Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Vanilla

En löytänyt foorumilta kyseisestä autosta mitään aihetta joten tein sellasen!

Kaikki kenellä on kokemusta autosta nii tänne vain hyvät ja huonot puolet!


jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

jerzirccar1

Auto on vakiona hitaampi kuin asso vaikka sharkissa on isompi kone. Hyvät sähköt vakiona. Pötkö akku mahtuu ainoastaan mikä ei ole huono juttu mutta jos on asso siihen mahtaa 2 erilaiset akut autoon heittämällä. Samat miinukset korin suhteen kuin assossa eli maalattu kori.
Muutenhan auto näyttää hyvältä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

turtle

Eikös tämä ole 100% sama auto kuin esimerkiksi:

DuraTrax Vendetta

ja

Anderson MB-4

ja

Yokomo MB-4?

Tegu

Lainaus käyttäjältä: "turtle"Eikös tämä ole 100% sama auto kuin esimerkiksi:
DuraTrax Vendetta
ja
Anderson MB-4
ja
Yokomo MB-4?
Näyttäisi tosiaan olevan samat autot kyseessä.
LRP http://www.lrp-electronic.de/e/lis/
DuraTrax http://www.duratrax.com/cars/dtxd13-vendetta/dtxd13-index.html
Yokomo http://www.rccartips.com/Yokomo-rc-mb4.htm
Anderson http://www.rcmart.com/catalog/newsdesk_info.php?newsdesk_id=185
Noi löyty pikaisella googletuksella.
Mitäköhän järkeä tässäkin on?
Kyosho Lazer ZX-R ja Traxxas Stampede.
Kotisivuni Päivitetty: 31.10.2006

jerzirccar1

Autot ovat varmasti samat mutta tiedän että LRP autossa on nuo LRPn omat sähköt jota en usko että muissa autoissa on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Vanilla

itse kävin viime lauantaina hakemassa tuommoisen pelin, ihan mukavalta tuntu, vaikka vakio-akku on ni-cd 600mAh, mutta kyllä sillä olohuoneessa pärjäilee :)
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

Toni

Anderson Racing on tämänkin auton "oikea" valmistaja.
SC10 4x4

moukari

Noniin tommonen on saapunut uuteen kotiin ;) on kyllä mukava peli ja kunnon akuilla meni ihan kohtalaisesti... Kuinkakohan monta noita on suomessa liikenteessä?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Vanilla

Lainaus käyttäjältä: "moukari"Noniin tommonen on saapunut uuteen kotiin ;) on kyllä mukava peli ja kunnon akuilla meni ihan kohtalaisesti... Kuinkakohan monta noita on suomessa liikenteessä?

varmaan muutama kpl, mulla tais olla ensimmäisiä LRP sharkkeja.
kyllä se ainakin sil 1200mAh LRP akulla hyvin menee, mambal katkee vetarit.

Edit: kirjoitusvirheet :D
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

ClodZ

Ilmoittaudun myös onnelliseksi omistajaksi.
XC - Poor boys Bruiser

moukari

Mitenköhän noiden varaosasaanti? ei ollut ainakaa viimeviikolla maahantuojalla Power-Racing.. mistä ootte ostanu paukkuneet osat?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

ClodZ

Samaa tuossa mietin, tosin rcmartin hinnat näyttävät mukavan edullisilta - kannattaisikohan jotain jo tilata varalle - vetarit? Minkä valmistajan vanteisiin muuten kannattaisi katse suunnata jos mielisi saada hyvän näköiset katurenkaat vanteineen alle. Entä käykö minkään valmistajan kuplavolkkarin koppa tuohon, fetissini tamiyan blitzer beetleä ja sand scorcheria kohtaan kaipaisi moista koria silloin kun auto lepää hyllyllä...

Hiukan piti jo koeajoa pihalla suorittaa ja nätistihän se kulki, avoimella paikalla ajaessa vauhtia saisi tosin olla enemmänkin. Pakko kai se on kesää odotella, siinä määrin harmittaisi pilata lumella laakerit.
XC - Poor boys Bruiser

ClodZ

Mikä olisi edullisin ratkaisu (kennot + laturi niille), jos jossain vaiheessa kiinnostus kääntyisi auton LiPottamiseen?
XC - Poor boys Bruiser

Mr.MR

Vieläkö Sharkilla joku ajelee? Taikka saako Suomesta mistään varaosia?

Buttenmeister

Minulla on ollut sharkki noin puoli vuotta. Eihän se mikään tuulennopee ole, mutta riittävä ainakin minulle.. Just kävin toissa päivänä hakee uutta osaa keulaan. Power-racing niitä myy. Nyt oli vaan firma muuttanut Helsinkiin ja laatikot vielä pikkasen hakusessa, mutta sain kaikki mitä tarttinkin. Ilmeisesti saa nyt autoa ilman sähköäkin jos sellaisen haluaa.

Mr.MR

Vähän oli erikoinen puhelu, kun sinne tänään soitin ja kyselin. Shark:eja ei kuulema ole, eikä ole tietoa, että onko tilattu.  :roll:  Saattoi olla joku väärinkäsityskin. Maailmaltahan tohon toki osia saa.

Mun on jo annettu ymmärtää, että sen pitää olla Asson RC18B, joka hommataan. Tässä vaiheessa vaan tekee mieli kartoittaa vaihtoehtoja. Mitenkäs Shark suoriutuu hiekalla ajosta (taikka onko herkkä pikkukiville)? Videolla ainakin näytti hienolta.

Mr.MR

Itse itselleni vastaten: Ainakin rattaat on peremmin suojattu, kuin Assossa.

Löysin Suomesta Shark:in ja sellainen tuli hommattua. Nettiä selatessani sain ymmärtää, että vetarit ovat auton heikko kohta. Löysin siihen myös halvan ratkaisun täältä: http://www.one18th.com/forums/showthread.php?t=30550

Eli Asson RC18x vetari pistetään puoliksi, ja liitetään alumiiniputkella alkuperäiseen nivelosaan.

Buttenmeister

Olen kyllä itse ajellut kaikenlaisilla alustoilla, ja todennut että toimii kyllä.
Kyllä sharkissa on hyvin suojatut rattaat kaikin puolin. Pistin omani tänään osiin suorittaakseni peruspuhdistuksen, ja rasvauksen. Kaikki suojien piilossa olevat osat olivat edelleen uuden veroidet. Eli ei ollut pöly päässyt koteloihin.
Eikä näkynyt kulumisen merkkejä.(Ajettu reilut parikymmentä akullista).
Renkaat vaan kuluu kun kovalla pinnalla ajaa... :mrgreen:

Mr.MR

Kiitos Buttenmaister vastauksesta.:wink:

Ulkomaisella foorumilla tiesivät kertoa, että vakiovetarit ovat hiukan turhan pitkät. Ja niinhän tuo vähän vaikuttaisi olevan, ainakin tehdasasetus camber:lla. Otin ylätukivarren pallolinkkiä kierroksen auki, niin nyt vetarilla on vähän varaa liikkua tasauspyörästön päästä.

Jos vaikka pääsisi viikolla ulkoiluttamaan Hobbylinnan eteen. Paljonkos ajoaikaa tulee 1200mha akulla? Vai pitääkö suunnitella suoraan lipo-akkuja..

rb

pitäisi saapua tollanen kohta.
mistä viripannuja saa tommoseen

Mr.MR

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLYA6&P=7

Tossa Duratrax:in tarjoama virikone.

Internet kertoo, että vakiokoneessa olisi säädettävä ajoitus. Tiedä sitten, että miten pitkään kone toimii, jos sitä mutu tuntumalla säätelee.

Paljon asiaa löytyy seuraavasta linkistä, joskin amerikan kielellä:

http://www.one18th.com/forums/showthread.php?t=33325

rb

kiitos kovasti tiedoista

jeejee

Korkkaileeko muilla diffin kuorien ruuvit? Jos joillakin on vielä tätä autoa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: jeejee - 13.06.07 - klo: 21.55
Korkkaileeko muilla diffin kuorien ruuvit? Jos joillakin on vielä tätä autoa.

Liki sama, eli monsumalli Nuken harjattomalla löytyy, eipä ole kertaakaan kierteet korkannut.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

DagO

Ostakaa asson RC18 ni kestää vetarit ja mambat. Kestää aikamoista heittelyy. Sharkki ei kestä yhtään mitään verratuna assoon.

5R

Lainaus käyttäjältä: DagO - 13.06.07 - klo: 23.03
Ostakaa asson RC18 ni kestää vetarit ja mambat. Kestää aikamoista heittelyy. Sharkki ei kestä yhtään mitään verratuna assoon.

Sinulla on varmasti kokemuksia molemmista?
Traxxas Rustler MM 5700

CluBBaH

sori nyt vaan offtopic , mutta tuntuu että nyt foorumilla muutama ketkä ei keksi muuta sanottavaa niin sitte mollataan edellistä kirjottajaa!! .  ikävää tommonen.
XRAY 808 2009 Spec |

Futaba

Lainaus käyttäjältä: 5R - 14.06.07 - klo: 00.22
Lainaus käyttäjältä: DagO - 13.06.07 - klo: 23.03
Ostakaa asson RC18 ni kestää vetarit ja mambat. Kestää aikamoista heittelyy. Sharkki ei kestä yhtään mitään verratuna assoon.

Sinulla on varmasti kokemuksia molemmista?
Mulla ainakin on, ja voin vahvistaa DagOn sanoman. 5400kv mamba + 3S lipo -> täydessä vauhdissa (reippaasti päälle 60km/h, ehkä lähempänä 80 jopa) pieni kivi eteen = 20 metriä voltteja. Sharkki olis mennyt jo tuusannuuskaksi, mutta assosta ei hajonnut mitään, kevyt auto kun on.
| Academy | Axial |

jeejee

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 14.06.07 - klo: 01.12
Lainaus käyttäjältä: 5R - 14.06.07 - klo: 00.22
Lainaus käyttäjältä: DagO - 13.06.07 - klo: 23.03
Ostakaa asson RC18 ni kestää vetarit ja mambat. Kestää aikamoista heittelyy. Sharkki ei kestä yhtään mitään verratuna assoon.

Sinulla on varmasti kokemuksia molemmista?
Mulla ainakin on, ja voin vahvistaa DagOn sanoman. 5400kv mamba + 3S lipo -> täydessä vauhdissa (reippaasti päälle 60km/h, ehkä lähempänä 80 jopa) pieni kivi eteen = 20 metriä voltteja. Sharkki olis mennyt jo tuusannuuskaksi, mutta assosta ei hajonnut mitään, kevyt auto kun on.

Kerroppa mikä tästä sharkista tekee sitten painavan?  Pitää vissiin jostain tilata nuo diffin kuoret. Mullakin on nuke ja pulson nopari.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Futaba

Molemmat lähes samankokoisia autoja, mutta sharkki on paljon painavampi kuin asso. Sitä en tiedä mistä painoero johtuu, mutta ainakin kun ollaan oltu ajelemassa matinkylässä, niin sharkeista hajoo osat kilpaa, mutta assot vain jatkaa matkaa.
| Academy | Axial |