Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

.21

Noniin nyt kerkeää/jaksaa kirjoitella tännekin, tosiaan kuten aikaisemmin kirjoittelinkin niin nyt talvella on enemmän kuin riittävästi aikaa viritellä tulevaan kauteen autos vimosen päälle kuntoon. Aloitin omassa autossa ensimmäseksi hydraulisten jarrujen vaihdolla eteen mekaanisten tilalle, hassu juttu sisäänsä kun minun piti saada jo nuo hydrauliset jarrut heinäkuussa mutta käsittämättömistä syistä niitä ei saanut kuulemma fg:ltä silloin tilattua, liekkö sitten ollut toimitus vaikeuksia silloin. :roll:  No mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan tuossa pari viikkoa ennen joulua tuli iloinen soitto hobbylinnasta että jarrut ovat tulleet maailman ympärys matkalta vihdoin koto suomeen, jihuu mietin mielessä ja sanoin töissä pomolle että nyt tuli yks pikku kiire keikka olariin. :mrgreen:


Sitten itse asennus projekti:

Oli todella iloinen yllätys kun avasin paketin, nimittäin jarrut olivat tämän päivän kuuminta hottia evo-06:en magurat, viimeisen päälle eloksoidut sun muuta. Ainut miinus oikeastaa oli että oman auton pohja levyssä ei ollut suoraan paikkaa näille uuden mallisille pääsylintereille. Varmaan 10 kertaa mittasin ennenkuin lähdin pohjalevyyn reikiä tekemään sen verran oli riski mennä pilalle koko asennus, no loppujen lopuksi purkamiseen ja poraamiseen ym ym ei mennyt kuin noin 8 tuntia mutta tyytyväinen olen ainakin lopputulokseen. :wink:

Tässä pari kuvaa lopputuloksesta:











Sitten loppuun vielä kuva surunlisen kuuluisasta fg:en alfa 156 korista, joka meni kyllä maalauksessa niin pilalle kuin olla voi. Niin paljon otti päähän maalaus että vein sen heti seuraavana päivänä pimeään kellariin säilöön odottamaan jotain?. No onneksi koria ei enään minulla ole kun sain sen jollain ihme keinolla myytyä eräälle toiselle fg autoilijalle jolle se kyllä kelpasi. No hintakin oli sen mukainen. :) Tarkoituksena on tässä lähiaikoina tilata uusi kori ja kokeilla uudestaan maalausta, kovin usein ei viitsisi harjoitella kun korit maksavat sen 100-200 euroa. :cry:





No tästä jatketaan taas ensi kerralla.!!!

Mika R

Hiano! ja enkös mä ed. sivulla arvannutkin oikein Eki että nestejarruthan sulle tulee seuraavaks, no siinä ne nyt sit on  :P

karg

Lainaus käyttäjältä: "racer"Baja vei miestä kisoissa 6-0.Oma sammui kesken finaalin ja siinä hävisin n.2 kierrosta.Vaikka ei olisi sammunut,en silti olisi pystynyt haastamaan bajaa.Saa nähdä..kesäloma pitämättä ja lomapalkka saamatta :mrgreen:

Joku muukin on pärjänny Bajalla:

http://www.hpi-europe.com/news.php?lang=en&issue=2007010801
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Nikke92

Laitetaan sitten omatkin saavutukset. Eli:







Kuvat kertonee enemmän kun tuhat sanaa..  :)

Niin ja Eki. Komee on auto! Nuo jarrut ja koneen kromi kuoret olis  :P  !
Eka mielle kun otin kamat paketista oli että eikai tää nyt helkuta oo mopon tehari!  (mopo pojille tiedoks että tottakai mopossa on vielä isompi mutta kuitenkin..) Uusi takasiipi tuli myös, samoin hump pack vastariin 4,2Ah. Etujarruja en antais pois vaikka vasta yks tankki niillä ajettu, tosin viime viikonloppuna kun oli vähemmän pakkasta. Jos nyt viikonloppuna laskis vähän alle kymmenen niin vois käydä testaan.
Traxxas Revo 2.5

karg

Tulipahan kuitattua Baja 5b tänään. Hyvin tuntui liikkuvan portatulla Zenoah 26cc -koneella, jossa on Jetpro v2 jatkeena.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

auvo

Lainaus käyttäjältä: "karg"Tulipahan kuitattua Baja 5b tänään. Hyvin tuntui liikkuvan portatulla Zenoah 26cc -koneella, jossa on Jetpro v2 jatkeena.

:mrgreen:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

full

Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Lainaus käyttäjältä: "karg"Tulipahan kuitattua Baja 5b tänään. Hyvin tuntui liikkuvan portatulla Zenoah 26cc -koneella, jossa on Jetpro v2 jatkeena.

:mrgreen:

meinaako auvo pistää krossarin tulemaan? =)

itsekin tuli tänään kuitattua graupner spektrum dx-3.. kiitos tästä ransulle. saa reiska hyvän kaverin siitä :D
[Xray XB8]

auvo

Lainaus käyttäjältä: "full"
Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Lainaus käyttäjältä: "karg"Tulipahan kuitattua Baja 5b tänään. Hyvin tuntui liikkuvan portatulla Zenoah 26cc -koneella, jossa on Jetpro v2 jatkeena.

:mrgreen:

meinaako auvo pistää krossarin tulemaan? =)

jepulis
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

karg

Hemmetin räntäsade.. ei viiti mennä testaamaan Bajaa pihapiirissä... ;)

HoBao ei enää liiku ku on ton verran lunta maastossa.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

testi6

asiasta juuri mitään tietämätttä..

onko tollaseen peli mitenkään mahdollista änkeä hondan monky 4-tahtinen?

ei vissiin löydy viel 4tahtikoneita noihin värkkiin..

Mr.MR

Hondan kone on liian iso. Vaikka autot isoja ovatkin, niin eivät sentään niin isoja.

Kysymys: Miksi pitäisi olla 4-tahtikone?

JariV

Onhan noita koneita olemassa nelitahtareina vaikka millasia, tyyliin 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 8 sylinterisiä millä tahansa sylinteriryhmätyypillä.

Tässä myytävänä olevista koneista yks visuaalisesti hurjimmista:

Conleyn mekaanisesti ahdettu V8, tilavuutta ja tehoa ei ole ilmoitettu mutta on kehuttu erittäin luotettavaksi... ja nyt kantsii istua alas.... hinta Jenkeissä 4500 USD. Ei tota varmaan kukaan halvaksi kuvitellutkaan.

Just joo.

Jonni


FG:n uusi neliveto...

bluebeetle

Jep. Ja langaton voimansiirto etupyörille vai?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Sami L

Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

bluebeetle

Joo siis kyllähän tuossa toisessa kuvassa näkyy vetarit ja kaikki, mutta millä se voima sinne etupäähän siirretään...?

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

MarkusH

Nyt tarvittais enemmän kuvia :|  Tollanen olisi aikas nätti härveli  8)

Nikke92

http://www.rc-car-online.de/fg_nuernberg_2007.pdf  Tuossa.  Eipäs ollunnakkaan kun kattoo tarkemmin kardaania..  :cry:
Traxxas Revo 2.5

ylikar-h

Tässä kohta kuukauden pyöritellyt eri vaihtoehtoja bensa-autoksi; pikkuhiljaa päätymässä FG:n malleihin ( HPI Bajan moottorin teho arveluttaa...voipi olla virhearvio...)
Nyt vain ihmetyttää isot hintaerot esim. Marder / Stadium Truck, molemmat siis uusia ja ilman radiolaitteita, servoilla , hintaero 300 euroa...eli täytyy olla muutakin merkittävää eroa tekniikassa, kuin kori ja renkaat...mutta mitä, tuoteselosteista ei oikein selviä, ja myyjiltä saa melko "pyöreitä" vastauksia... ???
Onko kenelläkään tarkempaa faktaa asiasta ?

Habaku

http://www.fgracingcars.com/ForumsPro.html
lueppa tuolta jos et oo jo lukenu.Sieltä vois löytyä faktoja.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

bluebeetle

Ja kyllä toi CY jaksaa bajaa liikuttaa yllättävän hyvin, vielä jos tehoputken hommaat jatkoksi niin takuulla riittää suorituskyky. Itseäkin hieman arvelutti vaihtaa FG:stä bajaan juuri tuon tehoeron takia, mutta hetkeäkään en ole katunut.... Tosin FG:ltä tulee toi 4WDkin kohta markkinoille.... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Nikke92

Tuli tossa mieleen että mitenkähän isot mahtaa olla tuon FG Bajan renkaat kun näyttävät isommilta veilä kun nuo FG:n bigfoot monsu renkaat.  :|
Traxxas Revo 2.5

karg

Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"Tässä kohta kuukauden pyöritellyt eri vaihtoehtoja bensa-autoksi; pikkuhiljaa päätymässä FG:n malleihin ( HPI Bajan moottorin teho arveluttaa...voipi olla virhearvio...)
Nyt vain ihmetyttää isot hintaerot esim. Marder / Stadium Truck, molemmat siis uusia ja ilman radiolaitteita, servoilla , hintaero 300 euroa...eli täytyy olla muutakin merkittävää eroa tekniikassa, kuin kori ja renkaat...mutta mitä, tuoteselosteista ei oikein selviä, ja myyjiltä saa melko "pyöreitä" vastauksia... ???
Onko kenelläkään tarkempaa faktaa asiasta ?

http://www.hpibajaforum.com/

Tuolta saa rutkasti käyttäjien kokemuksia Bajasta.

Itelläni on Bajassa nyt 27cc kisaportattu kone ja sillä kyllä näyttää pääsevän aika kovaa. Kaverin 23cc konekin liikuttaa Bajaa hienosti vakioputken kanssa, kun putkesta on kaivettu sisustat pois ja se pilli irti.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Mr.MR

Lainaus käyttäjältä: "karg"Kaverin 23cc konekin liikuttaa Bajaa hienosti vakioputken kanssa, kun putkesta on kaivettu sisustat pois

Sisustan poistaminen vakioputkesta saa varmasti "komeamman" metelin aikaan, mutta että kulkisi paremmin, epäilen. 2-t kone kun tarvitsee sen vastapaineen. Se lisäputki on tod.näk. autonvalmistajan tekele, joten sen poisto voikin parantaa koneen toimintaa.

.21

No nyt olisi uusia kuvia taas uudesta korista jonka hankin sen pilalle menneen tilalle. Eli tämmöisellä värityksellä pitäisi tuleva kausi ajaa jos vain kori kestää.









Carnivore


bluebeetle

Jenkit tuntuvat järestään suolestavan ton pöntön, ja vaihtavan vakioulostulon pikkasen isommaksi, tiedä sitten mikä vaikutus nopeuteen toimenpiteellä on... Jo pelkän jatkopillin poistolla tuntuu kyllä nostavan kierroksia huomattavasti nopeammin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Carnivore


Mr.MR

Carnivore: Sen verran hyvät perustelut pistit kuvan myötä, että en epäile enää.  :wink:  Eipä tullut mieleen, että pöntössä tosiaan oli ääntä vaimentamassa tuommoista "sontaa", kuin kuva näyttää.

Nikke92

FG:n vakiopöntössä ei tollasta moskaa ole. Minkä takia ne on sinne tollasta työntäneet.. :shock:
Traxxas Revo 2.5