Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mistä Hobao

Aloittaja lantimo, 14.01.06 - klo: 20.58

lantimo

Laittakaas jotai linkkiä ulkomailta mistä vois tilailla edullisemmin crossaria. Itse kun en pahemmin ymmärrä Lontoota ja saksaa. Oon katellu tollasta Hobaon crossaria, kun olen ymmärtänyt että Inferno ois kalliimpi. Olen yhden mp-6:sen omistanut ja myynyt ja taas iskee kuumetta päälle. Jos sais kesäksi taas jonkun pirssin laitettua.

Sami L

Tuskinpa kannattaa autoa ulkomailta tilailla...

www.hobao.fi
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Catiska

Ai ei vai... On sen verta hintaeroa meidän hintoihin, että minä ainakin tilaisin jos vain aikaa riittää. Maakyytinä rahtikulut ei päätä huimaa mutta aikaa palaa kyllä. Esim. Hyper 7 TQ RTR maksaa Suomessa postikuluineen n. 510,- ja kaukoidästä tulleineen, veroineen ja rahteineen alle 400,-... Lentorahdilla menee sitten jo n. 430,- Eli, merkittävä säästö. Sitten, jos taas saa tingittyä Suomesta hintaa alemmas, vaikka n. 450,-, niin ei kannata mielestäni sieltä alkaa tilaamaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Sami L

Niin, sitten kun tuleekin joku ropleemi ja pitäs lontooksi asioida, niin menee sormet suuhun. Jos on pelkän rahallisen säästön perässä, muusta välittämättä, niin sopii laskeskella.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Tounison

eikös näis autoissa ollut takuut,niin ja näin :shock: Ei taida kukaan Suomen maahantuoja vastata takuu juttuihin :?:

waltt

Lainaus käyttäjältä: "Tounison"eikös näis autoissa ollut takuut,niin ja näin :shock: Ei taida kukaan Suomen maahantuoja vastata takuu juttuihin :?:
Niko (Maahantuoja) korvasi mulle uuden servon, kun vanha hajosi Lähes uutena...
(Takuu on muuten pelkkä myyjän antama lisäetu, virhevastuu on erikseen...) Hobao ei anna sähköosilleen takuuta...
No mutta, mitäs veikkaat kun lähettelet hajonneita tavaroita sinne ulkomaille mistä olet auton tilannut, Veikkaan että olis helpompi asioida omalla äidinkilellään, eikä tarvitsisi lähetellä hajonneita tavaroita ulkomaille...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

SJK

Asiasta en mitään tiedä mutta....

Catiska

Ei niitä tarvitse minnekään ulkomaille lähetellä. kuluttajalainsäädäntö hoitaa asian puolestamme. Suomesta löytyy merkin virallinen maahantuoja, jonka kuuluu hoitaa takuuasiat oli auto ostettu ihan mistä hyvänsä. Mutta, riski merkittäviin takuu asioihin on hyvin pieni, jos pysyy laadukkaissa merkeissä, mitä Hobaokin mielestäni on. Vai olenko ymmärtänyt väärin? Onko Hobaossa sittenkin niin paljon vikoja, että todennäköisesti yli 100,- säästö menee virheellisiin osiin?

tomppa82

Juu, siis lain mukaan Suomen maahantuojanhan pitäisi kyllä vastata myös ulkomailta ostetun auton takuista. Ei ne kuitenkaan välttämättä siitä vastaa. Voisin antaa esimerkkejä useitakin erään toisen harrastukseni puolelta, mutta tyydyn sanomaan, että useimmat maahantuojat/ myyjät ovat omasta mielestään vastuussa vain ja ainoastaan heidän kautta maahantulleista laitteista. Näin ollen takuun toimiminen automaattisesti ulkomailta ostetun tuotteen kanssa voi olla vähän niin ja näin. voi tulla aika pitkä vääntö lopulta ulkomailta ostetun tuotteen takuusioden kanssa. Tosin takuuhan on vain myyjän (tai maahantuojan tai tehtaan) antama lisäetu.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Catiska

Juu, takuu on vapaaehtoinen asia, mutta tuotevastuulaki määritteleen "takuun" josta myyjä/maahantuoja/valmistaja, tuossa järjestyksessä vastaa. Jos myyjä on ulkomailta, niin silloin ensimmäinen kontakti on maahantuoja. Jos minulle ei "takuu" hoituisi Suomessa, niin olisin niin ikävä, että valittaisin kuluttajansuoja lautakuntaan, vaikka olisi kyseessä pikku nippeli. Asiat kuuluu kuitenkin hoitaa, jos on maahantuonnin itselleen hankkinut. No, tämä ei tietty tarkoita sitä, etteikö esim. Niko niitä hoitaisi. Minä muutenkin mieluusti suosin Suomesta ostamista, jos hinnat ja tarjonta vain sen sallii.

anssi

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Ai ei vai... On sen verta hintaeroa meidän hintoihin, että minä ainakin tilaisin jos vain aikaa riittää. Maakyytinä rahtikulut ei päätä huimaa mutta aikaa palaa kyllä. Esim. Hyper 7 TQ RTR maksaa Suomessa postikuluineen n. 510,- ja kaukoidästä tulleineen, veroineen ja rahteineen alle 400,-... Lentorahdilla menee sitten jo n. 430,- Eli, merkittävä säästö. Sitten, jos taas saa tingittyä Suomesta hintaa alemmas, vaikka n. 450,-, niin ei kannata mielestäni sieltä alkaa tilaamaan.

Ensin kannattaa varmistaa, että kyse on todella samantasoisesta paketista. Nikohan hyvin usein "räätälöi" tuotteensa itse. Ulkomaan mallista saattaa hyvinkin puuttua ihan vaan esimerkkinä: rungonjäykistäjät, kovapinnoitetut iskarit ja pohjalevy ym... Varsinainen säästö voi hyvinkin jäädä saamatta.
Henk.koht. myisin ulkomailta tilanneelle vara-osien suhteen vain ja ainoastaan eioota reiluuden ja oikeudenmukaisuuden nimissä. Tästä saa herneet vetää mun puolesta vaikka minne... :twisted:

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Jos minulle ei "takuu" hoituisi Suomessa, niin olisin niin ikävä, että valittaisin kuluttajansuoja lautakuntaan, vaikka olisi kyseessä pikku nippeli.

Just tätä meinasin, että asia voi mennä aika monimutkaiseksi. Takuulla siinä vaiheessa se tahtoo mennä monimutkaiseksi, kun siitä aletaan valittaan kuluttajansuojalautakuntaan. Ja yleensä kuluttajansuojalautakunta antaa maahantuojalle ensin vain sousituksen hoiaa takuuasiat, sitä ei tietääkseni ole pakko maahantuojan noudattaa. Ja sitten siinä on sellainenki homma, että toisen maan maahantuoja voi myöntää pidemmän takuun kuin toisen maan maahantuoja, jolloin ongelmat yleensä esiintyvät siinä vaiheessa, kun kotimaan maahantuojan myöntämä takuu on jo umpeutunut, mutta ostomaan maahantuojan ei... Jokatapauksessa helpoimmalla pääsee, kun ostaa kotimaasta.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

*HOKE*

Kuten Anssi tuossa ylempänä sanoi niin autot eivät ole samanlaisella sisällöllä jos sen halvemmalla jostain saa.

Esim nimenomaan Suomesta saatava DTQ Pro auto on aivan täysin erikseen räätälöity paketti, jossa tulee esimerkiksi eteen Spider ja vakio diffit. Renkaina tulee Prolinen Crimefighterit ja auto sisältää käytännössä aivan kaiken mahdollisen viripalikan.
Tällaista autoa ei saa muualta kuin Suomesta ja Ruotsista. Ja hintakin on sama.

Ja unohtakaas nyt tuo takuu keskustelu. Mitä ihmettä voi autossa olla vikaa joka menee ns. takuun piikkiin?
Hmmm... vai pitäiskö nyt ottaa maahantuojaan yhteys kun satuin kisassa hajottamaan yhden vanteen pakkaskelillä?
Entäs kun kytkin hajos kesken finaalin kärkipaikalta?
Mitenkäs kun kytkinlaakerit tuppaa paukkumaan sillointällöin?

Toki on eriasia jos on selkeä havaittava valmistusvika (mitä näissä autoissa ei vaan ole) niin senhän jokainen korvaa automaattisesti.

Tounison

Hobao on sitten mailman ensimmäinen tuotteen valmistaja kenen tuotteissa ai ole mitään vikaa. Taitaa niitä avaruus rakettejakin räjähdellä.

*HOKE*

Eikö nyt tuota kommenttia olis voinu taas jättää väliin?
Virhemarginaali on vaan yksinkertasesti niin pieni että voi sanoa ettei mitään valmistevikoja vaan ole.

Hyvin harvinaista on että tällaisiin osiin saadaan jotain virheitä aikaiseks jotka oikeesti on takuun piiriin meneviä.
Vai moniko on löytänyt autostaa oikeasti viallisen osan?

Nyt puhun siis puhtaasti auton asista, enkä mistään muusta.

Divi

Ultimasta katkes taka-akseli sisäänajon aikana... takuuseen meni... :wink:

jerzirccar1

Minulla on näistä M8 autoista aika moinen kokemus ja se täytyy sanoa näistä takuu hommista että olen vain tavannut yhdellä autolla ongelmia jota piti hoitaa takuuna ja se oli seTHUNDER TIGER -99 ja -00  malli joka oli todella helppo ajaa ja nopea auto mutta kuin muovi ja teräs osat olivat silkkaa p....kaa. (valitan tappi mutta näin oli) Tän päivän osat ovat sitten todella laadukkaita mutta tietysti on toki poikkeuksiakin.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

l150040

Valitettavasti minun on todettava, että kyllä Hobao:llakin on ainakin kaksi virheellistä tuotetta ollut. Kumpaakaan en ole tosin lähtenyt edes yrittään vaihtaan.

- Pari litraa ajettu pakokäyrä murtui. Pakokäyrä ei ollut saanut mitään kolhuja. Tuolloin minulla oli tarpeeksi muitakin pakokäyriä, ja kyseinen osa oli tullut moottorin mukana ulkomailta ja sen ominaisuudet eivät vastanneet tarvettani, joten en viitsinyt edes vaivautua vaihtoyritykseen.

- Hobaon säädettävässä moottoripukissa oli yksi ruuvinreikä millin väärässä paikassa. Pukki tuli kuitenkin projektiin, jossa minun oli kuitenkin tehtävä uudet ruuvinreiät, joten en viitsinyt välittää virheestä.

Jotta ei menisi ihan pelkän Hobaon kritisoimiseksi, niin täytyy todeta, että muillakin merkeillä on ollut virheellisiä osia. Esim. seuraavia:

- Asson tukivarressa kuplia valussa
- LRP:n avaimessa karkaisu epäonnistunut
- Losin tukivarressa valmiiksi ylisuuret reiät iskareille
- Yokomolla ja Trinityllä väärinpakatut tuotteet (väärät osat)
- Novakin noparissa paremman noparin sisuskalut (en valittanut)

lantimo

Tässähän sai melkosesti keskustelua aikaseksi ja vastausta ei löytynyt  :lol:  
Ulkomailla on sitte varmaan vähän halvempia mutta varusteista ei tietoa ja yhtään linkkiä en ulkomaille saanut.
No laittakaas ny jotai tietoa noista hobaon malleista mitä ne sisältää, jotain linkkiä jollekkin sivulle että vois vertailla, kun on nuo mallit vähän hukassa. Ei oikeen sano mitään jos lukee vaan että "Hobao 8 turbo xl extra hivi multi z50j ja on kuva autosta korin kans ja hinta on jotain.
Hobao ois perhana tarkotus hommata mutta kun numeroita näkyy olevan niin monen näköstä perässä ja kaikki on saman näkösiä päältä. Täällä pohjosessa asuu porojen seassa sellasia ihmisiä jotka ei oo ikinä nähny niitä livenä :x

JQ

Ota silmä käteen, katso eka vastaus sun kysymykseen ,siinä luki mm www.hobao.fi. klickaa linkkiä, ota yhteyttä maahantuojaan vaikka puhelimitse jos ei sivuilta löydy tarpeeksi tietoa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

SJK

Lainaus käyttäjältä: "lantimo"yhtään linkkiä en ulkomaille saanut.

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Ota silmä käteen, katso eka vastaus sun kysymykseen ,siinä luki mm www.hobao.fi. klickaa linkkiä, ota yhteyttä maahantuojaan vaikka puhelimitse jos ei sivuilta löydy tarpeeksi tietoa.

Vastataan JQ:lle yhtä kauniisti.

Opettele itse lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi kaveri kyseli linkkejä ulkomaille vai onko hoboa.fi ulkomailla  :twisted:

JQ

Lainaus käyttäjältä: "lantimo"No laittakaas ny jotai tietoa noista hobaon malleista mitä ne sisältää, jotain linkkiä jollekkin sivulle että vois vertailla, kun on nuo mallit vähän hukassa. Ei oikeen sano mitään jos lukee vaan että "Hobao 8 turbo xl extra hivi multi z50j ja on kuva autosta korin kans ja hinta on jotain.

Eikö toi ollu se kysymys.... Vai pitääkö olla ulkomaalainen linkki et voi vertailla malleja?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

plissken_s

Lainaus käyttäjältä: "lantimo"Laittakaas jotai linkkiä ulkomailta mistä vois tilailla edullisemmin crossaria. Itse kun en pahemmin ymmärrä Lontoota ja saksaa. Oon katellu tollasta Hobaon crossaria, kun olen ymmärtänyt että Inferno ois kalliimpi. Olen yhden mp-6:sen omistanut ja myynyt ja taas iskee kuumetta päälle. Jos sais kesäksi taas jonkun pirssin laitettua.
Toi on ensimmäinen viesti tässä ketjussa. Miten paljon selvemmin vielä pitäisi asia esittää......
Kyosho - Futaba - Novarossi

SJK

JQ ei siis vieläkään ole oppinut ymmärtämää lukemaansa.

JQ

Kun lontoo ei suju tolla jampalla, niin miten helwetissä niistä eri malleista saa jotain selvää? Ehkä toi www.hobao.fi on kuitenkin paras vaihtoehto. Ja edellisessä viestissä ei kysyny ulkomaan linkkiä vaan infoa HoBao malleista spede

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Kun lontoo ei suju tolla jampalla, niin miten helwetissä niistä eri malleista saa jotain selvää? Ehkä toi www.hobao.fi on kuitenkin paras vaihtoehto. Ja edellisessä viestissä ei kysyny ulkomaan linkkiä vaan infoa HoBao malleista spede

Ja viellä jos kaveri nyt välttämättä haluaa mennä tuonne lontoo sivuille niin silloin voi pelkästään fi vaihtaa com iin niin tulee lontoon sivuille.
Täytyy sanoa että minulla välähti tänään tämän asian tiimoilla :mrgreen:

Miten jose saadaan näille kavereilla tämä homma päähän.

Jerzi

Hotti

Tehän sitä olette aina niitä "ukko ylijumalia" :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: "racer"Tehän sitä olette aina niitä "ukko ylijumalia" :mrgreen:

Minuakin on kutsuttu monella nimellä ja nyt sain listalle uuden taas, hieno homma.

Jos edellinen ei mennyt perille niin voin kertoa seuraavasti että.

Jos haluat esim
ENGLANTIIN on lyhenne UK
SAKSAAN                      DE
RUOTSIIN                      SE

niin vaihtamalla viimeiset kirjaimet niin pääset noihin maihin.

Niin kuinka tyhmä pitää olla että ei tajua tuota hommaa. Minä tajuan vaikka en ymmärrä hökkäsen pöläystä tietokoneista mitään.

Jerzi "ylijumala" :mrgreen:

Hount

Jos tietotaidot ei riitä itse etsimään kauppoja ulkomailta, ja varsinkin jos ei ymmärrä edes englantia sitä vertaa, että joutuu forumeilta kysyä apua, niin voi suoraan unohtaa ulkomailta tilaamisen.
Itse mieluummin otan puhelimen, soitan kauppaan tai suunnistan selaimeni kaupan sivuille. Voinhan vielä piiskata autoani ja ajaa jopa paikan päälle, niinä päivinä kun on aamulääkkeet otettu enkä pelkää ihmiskontakteja.

- Hount