Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Juha-Matti

NYT on tuhtia laparengasta tarjolla.

http://www.davesmotors.com/top-secret-racing-dune-ripper-hpi-baja-paddle-sand-tire.html



Tollaset kun losiin taikos kiinni joka kulmaan, niin lumi/hiekka saisi uuden käsityksen :grin:
Bajassa lisäisi entisestään pitoja hiekalla....

Juha-Matti

Mikäs se tällänen reed port oikein on :shocked:
http://www.davesmotors.com/DGI-Reed-Valve-Box-for-Zenoah-CY-RCMK-Engines.html


DGI Reed Valve Box for Zenoah/CY/RCMK Engines
23cc- 30.5cc
Direct fit to above engines
with the reed valve no insulator required
better performance, easy start,
all necessary gaskets and screws included
engine in pictures is not included.

poju99

täytyy kyllä nakata jossain välissä losiin tommoset lapa gummit
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Juha-Matti

JA eikä siinä vielä kaikki!!!!!

Britit ovat tehneet ensimmäisen vyötetyn renkaat RC bensa-autoon  :grin:
10kk takuulla vielä :tongue:
http://www.davesmotors.com/UberRC-Viper-Tire-for-Baja-5b.html

poju99

Nuo on kyllä pakko pistää kokeiluun toho twiniin.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Juha-Matti

Ei ainakaan petä alle  :grin:

Juspe86

Miten näissä bajoissa on muilla pysynyt iskareissa mehut sisällä?
Ajanut tuolla omalla nyt 3 litraa bensaa ja toinen etuiskari vuotaa jo vaikka ajettu suht tasaisella pellolla vain.
Slash 2wd vxl lcg + Hpi baja 5t

Welho

Minkä mittasia vetareita löytyy eri bensa vehkeistä? Nyt alko Maverickista antautuun vetarit ja mietin et löytyskö kestävempiä sopivia muista autoista. Pituutta alkuperäisillä 135mm siis tappien väli.

Juha-Matti

Lainaus käyttäjältä: Juspe86 - 26.05.15 - klo: 17.59
Miten näissä bajoissa on muilla pysynyt iskareissa mehut sisällä?
Ajanut tuolla omalla nyt 3 litraa bensaa ja toinen etuiskari vuotaa jo vaikka ajettu suht tasaisella pellolla vain.

Onko SS vai RTR malli?

Juspe86

#3759
RTR malli, mutta ainakin hpi omien sivujen mukaan pitäis olla samat VVC/HD iskarit, kun SS mallissakin
Slash 2wd vxl lcg + Hpi baja 5t

Andrimus

Omassa sc mallissa on mehut pysynyt sisällä ilman ihmeellisyyksiä.

kyoshodbx

Iskarihan voi olla sama.mut kun se on rtr,niin se on voinu olla laatikossa vaikka vuoden.jona aikana o rengas on tarttunut iskarin varteen.kun otit sen ekakerran laatikosta niin siinä se vaurio jo saattoi tulla.minun auto sylki etuiskarin tyhjäksi yhdellä tankilla,oli ex omistajalla ollu hyllyssä pitkään.eli vähän sama kuin ois ottanu rtr än laatikosta.sit jos juuri huollettu iskarit ei pidä öljyjä sisällä niin saattaa olla erijuttu.

Ps ei juuri kokemusta,mut noin ajattelin et vois olla.

kyoshodbx

Hommasin out wearsin ilmanputsarille.niin aattelinpa kysyä kokeneemmilta että kuinka suuri vaikutus sillä on.jos montulla joutuu joka tankilla vaihtamaan suodattimen niin kärsiikö out wearsilla ajaa kaks tankkia?

69sale

Jos on punaiset o-renkaat niin tuppaa murenemaan kunnon o-renkaat ja vaseliinia peliin pitäis vuotojen loppua.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 22.05.15 - klo: 23.49
Mikäs se tällänen reed port oikein on :shocked:
http://www.davesmotors.com/DGI-Reed-Valve-Box-for-Zenoah-CY-RCMK-Engines.html


DGI Reed Valve Box for Zenoah/CY/RCMK Engines
23cc- 30.5cc
Direct fit to above engines
with the reed valve no insulator required
better performance, easy start,
all necessary gaskets and screws included
engine in pictures is not included.

Tuo on niin sanotusti köyhän miehen reedi, käytännön hyötyä ei ole jos et porttaa konetta sillein että se ei ole enää mäntäohjattu. Kaverille yhden tuollaisen koneen porttasin että imu aukosta kampikammioon on suorayhteys riippumatta männän asennosta, höysteeksi vielä ikkuna on mäntään imupuolelle tehty/ ylösvirtaus kanavien kohdille reijät että seos pääsisi kanaviin nopeammin. Niin ja reed koneiden ajoitukset ovat hieman erilaiset kuin mäntä ohjatun joten niihinkin joutuu hieman perehtymään että kaiken hyödyn irti saa.

Helpommalla pääsee ostamalla suoraan aidon reed motin.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

nitropaimen

#3765
Reed ohjattu on sama kuin pienissä 0,8cc COX lelumoottoreissa:  kampikammion kyljessä on iso aukko jossa kammion puolella reed eli läppä.(useimmiten useampi pienempi läppä rivissä) Kun mäntä menee ylöspäin, alipaine aukaisee läpän ja ilma /fuiliseos virtaa kampikammioon. Kun mäntä on ylhäällä ja alkaa mennä alas kampikammiossa syntyy paine joka sulkee läpän mutta kun portit sylkyssä männän tullessa taas alas avautuvat ja  kampikammiossa oleva paine painaa seoksen sylinteriin.
Systeemi on erittäin mainio kun ajetaan pienillä kierroksilla/osakaasulla, sillä kovien ajotusten kylkiäisenä ilmaantuva "Blow back" eli porteista paine meneekin takaisin kaasariin kun käytetään kampiakseli tai luistiohjattua ajoitusta.Tämä tuhoaa motin väännön jos on avarat portit.
Kovilla kierroksilla taas Reedit eli läpät ei ehdi mukaan vaan kierrosluvulle tulee rajoituksia. kaikkein paras systeemi on "Zimermann kiekko", hihnavetoinen jakolevy joka aukaisee ja sulkee ammottavan aukon kampikammion kyljessä.Zimmermann kiekolla saadaan aikaan ajoituksia jotka on paljon yli 180 astetta kokonaisuudessaan, kun sekä mäntä ohjatulla ja reedillä se rakenteellisista syistä jää aina tuohon 180 kokonais ajoitukseen.

http://www.matheengines.com/Technicalbullettins.html

Tällaisien KÖNIG hydrovene moottoreiden  mottien  mekasuna olin ennenkuin Nitrovehkeet  tuli ajankohtaisiksi 70 luvun alussa. Tässä näkyy hyvin tuo Zimmerman levyn hihnaveto valtavien kaasuttajan aukkojen takana:

https://www.youtube.com/watch?v=CX340WU-dIs
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Arto rc

#3766
Mulla olis tommonen rc auto myynnissä ja vähäsen varaosia http://rc-car-online.de/shop/de/products/smartech_uno_23-smartech-uno-off-roader-23-cm-2-4-ghz-fernsteuerung.html
Noin 4 kertaa käytetty myydään tarpeettomana 400 euroa
Puh: 0404858578

siffonen

Myyntiosasto on erikseen!
Hpi Baja 5B SS

Zeipii

Lainaus käyttäjältä: siffonen - 13.10.15 - klo: 23.03
Myyntiosasto on erikseen!

Kuukauden vanhaan viestiin hyvä herätä nyt..  :grin:

siffonen

Jooh, eipä tullu kateltua mutta kuitenkin sama miten vanha viesti :D
Hpi Baja 5B SS

JiiVee

Shell Advance Ultra 
Motul 710
Castrol Power 1 Racing

Mikä noista? vai onko väliä? Moottorina vakio 26cc fuelie.
pöö

Habaku

Mahollisimman hyvää kannattaa käyttää. Minä käytän motul kart grad prix öljyä. On kehitetty korkeakierroksisille koneille.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

polyyppi

Kovin on alkanut kiinnostaa nämä oikealle bensalle haisevat laitteet ja katsellut eri valmistajien laitteita. Lähinnä mietityttää noissa fg:n autoissa tuo vetolaitteiden avonaisuus ja kestävyys jos ajatellaan ajoa hiekkaradalla. Onko porukalla kokemuksia ja ratkaisuja kuinka esim. rattaat saisi suojattua?
Hpi ja kingmotor näyttänee ratkaisseen ongelman kotelolla.

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: polyyppi - 16.11.15 - klo: 19.11
Kovin on alkanut kiinnostaa nämä oikealle bensalle haisevat laitteet ja katsellut eri valmistajien laitteita. Lähinnä mietityttää noissa fg:n autoissa tuo vetolaitteiden avonaisuus ja kestävyys jos ajatellaan ajoa hiekkaradalla. Onko porukalla kokemuksia ja ratkaisuja kuinka esim. rattaat saisi suojattua?
Hpi ja kingmotor näyttänee ratkaisseen ongelman kotelolla.

Kyllähän noihin FG autoihin saa kotelon rattaiden suojaksi.


polyyppi

Okei. No hyvä tietää jos tässä fg:n tuotteisiin kallistuu. Merkkinä tuo lienee kuitenkin kiinalaista parempi laadultaan..

Nieminen

FG heikoin lenkki on juurikin tuo voiman siirto! Nelikossa talvisin hihna jäätyminen myös ongelmallinen.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

polyyppi

Katselin kanssa että perävälitys on myös paljaana.

Koiranputki

Ihan mielenkiinosta, kerro lisää.
Meinaan itselläni oli aikoinaan FG 4wd Mini enkä ainakaan sillä huomannut moista ongelmaa. Tosin mulla oli rataissa se fg oma suoja mutta että hihna, höh.

Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 18.11.15 - klo: 16.55
FG heikoin lenkki on juurikin tuo voiman siirto! Nelikossa talvisin hihna jäätyminen myös ongelmallinen.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Nieminen

Eli rattaiden stopruuvit pyörii auki johon kunnon ruuvilukite auttaa mutta sitten seuraavaksi rattaiden akseli antaa periksi stopruuvin kohdalla ja pyörähtää pyöreäksi. Kytkin kellon ja ison rattaan laakereita menee tuon tuosta jolloin hammaskosketus kasvaa ja rattaat alkavat rivetä = kytkin kellon ratas sileäksi.

Tosiaan tuon nelikon hihna jäätyy talvella jumiin. Tämä esiintyy jos autoa ei ole kuivattu kunnolla seuraavaa ajokertaa varten ja pakkasessa kerkee hiukan aikaa olemaan liikkumatta. Tai silloinkin kun ajat vähän aikaa ja pidät tauon ja jatkat niin hihna kerennyt jäätyä että  koko laite ei liiku! Tämä koskee juurikin tuota Hihna mallia. Kaveri piirissä kaksi fg monsteria ja kumpikin kärsi hihnan jäätymisestä siihen asti kunnes muuttivat takavetoisiksi autot!
Itsellänikin samat kokemukset edes menneen FG:n neliveto monsterin kanssa. Myös edellä mainitut ratasongelmat ovat vaivanneet kaikkia FG:n pelejä mitä meidän kaveri piiristä löytyy.

Varmasti kestäisi paremmin vakio 26cc+sikari lootalla. Mutta kuka jaksaa vakiolla ajella...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.