Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Catiska

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 24.04.09 - klo: 14.43
Heh :lol: Kyllä on takatuuppari HPI Bajalla ajettu koko talvi ilman ongelmia. Ne on renkaat ja alustan säädöt, mitkä loppupeleissä ratkasee:)

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 24.04.09 - klo: 15.48
Ja jos luminen aika kestää 3-4kk niin kannattaako auto juuri sitä varten :wink:
Tietysti mielipide asia tuo 4wd, mutta tämän kokoluokan autot kyllä on aivan eri maata ajaa takapotkuna kun pienet ja kevyet.

Se, ettei nelikosta olisi selvää hyötyä, on vain 2WD omistajien yritystä vakuuttaa itseään siitä, että ei nelikkoa tarvitse kun ei sellaista tullut ostaneeksi. Itse en takatuupparia viitsisi ostaa ellen jotain erityistä syytä keksi mikä pakottaisi sellaisen hankkimaan. Normikäytössä sekä radalla nelikko on kuitenkin paljon, siis paljon toimivampi. On aika turha väittää, etteikö näin olisi maapinnalla ajettaessa. Asfaltilla tilanne on hieman toinen, mutta tämä keskustelu on käsitellyt enempi näitä asfaltin ulkopuolelle tarkoitetuista autoista.

Tulee olemaan hauska huomata, kun viimein FG ja tulevaisuudessa HPI saa autoistaan järkevän hintaiset nelivedot, niin kohta vain nelikko on in näidenkin merkkien omistajien keskuudessa. Näinhän se on aina mennyt, kun jotain ei ole omaan lempimerkkiin saatavilla, sitä ei tarvita. Kun se sitten viimein joskus tulee, ei parempaa juttua ole. Sama toistuu ihan yritystasolla. Aikanaan Volvo kehitti duo-prop kaksoispotkurisen perävetolaitteen, Mercruiser koetti ihan mainoksissa todistella ettei sitä tarvittaisi. Kun Volvon patentti raukesi, toi Mercruiser välittömästi oman vastaavan markkinoille...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Duster1

Kukaan ei ole väittänyt, että 4wd olisi huono.
Se ei ole näissä isoissa vaan mikään välttämätön niinkuin pikku autoissa.

Alusta jos on hyvä niin menee takapotkukin todella nätisti ja hallitusti.
Sitä ei monen merkin huono 4wd alusta korjaa, joten ei takuulla ole toimivampi välttämättä.
Mitään hyötyä ei nelivedosta ole kun auto pomppii kuin kivireki.

Tottakai tulee kehitystä ja Hpi.llä on valmiiksi toimiva alusta nelipotkua varten.
Monella muulla merkillä alusta on edelleen huono johon 4wd laitettu.

Axial SCX 10 TR

Catiska

Carsonin alusta ei tehtaan jäljiltä vastaa HPI:n alustaa, mutta säädettynä ei kummoista eroa ole. Joten en pidä kovin merkittävänä asiana myöskään tehtaan jäljiltä olevia hyviä säätöjä, mieluummin otan nelivedon ja säädän hieman alustaa kuin toisinpäin. Sekaannuin vain asiaan siksi, että joku kaipasi nelikkoa. niin hänelle koetetaan kovasti vakuuttaa ettei siitä mainittavaa etua olisi, ettei muka kannattaisi nelikkoa ostaa kun takapotkujakin on tarjolla...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Iigor

Se toki on myönnettävä, että millään normirenkailla ei takavetoisella ajosta tule talvella yhtään mitään. Eli vaatii hieman renkaiden parissa askartelua, ennen kuin ajosta pääsee nauttimaan = piikkirenkaiden tekoa. ...riippuu tietenkin onko lumi maassa vai ei.....

Rc-rälläri

Joo omasta FG bajasta taisi mennä kytkin sonnaksi. Ajelin pihalla ja yhtäkkiä tuntui että autossa olisi ollut "liian suuri vaihde päällä" eli kierrokset tosi matalia ja sitte se kone simahti ja renkaat pyörii kun yrittää käynnistää...
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Iigor

Kytkimeltä haiskahtaa....

mikki73

Nyt kun tuo neliveto kuume itselläkin päällä.
Fg omistajana kiinnostunut muistakin malleista, mutta varsinaista suomalaista tietoa kokemuksista hyvinkin vähän tarjolla. Kuitenkin harrastus vasta alussa, joten olen halukas tietämään muistakin, jos tästä kipinä suurenee :tongue:



timberjack

Lainaus käyttäjältä: mikki73 - 27.04.09 - klo: 23.49
Nyt kun tuo neliveto kuume itselläkin päällä.
Fg omistajana kiinnostunut muistakin malleista, mutta varsinaista suomalaista tietoa kokemuksista hyvinkin vähän tarjolla. Kuitenkin harrastus vasta alussa, joten olen halukas tietämään muistakin, jos tästä kipinä suurenee :tongue:




Mcd:llä on hyvä nelivetomallisto. Suosittelen...

mkuu

http://mcdfinland.foorumi.eu

Tuolta ainakin saa MCD:stä lisätietoa. Ihan suoraan ajajilta/omistajilta.

Dummvee

#2319
Hyvä sivusto tuo ja informaatiopitoinen, pitää nostaa hattua myös merkillä ajaville aktiivisillejäsenille.

Itse vannouteena FG:n myöskin merkkiuskollisena kuskina tulee hieman enemmän kuin kadehtien  katsottua tuota sivustoa, etenkin kun MCD:llä maahantuoja itse on aktiivinen ja tiedot ovat helposti löydettävissä, sama asia, kun ei meillä FG:n puolella ole vallitseva totuus, itse annan kouluarvosanan maahantuojalle omasta ulosnäkyvyydestään ja merkin edistämisestä asteikolla 1-5 maksimissaan 2. Varaosamyynti on kouluarvosanalla 4, osallistuminen aktiiviseen toimintaan 1 / hylätty! , markkinointi 1- = KEHNO!Autot pitää "löytää" verkkosivuilta upotteuina etenki HPI:n tuotteisiin, eivät ole helposti näkyvillä. Ei ole kerhojen tehtävä toimia myynnin markkinointikanavana, jos ei organisaation omat markkinointiresurssit riitä. Ja muutenkin resurssit tuntuvat olevan enemmänkin ohjautuneina HPI:n suuntaan.Itse sanon tämän FG klubin perustajajäsenenä, maahantuoja on minulle vain välttämätön paha ja vieläpä äärimmäisen surkea sellainen.. edustaessaan tätä bensa-automerkkiä.

Tämä henkilökohtaisena mielipiteenä, sekä kerholaisena.
Maahantuojan "likaiset legendat" tulevat pestäviksi kevään aikana, joten kirjopyykissä tulee olemaan asioita, jotka eivät miellytä kaikkia foorumin jäseniä..

FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Iigor

Merkkiuskollisena HPI:n nelivetoa odotellessa:) Kait ne joskus tajuaa, että kannattaisi sellainenkin pukata markkinoille, jos eivät halua menettää asiakkaita....

jaan

Luulisi jotain alkavan kuulua hpi:n puoleltakin.
Toisi jälleen vaihtoehdon nelivetoisiinkin.

Kuitenkin hauskaa vappua kaikille 2T tovereille!!

Iigor

Klara Vappen myös nelkkumiehille:)

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 30.04.09 - klo: 16.29
Merkkiuskollisena HPI:n nelivetoa odotellessa:) Kait ne joskus tajuaa, että kannattaisi sellainenkin pukata markkinoille, jos eivät halua menettää asiakkaita....

Juu samat mietteet.
Auton pitää toimia jo paketista suoraan ilman monen sadan euron viri osia. Vaikka onko tuollakaan merkitystä, kun kummiskin niitä osia tulee  :mrgreen:

Mulle nykyään tärkeää, että auto näyttää autolta.

Siksi juuri HPI Baja 5T ostin. On vaan niin "aidon" näköistä menoa kuin voi olla rc autoilla. Vai väittääkö joku, että ilman koria ajo olis niin näyttävää :wink:

Se on kummiskin tuolla montulla ajellessa ihan sama onko auto 1 sekunnin nopeampi, mutta jos on pirun ruma niin ei kiitos.
Axial SCX 10 TR

Dummvee

#2324
Hyvää vappua kaikille kuskeille, olette sitten 4 wd tai 2wd.. Ainakin kelit suosivat,joten unohdetaan mahdolliset ristiriidat merkkien välillä ja keskitytään työväen juhlaan ihan jokaikinen merkkiin katsomatta.

Mitenkäs se meneekään: " työn orjat sorron yöstä nouskaa, näin kuuluuu kutsumus, ja alas, alas pakkovalta, tää on viime ponnistus"...

Edit: no niin, kerran vuodessa poliittinen aatteen palo vauhdissa, vappu takana ja tilanne normaali, siivottu pois poliittiset hajatelmat.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Sammy__80__



HAUSKAA VAPPUA BENSIINI UKOILLE JA AKOILLE  :p


                             Työn merkeissä kuluu tämäkin vappu  :shocked:


gas4wd

onkos noista fg nelikon hihnoista mitään käsitystä miten kestäävät ja onko kuinka hyvin suojattu toi veto systeemi hiekkaa yms vastaan? ja miten mahtais kestää foffi laparenkaiden rasituksen? ja mites sitten fs racingin autojen kestävyys??

jakariko

#2327
Juuri kasailen tuollaista Fg:n nelikkoa.
Hihna ja etu/takadiffit on niin hyvin suojattu ettei niihin pääse muruakaan.
Hihnan kestävyydestä on osaa sanoa vielä mitään.

Kyllä tuo Fs:n on ihan kestävää laatua :grin:
http://www.youtube.com/watch?v=1Mdu_QMGaIk

Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

gas4wd

näyttää aika hyvältä. onkos toi hihna kuinka vaikea vaihtaa? ja mitenhän ton suojaus rtr:ssä? jo tosiaan mietityttää että miten tuollainen hihna tulis kestämään foffi käytössä kun laparenkaat kuitenkin rasittaa aikalailla *miettii*

rampa

On kyllä helkutin komee jo tossa vaiheessa. Meneekö hihna tuossa keskellä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

gas4wd

taitaapi mennä fg 4wd tilaukseen rtr monsterina heti huomenna tai sitten fs racing monsteri

gas4wd

tai jos jollain on valmiina 1/5 1/6 bensa 4wd monsteria ylimääräisenä niin yv tavoittaa

jakariko

Hihnan vaihto tarkoittaa koko auton purkua eli ei ole 5minuutin homma.
Hihna menee tuolla keskellä,suojassa.
Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

torspot

Tietoa fg 4wd off road beetlestä soittelin oman tilauksen perään mikä piti tulla tällä viikolla.
Sanottiin että joskus parin viikon päästä rupeaa autoa saamaan eli jos mielii autoa niin ei
muutakun varaamaan niin saa ensimmäisten joukossa. Täällä ainakin odotetaan innolla ko autoa

Fg Offroad Beetle 4wd CY29 & Dominator


gas4wd

kieltämättä näyttää aikas tyylikkäältä...

SH.

Äkkiseltään näyttää savagelta...
Kieltämättä häikäisevä peli.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Iigor

2 -vaihdetta ja ketjuveto. Toivottavasti myyntiversioon tulee jonkunlaista suojaa tuolle kettingille.....

mikako1

Alustan joustot on ainakin kohdallaan...........
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

rampa

Hei, onko kellään hyviä neuvoja ja niksejä, näissä Rc-autoissa käytettyjen bensakoneiden koneiden säätöön? Yritin käyttää hakua, mutta tuloksetta.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.