Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uutta kytkintä hankkimassa

Aloittaja tuplaesa, 09.03.06 - klo: 20.36

Joel N

Kysynpä nyt täällä kun kytkimistä puhutaan, että onko muilla ongemia tuon Turbo Slide-kytkimen kanssa? Itselläni tuntuu että se luistaa todella pahasti..
Mikä siihen auttaisi?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

the_man

Kun nyt tämmöinen aihe löytyi, niin pakko kysyä onko kenelläkään kokemuksia SPM:n kytkimistä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja itse aion hankkia tämmöisen. Mutta vertailut esim. Fioronon ja Xrayn vakiokytkimen välillä... ja käyttötarkoituksena siis M8.

moukari

kuhan muistat käyttää ruuvilukitetta säätö mutterissa ni toimii hyvin.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Henko

#33
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...

Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?

Edit2: Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide   :undecided:

pylvis

#34
Lainaus käyttäjältä: the_man - 19.05.06 - klo: 22.25
Kun nyt tämmöinen aihe löytyi, niin pakko kysyä onko kenelläkään kokemuksia SPM:n kytkimistä. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja itse aion hankkia tämmöisen. Mutta vertailut esim. Fioronon ja Xrayn vakiokytkimen välillä... ja käyttötarkoituksena siis M8.

mulla on revossa spm kytkin/vautipyörä johon oon ollu ihan tyytyväinen , yhdet mustat kytkinpalat oon saanu kulutettua ja sen jälkeen kokeilin punasia jotka kesti kolme tankillista eli kannattaa ajella mustilla ne tuntus kestävän

Tounison

Lainaus käyttäjältä: Henko - 09.06.07 - klo: 14.43
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...

Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?

Jos sulla on alumiini palat, tulee ne prikat palan ja vauhtipyörän väliin. Palat voi pistää kummin päin tahtoo, jos on vastakarvaan niin ottaa todella purevasti kii :shocked:

Henko

Lainaus käyttäjältä: Tounison - 09.06.07 - klo: 19.15
Lainaus käyttäjältä: Henko - 09.06.07 - klo: 14.43
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...

Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?

Jos sulla on alumiini palat, tulee ne prikat palan ja vauhtipyörän väliin. Palat voi pistää kummin päin tahtoo, jos on vastakarvaan niin ottaa todella purevasti kii :shocked:

Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide   

auvo

Lainaus käyttäjältä: Henko - 09.06.07 - klo: 14.43
Onko muuten väliä kuinka päin ne palat tone tulee? En yhtäkkiä löytänyt netistä mitään asennusohjetta...

Edit: Niin ja mihin väliin se yks prikka on tarkoitus tulla?

Edit2: Per****, unohdin mainita, että kyseessä on siis Fioroni Turbo SLide   :undecided:

Itse laitoin palat niin että tupla jouset tuli vauhtipyörään päin. Se prikka on tarkoitus laittaa kellon ja kytkimen väliin, muttä älä laita sitä ollenkaa koska se on messinkiä ja reikä kuluu siitä hetkessä soikeaksi.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Maakari

Kun mistään en oo löytäny tietoo niin kysytäämpä täältä: Sopikko losin kytkin muihinkin autoihin?
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

RÄPSÄ

Ostin tuossa uuden kytkin kellon, kun vanhasta oli hampaat kuluneet aika paljon. Samalla laitoin uudet laakerit, ja shimmasin sen kellon niiden ohjeiden mukaan mitä täältä netistä löysin. Muuten tuli hyvä mutta palat hankaa kokoajan uuteen kytkimeen, pyörii kyllä käsin, mutta nihkeasti. Mitä voisin sille tehdä? Pitäiskö hommata taas uusi kytkin kello vai sorvata hipulastu kellosta pois? Pistäkääs vinkkiä tulemaan.

Mika R

"Muuten tuli hyvä mutta palat hankaa kokoajan uuteen kytkimeen"

Siis tarkoitat uuteen kytkinkelloon ? vai vauhtipyörään?
jos ne laahaa kelloon niin uudet jouset vois auttaa

RÄPSÄ

kelloon ne laahaa.

okei siis uudet jouset hankintaan joskus


Maddis

Tarkistitko ennen kiinni ruuvausta, että kello pyörii ok? Itse shimmasin joskus liikaa kelloa ja siksi se pyöri huonosti. Ja jos käsin pyörittämällä jo esiintyy nahkeutta niin luulisi että hieman kuolleentuneetkin jouset sen verran pitäisi palat kurissa ettei ne pääse erkanemaan moottorin ollessa seis.

RÄPSÄ

No ainakin olin tekevinäni Ari Pekan sivujen ohjeiden mukaan. Eihän tuo ole iso homma purkaa ja kokeilla uudestaan. Ja eivät ne uudet jousetkaan huono ole olla pakissa vaikkei heti tarvikkaan.
Pitääkö sen paperin liukua siellä hampaiden välissä helposti?
Itse laitoin silleen että on aika tiukassa mutta paperi ei repeä, töissä tulee väliin laitettua vierintäjyrsimen jakopyöriä ja niissä jää välystä ehkä 0,2mm. Siitä sit ajattelin että noin pienessä sen hammasvälyksen ei tarttis olla kuin max 0,1. Olenko aivan hakoteillä?

Jasse

Lainaus käyttäjältä: Maakari - 11.06.07 - klo: 20.42
Kun mistään en oo löytäny tietoo niin kysytäämpä täältä: Sopikko losin kytkin muihinkin autoihin?

Paa YV-> Hvoltage, saat varman vastauksen.

Mut luulisin että, ei pitäisi ilmetä mitään ongelmaa laittaa Losin kytkin johonkin toiseen autoon, koska Losiinkin käy muut kytkimet, kuten Orion, turpo slide jne.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

RÄPSÄ

Nyt löytyi vika, kun oli taas aikaa keskittyä autoon. Se toinen kello oli ulkohalkaisijaltaankin ehkä millin pienempi, en kylläkään mitannut mauserilla. Sain härvelin pelittämään muutenkin mainiosti, kun sain ilmavuodot tukittua.

Mutta vielä tarvitsisin valaistusta tohon hammas välykseen. Mikä on sopiva paperi sinne väliin, että tulee soppeli välys. Ja jos joku tietää linkin missä on selitetty tarkasti toi kytkimen välyksen ja shimmauksen asetus niin linkki ois poikaa. Ei haittaa vaik ois lontoon murretta.

Henko

Lainaus käyttäjältä: oskari - 15.06.07 - klo: 21.37
Mutta vielä tarvitsisin valaistusta tohon hammas välykseen.
Ite oon laittanut silmä/korvamääräisesti, eikä oo hajoillut mitään. Koita vaikka laittaa välys selkeesti kireelle, sit tönäset autoa, ni huomaat kyllä, ettei pyöri ollenkaan vapaasti. Sit laitat tarkotuksella liian väljäks, ja taas tökkii. Ja kun on sopiva, ei kuulu ylimääräisiä rahinoita ja pyörät pyörii ilmassakin hyvin.

RÄPSÄ

Joo, pitää taas istahtaa terassille tiputteleen ruuveja lautojen rakoon ja yrittää uusiksi. Eiköhän tää tästä ku sinnikkäästi yrittää.