Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

SLap

Heh, tuo spurrimodaus aika raju ! Laita kuvia kun on kaikki kyydissä, ja sitten kuva renkaista, että kui lytyssä ne on  :cheesy:. Ja video ! -Sami
Jeps

apt93

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.08
Noniin, akuiksi tulee Turnigy tai Rhino 25-30C 2-3S lipot.

Miksi ei 6s kun kerta on vauhtiin päästy?

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 19.12.09 - klo: 20.15
Kyllä mahtaa olla surkea ajettava...noilla kiloilla. Oma sharkki keulii yms. ihan "normi"kokoisella tekniikalla(3S lipolla) ja siinä on vielä ajo-ominaisuuksiakin.  :cool:

ps. tuo työnjälki suorastaan hivelee silmiä...   :wink:

Mutta eihän siinä mitään, "mielenkiintoinen" rakennelma...pistä videoo joskus.

Juu kyllähän se sitä keulaa taivaaseen päin alkoi nostaa tuolla punaisellakin koneella, ja silloin oli vaan 2S kyydissä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 19.12.09 - klo: 20.27
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.08
Noniin, akuiksi tulee Turnigy tai Rhino 25-30C 2-3S lipot.

Miksi ei 6s kun kerta on vauhtiin päästy?

Siks' ettei Mamba Max kestä kun 2-3 Lithium kennoa
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

TheArska

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.40
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 19.12.09 - klo: 20.15
Kyllä mahtaa olla surkea ajettava...noilla kiloilla. Oma sharkki keulii yms. ihan "normi"kokoisella tekniikalla(3S lipolla) ja siinä on vielä ajo-ominaisuuksiakin.  :cool:

ps. tuo työnjälki suorastaan hivelee silmiä...   :wink:

Mutta eihän siinä mitään, "mielenkiintoinen" rakennelma...pistä videoo joskus.

Juu kyllähän se sitä keulaa taivaaseen päin alkoi nostaa tuolla punaisellakin koneella, ja silloin oli vaan 2S kyydissä...
Mun sharkki ei keuli noilla lyhyillä dy koneilla ja 2s lipolla....ei riitä vääntö, ainakaan mun lyhkäsissä dy moteissa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

apt93

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.41
Lainaus käyttäjältä: apt93 - 19.12.09 - klo: 20.27
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.08
Noniin, akuiksi tulee Turnigy tai Rhino 25-30C 2-3S lipot.

Miksi ei 6s kun kerta on vauhtiin päästy?

Siks' ettei Mamba Max kestä kun 2-3 Lithium kennoa

Khyyl se ulkosella becilla 4s kestää

Duster1

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.41
Siks' ettei Mamba Max kestä kun 2-3 Lithium kennoa

p*ska puhetta.
Jo valmistaja ilmoittaa Mamba Max noparin kestävän 4S Lipon, mutta ubecin kautta. Jo noparin säädöissä on cut-off 4S Lipolle :wink:
Itse veneessä ajanut ongelmitta aina 4S LiPo & Mamba Max & XL kokoinen kone.
Axial SCX 10 TR

timomk

mistä johtuu että sharkkini alkoi menettään kierroksia siten että moottori pyörii täysillä mutta auton kiihtyvyys on 3kertaa surkeempi? meni semmoseksi kun vaihoin paremman tasausypörästön taakse. mistä johtuu. olis kiva tietää koska maanantaina radalla ei mee kaikista hyndistä alastuloon.
Ny muuten hajos joku :D

Duster1

Eli vaihdoit kuuladiffin?
Joko diffi luistaa tai pinjoni luistaa.
Axial SCX 10 TR

timomk

kiitosksia. pitää koitta korjata jotenkin vahna diffi
Ny muuten hajos joku :D

peitsamo

Ei kun kiristät nyt sitä sitä kuuladiffiä. Vetari pois ulostulosta (en muista kummalta puolelta) ohuella talttapäämeisselillä ruuvin kiristys siten, että diffi ei anna periksi. Kuulat ja lautaset kantsii myös rasvata hyvällä diffirasvalla herkän toiminnan varmistamiseksi.
Flying Calacucco

TheArska

#1811
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 19.12.09 - klo: 22.08
Ei kun kiristät nyt sitä sitä kuuladiffiä. Vetari pois ulostulosta (en muista kummalta puolelta)
Takana oikeanpuoleinen ulostulo taisi olla se mistä löytyy diffin kiristysruuvi....eli oikeanpuoleinen vetoakseli pois edestä.

edit: juu, kuusiokolo sieltä löytyy...meni multa näköjään ohi tuo virhe..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

SamiHi

Mulla on kyllä kuuladiffissä 1,5mm kuusiokolo, ei talttapää!
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 19.12.09 - klo: 20.59
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.12.09 - klo: 20.41
Siks' ettei Mamba Max kestä kun 2-3 Lithium kennoa

p*ska puhetta.
Jo valmistaja ilmoittaa Mamba Max noparin kestävän 4S Lipon, mutta ubecin kautta. Jo noparin säädöissä on cut-off 4S Lipolle :wink:
Itse veneessä ajanut ongelmitta aina 4S LiPo & Mamba Max & XL kokoinen kone.

Säätimiessäni lukee 2-3S LiPo...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

timomk

Lainaus käyttäjältä: SamiHi - 20.12.09 - klo: 00.10
Mulla on kyllä kuuladiffissä 1,5mm kuusiokolo, ei talttapää!
sama täällä mutta nyt on kiristetty ja ajo jatkuu
Ny muuten hajos joku :D

peitsamo

Pahoitelut tästä karmaisevasta mokasta. Toivottavasti asia itsessään tuli selväksi, eikä kenenkään elämä mennyt pilalle, kun talttapää ei mennyt kuusiokoloruuviin. :angry:
Flying Calacucco


SamiHi

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 20.12.09 - klo: 11.13
Pahoitelut tästä karmaisevasta mokasta. Toivottavasti asia itsessään tuli selväksi, eikä kenenkään elämä mennyt pilalle, kun talttapää ei mennyt kuusiokoloruuviin. :angry:

Harvinainen virhe Gurulta :lol:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

timomk

mistä johtuu että sharkin kaikki renkaa tavllaan hölskyvät vaikka ovat tiukkaan väännetty. omat epäilykset:
-jokin muualta kuten servovivusta ruuvvilöysällä
-ei voi olla koska takarenkaat eivät käänny joten jokin on vialla.
Ny muuten hajos joku :D

jonde_sorone

Etuylätukivarsissa on sellaiset pienet mustat jutut jotka pitävät sitä tukivartta kunnolla siinä. JOs yksi noista pienistä mustista tippuu niin se ylätukivarsi alkaa keinua eteen ja taaksepäin. Kuva näyttää.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

ToBy1

Sanottaisiinkos noita osia muovipusliksi tai muoviholkeiksi?

timomk

oli se vaan huonosti kiinni. kiitos neuvoista(ehkä jos toimii) :mrgreen:
Ny muuten hajos joku :D

timomk

ei toiminut. kaikki ylätukivarren jutut oli kohillaan mutta väpätys johtuu lysästä srvovivusta joka on renkaan ja sen tolpan jossa se kääntyy, siinä välissä oleva vipu pitäs jotenkin kiristää taisiis se mistä se on kiinni mutta miten?
Ny muuten hajos joku :D

jonde_sorone

#1823
Lainaus käyttäjältä: timomk - 21.12.09 - klo: 21.44
ei toiminut. kaikki ylätukivarren jutut oli kohillaan mutta väpätys johtuu lysästä srvovivusta joka on renkaan ja sen tolpan jossa se kääntyy, siinä välissä oleva vipu pitäs jotenkin kiristää taisiis se mistä se on kiinni mutta miten?

Häh?

En kylläkään tuosta tekstistä saanut mitään selvää muuta kuin:

Servovipu, on löysä, miten kiristät sen?

Servovipu on se vipu joka on yhdellä ruuvilla kiinni servossa. Sittenhän se servovipu menee yhdelle tolpalle muovisen linkin kautta jossa on laakeroitu vipu joka kääntää toista samanlaista joka kääntää toisenpuolen rengasta. Onko se jompikumpi näistä vivuista?

Jos on, irroita vipu ja asenna kuulalaakerit, jotka tulevat olemaan elinikäiset tässä hommassa,  liukulaakeri ei montaa akullista mulla siinä kestänyt.

Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

timomk

eli laakerit sinne siis. toi musta juttu on paikoillaan.
Ny muuten hajos joku :D

mohko1

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 17.12.09 - klo: 22.34
Juu kyllähän tuossa tulee painoa niin paljon, että pohjat poikki jne.
Takuulla esim. mun ex auto kulki kovempaa ja oli sentään ajettava. Koneena oli 28mm paksu Graupneri ja siihen kun olis 3S Lipon laittanut niin lentoon olis lähtenyt.

mulla on sun ex-shark FT ja sain täänään viritettyä 3s lipon paikoilleen joutu vaan kääntää akkukotelon kannen ylösalasin (nopari+vastari kiinnitettynä) ja vetää nippusiteillä akun sitten päälle kiinni!-ALKO TOSIAAN SHARKKI LENTÄÄ- lisää nosteta odotellessa(mamba micro 8000kv)sabesta tilauksessa!
--SHARK RACE MONSTER FT--FUTABA 2PL 2.4G--E-FIRESTORM FLUX--

Duster1

No varmasti lähtee  :grin:
Itse sillä ajelin 2S Lipoilla laajalla sisäradalla 2/3 kaasuista käytössä niin ei kokoaikaa ammu kuin ohjus.

Mutta ei tuossa tilaamassas mambassa ole läheskääs sitä tehoa mitä siinä Graupnerissa :wink:
Ei se voima ole kierroksista kiinni ja tuo Mamba ottaa heti lämpöjä takuulla. Se on vähän liian pieni Sharkkiin ja ainakin 3S Lipolla sulaa alle.
Tai tietysti jos tykkää ajella minuutin ja 20 min jäähytellä  :lol:
Axial SCX 10 TR

mohko1

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 22.12.09 - klo: 22.38


Mutta ei tuossa tilaamassas mambassa ole läheskääs sitä tehoa mitä siinä Graupnerissa :wink:
Ei se voima ole kierroksista kiinni ja tuo Mamba ottaa heti lämpöjä takuulla. Se on vähän liian pieni Sharkkiin ja ainakin 3S Lipolla sulaa alle.


lähdin tossa pohtimaan että mikä tosta mambasta tekee liian pienen sharkkiin kun siinä sanotaan
että suunniteltu 1/18 luokan autoihin kyseinen moottori löytyy täältä!

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29871&grpid=4306
--SHARK RACE MONSTER FT--FUTABA 2PL 2.4G--E-FIRESTORM FLUX--

Pete_69

tietääkö joku mikä ton vakio vanteen halkaisia on? kun tarttis laparenkaille löytää sopivat vanteet jostain ja noi S18 monsun vakio vanteet on aivan liian isot. Noi sharkin vanteet on käsittääkseni hiukan pienemmät?
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

svart

#1829
Lainaus käyttäjältä: mohko1 - 25.12.09 - klo: 14.50
lähdin tossa pohtimaan että mikä tosta mambasta tekee liian pienen sharkkiin kun siinä sanotaan
että suunniteltu 1/18 luokan autoihin kyseinen moottori löytyy täältä!
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29871&grpid=4306

koneen halkaisija, toi mamba on 20mm halkaisija kun sun nykyinen on 28mm halkaisjalla muistaakseni, ei riitä vääntö noissa 20mm koneissa kunnolla. Kuten Duster1:nenkin sanoi että kv:llä ei mitään tekemistä todellisen tehon kanssa, kannun koko on se mikä merkaa enempi.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE