Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ollakko vai eikö olla...

Aloittaja Maxis, 09.01.06 - klo: 17.08

Maxis

... siinä vasta pulma.
Muistelenko oikein sähkön oppitunnilta yläasteelta et jos sähkö johto lämpiää "huomattavasti" niin silloin on liian ohut johto?

Oma tapaukseni on et moottorille tulevat johdot lämpiää reilusti lämpimämmäksi kuin käsi vaikka itse moottori tai akku ei juurikaan lämpene. Vaihdanko siis paksumpaa johtoa vai jatkanko ajelua niin kauan kuin sulaa poikki tms.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

Jose.92

Paksummat johdot. Silikooni päällystetyt
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

tomppa82

Ohuemmassa johdossa on suurempi vastus. Eli siis kyllä: Ohuempi johto lämpenee enemmän.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Maxis

... tarkistakaamme kytkennät.

Elikkäs mitä vähemmän vastusta johdoissa --> enemmän virtaa moottorille --> moottorista enemmän tehoa --> moottori lämpiää enemmän.

Rajansa kaikella tietenkin.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

simo

joo niin ne tulee mutta en tiiä miten  :lol:

tapsa92

Miten moottori ei lämpene :shock: ? Outoo :?
- Tapsa

Maxis

Siis lämpiäähän se , mutta ei kuumaksi.
Alkuperäisessä viestissä luki "ei juurikaan lämpene". Johdot on säätimen jälkeen lämpimimmät. Auto itessään lähtee kyl todella hyvin liikenteeseen mutta alkuperäinen akku ei kestä kuin n. 4-5min jatkuvaa ajelua. Uusi akku on jo tulossa.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

"Matson"

Kaikki sähkövastukset niin, kuin saunankiukaassa perustuvat siihen, että tehdään suhteessa virtamäärälle aivan liijän pieni metallilanka.