Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Nasty

ah. no noita patamieliä on kai niin monta ku kuskia :D
21 vetää hackerin voimin , Nege hobbylinnan 5xxxjotain kv koneella , minä sillä kopterin koneella oliko se nuke vai mega n pata.Sun pitäs kattella radan varrelle kellä menee koviten. Jos olet LA tulossa paikalle niin testaa tota mun sharkkii sillä nuke/mega n padalla että mitä tykkäät


ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Boltsi

Jos pystyt millään lykkäämään harjattoman setin ostoa, niin tee se. Säästä vaikka hetki ja osta Novakin tuleva SENSORILLINEN harjaton setti. Toki maksaa muutaman kympin mutta takuu varmasti on rahojen arvoinen.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Nasty

Lainaus käyttäjältä: Boltsi - 27.02.08 - klo: 22.54
Jos pystyt millään lykkäämään harjattoman setin ostoa, niin tee se. Säästä vaikka hetki ja osta Novakin tuleva SENSORILLINEN harjaton setti. Toki maksaa muutaman kympin mutta takuu varmasti on rahojen arvoinen.
Olikos tuosta mitään hajua koska tuo tulee ulos , Mitä minä ymmärsin ei ole ihan heti tulossa :(
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

ull3

Nasty, La ajot on viel auki, mutta katsotaan. Mitähän tällänen novakin uus härdelli tulee sit kustantaa? Puhuit setistä eli siinä tulis nopari mukana?

Kyllä, olen juuri siirtnyt sähkö autoihin/koptereihin ja kysymyksiä ilta illalta enemmän  :tongue:
Näillä eteenpäin!

froste

#724
Lainaus käyttäjältä: Nasty - 27.02.08 - klo: 22.57

Olikos tuosta mitään hajua koska tuo tulee ulos , Mitä minä ymmärsin ei ole ihan heti tulossa :(


Itselläni on setti tilauksessa b-b-p:ltä, ja juuri toissapäivänä tuli tieto että Novak aloittaa toimitukset kuun vaihteessa jälleenmyyjille, eli voi olla että kovin montaa viikkoa ei enää tarvitse odotella :) Hinnaksi tulee n. 100 eur (jos ei jää tulliin), $145 postituksineen.

Nasty

ohhoh. no sitten kannattaa kyllä odottaa jos tuo on noinkin lähellä tuloillaan.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

bluebeetle

Onnea vaan bishopin kanssa... Ainoa paikka josta en enää ikinä tilaa mitään.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

vwaltsu


Kuinka Sharkin kuuladiffien jäykkyys tulisi säätää, tosin tämä lienee myös hiukan sellainen juttu että kuka mistäkin pitää, mutta noin suunnilleen?
Kuuladiffien kuuluu ilmeisesti myös luistaa hiukan kun lukitsee esim. etupyörät ja vääntää takapyöristä?   :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Koheltaja

#728
Unohtakaa se Bishop vaikka sillä on halvat hinnat. Mulla oli siellä motti tilaus sisällä mutta koskaan en kamoja saanut vaikka he lähettivät tavarat kaikenkaikkiaan viiteen kertaan tulemaan, kahdella kerralla jopa ilmoitettiin tracking-numero millä voi seurata lähetyksen edistymistä netistä. Kolmen kuukauden jälkeen sain sieltä väännettyä rahat pois, eikä niidenkään saaminen ollut kovinkaan helppoa.

Tuolla mulla on Novak tilattuna joten eiköhän tulevan kuun aikana päästä tutustumaan Mongooseen, tilasin sen 13,5 eli löysimmän version. Toi jos toimii kuin unelma niin poikien autot pitää kanssa päivittää jossakin vaiheessa.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=mongoose

Unohtunut Towerin linkki lisätty...
Kylätason RC-kuski.

froste

No, katsotaan miten käy, ainakin sposteihin ovat vastailleet hyvin, ja onhan tuolta moni myös tyytyväisenä tilaillut. Ja jos ongelmia ja
viivästyksiä tulee niin sen kuin peruu luottokorttimaksun, en aio palautuksia jäädä odottelemaan viikkoja jos tavaraa ei ala kuulua.

Tulossa on keskimmäinen versio, eli 10.5


JupeR

Ostat Quark 33A noparin Hobbylinnasta.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

nnikkem

#731
Ihan hyvin auto on kulkenut. En tiedä kuinka kauas auton pitäis kulkee, mutta mulla se kulki niin kauas, että ääni ei enään kuulunut :tongue:. Ps. Korjasin reijän mikä tuli, kun ne kaksi ylintä "osaa/putkea" katkesi, ruuvilla. Tuli näköa, aivan samannlaisen näköinen, mutta vain lyhyempi :cool:. Mutta tuohan ei ole kovin hyvä asia. Mistä näkee, että hiilet ovat lopussa motista? Tuntuu kuin ne olisi, koska ei kauan tehoja riittäny. Ja kuinka monta akullista auton vakio motti kestää?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: vwaltsu - 28.02.08 - klo: 07.05

Kuinka Sharkin kuuladiffien jäykkyys tulisi säätää, tosin tämä lienee myös hiukan sellainen juttu että kuka mistäkin pitää, mutta noin suunnilleen?
Kuuladiffien kuuluu ilmeisesti myös luistaa hiukan kun lukitsee esim. etupyörät ja vääntää takapyöristä?   :cool:

Vaikee sanoa yleispätevästi, riippuu muusta setupista, pidosta, ajotavasta ja taidoista. Tiistaina kokeilin kiriä hieman takadiffiä, mutta ajo muodostui ongelmalliseksi, kun mutkasta lähdettäessä meinasi aina perä karata alta. Kokeile eri kireyksiä pienin muutoksin, sitten kun on hyvä ja tasapainoinen ajo ja olo, niin se on siinä.
Flying Calacucco

nnikkem

Voisko joku joskus ottaa videokuvaa Ompun ajoista. Haluaisin nähdä minkälainen rata siellä on ja kuinka hyviä olete ajamaan :roll:.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Koheltaja

Mulla on diffit säädetty niin löysälle kuin mahdollista, Ompussa on pito huono eli kovinkaan kireällä niiden ei tarvii olla jos ei aja pitävillä renkailla. Mulla on alla foamit ja niiden kanssa saa olla tosi löysät diffit eikä luista edes hyppyjen alastuloissa.
Kylätason RC-kuski.

Nege

Mulla on diffit suht kireellä.
Ennen mutkaa linkkuun ja kylkimyyryllä sisään.
Kaasulla ohjaillaan ja painutaan suoralla linjalla ulos.
Me like.
Ja jos pitoa haluaa niin 5min. löysemmälle ja kumirenkaat alle niin mennään melkein turistia.

*HOKE*

Etudiffi kannattaa yleensä olla hieman kireämpi kuin takadiffi.

Rautoittaa kivasti mutkaan sisään mennessä ja lisää kaasupäällä ohjattavuutta, toisinsanoen auto pyrkii vetämään paremmin siihen suuntaan mihin eturenkaat käskee.

Liian jäykkä etudiffi saa auton puskemaan mutkaan sisään mennessä, ja taas mahdollisesti yliohjaamaan mutkasta ulostullessa.
Kannattaa säätää ensin takadiffi siten että se ei luista ja sen jälkeen etudiffi vain hitusen jäykemmäksi näppituntumalla kuin takadiffi.
Siitä on sitten helppo lähteä hienosäätämään.

uruk-hai

Palatakseni vielä tuohon iskariöljyasiaan, ostin paikallisesta Kyoshon 550-öljyä ja siinähän ei tunnu olevan mitään vastusta verrattuna iskariin jossa on alkuperäiset öljyt. Ja tuon 550:n piti olla vielä kohtalaisen jäykkää, kuulemma.  Voikohan tuon täytön mokata jotenkin vai ostinko tosiaan jotain litkua...? 

froste

Diffeistä - miten säätäminen luistamattomaksi käytännössä tehdään, näppituntumalla, vai ajokokemuksen pohjalta (miten luistamisen huomaa ajossa?). Eli onko kireä diffi kädessä pyöriteltäessä todellakin tiukka (eli vastusta on reilusti), vai onko kireä jo diffi jossa pyörää pyöritettäessä toinen pyörii samaan suuntaan (eli tasausta ei tapahdu ilman kuormaa)?

tturku

Lainaus käyttäjältä: uruk-hai - 28.02.08 - klo: 22.08
Palatakseni vielä tuohon iskariöljyasiaan, ostin paikallisesta Kyoshon 550-öljyä ja siinähän ei tunnu olevan mitään vastusta verrattuna iskariin jossa on alkuperäiset öljyt. Ja tuon 550:n piti olla vielä kohtalaisen jäykkää, kuulemma.  Voikohan tuon täytön mokata jotenkin vai ostinko tosiaan jotain litkua...? 
Jos poistit ilmat pois iskarista ennenkuin suljit iskarin ja täytit piripintaan niin ei siinä muuta oikein voi väärin tehdä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

slashdot

#740
Lainaus käyttäjältä: tturku - 28.02.08 - klo: 22.55
Lainaus käyttäjältä: uruk-hai - 28.02.08 - klo: 22.08
Palatakseni vielä tuohon iskariöljyasiaan, ostin paikallisesta Kyoshon 550-öljyä ja siinähän ei tunnu olevan mitään vastusta verrattuna iskariin jossa on alkuperäiset öljyt. Ja tuon 550:n piti olla vielä kohtalaisen jäykkää, kuulemma.  Voikohan tuon täytön mokata jotenkin vai ostinko tosiaan jotain litkua...? 
Jos poistit ilmat pois iskarista ennenkuin suljit iskarin ja täytit piripintaan niin ei siinä muuta oikein voi väärin tehdä.

No ei uutta purkkia pidä välttämättä ostaa voihan sitä tukkia niitä männän reikiä vaikka liimalla.

Nasty

tuntuu kai että tossa ft monsussa on turhan isot röörit siellä iskarin sisällä.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Nege

Mä peitin surutta 2 reikää männistä.
Ja nyt on 60wt edessä ja 50wt takana.
Tuntuu aika hyvältä.

Koheltaja

Ne Monsun männät on muutenkin aika väljät iskareihin, muistaakseni 0,35mm välystä joten noin pienessä männässä se on jumalattoman paljon eli reikiä saa tukkia tai tehdä uudet männät.

Mulla taitaa olla tällä hetkellä Ompun löysimmät öljyt kepeissä. Edessä on 50w ja takana 45w sekä vakiomännät, niin ne vaan säädöt on kuskikohtaisia. Liukasta kun on ja ajan foameilla niin etsin iskareilla ja jousilla maksimaalista pitoa, jos alle laittaa pitävät renkaat niin silloin toi alusta ei toimi. Minkä sille voi kun tykkää ajaa räimimällä puoli kierrosta kerrallaan ja sitten vipskopspoks ja ei kun nostamaan :grin:
Kylätason RC-kuski.

uruk-hai

Tulppaa reikään siis. Kiitti vinkeistä.

Boltsi

Pikaliima taitaa olla kätevin tulpaksi.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

FrzT

Kolvilla sulattaminen on myös aika kovasana!
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

ull3

Jaa, mä en ollut tietoinenkaan mistään reikien tukkimisesta.

Itelläni on edessä tehdas öljyt, siis alkuperäiset ja takana 50w.

Mikäs hyöty tolla nyt sit saadaan ku niit reikiä tukitaan? Vähän aikaan mietittyä tuli mieleen ainut hyöty: Iskarit ei mene pohjaan niin nopeasti?
Näillä eteenpäin!

FrzT

Juurikin näin, eli jäykemmäksi muuttuu.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

ull3

Ja taas Nasty sai hyvät naurut kun kattelee mun viestejä :wink:

Kävin Hobbylinnasta kyselemässä teräs vetareita, ei ollut, joten jouduin ostamaan pirellit vanteineen etten tyhjin käsin lähe pois  :afro:
Näillä eteenpäin!