Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Hotti

Moo moo :mrgreen:



Edit:Ei kotisivua minne upata,siks joutuu käyttää photofuckedia ja se muuttaa kuvan laadun ihan hanukalleen :evil:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Nikke92

Keuli niin hyvin että hajos turvakaaresta puolet. :lol:   Korjailin sitä ja kävin kokeileen niin hajos ihan p*skaks perästä ja sitten vielä hajos toinen takaylätukivarsi. :shock:
Traxxas Revo 2.5

Catiska

Täh, ei se noin heikko voi olla :shock:

En ole noita nähnyt kuin pari kertaa radalla, ja kyllä ne silloin kesti ainakin 5 min. ajaa, ennenkuin ripustukset petti edestä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Nikke92

No mut en ajanukkaan radalla.. Kestihän tuo yli 15L kovaa ajua. :lol:  Tukivarsi meinaan. Vois huomenissa upatakuvan niin näette miten "paljon" romua tulee..  :evil:
Traxxas Revo 2.5

Hotti

Moooooooooooooooo.......Räks :mrgreen:

Hajoaa se losinkin ripustus kun ja jos 50kmh lasissa mäjäytät tukivarsi edellä kiveen.

Väitä mitä väität mutta varmasti särkyy.

Omani on kestänyt muuten rata ajoa hyvin paitsi nou kivet kun tarraa alavarsiin niin irtoo alavarsi ohjainpalan päästä :mrgreen: Siihen ai paljoo alupalikka auta..se meinaan vääntyy ihan yhtä lailla.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Nikke92

No pari kertaa tuli ajettuu päin autonrengasta-> ei käyny mitään. Nyt keuli ja   tökkäs johonkin-> takarengas eellä maahan ja räks.
Traxxas Revo 2.5

ballu

miksi nuo 1/5 ja 1/6 autot ovat niin suosittuja, niissä on väkisinkin massaa niin että törmäyksessä hajoaa helpommin tavaraa kuin pienemmillä autoilla ja korjaaminen maksaa takuulla enemmän  :o  
kai se pitäisi itse kokea tai jotain

Divi

Lainaus käyttäjältä: "ballu"miksi nuo 1/5 ja 1/6 autot ovat niin suosittuja, niissä on väkisinkin massaa niin että törmäyksessä hajoaa helpommin tavaraa kuin pienemmillä autoilla ja korjaaminen maksaa takuulla enemmän  :o  
kai se pitäisi itse kokea tai jotain
Juurikin niin :wink:  Vääntöä riittää lähes loputtomiin ja liikkeet aidomman tuntuisia kuin 1/8 ja 1/10 autoissa. Koneessa valtavasti tehoa, käy ja kukku kun narusta vetää, säädetään kerran kesässä (nitro melkein joka ajokerralla), bensa on halpaa, äänet mahtavat ja fg foorumin henki aivan huippu... Riittää perusteluiksi miks mulla on FG :wink:

Duster1

Iso on aina iso. Ei siinä sen kummempaa, jos tykkää isoista, näyttävistä ja tehokkaista autoista.

Ainakin omalla kokemuksella olen huomannut, että ohikulkijoilla on aina ollut enemmän kiinnostusta tähän isompaan kun pienempään autoon.
Heti tulevat kyselemään mikäs se tämmönen peli on ja paljon kulkee :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "racer"Moooooooooooooooo.......Räks :mrgreen:

Hajoaa se losinkin ripustus kun ja jos 50kmh lasissa mäjäytät tukivarsi edellä kiveen.

Väitä mitä väität mutta varmasti särkyy.

Omani on kestänyt muuten rata ajoa hyvin paitsi nou kivet kun tarraa alavarsiin niin irtoo alavarsi ohjainpalan päästä :mrgreen: Siihen ai paljoo alupalikka auta..se meinaan vääntyy ihan yhtä lailla.

En minä mitään viitsi väittää, mikä vain hajoaa joskus (Losista ei muuten ikinä hajonnut tukivartta, ja sillä ajettiin paljon M8 radalla...). Kunhan vain heitin. Sattui varmasti vain huonoa tuuria, kun olin noita Bensa-autoja katsomassa Tampereen radalla. Siitä jäi mielikuva, että hauskoja leluja, mutta hieman kolhuarkoja, eli kun ne hajosi niissä Tampereen pikkuhypyissäkin. Mutta, varmaan oli jotain kulumaa tms. mikä aiheutti ko. ongelmat...

Uskoisin, että jossain vaiheessa tuollaisen hommaan itsekin, kunhan kehittyvät vielä aikansa. Nuo kiinnostaa kyllä muiden autojen jatkoksi ja seurailen kokoajan niiden kehitystä. Uskoisin, että parissa vuodessa ne on jo kehittyneet niin paljon, että minullekin sopiva löytyy!
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Divi

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Sattui varmasti vain huonoa tuuria, kun olin noita Bensa-autoja katsomassa Tampereen radalla. Siitä jäi mielikuva, että hauskoja leluja, mutta hieman kolhuarkoja, eli kun ne hajosi niissä Tampereen pikkuhypyissäkin. Mutta, varmaan oli jotain kulumaa tms. mikä aiheutti ko. ongelmat...
Itseasiassa esim savageen verrattuna nämä on heikkoja! Savagella jos keuli ympäri, pari volttia ja puolen metrin korkeudesta miten tahansa päin alas niin ei varmasti hajonnut mitään. Ainakaan tukivarsia. Tästä hajosi heti ekalla kertaa kun kaveri keuli ympäri, pari volttia ja takapyörälleen alas :wink:  Tosin: Iso on aina iso ja silti en vaihtaisi takasin savageen :wink:

Mr.MR

Se on se massa, mikä koettelee osia enemmän.

Onhan se Franz näitä kai kohta 15vuotta kehitellyt, joten mitään suuria ihmeitä ei välttämättä ihan hetkessä tapahdu kestävyyden suhteen.  :mrgreen:

Eikai täydellistä ole olemassakaan, ei missään asiassa. Aina on tehtävä kompromisseja.

Kovasti niitä kuitenkin myydään uutena, ja käytettynä.  :wink:

Buttenmeister

Kyllä koko puhuu puolestaan.. Tottakai törmäyksessä on isompi riski saada jotain rikki kuin mitä pikku autossa on, mutta jos pitää pakissa aina jotain sellaisia varaosia mukana jotka yleisimmin menee rikki niin eipä lopu kuitenkaan ajot välttämättä...

Catiska

Juu, kyllä se koko pitää noissa asioissa huomioon ottaa. Luultavasti tuossakin kokoluokassa tulee kilpailu kovenemaan ja sitä kautta autot paranemaan. Kunnon neliveto ja jonkin verran vahvempi rakenne, niin alkaa olla jo minullekin sopiva. Uskon edelleenkin, että parin vuoden sisällä sellainenkin nähdään, ellei jossain jo ole tarjolla moinen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Divi

Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"Onhan se Franz näitä kai kohta 15vuotta kehitellyt, joten mitään suuria ihmeitä ei välttämättä ihan hetkessä tapahdu kestävyyden suhteen.  :mrgreen:
Nykyään menee kehitys eteenpäin vähäsen eri vauhtia kuin 80 luvulla :lol:  Itseasiassa ihan viimevuosina on tullut paljonkin ihan uudenlaisia autoja esim. Revossa uusia ratkaisuja ja uusimpana tämä tulossa oleva Team Magicin M8 krossari 8)

Mr.MR

Ajotapa vaikuttaa kestävyyteen myös. Mulla ei mitään kovin ihmeellisiä vaurioita ole tullut, mutta olenkin löytänyt ohjaimen kaasuvivusta useamman kuin 2 asentoa.   :mrgreen:

Divi

Ja mulla on niin lyhyt vipu kaasuservossa että ei mene kaasu edes pohjaan :mrgreen:  Kyllä se silti tuntuu hienosti kulkevan. Milli tai pari jää uupumaan mutta eipä siitä lisää kierroksia koneeseen juuri saisi... pitänee tilata futabaan sopiva _pitkä_ servosarvi :)

uku

Tästä on pääteltävissä että suurin osa kestävyys ongelmista onkin vain      käyttäjä johdannaisia häiriöitä! :mrgreen:
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Divi

Ja näinhän se juuri meneekin :mrgreen:  Jos ajelet tyhjäkäynnillä niin saat aika torsti olla että autosta jotain rikki saat törmäämällä. Näin niinku kärjistettynä esimerkkinä :lol:

Nikke92

No, tunnustetaan. Ennen tota "keulimis-pomppimis" juttua vetelin mäen nyppylältä sellasia 10-12m ilmalentoja. :lol:  :oops:   Nuo lennot aiheutti jonkinnäkösen rasituksen ja sit kun se tuli takapyörä eellä alas niin se oli siinä.. muutamia tukivarsia varastoon.. :oops:
Edit: Typot otettu veks..
Traxxas Revo 2.5

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"No, tunnustetaan. Ennen tota "keulimis-pomppimis" juttua vetelin mäen nyppylältä sellasia 10-12m ilmalentoja. :lol:  :oops:   Nuo lennot aiheutti jonkinnäkösen rasituksen ja sit kun se tuli takapyörä eellä alas niin se oli siinä.. muutamia tukivarsia varastoon.. :oops:
Edit: Typot otettu veks..
Otappa 1 nolla pois noista luvuista, ni tulee todellisemmat lennot  :mrgreen:
RB,the power of champions.

Spin

Ehkä tarkoitti hyppyjen pituutta, eikä korkeutta  :roll: .
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

*HOKE*

No aivan sama mitä tarkotti...
12metriä...  :lol:

Tuollaisia hyppyjä kun tehdään harvemmin edes krossareilla.

Katselkaa kuvia krossiradoista... Se kuka niistä hyndistä hyppää isolla autolla yli voittaa itselleen mäkkisafkan...
Eikä ne edes ole 12m pitkiä.

Catiska

Minä tarjoan Sunday-jälkkärin siellä, mutta auton pitää tulla ehjänä alas...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

*HOKE*

Toi ehjänä on plussaa... Minä tarjoan safkan jos ylipäätään pääsee isosta hyndästä yli...
Tervetuloa vaikka lavankoon kokeilemaan.
Siellä on erittäin isot hypyt, mutta 12m ei taideta hypätä missään kohdassa... Edes ihan lähelle ei päästä.

Spin

Pakkoko se aina on radalla hyppiä :). Meillä montulla ajellessa on hyndä sellaisessa paikassa, että voi kummasta suuntaa tahansa vetää niin pitkät vauhdit kuin haluaa. Siitä uskoisin, että saattas 10m tuntumaan päästä oikealla kalustolla ;).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

*HOKE*

No hei... Kun edes näet minkälainen se oikea yli 10 metrin hyppy on niin tulet toisiin aatoksiin.

Sellaisesta jos aivan oikeasti hyppää tuollaisella isolla autolla niin... (en oikein tiedä miten tämän muotoilisi nätimmin)...  täytyy kyllä olla hieman vinksahtanut tapaus.

Niin pitkä ilmalento on jokaiselle RC autolle erittäin paljon.
Jopa krossareille, vaikka ne onkin kuin kotonaan hypyissä.

Duster1

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"No aivan sama mitä tarkotti...
12metriä...  :lol:

Tuollaisia hyppyjä kun tehdään harvemmin edes krossareilla.

Katselkaa kuvia krossiradoista... Se kuka niistä hyndistä hyppää isolla autolla yli voittaa itselleen mäkkisafkan...
Eikä ne edes ole 12m pitkiä.

Kyllähän sinä nyt ymmärrät, että on muitakin ajopaikkoja kuin radat eikä kukaan ole väittänytkään noilla radoilla hyppineensä kuuhun asti.
Täälläkin on tossa soramonttu, missä voi vaikka Nikolla hypätä 20m (pää asiassa alaspäin), mutta tuon 10-12m hypyn tekijä sanoikin että mäen nyppylältä.
Hyppy se on esim. soramontun rinnettäkin alaspäin ja kyllä tommosen kymppi metrisen saa ihan helposti.

No itse en ainakaan viitsi tommosia "itsemurha" hyppyjä tehdä, kun hajoaa nuo autot vähemmästäkin.

Ps: Pitääkin samalla mielenkiinnosta kysyä miten äkkiä noista crossareista menee pohja ruvelle, kun nehän pohjaa noilla radoilla 100% varmuudella , kun isoja hyppyreitä on?
Ainakin kun aikoinaan mulla oli tuo 1/8 harjaton projekti niin siinä oli pohja ihan kulunut, vaikka ei oltu edes muuten paljoa kisailtu.
Axial SCX 10 TR

Mika R

Toki pohja kuluu ja vääntyy ajan myötä. Maavaraa ei voi pitää niin ylhäällä ettei kuluisi ja toisaalta runkojäykkärit eivät estä alustan taipumista ajan mittaan. Krossarit on myös suunniteltu niin että ottavat alastulot vastaan alustallaan iskareiden lisäksi. Mutta kyllä yksi kovaeloksoitu alustalevy kestää harrastajan kesän ajelut.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Kyllähän sinä nyt ymmärrät, että on muitakin ajopaikkoja kuin radat eikä kukaan ole väittänytkään noilla radoilla hyppineensä kuuhun asti.
Täälläkin on tossa soramonttu, missä voi vaikka Nikolla hypätä 20m (pää asiassa alaspäin), mutta tuon 10-12m hypyn tekijä sanoikin että mäen nyppylältä.
Hyppy se on esim. soramontun rinnettäkin alaspäin ja kyllä tommosen kymppi metrisen saa ihan helposti.

No missähän ihmeessä olen antanut ymmärtää ettei muualla voisi hyppiä.

Sanoinkin että tulee näyttämään edes sen hypyn mitä radoilla hypitään niin tarjoan mäkkisafkan.
Ne hypyt kun ei ole edes tuota kymmentä metriä.
Eli kyseessä on pienempi ja helpompi hyppy... Eikai se nyt tuskaakaan tee jos kerta reiluja kymppejä on jo leiskauttanut.

Hupaisaa että jälleen kerran tulkittiin minun sanomiset miten lystää...
Lukiko jonkun monitorissa tosiaan että ainoastaan radalla on paikkoja missä isot hypyt on mahdollisia???
Mikäli näin on niin kannattaa hieman rempata sitä peecee kalustoaan.