#1188
20S pienempi ja 20L isompi.Joillakin on ollut ongelmia noiden kanssa ja joillakin ovat kestäneet ihan hyvin :azn: Itselläni oli tuo kallein 20L.Ei hajonnut minulla ollessa ja xray kulki sillä tarpeeksi hyvin.


Lainaus käyttäjältä: samperi - 30.09.08 - klo: 19.07
mitä eroja on     DY 20L harjaton moottori 1/18-autoihin  hinta: 34.50 €     ja   
DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin  hinta: 31.50 € .
kumpi on parempi?

vai onko kumpikaan hyviä?


molemmat löytyvät medaseciltä: http://www.medasec.com/do?action=group&id=66

Qazu

Ne on fyysisesti eri kokoisia. Ja se L varmaan vie enemmän virtaa, mutta vääntöä taitaa olla enemmän?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: qazu - 30.09.08 - klo: 19.51
Ne on fyysisesti eri kokoisia. Ja se L varmaan vie enemmän virtaa, mutta vääntöä taitaa olla enemmän?
Juuri näin.
- Tapsa

Foxit

Hankin juuri harjattoman moottorin ja siihen nopeudensäätimen. Nopeudensäädin ja moottori ovat molemmat sensorillisia, mutta ongelmana on nyt se, että sensorijohto on aivan liian lyhyt. Uskaltaako kokoonpanoa kokeilla ilman sensorijohtoa vai voiko siitä koitua jotain vahinkoa?

Catiska

Ei toimi ilman sitä sensorikaapelia...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: Catiska - 28.09.08 - klo: 20.03
Kiitoksia,

Nyt vain odottelen omaa Plettenbergia :tongue:

Tuo halpiskone mikä autossa oli testiajoja varten kiinni, ei oikein vastannut odotuksia voimasta. Akut eikä nopari kuumentuneet ollenkaan, moottori kyllä pinionista ja ennakosta riippumatta. Voimaa siinä oli sen verran, että näki kaiken toimivan, mutta ei todellakaan sitä luokkaa kuin speksien perusteella pitäisi olla. Taitaa näissä moottoreissa olla sama homma kuin nopareissa ja akuissa, halvalla ei saa hyvää eikä etenkään ilmoitettuihin teknisiin tietoihin kannata uskoa...
Millainen moottori tuo Pplettenberg BigMaximumm on ? Vaikuttaa mielenkiintoiselta, hinta ainakin mukavan suuri :grin: Mutta mahtaakohan olla paljonkin eroa ison skaalan koneisiin, kuten Lehnerin 1900 sarjalaisiin ja Neun 15XX sarjalaisiin ? Varmasti laadukas moottori ainakin :) .
- Tapsa

Munkki

Kuumeneekohan mamba max paljoa jos on moottorina
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2787
tuo? Akkuna 5000mAh 7-cell trinity akku, Niin ja TT-01:seen jos tuon laittais.
Tietääkseni aika tehokas motti mutta kun halvalla sain.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Penguin

Ei kuumene, kun tuo ei käy Mamba Maxiin. Tuo on sensorillinen moottori ja Max ei ole sille sopiva säädin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

AE-Mod

Kyllä sensorillista moottoria voi käyttää sensorittoman noparin kanssa.
Sensorijohto jätetään vain kytkemättä.

Toisinpäin ei toimi.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Penguin

No kyllä taas ainakin tuolla Traxxasin VXL-3 noparilla voi käyttää sensoritonta moottoria, vaikka onkin sensorillinen nopari. Itseasiassa Velineon paketti sisältää sensorittoman moottorin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

AE-Mod

Juu, kyllä se pyöriä saattaa... kunhan vain osuu kohdalleen.  :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Munkki

Mutta kuumeeneeko tuo siis pahasti?Vai pitääkö olla runsaat jäähdytys menetelmät?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦