Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Cool Power-polttoaineista

Aloittaja weli, 03.12.02 - klo: 14.55

weli

Onko noissa Cool Power-polttoaineissa öljy valmiina? Jos on, kuinka monta prosenttia sitä on? Polttoaineet ovat Cool Power 10 ja 16.

Mika R

muistaakseni 17 tai 18% ja kokonaan synteettistä

Mika R

Ei siihen mitään tarvii lisätä, palaa puhtaammin ku ei oo rissaa mutta voitelu on ihan samanverosta, tarkemmat tiedot //www.morganfuel.com ja http://www.morganfuel.com/coolpower.htm

Mika R

Mä en todellakaan suosittele tohon minkään lisäämistä; sen verran laatukamaa. Mut jos siltä tuntuu niin tee se.

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "charz"Älkää sitten sanoko etten varottanu.

kyllä munkin mielestä pitäis aina rissaa olla.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Teemu L

Joo, mulla on Cool powerin/Morgan fuelin Side winderiä, siinä on 16% nitroo eikä siinä oo rissaa, kannattasko laittaa?

Timo

Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"Joo, mulla on Cool powerin/Morgan fuelin Side winderiä, siinä on 16% nitroo eikä siinä oo rissaa, kannattasko laittaa?

Siis, jos sulla on sidewinderia, niin siinä on risiiniöljyä vakiona.
Sidewinder on autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta, kun taas Coolpower on lennokkeihin, helikoptereihin ja jetteihin tarkoitettua tavaraa ja siinä ei ole risiiniöljyä vakiona.
Kisakäyttöön tarkoitettua Sidewinderia on kahdella öljymäärällä: 10% ja 12%.
Pihasuditteluun tarkoitettua Sidewinderiä on myös kahdella ölymäärällä: 16% ja 18%.

Teemu L

ai  :oops:  No tässä sitä oppii  :mrgreen:

Mika R

Kyllä CoolPower autoihinkin sopii, se on yleispolttoainetta. Jos yhtään osaatte lukea englantia niin tsekatkaa tuolta nettisivuilta, siinä on synteettistä voiteluainetta eikä mitään itse lisäilyä tarvita; mä oon pari vuotta ajanu tällä kamalla ongelmitta. Mutta tietty saatte tehdä niinku parhaaks näette.

Teemu L

Jep, Kyllä huomaa että siinä on seassa on risiiniöljyä, Meinaan Kun pakarista tuli polttoainetta niin siinä oli mukana/ n. 90% tahmeaa ainetta, eli rissaa!

Mika R

Joo, paitsi että se on 100% synteettistä mut samantapaista kamaahan se on; suojaa vissiin moottoria paremmin eikä tarvii after run oilia

Teemu L

niin no, aika sama  8)

lennu

ai ei tarvii after run öljyjä...kuka myy missä mitä ?
enemmän säätämistä kuin ajamista-(

Mika R

Vissiin Turusta ja Tampereelta on saanu viime aikoina Cool Poweria, stadissa en oo nähny.. mistäs tota Side Winderia sais ?

Teemu L

Atala RC:stä tampereelta. 16% sidewinder 30Eemeliä kallona

Mika R

Teemu L

teacdance

Kärkkäiseltä saa coolpoweria 10% gallona oli 25 Eur Näytti olevan kaikki halvempia mitä Atalassa

mike_87

mites on sitten jos t-maxxissa käyttää morgan cool power 10% fuilia niin kannattasko siihen lisätä rissaa? tarkoitan siis uudempaan trx 2.5 motilla olevaan maxxiin!

Mika R

enpä usko että tarvii mutta tämä on arvaus. Cool Powerissa on hyvä voitelu (18%) joka vähentää myös (yli)kuumenemista. Jos rupee lämmöt nousee toistasataa, niin voihan sitä ajaa vähän rikkaamalla eiks niin. tärkein jäähdytyshän näissä koneissa on nimittäin juuri tuo polttoaine itse, ilma vain toissijaisesti

adrenaliini

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Vissiin Turusta ja Tampereelta on saanu viime aikoina Cool Poweria, stadissa en oo nähny.. mistäs tota Side Winderia sais ?
ainakin pro hobbysta saa ja se on mun mielestä hesaa :D

Mika R

joo, niin mä kuulin kun tilasin atalasta cool poweria (sama tekijä Morgan Fuels) . ne kerto et jatkossa saa myös tuolta  :D