Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 02.12.07 - klo: 19.02
Vähän kauemmin joo, puol tuntia on lähellä totuutta jos lataan 2C virralla (eli 2,8A).

Ja jos noin kovalla virralla lataa niin akun saa heittää ennen aikojaan roskiin. Mitä pienemmällä virralla lataat sen pidempään akut kestävät.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

bluebeetle

Tossa oma factory buggy, kori maalattu taas amatitaidolla....  :mrgreen:

Harjatonta, laparengasta etc etc horisontissa....


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Koheltaja

Kylätason RC-kuski.

No Pain

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 11.12.07 - klo: 11.28
Tossa oma factory buggy, kori maalattu taas amatitaidolla....  :mrgreen:

Harjatonta, laparengasta etc etc horisontissa....




Oikein hyvältä korimaalaus näyttää kun omia maalauksiani katselen  :roll:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

miksalo

onko tossa sharkin vakio koneessa ja n.20€ maksavassa "virikoneessa" isokin ero?????
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

lolokoklok

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 16.12.07 - klo: 10.58
onko tossa sharkin vakio koneessa ja n.20€ maksavassa "virikoneessa" isokin ero?????
Onhan niissä eroa jo jonkin verran eron huomaa myös akun kestossa vakio koneella n 5min pidempi ajoaika .(ainakin minulla)
LRP Shark FT brushless

jerzirccar1

Kääntämällä ennakkoa niin vakiokoneesta saa todella hyvät tehot ulos.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

nnikkem

Mutta Virimoottorista lähtee enemmän Poweria ja voihan hyvän laturin ostaa, jotta akku latautuisi nopeammin. :wink: Mitä tarkoittaa kääntämäällä Moottorista lähtee hyvät tehot?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

AE-Mod

Moottorin ennakkoa säädetään kääntämällä kannun takaosaa. (se pää johon tulee johdot kiinni).
Näin saadaan hiilien ja kollektorin välistä etäisyyttä säädettyä.

Yleensä kannun päätyosassa on kaksi ruuvia jotka löysätään, jonka jälkeen päätyä saa pyöritettyä.

En tiennyt että Sharkin vakiokoneessa saa säädettyä tuota ennakkoa, kun en ole kyseiseen autoon niin vihkiytynyt.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Boltsi

Sharkin vakio motin ennakon muutto vaatii vain raakaa voimaa. Sopivat pihdit kannun päädyssä oleviin reikii ja vääntöä.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

AE-Mod

Täytyy sitten vain muistaa kun lisätään ennakkoa, niin moottorin kierrokset kasvavat joka tarkoittaa myös että virran kulutus kasvaa ja moottori kuluu nopeammin.

Myös moottorin lämpeneminen luonnollisesti lisääntyy.
Kannattaakin samalla vaihtaa välityksiä ettei moottori kuumene liikaa.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

tapsa92

Minkä kokoset servot sopii tähän autoon ? Sopiiko normaalikokoiset vai pitääkö olla mini servo ? Kiitos vastauksista.
- Tapsa

miksalo

#162
normaali kokoinen servo sopii kun leikkaa ne kiinnitys korvat pois.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

miksalo

saako tohon virikoneeseenki lisää tehoa kääntämällä ennakkoa,vai onko se vakio kone mihin on jo valmiiksí käännetty ennakkoa lisää :shock:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

tapsa92

Kiitos vastauksesta. Oon tilaamassa tollasta DY:n konetta medasecista, mietin vaan et mikä käämitys ois hyvä kun en tiedä noista mitään... Sisäradalla ajelisin.
- Tapsa

bluebeetle

3800kV varmaan riittävä, 2200kV ainakin ihan liian lussu. Ja L kokoinen menee Sharkkiin vakioservon kanssakin.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tapsa92

Ok. Kelpaako normaalit NiMH akut harjatonta ruokkimaan vai pitäskö olla LiPot ? Kiitos vastauksista :wink:
- Tapsa

FrzT

Vakiokone on ihan riitävä sharkkiin, jos radalla ajetaan. Eilen se nähtiin Shark cupissa, jossa neljä ensimmäistä sijaa tuli vakiokoneilla. Jos autossasi on kunnon nopari ja lipot niin vakiokoneella liikkuu tarpeeksi.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

tapsa92

En oo hommaamassa vakiokonetta, vaan suoraan harjattoman :tongue: Mutta, riittääkö NiMH akut ruokkimaan tollasta DY-harjatonta settiä, miten on ?
- Tapsa

AE-Mod

Tohon on yhtä monta vastausta kun on vastaajaakin...

Osa vannoo LiPojen nimiin henkeen ja vereen, mutta jos löytyy hyvälaatuiset NiMh-kennot niin niillä pärjää aivan hyvin.
Jos pitkää ajoaikaa haluat, niin silloin LiPo on ainoa oikea vaihtoehto.

Itse ajelen NiMh:illä ja Mamban 6800 Kv:llä ja vauhtia riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Tuolla 1600 mAh:lla ajoaikaakin mukavasti.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

No Pain

Omaa Mamban 8000kv oon ruokkinu 1400Mah Vtec Kisa-akuilla ja hyvin soi.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

lolokoklok

Minulla on sharkissani ongelmia radion kantavuuden kanssa kun ajan 20 metrin päähän itsestäni alkaa auto käyttäytymään oudosti. (kääntyilee ja nykii kaasulla vaikka en tee mitään) Vastarit ja lähettimet on vaihdettu ja lähettimessä on ollut täydet akut jopa erilaisia lipoja olen kokeillut eikä mikään auta. Voisiko vika olla säätimessä kun muuta järkevää selitystä ei löydy. Vakio moottorilla ja noparilla toimi loistavasti mutta harjattomalla ei. MIKÄ VIKANA?
LRP Shark FT brushless

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

lolokoklok

radiot lrp phaser sport vastari  ja lrp vakio lähetin
ja perfex vastari ja lähetin
LRP Shark FT brushless

AE-Mod

Hmm...

Harjattomassa koneessahan sähkömagneettikenttä pyörii ja käämit eivät, eli periaatteessa tämä voi myös aiheuttaa häiriöitä.
Tämä ei tietenkään voi olla syynä tässä tapauksessa, koska oireet alkavat vasta kun vastaanotin on n. 20 metrin päässä lähettimestä.

Entä jos kuitenkin kokeilisit eräänlaista "Faradayn häkkiä", eli folioteippiä tai tavallista foliota vastarin sekä johtojen ympärille.
Näin saadaan ainakin rajattua sähkömagneettiset häiriöt pois laskuista.

Onhan kiteet kunnolla pohjassa?
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

FrzT

Lainaus käyttäjältä: lolokoklok - 18.12.07 - klo: 16.53
radiot lrp phaser sport vastari  ja lrp vakio lähetin
ja perfex vastari ja lähetin
Kummassakin vastarissa antennit ehjiä? Itselläni teki vastaavaa, kun antenni oli aikansa elänyt. Täytyy kuitenkin muistaa, että em. vastarit eivät ole kovin hyviä (ts. huono kantama).
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

lolokoklok

Kyllä ne vielä vakio noparin ja moottorin kanssa toimivat mutta harjattoman jälkeen huononivat todella paljon. Ihme miten tällainen voi vaikuttaa kantamaan kun eihän noparilla kuuluisi olla asian kanssa mitään tekemistä.
LRP Shark FT brushless

nnikkem

Onko Multiplex Permax Brhusless 400/4D Parempi, kuin harjaton 5165KV Moottori? Huomasin sen ja tiedän, että teillä siellä autoissa on hyvät moottorit niin en ehkä aijo ostaa enään virimoottoria. Muuten tuosta 5165KV on paketti jossa on Quakriks Pro vai mikä olikaan nopeuden säädin. 5165KV antaa ajoaikaa ja vähän tehoa, mutta kumpi on parempi?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

nnikkem

Ja kysyn tässävielä, että onko suuri ero, jos ostaa tehokkaan moottorin ja ei niin hyvää noparia vai olisiko parempi, että ostaisi kunnon noparin ja ei niin tehokkaan moottorin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

lolokoklok

En nyt sanoisi että tuo tuo yli 5000kv moottori antaa vähän tehoa vaan se antaa tehoa jo aika paljon.
LRP Shark FT brushless