Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0/X

Aloittaja HVoltage, 07.04.06 - klo: 12.15

mikari

No joka tapauksessa muutokset 3:een vaikuttavat vähäisiltä
Kiitos 20 vuodesta!

Jämsä

Kirjoitin vetosuhteen ehkä hieman hassusti.
Tarkoitin, että suoristamalla etukardaanin kulmaa voimaa ei huku kulman takia niin paljon kuin ennen.
Ja miten itse ajattelin huomata tämän kesällä ajossa on, että auton etupää vetää mutkassa paremmin.

Joku joka osaa mekaniikka-asioita paremmin voi kertoa tarkemmin.

HVoltage

Mitä suurempi kulma kardaanissa on sitä sykkivämpi on kardaanin yksi kierros. Tämä syke on ylimääräistä kuormaa.

Kardaanin kierrosluku on luonnollisesti sama kuin diffin ulostulon, mutta yhden kierroksen aikana nopeus vaihtelee riippuen nivelien kulmista. ts. kardaanin kierros sykkii. Mitä suurempi ero on kardaanin syöttävän voiman ja kardaanin välittävän voiman nivelien välillä sitä sykkivämpi on välitetty voima.

Markkinoilla ei taida olla yhtään auto jossa kardaanin molempien päiden kulmat olisivat toisensa vastakohda, joka on siis kardaanin kannalta ihanne tila. Sama ilmiö liittyy myös vetoakseleihin.

Tästä googlella

Ei siis ole tuo Losin pähkäily asian tiimoilta tuulesta temmattua...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

mikari

Ok, en vaan ymmärtänyt mitä Kaide tarkoittaa. Kyoshossahan vetonivelet (kardaanit) on aina ollu aika linjassa.
Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

Losissa on ollut takakardaani lähes suorassa ja etukardaani todella vinossa. Tämä on käytännössä tarkoittanut sitä, että diffi on "vuotanut" vetoa hieman helpommin taakse kuin eteen. Ilmiöstä on haittaa huonolla pidolla mutta vastaavasti etua hyvällä. Käytännössä auton pitäisi olla helpompi ajaa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Jämsä

Juu, Mika kirjoitti ihan oikein, että Kyosho MP9 -autoissa kardaani on ollut aina suorassa. Heillä on myös hieman leveämpi pohjalevy sekä osien sijoittelu. Losin layout on tunnetusti ollut hyvin kapea. Osien sijoittelusta nuo erot siis enimmäkseen johtuvat ja tämä uuden Losin pohjalevy on myös vastaavasti leveämpi kuin 3.0 version.


mikari

Jees, luin rc techistä että pohja leveämpi mutta sivusuojat kapeammat eli kokonaisleveus sama. Mutta kyllähän tuokin vaikuttaa, auto on vissiin hyvä sen mitä sitä on ehditty ajaa.
Itse kolmosella mutta katellaan.. Se kun nyt vaihdossa rantautui.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ostin 3.0 e-konversion ja uuden korin mutta ehkä sittenkin ensi kaudeksi nitro... Saa laittaa YV jos e-konversiosetti ja uusi kori kiinnostavat (myös vaihto)

Onko kukaan hankkinut uutta 4.0 :aa ?
Kiitos 20 vuodesta!

KK9

Rupeaa taas kisoissa olemaan hyvin Loseja! Meilläkin siirrytään ensi kaudeksi 4.0 kahden 3.0 kauden jälkeen!

KK9

Näin parin ajetun kisan ja jokusen treenin jälkeen täytyy sanoa näin mekkarin ominaisuudessa, että tuo 4.0 on huomattavasti vakaampi ja parempi kääntymään kuin 3.0! Ja mikä parasta auto sopi heti pojan käteen ja jätkä sanoo, että on helpompi ajettava!

KK9

Losi päivittynyt X-versioon.
Paljon pieniä muutoksia tehty, kuten mm helpommin pääsee diffeihin käsiksi, ruuveissa siirrytty millisiin. Toki vanhoista malleista käy kytkin, ilmansuodatin ja diffit nyt ainakin.
Auto on pojan mielestä helpompi ajettava, kuin edeltäjänsä ja mikä parasta auto todella kääntyy mutkiin ilman mitään kommervenkkeja.
Suurimman ongelman meillä tuotti alkuun perän pidon puuttuminen, mutta sekin löytyi testaamalla ja pieniä muutoksia tekemällä.
Kisoihin asti ei vielä ole päästy, mutta eiköhän sekin kesän aikana korjaannu.