Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Alustan säätö

Aloittaja chevrolet, 21.01.06 - klo: 20.46

chevrolet

Milläs te mittaatte pöyrien kulmat, vaiko heittätte ne suurinpiirtein ?

*HOKE*

Ihan siihen tarkotukseen tehdyillä astelevyillä.

chevrolet

Mitäs nuo kustantaa ja mistä saa ?

Olbe

Junnumestari 2007

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: "chevrolet"Mitäs nuo kustantaa ja mistä saa ?

Katso alan liikeistä kuten ISO-HEPA,HOBBYLINNA ja HOBAO FINLAND.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Hount

Riippuu vähän, rata-autoon mittaan asteviivaimella (kun en omista hienoja laitteita, eikä ole kisa-auto)

Krossiin heitän vähän vaan sinnepäin. (Jeh, siis M8:iin)

- Hount

jerzirccar1

Niinkuin monet kuskit tekevät, ainakin 1/8 puolella.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jake_

Mulla on tommoset..  http://www.sniper.com.au/c2/overview.htm

Noi on karting autoa varten mutta kyllä noilla ihan hyvin sai säädettyä 1/10 autookin..
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

SJK

http://www.hudy.net/xhudy/products/product_main.php?kategoria=64&Hudy_Session=f817c511760fdf8c8ddc388f140108b1

Tuolta löytyy sitten oikein pro/bling vehkeitä

Tuota samaa " kulmien säätö ongelmaa" olen itsekin pohtinut Revon kulmien kanssa mutta taitaa mennä siihen "perstuntumalla" säätämiseen.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Catiska

Itse käytän mittavälineitä. Siinä on se hyvä puoli, että saa talteen säädöt jotka on osoittautuneet hyviksi. On helpompi neuvoa kaveria kun on tarkat arvot, eikä tarvitse selittää niin pitkään puhelimessa, kuinka niiden täytyisi nyt sitten harottaa. Myös suuremman huollon jälkeen saa rattaat taas oikeaan asentoon. Ei se toki välttämätöntä eikä edes tarpeellistakaan aina ole, riippuen autosta. Asfaltilla tai matolla ajettaessa merkitys korostuu, M8 radalla, oli se sitten crossi tai jokin muu härpätin, niin alusta ja auto antaa enemmän anteeksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

moukari

Sen verran olen erimieltä että kyl crossissa säädöt meinaa aika paljon enemmän ku monsussa. nimittäin alustan säädöt M8 autolla vaikuttaa varmasti sekunteja kierroksiin! Mutta tietenkin rata vehkeet on oma lukunsa!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Catiska

Minulla alustan säädöt vaikutti monsussa reilusti yli 10 sek. kierroksella, eli kyllä ne vaikuttaa kaikissa. Mutta, missä minä väitin, että monsussa vaikutus olisi suurempi kuin M8 crossissa???
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Hermanni

Saman asian kuin brutaleskin huomasin monsussa, jos pyöränkulmat ja alustan säädöt (Iskarit ja jouset) on pielessä kierrosajat putoaa huimasti, pahimmillaan kolmanneksen.
Monsulla ainakaan ajamisesta ei tule yhtää mitään jos auton vienti on vähänkin väkinäistä, hypyt menee täysin poskelleen koska auto saattaa lähteä perä pystyssä hyppyriltä (voi kyllä auton asentoa korjata kaasulla ja jarrulla) johtuen varsinkin pitkistä joustovaroista.
Esim revoon saa kyllä tajuttoman sivuttaispidon pehmeällä jousituksella ja iskunvaimennuksella (Sen mikä vakiona autossa on), mutta auto kippaa pahimmillaan mutkissa sen jälkeen, perä myöskin pohjaa töyssyissä (Mistä aiheutuu monasti voltit nokan kautta ympäri).
Veikkaampa että crossarista ei ihan noin pahasti käyttäytyvää saa vaikka iskareista jättäs mehut kokonaan pois...
Tänään juuri koittelin kaverini HPI MT2 polttista ja vaikka pyöränkulmat oli mitä sattuu ja ohjauksessa sentti klappia auto käyttäyty aivan hyvin ja oli helppo viedä, ohjauksen väljyys paljastuikin vasta ajon jälkeen (MT2 on periaatteessa rakenteeltaan pienennetty crossari)...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

*HOKE*

Toki tuo on totta, koska jos monsussa on säädöt pahasti metsässä niin se on TODELLA hidas ajettava.

Krossari menee ok vauhtia vaikka olisikin totaalisen pieleen säädetty.

MarkusH

Sanokaas mitä mun kannattaisi tehdä ettei Savage puskisi suoraan niin paljoa???

Divi

löysempää diffiöljyä, Eriläiset pyöränkulmat, erilainen jousitus... :)

Ei mut laita taakse vähä aurausta ja eturenkaat vähä harottamaan. pitäis kääntyä paremmin :wink:

http://www.phpbbserver.com/savage/
Reggaa Markus tuonne :wink:

Castrol

Lainaus käyttäjältä: "Divi"löysempää diffiöljyä, Eriläiset pyöränkulmat, erilainen jousitus... :)

Ei mut laita taakse vähä aurausta ja eturenkaat vähä harottamaan. pitäis kääntyä paremmin :wink:

http://www.phpbbserver.com/savage/
Reggaa Markus tuonne :wink:

Juu ja sitä haritusta vaikkapa parisen milliä vaan ;)

edit: 90:nes viesti :D
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Divi


*HOKE*

Taka-auraus ei lisää kääntyvyyttä vaan päinvastoin tuo lisää takapitoa.

Takana kannattaa aina pitää noin 2 astetta aurausta.

Eteen haritusta hieman.

Henko

Kerran vasta alustaan koskenut. Kulmamitan puuttuessa mittasin työntövarret työntömitalla. Tosin eihän se vielä takaa, että molemmilla puolilla kulmat täsmää, vaikka työntötangot oiskin yhtä pitkällä molemmin puolin.