Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Auton "rauhoittaminen"

Aloittaja Rubber, 22.11.02 - klo: 19.04

Rubber

Iltaa vaan kaikille.....Sellaista asiaa vaan olen miettinyt tässä hetken aikaa, että miten auton reagointia saisi rauhoitettua......auto ei olisi niin herkkä ohjausliikkeille ja kuskin tärinöille...hyviä vinkkejä kaivataan

RChullu

mä en ehkä oo oikea henkilö kertomaan mutta eikös se onnistu kun ei laita eturenkaisiin koko leveydeltä pitoainetta(oletan että ajat matolla) ja säätää enemmän aliohjautuvaksi
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Kuupo

olisko jäykkä etupää/löysä perä yhdistelmä mahdollisesti

m.e.

helppo säätö reagoinnin vähentämiseksi on laittaa löysempi etujousi. jos pitoa on kuitenkin PALJON, niin silloin auto saattaa alkaa "niiaamaan" mutkissa.

muistaakseni Heuli laittoi joskus yleiset säätöohjeet nettiin, en vain muista, mistä ne löytyy. Heuli!?

RChullu

myös pienoismallin alusta kirjoitus kannattaa lukea.
aliohjautuvuutta saa aika monella asialla. en edes muista kaikkia enkä tiedä kaikkia.

mm. jousitus, kallistuksen vaimentimet, pyöränkulmat...
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Toke

Aluksi on hyvä varmistaa että kaasun ja ohjauksen säädöt on kohdallaan. Ohjausta rauhoittaa jo se että säätää servon kääntösädettä pienemmäksi. Kevyempi peräpää ei pyri mutkassa rinnalle ja kiihdytyksetkin sujuu rauhallisemmin.

TomiM

Helpottaisi myös kummasti, jos kertoisit minkä kärryn omistat.

Eturenkaisiin ohuemman pitoaineraidan laittaminen EI korjaa ongelmaa, ainoastaan piilottaa sen.

Rubber


RChullu

TomiM: mitä tarkoitat että piiloittaa
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

TomiM

RChullu: Renkaat ja niiden toiminta on 80% kierrosajasta. Eli tarkoituksena on saada käyttöön mahdollisimman PALJON pitoa, EI vähentää. Kapeampi leveys pitoainetta kumirenkaaseen=vähemmän mekaanista pitoa, eli kierrosajat huononevat. Tämähän ei ole tarkoitus, eihän, vaan tarkoitus on mennä hemmetin kovaa rataa ympäri!?! Säätämällä oikeaoppisesti autoa kierrosajat paranevat ja auto on rauhallisempi ajaa.

Skodan säätöihin en ota kantaa, koska on onneksi vieras kärry mulle. Kenties Teppo voi antaa säädöille täsmäiskun.

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "TomiM"RChullu: Renkaat ja niiden toiminta on 80% kierrosajasta. Eli tarkoituksena on saada käyttöön mahdollisimman PALJON pitoa, EI vähentää. Kapeampi leveys pitoainetta kumirenkaaseen=vähemmän mekaanista pitoa, eli kierrosajat huononevat. Tämähän ei ole tarkoitus, eihän, vaan tarkoitus on mennä hemmetin kovaa rataa ympäri!?! Säätämällä oikeaoppisesti autoa kierrosajat paranevat ja auto on rauhallisempi ajaa.

Skodan säätöihin en ota kantaa, koska on onneksi vieras kärry mulle. Kenties Teppo voi antaa säädöille täsmäiskun.
ainiin. unohdin yhden jutun. eli takapotkussa mä oon laittanut vähemmän pitoainetta eturenkaisiin. eihän se voi olla hidaste kun auto kääntyy hyvin.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Make


JesseT

Assolla on hyvä säätöohjekirja, jonka löytää joskus netistäkin vaikka on maksullinen. Jos imuroitte, niin muistakaa maksaa AE:lle  :roll:

http://www.srcc.fsbusiness.co.uk/downloads/tc3.pdf