Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

savo

Lainaus käyttäjältä: Sammy__80__ - 04.04.09 - klo: 20.19
KYLLÄ kestää. Kaikki vaan talvikaudellakin autoa piiskaamaan... Ja suurinpiirtein kaikki yllämainitut on sattuneet OUSAN nyppy pommppuradalla eli autoilla on ajettu vain sunnuntaisin  :grin:

Hyvähän teidän on kun on radat ja kaikki.

Ei taida täällä (Savonlinnan) seudulla olla paljon bensa-autoilijoita/ratoja...

Vai onko? Jos on niin kertokoon sen täällä se joka tietää!?  :huh: :huh:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Dummvee

#2161
Varsinais-Suomen kuluneita (Koski TL / Turku), allekirjoittaneen "ajava kalusto talvella".

FG Marder 50% alumiiini, ajettu talven aikana 16 litraa löpöä läpi: pääratas 44t 1kpl muovia, ei muita vahinkoja, vain väljäksi kulunut starttikotelo, vaihdetaan, kunhan kulathaa!

FG Competition Hummer (90% alumiini, enempää metallia ei saa tehtaan osilla) (7 litraa löpöä läpi), päärattaat (2-vaihteinen, ei pakko vaihtaa vielä), radiolevy /väsymys, muokattu hydraulijarruille ja painavat voima-digiservot vakioiden sijaan, osalla ajettu 18 litraa ja nyt hajosi), 2 X pyöränmutteri (ylikiristys  :embarrassed: ). Ei muuta, ei edes vaihtotulppia!

Ei muita vahinkoja ja katon kautta on lennetty usesti ympäri, kestävät rääkkiä hyvin, mutta 1:10 ramppihyppely ei tule kysymykseen, paino- ja fysiikka vaikuttavat! Ei muita rikkoutumisia!

Rata-mallit (1:5 vielä todellinen kestävyys kokeilematta, parkkipaikalla toimivat kuin enkelit)... Toivon, ettei kukaan "nitro on parempi kuin mikään muu ja yliveto"- nihilisti kommentoi tähän mitään, noista autoista kokemusta 18 vuotta, joten älkää yrittäkö "selittää"...

Oliko tämä joku TM:n 60.000km:n kestotesti, sillä ainakin omat laitteet kestävät parkkipaikka / monttupöristelyssä hyvin, rauhallinen ajotapa takaa myös maalinpääsyn, p-ringin ajajat yleensä keräävät osia ympäri "plataa"!!

T: Ex-rc-myyjä, "kaikkea ei kannata ääneen tuoda julki, mutta tyhmyys tuntuu olevan perinnöllistä!".
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Buttenmeister

Jeh.. Kuten minäkin jo aikaisemminkin olen todennut: Ajetaan järki mukana myös rc autoja, ja ne pysyy kasassa...
Kilpailut kuitenkin erikseen, koska siellä tulee otettua tiedostettuja riskejä ja vahinkoja sattuu.... :roll:

bluebeetle

Nojoo, omat kokemukseni FG / Baja kertoivat kyllä kestävyydestä aivan päinvastaista...

Esim FG:n diffin kestävyys oli aivan hanurista, sekä mm. tukivarret etc...

Kyllä varaosakauppaan oli paljon useammin asiaa FG:n omistajana, mutta oli siitä se hyöty että sitten Bajan omistajana osasi jo reitin ulkoa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Dummvee

En tuohon kommentoi sen enempää. Palikoiden kesto tuntuu olevan kiinni käyttäjästä ja ajotyylistä, oli merkki mikä hyvänsä.

Mutta ainakin FG:n kohdalla tuo moite diffin kestävyydestä pitää paikkansa, MUTTA, tehdas tarjoaa diffin eteen "auraa", hinta kaiketi huimat 3 euroa ja pitää kivet pois pohjalevyn ja diffin kuoren välistä. Vakiona uusissa FG:issä ja vanhoihin saa helposti asennettua, osassa jopa kaksi reikää diffin edessä valmiina, jos ei ole, niin piankos nuo poraa.
Tai sitten, nostaa diffin korotuspaloilla, niin varsin suuria saavat jumittavat kivet olla, jos meinaavat väliin mahtua.
Muuten kivet helposti rikkovat diffin kuoren, kun kiilautuvat pohjalevyn väliin, tehdas näissä "karva the lakki" muovimalleissa mitoittanut väärin, competitioneissa sentään korotettu valmiina ja muihin hankittava kalliiiseen lisähintaan, vaikka vakiovaruste saisi olla.

Mutta, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttäristä, paremmin nämä ovat itsellä toimineet ja toimivat edelleenkin kuin suurin osa omista nitro- ja sähköromuista, joita itseltäkin löytyy melkein enemmän kuin keskiverrosta harrastekaupasta. Mielipiteitä on monia ja jokaisella on omansa, no can do! Turha lähteä peistä taittamaan.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

tellu

Laitan myös tänne ostoilmoituksen koska osalla olisi kiire. Eli onko jollain jäänyt ylimääräiseksi etu tai takajarruvaijeri sekä siihen suojusta ylimääräiseksi. Itselle tuli ongelma kun hommasin 4WD bajaan jetpron putken niin jouduin siirtämään takajarrun vaijeritukea edemmäksi niin toisenpuolen jarruvaijeri jää nyt lyhyeksi. Vastailkaa yn:nä jos löytyy....

SuomiKP

schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jaan

Halvemmassa ei ole sähköjä ja maalaamaton kori. Muuten sama pirssi.

SuomiKP

meni pikkase HeRmOt nitroautoihin, nii alko noi fg:t kiinnostaa, mitä ny äkkia luin aiemmista viesteistä nii hyviltä peleiltä vaikuttaa, vai? ja mites onko tämmöinen fg suht hyvä suoraan paketista? http://www.hobbylinna.com/marder-offroad-buggy-p-19409.html
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

mikako1

Moro !
Marder on mielestä paras valinta ensimäiseksi bensa-autoksi. Selkeä ja helppo huoltaa, edullinen myös varaosiltaan. Tehokkaan moottorin kanssa se kärsii hieman keveästä keulasta mutta senkin kanssa oppii elämään  :wink:
Hyvä auto!
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Dummvee

#2170
Marder on tosiaan hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi autoksi, on tekniikaltaan yksinkertainen ja sikäli alussa helppo säätää alustaltaan paremmin toimivaksi. Tehdas pakkaa iskunvaimentimiiin vähän turhan paksut öljyt vakiona ja jouset ovat varsin jäykät, joten löysemmät öljyt vaihtamalla saa renkaatkin paremmin pysymään ajopinnalla, eikä auto keuli niin helposti.

Alkuun autolla tulee toimeen sellaisenaan, kun oppii säätämään alustaa ja mikäli lähtee tehoja nostamaan, niin tuolloin sitten on hieman päivitystä tiedossa, esim. isorattaan taustalevy kannattaa vaihtaa alumiiniseen vakion muovisen sijaan, näin kestää paremmin rasitusta, etenkin pitävällä pinnalla. Tasauspyörästön rungon voi halutessaan myös päivittää alumiiniversioksi (kallista hupia, hinta noin 50-60 euroa ja neljä pikkuratasta pitää napata alkuperäisestä). Tätä ei ole pakko tehdä, itse tiedän monia kuskeja, jotka ovat ajaneet jo parikin vuotta ilman ongelmia.

Yksi asia kuitenkin kannattaa heti hankkia autoon, kuten muihinkin bensa-autoihin, jollei valmistaja ole sitä vakiovarustukseen jo sisällyttänyt. - Failsafe. Tämä on autolle halpa henkivakuutus, sillä esim. vakio-RTR:n Hitecin Aggressor radio ei ole kaikissa ajo-olosuhteissa paras mahdollinen, vaikka FM-radio onkin. Tämä laite / toiminto kun saisi olla vakiona kaikissa nitro- ja bensa-autoissa.

Failsafe kun palauttaa kaasun ennaltasäädettyyn asentoon, kun radiohäiriö iskee tai vastariakun jännite laskee liian alas. Näin lähes 10 kiloa ei pääse ominpäin tekemään tuhoa, kun "klitsi" iskee. Useita kavereita on oppinut kantapään kautta tämän, pari kertaa kun auto lähtee karkuun ja törmää kiinteään esteeseen, niin laite on maksanut oman hankintahintansa takaisin, kun ei tarvitse liikkeestä tilata varaosia. Valmistajia on moni (Duratrax, Ofna esim.)ja hinnat 20 - 30 euroa riippuen ostopaikasta ja laitteen merkistä. Joissain vähän kalliimmissa radioissa tämä on myös ohjelmistossa oleva vakiovaruste (esim. Spektrum DX3 ja Futaban 3PM:n tietyllä vastarilla varustetut versiot, ei kaikissa sisällytettynä, vaikka saisi kyllä olla), joka tosin tarvitsee ensin aktivoida ohjetta käyttämällä. Ulkoinen failsafe taas aktivoidaan ohjeen mukaan, tulee kaasuservon ja vastarin väliin, eli kaasu tyhjäkäynnille (ei moottorin käydessä) ja sitten painallus ohjelmointinäppäimestä ja se oli siinä.

RTR:issä radio on seuraava harkittava päivityskohde, kuten todettua, Hitec ei ole osoittatunut parhaaksi ensiasennusradioksi tämän tyyppiseen autoon, jossa on magneetto ja sytytystulppa luomassa radiohäiriöitä. Ennen kuin kukaan kommentoi sen enempää tästä kommentista, totean heti: riippuu yksilöstä ja ajopaikasta, monet ovat pystyneet ajamaan ilman ongelmia vakiollakin, mutta on myös monia tapauksia, joissa radion kantomatka on vain joitain kymmeniä metrejä ja mitä kummallisempia häiriöitä riittää. Nämä ovat hyvin harmittavia selvittää ja aikaa palaa, toisinaan myös hermotkin on mennä.

Hyvä perusradio on Futaban 3PM, näitä käytetään varsin paljon juuri FG:issä, myös 2,4Ghz -versio on yleistynyt kovaa vauhtia viimeisen vuoden aikana, toimii ja radiosta johtuvat häiriöt ovat hyvin harvinaisia. Itse olen pari vuotta ajanut 2,4:silla, eikä kertaakaan autot ole karanneet radiohäiriöstä. Miinuspuoli vain on, että, radion päivitys nostaa hintaa ja en ole itse 100%:n varma, onko tehtaalla taas tuotannossa malli, jossa on servot kiinni sekä vastariakku, muttei radiota. Tällaisia oli tarjolla vielä pari vuotta sitten. Muuten sitten sähköttömän version servoasennukset aiheuttavat helposti noin 100 euron lisämenon ja vastariakusta sekä laturista tulee jokunen kymmenen euroa päälle.

Vastariakku ei ole myöskään tehokkain mahdollinen, vakiona ollut 1500mAh, vakioservoilla riittää noin tunnin ajoon, mutta jos vaihtaa autoon paremmat digiservot, virrankulutus kasvaa ja akku riittää huomattavasti vähemmän. Kannattaa melkein investoida heti toiseen vastariakkuun, mielellään suurikapasiteettisempaan, niin ei ainakaan ajosessiot lopu kesken virran loppumiseen, vaikka bensaa ja ajohaluja riittäisi. Vakiona mukana tuleva hidaslaturi ei ole mikään raketti, vaan helposti akun lataukseen menee 10 tuntia, jos ei ole vara-akkua, niin käytännössä ajot rajoittuvat noin tankilliseen per päivä.

Nykyisin saa ihan järkihintaan 3000mAh akkuja ja hieman suurempiakin, yli 4000:set valitettavasti useilla valmistajilla tehty ns. paremmista kennoista ja hinnat helposti yli 40 euroa. Tässä tulee vielä huomioida, että näissä ei käytetä samoja pieniä akkukennoja, kuin 1:10 ja 1:8 autoissa, vaan ovat suurempia kennoja, joita yleisesti käytetään 1:10 sähköautoissa ajoakkuina. Jotkut myös kasaavat ajoakut irtokennoista, mutta tämä ei yleensä ole aloittelijan vaihtoehto, vaan vähemmällä mielipahalla pääsee, kun ostaa valmiin akkupakan, eikä yritä juotella itse, jos juottotyöt eivät vielä ole tulleet tutuiksi harrastuksessa.

Eiköhän tässä ollut taas riittävästi perustietoa auton hankintaan liittyen.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

SH.

Lainaus käyttäjältä: mikako1 - 06.04.09 - klo: 11.48
Moro !
Marder on mielestä paras valinta ensimäiseksi bensa-autoksi. Selkeä ja helppo huoltaa, edullinen myös varaosiltaan. Tehokkaan moottorin kanssa se kärsii hieman keveästä keulasta mutta senkin kanssa oppii elämään  :wink:
Hyvä auto!

mikako1
Oletko keksinyt mitään lääkettä tuohon marsun keulan keveyteen,muuta kuin laittaa jotain painoja keulaan?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

SuomiKP

http://www.hobbylinna.com/offroad-beetle-p-19410.html mitenkäs sitten tuo eroaa marderista? muuta kuin hinnaltaan ja koriltaan?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Dummvee

#2173
Beetlessä erona on juuri tuo kuplan kori ja kuvassa hyvin näkyvä alustan kiertävä muovinen suoja-amme. Marderissa kyseistä osaa ei ole, vaan pohjalevyyn tulee matalat muoviset kylkilevyt. Muuten autot ovat teknisesti identtisiä.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

SuomiKP

mitenkäs tuommoinen marder menee talvella?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Rc-rälläri

Koveneeko auton ääni jos siihen laittaa tehoputken. Autoni on Fg baja :huh:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Dummvee

Vastaan samalla kahteen eri kysymykseen:

Talviajo Marderilla: vakiona liukkaalla pinnalla ei ole paras mahdollinen ajettava, etenkään etenemiskyvyltää, kuten ei suuri osa takavedoista. Vakiona tulevat piikkirenkaat ovat kuitenkin parhaat pidoltaan, joten FG:n eri malleista vakiorenkailla etenee kyllä etevämmin. Ongelmana on lähinnä jäällä, että kytkin ottaa terävänpuoleisesti kiinni ja huonommin pitävä pyörä lyö vedon ulos sutimalla - tuolloin auto ei liiku, sutii vain paikallaan. Lumella etenee kohtuullisesti ja jos vähänkään on pitoa, niin eteenpäin pääsee kyllä, vauhtiennätyksiä ei kyllä tuolloin lyödä.

Tehdas tarjoaa "lääkkeeksi" erilaisia lukkodiffejä ja eri jäykkyyksisiä diffirasvoja, lukot ovat kalliita (200 - 300 euroa), ovat varsin tarkkoja, mitä jäykkyyttä olevia rasvoja niihin kipataan, mutta siltikään eivät tee autuaaksi. Parantavat kyllä vaivaa, mutteivät poista. Ainoa todellinen korjaus on, että auto raapii joka nurkasta, sama "vaiva" on myös 1:1 autoissa, ei takaveto liukkaalla tahdo edetä, jos lukkoperä tai luistonesto puutuu, silti neliveto näyttää takavalot mennen tullen ja ajaa kahdeksikkoa ympäriä.

Monet harrastajat rakentavat erilaisia ruuvi- ja pulttivirityksiä talvirenkaiksi, toteutuksia on hyviä, toimivia ja hengenvaarallisia. Huolella sisäpuolelta porattuina, liimavarmistuksella ja prikoilla lukittuina toimivat, eivätkä ruuvit lentele kaasua painellessa. Huonosti tehtynä taas ovat vaarallisia, kun ruuvit/pultit lentävät vauhdilla, tuolloin ei tule ajaa missään, missä on ihmisiä, eläimiä tai muuta elävää voimaa tai omaisuutta lähellä, joka voisi vahingoittua tai vammautua.

Lumella piikit toimivat ja auto etenee, mutta asvaltilla tai kovalla pinnalla ei kannata ajaa, piikit kuluvat hyvinkin nopeasti.

2. Tehoputki ja melu: Ainakin tehtaan omilla 3-kammioisilla pakoääni vaimenee verrattuna vakiopönttöön, Bajassa ja Marder/Beetle on tuo lyhyt ulostuloputki, joka pitää kohtuullista ääntä, muissa versioissa on hieman vaimeampi pidempi putki.
Putkia on erilaisia tyrkyllä lähes pilvin pimein eri valmistajilta, siksi on mahdoton vastata, miten tehoputki pudottaa ääntää ilman desibelimittaria. Putkia kun on niin erilaisia rakenteeltaan ja suunnitellulta tehon- sekä väännöntarjonnaltaan. JetProita on muutama tullut vastaan, osa näistä ollut ääneltään "kumeampia" ja metallisempia kuin tehtaan omissa, tosin tehoakin on enemmän. Yleensä mitä avarampi putki on ollut, sitä "sporttisempi" ääni on ollut.

Olisi tietysti hyvä, että tehtaat itsekin ilmoittaisivat melutiedot noissa myyntitiedoissa, etenkin jos aikoo ajaa asutulla alueella ja joku naapureista on vähän herkkä reagoimaan "äänestä".
Kertokaa muut, viritysputkien omistajat omia kokemuksianne.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

mkuu

Puhut paljon ja vieläpä asiaa.  :grin:

KiBe

Lainaus käyttäjältä: Dummvee - 06.04.09 - klo: 15.27
Vastaan samalla kahteen eri kysymykseen:

Talviajo Marderilla: vakiona liukkaalla pinnalla ei ole paras mahdollinen ajettava, etenkään etenemiskyvyltää, kuten ei suuri osa takavedoista. Vakiona tulevat piikkirenkaat ovat kuitenkin parhaat pidoltaan, joten FG:n eri malleista vakiorenkailla etenee kyllä etevämmin. Ongelmana on lähinnä jäällä, että kytkin ottaa terävänpuoleisesti kiinni ja huonommin pitävä pyörä lyö vedon ulos sutimalla - tuolloin auto ei liiku, sutii vain paikallaan. Lumella etenee kohtuullisesti ja jos vähänkään on pitoa, niin eteenpäin pääsee kyllä, vauhtiennätyksiä ei kyllä tuolloin lyödä.

Tehdas tarjoaa "lääkkeeksi" erilaisia lukkodiffejä ja eri jäykkyyksisiä diffirasvoja, lukot ovat kalliita (200 - 300 euroa), ovat varsin tarkkoja, mitä jäykkyyttä olevia rasvoja niihin kipataan, mutta siltikään eivät tee autuaaksi. Parantavat kyllä vaivaa, mutteivät poista. Ainoa todellinen korjaus on, että auto raapii joka nurkasta, sama "vaiva" on myös 1:1 autoissa, ei takaveto liukkaalla tahdo edetä, jos lukkoperä tai luistonesto puutuu, silti neliveto näyttää takavalot mennen tullen ja ajaa kahdeksikkoa ympäriä.

Monet harrastajat rakentavat erilaisia ruuvi- ja pulttivirityksiä talvirenkaiksi, toteutuksia on hyviä, toimivia ja hengenvaarallisia. Huolella sisäpuolelta porattuina, liimavarmistuksella ja prikoilla lukittuina toimivat, eivätkä ruuvit lentele kaasua painellessa. Huonosti tehtynä taas ovat vaarallisia, kun ruuvit/pultit lentävät vauhdilla, tuolloin ei tule ajaa missään, missä on ihmisiä, eläimiä tai muuta elävää voimaa tai omaisuutta lähellä, joka voisi vahingoittua tai vammautua.

Lumella piikit toimivat ja auto etenee, mutta asvaltilla tai kovalla pinnalla ei kannata ajaa, piikit kuluvat hyvinkin nopeasti.

2. Tehoputki ja melu: Ainakin tehtaan omilla 3-kammioisilla pakoääni vaimenee verrattuna vakiopönttöön, Bajassa ja Marder/Beetle on tuo lyhyt ulostuloputki, joka pitää kohtuullista ääntä, muissa versioissa on hieman vaimeampi pidempi putki.
Putkia on erilaisia tyrkyllä lähes pilvin pimein eri valmistajilta, siksi on mahdoton vastata, miten tehoputki pudottaa ääntää ilman desibelimittaria. Putkia kun on niin erilaisia rakenteeltaan ja suunnitellulta tehon- sekä väännöntarjonnaltaan. JetProita on muutama tullut vastaan, osa näistä ollut ääneltään "kumeampia" ja metallisempia kuin tehtaan omissa, tosin tehoakin on enemmän. Yleensä mitä avarampi putki on ollut, sitä "sporttisempi" ääni on ollut.

Olisi tietysti hyvä, että tehtaat itsekin ilmoittaisivat melutiedot noissa myyntitiedoissa, etenkin jos aikoo ajaa asutulla alueella ja joku naapureista on vähän herkkä reagoimaan "äänestä".
Kertokaa muut, viritysputkien omistajat omia kokemuksianne.



Autona Baja 5b ja putki on TGN race pipe..  :grin: Meteli on sitä luokkaa, että aina on tullut viherpiipertäjä valittaa, jos ei ole järjellä ajopaikkaa valinnut. :angel: :angel:

mikako1

Lainaus käyttäjältä: SH. - 06.04.09 - klo: 13.39
Lainaus käyttäjältä: mikako1 - 06.04.09 - klo: 11.48
Moro !
Marder on mielestä paras valinta ensimäiseksi bensa-autoksi. Selkeä ja helppo huoltaa, edullinen myös varaosiltaan. Tehokkaan moottorin kanssa se kärsii hieman keveästä keulasta mutta senkin kanssa oppii elämään  :wink:
Hyvä auto!

mikako1
Oletko keksinyt mitään lääkettä tuohon marsun keulan keveyteen,muuta kuin laittaa jotain painoja keulaan?

Moro
Dummvee vastasikin jo tuohon kysymykseesi. Tietysti myös kaasusormi on osaltaan hyvä keulimisen hillitsiä...
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

timberjack

Asiasta kolmanteen. Hpi Baja 5T:hen pitäisi hommata tehoputki.
Mikähän olisi paras hankinta? Itse ajattelin Jetpro:ta mutta muitakin merkkejä kai on mistä en kyllä itse tiedä varmasti mitään (vielä)  :laugh:

Iigor

GBE Hornet, DDM Dominator....

mikako1

#2182
Moro !
GBE Hornet oli hankintalistalla kun vielä omistin Bajan mutta sitten tuli ne 4WD FG:t  :roll:
GBE putki on hyvin suojassa rungon välissä ja vieläpä aika makee... ei tosin ihan halpa.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

SuomiKP

onko noi uudet 4wd fg hyviä kanssa? kestääkö hyvin?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

mikako1

En osaa sano autosta vielä mitään mutta illalla saan paketin kotiin  :grin:
Jos FG:n 2WD laatu on jatkanut kehitystään näihin 4-wetoihin niin uskoisin auton olevan "KÄRKIMERKKI"! :wink:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Duster1

Uskossa on hyvä elää :lol: :wink:
Axial SCX 10 TR

SuomiKP

paljonko muuten on huippunopeudet ihan paketista otetulta marderilta?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

mikako1

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 07.04.09 - klo: 19.43
Uskossa on hyvä elää :lol: :wink:

Epäilemättä ! Mutta minä olen täysi pakana joten en osaa suuremmin kommentoida noita uskonasioita..... :roll:
FG ei tuottanut pettymystä pintapuolisen tarkastelun jälkeen mutta kokonaisuus selviää kun päästään ajamaan radalle. Jokohan vihdoinkin olisi auto joka paikkaisi taitamattomuuttani ohjaajana  :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

mikako1

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 07.04.09 - klo: 22.07
paljonko muuten on huippunopeudet ihan paketista otetulta marderilta?

Tämä on pelkkä arvaus mutta veikkaan että 60km/h ja välityksiä muuttamalla sitten enemmän....pitäis riittää  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Coast_artillery

Mittasin viime viikonloppuna Gas Devilin huiput eräällä asfalttiparkkiksella (GPS laite, jossa rekisteröivä nopeudenmittaus takasiipeen sähköteipillä kiinni...) ja huiput oli 54km/h. Tosin jouduin hiukka ennen varsinaisia huippuja jarruttamaan, mutta siinä hävisi ehkä muutama km/h. Joka tapauksessa alle 60km/h.
Moottorina CY27+Samba+K&N. Tuntui, että ei kierrä kunnolla, joten otin nyt tuosta FG Beetlestä Zenoahin260:n ja yritän päästä kokeilemaan vaikutusta tulevana viikonloppuna. Korvakuulolta kiertää paljon iloisemmin, joten vauhtia pitäis tulla myös. Autossa on vakiovälitykset.

Toki, 4-vetoa ei ihan pysty Marderiin vertaamaan, neliveto+kolme diffiä vie kuitenkin moottorilta voimaa ennemmän kuin takavetoisessa, mutta tuolla hujakoilla. Sen voin sanoa, että hiekalla tuokin vauhti on ollut ihan riittävää...

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.