Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

svart

Jassoo, Duratraxi käyttää ilmeseti vieläkin sitten noita ruuvi mallisia kun sellaiset tuli.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

SamiHi

Lainaus käyttäjältä: svart - 16.04.09 - klo: 20.51
SamiHi? Eiks ton hiilari rungon kanssa käy enää toi spurri/pinjoni suoja?

Ei käy ja kukaan ei tunnu tietävän myöskään missään mitkä öljyt iskareissa on vakiona. Olen ittekki sitä kyselly, tänään tilasin toisen FT:n. Tehdään ulkoauto erikseen nyt sitten.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

svart

Annat sen toisen jo junnulle suoraan niin saadaan kähinää radalla tulevana kesällä.

Noista iskareista, taidan heittää 60 muljut kokeeksi....  :huh:  .... kaksi reikäiset on noi männät kuten ylempänä mainitsin.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Duster1

Aiemmista viesteistä taisin lukea muistaakseni crossiin 50/40 öljyt.

Eli katu raaseriin vois olla hyvä vähän jäykempi.
Axial SCX 10 TR

Duster1

Tässä vähän mallaillut Rodi koppaa päälle.
Tahtoo tuo vakio pohjalevy vaan olla vähän liian leveä, jos täysmittasena kopan helmoja pitäis.
No 2kpl maalaamattomia koreja löytys niin eiköhän tuosta yhden rotta rodin saa väsättyä (musta/liekit) :grin:





Axial SCX 10 TR

svart

#1415
On muuten hieno toi rodi.
Tuossa on nyt omat alusta vaihdettuna ja asfaltille olevinaan säädettynä  :p

Voi kun tulis nyt ne akut ja toisesta vielä puuttuva kone?
Nyt on sitten toi RTR:kin modattu hiilikuituja vaille FT:ksi
Noista iskareista että noiden ilmoitettu pituus on 57,5mm (en mitannut oliko näin) jos joku meinaa samaa niin jos löytyis 60mm pitkiä niin olis sopivampi pituus, noissa jää jo aika hilkulle toi pituus, ja ei voi oikeiastaan käyttää enää ulompia reikiä tukivarsissa. Mutu tuntumalta sais jouset olla myös vielä jäykemmät. Jos joku tietää mistä sellaisia saa niin vinkkiä saa laittaa.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

pka

Kuinka lujaa Sharkin saa kulkemaan, siis kotikonsteilla ilman übertunausta?
Itse kokeilin känny kattoon teipattuna ja GPS mittauksella, niin huiput oli 65km/h.


Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Duster1

Mikä on tuunausta?
Kyllähän tuon yli sataset saa menemään, mutta ei siinä kyllä mitään järkeä enää ole.
4 kennonen Lipo, kiertävä kone ja iso pinjoni niin kyllä kulkee ainakin vähän aikaa.

Ja eikös se ole koti konsti kun vaan tarvittavia valmis osia ostelee.

svart:
Nuohan näyttää nyt hyvältä. Toivottavasti ens viikolla mulle kone, akut ja katurenkaat tulee niin pääsis jo koittamaan.
Mitkä öljyt meni iskareihin?


Axial SCX 10 TR

svart

60 sekä eteen että taakse kun ei paksumpaakaan näköjään hyllystä löytynyt.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

svart

Ei mutta nythän mä hokasin että toi Dusterin rodihan on ihan legends luokan kilpurien näkönen.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

jerzirccar1

Svart, käännä takatukivarret niin että saat iskarit ylätukivarren etupuolelle. Näin saat ainakin paremmat suojaukset iskareille.
Futaban servo ruuveista (ne 4kpl 2mm pitkät jotka pitää servon koossa) niin ne toimii hienosta takatukivarren hubi kiinnityksessä ja mutteri päähän.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

svart

#1421
Ahaa ne kävis noinkin, asiaa pitänee tutkia ja kokeilla. Thanks
Taka kallistuksen vakaaajan kanssa taitaa tulla ongelma???
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: svart - 18.04.09 - klo: 10.09
Ahaa ne kävis noinkin, asiaa pitänee tutkia ja kokeilla. Thanks
Taka kallistuksen vakaaajan kanssa taitaa tulla ongelma???

Et varmastikaan tarvitse vakaajia tuossa autossa, ei edessä eikä takana.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

SamiHi

LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

jerzirccar1

Vakaajat ovat täysin turhia sharkissa. Näin se vaan on. Jos joku tulee väittämään että ne ovat pakolliset niin ihmettelen kyllä. Olemme menneet noilla autoilla eri alustoilla niin emme ole nähneet tarpeen niitä käyttää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

OGIpro

Samaa mieltä Jerzin kanssa, en nää syytä käyttää vakaajia.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Duster1

Lainaus käyttäjältä: svart - 17.04.09 - klo: 22.39
Ei mutta nythän mä hokasin että toi Dusterin rodihan on ihan legends luokan kilpurien näkönen.

No niinpäs onkin  :mrgreen:
Pitääpä sopivaa rengastusta katsella = Hpi Vintage sarjaa mustilla "pelti" vanteilla  :grin:

Ois tuossa svart ylimääräinen "legends" kori sullekin :wink:
Koheltajalta kun 2 maalaamatonta ja tuon maalatun ostin.









Axial SCX 10 TR

lapiska

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 17.04.09 - klo: 19.37
Tässä vähän mallaillut Rodi koppaa päälle.


Tosi hieno koppa, mistä niitä saa ostettua?
Meri-Lapin pienoisautoilijat RY
Associated 1/12 12R5.1 Factory Team Kit - Associated LRP SXX Competition Speed Control - LRP Shark FT - Acoms Technisport 2,4 ghz

svart

Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 18.04.09 - klo: 17.48
Samaa mieltä Jerzin kanssa, en nää syytä käyttää vakaajia.

Niin kyllä arvelin tossa kun noita toisia iskareita kasatessa akselistoja heiluttelin ilman ikareita että oli niin paljon klappia vakaimissa että normaali mutka ajossa ei auto edes pysty kallistumaan niin paljoa että vaiakaimet kerkeis ottaa kallisteluja kiinni. Taitavatkin olla enempi koristeena ja näyttävätpähän edes hyvältä, vakaimista voi valita paikoilleen ne mitkä sopivat puhtaasti väriltään parhaiten silmään :cool:
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Duster1

Ei mulla klappia ole, kun säädin tarkemmin uudestaan.

Kyllähän tuo toista rengasta nostaa kun toisen painaa pohjaan, vaikka iskarit paikallaankin. Näin siis jo pehmeimmillä valkoisilla vakaimilla uudestaan säädettynä joten kyllähän ne nyt jotenkin ainakin toimii.
Sitä en tiedä onko ilman parempi. Se pitää testailla.
Axial SCX 10 TR

Habaku

Joo, ite kans aluksi ihmettelin vakaimien virkaa koko autossa, kunnes hokasin et niitähän voi kiristää. Elikkä kuusioholo auki ja painaa sitä kiristintä niin että vakaimenpää tulee enemmän näkyviin. Näin sain vakaimet käyttöön kun auton vielä omistin ja sillä ajoin.

Ei niitä tarvi jos opettelee ajamaan ilman  :lol:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

Juu tehtaalla oli toinen pää pidemmällä ja linkit "löysällä". Eli just sillein, että ei heti ota "kiinni".
Axial SCX 10 TR

svart

joo, siirretty on niin paljon kun pystyy mutta väljää siltikin
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.04.09 - klo: 15.53
Vakaajat ovat täysin turhia sharkissa. Näin se vaan on.

Viime kesänä ajettiin Sharkilla Gallerian katolla niin ilman vakaajia oli aika mahdoton ajaa, koneena harjaton ja renkaina sorvatutu foamit eli paukkua ja pitoa riittävästi. Näin se vaan on.

Kannattaa tosiaan laittaa vakaajien kiinnityspaloihin M3 pidätinruuvit ja niillä ottaa väljät pois, johan alkaa vakaajat pelittämään niin kuin pitääkin.
Kylätason RC-kuski.

Habaku

Alle kirjotan koheltajan kommentit, itellä kans harjattomat vermeet ja foamit sisäbaanalla. Ulkokäytössä ei auto ollutkaan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

Pitääpä M2 ruuvit vielä laittaa, kun paikkakin valmiina ainakin takana.
Axial SCX 10 TR

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 19.04.09 - klo: 17.55
Alle kirjotan koheltajan kommentit, itellä kans harjattomat vermeet ja foamit sisäbaanalla. Ulkokäytössä ei auto ollutkaan.

Viimeksi ajoin nokian kokomatto radalla ja siellä oli minulla käytössä pitoaineet kokonaan takana ja edessä oli 1/3 ja iskareissa oli 60wt öljyä ja ei ollut missään vaiheessa mitään ongelmia kaatumisen takia ja pitoa riitti vallan mainiosta. Ja viellä jos ajaa betonilla niin ei varmastikaan tarvitse käyttää koska se vähentää pitoa.
Se on tietysti toinen asia sitten että jos se auto on dösäksi viritetty (siis maavaraa on paljon) niin varmasti kaatu ja siihen päälle viellä isot renkaat.
Jerzi

PS Te jotka käytätte vakaajia, niin miksi käytätte niitä  :huh:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

Siksi että auto ei olisi niin mulkero ajaa nopeissa mutkissa, harjattomalla vauhdit on hieman eri luokkaa kuin vakiohiilillä.
Kylätason RC-kuski.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 19.04.09 - klo: 21.00
Siksi että auto ei olisi niin mulkero ajaa nopeissa mutkissa, harjattomalla vauhdit on hieman eri luokkaa kuin vakiohiilillä.

Selvän teki  :wink:
Jerzi

PS Oli nokialla myös nopeita mutkia mutta auto oli todella tasapainoinen niissä ja jos en väärin muista niin olin aika ylivoimainen siinä kisassa. Kyllä se kello näyttää mikä on nopeampi ratkaisu  :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Habaku

#1439
Niin, ei näissä säätö hommissa varmaankaan yhtä ainoaa oikeaa säätöä ole, kuten ei ole oikeissa autoissakaan. Toinen toteaa/ tuntee tarvitsevansa esim. nämä vaakajat, toinen ei.
Siksi en itse edes mitään kovin yks selitteisiä vinkkejä kellekkään anna, kun siitähän tulee jumalaton vääntö ja säätö. Aika henk. kohtasta säätää vermeet kohilleen, mun mielestä  :wink:
Ja ennen kun kelloa kattoo, pitää sitä ratinkääntöäkin kertyä tarpeeksi, jerzikin on ainakin pari vuotta rattia pyöritelly  :p

Ja uskallan väittää, jos mulle lyödään jokin auto nokaneteen millä on pytyjä voitettu, en todennäkösesti jatkaisi auton voittokulkua. Mut joo...
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2