Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy/Truggy - 1.0/2.0/EU/3.0/4.0/X

Aloittaja HVoltage, 07.04.06 - klo: 12.15

HVoltage

Team Losi näköjään ilmoittanut virallisesti että buggy on tulossa ja saanu nimenkin - 8IGHT...


There has been a lot of speculation and rumors about Team Losi producing a 1/8 Scale off-road buggy. Well the rumors are true..... There is a new, yet to be named, nitro buggy coming and like most Team Losi designs it is quite different from the common chassis currently offered. Instead of taking the easy road of producing one of the two predominant chassis/suspension packages as has become the norm, the Losi design team did their homework and started with a clean sheet of paper. The new Team Losi 1/8 buggy uses the same innovative thinking, sophisticated technology, hi-tech materials and cutting edge design that has separated their racing chassis from the rest. This also marks the first American designed and produced 1/8 buggy ever offered to the world. A few of the unique and user friendly features include: a thick premium aircraft alloy chassis that has been machined for lightness, more centrally mounted motor, captured suspension and king pins, fully enclosed radio box and tray that is easily removed for cleaning, sealed diff housings, and an oversize fuel tank with constant fuel delivery. Handling has been optimized with a longer adjustable wheelbase, adjustable steering and suspension geometry, zero bump steer, and a narrower chassis profile for quicker response and better balance on rough surfaces. With the tooling already in progress and pre-production units due to hit the track soon we look to have production kits available mid to late summer.
(lainattu losin sivuilta)

...niin viikonloppuna varmaan saadaan jo kuvia...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

kaide

www.punkrodder.com HoSe Kebab

Speeder

Aika jymy uutinen! Team Losi on kyllä hyvin pystynyt pitämään salassa tämän!
Mielestäni hieno buggy, erilainen kuin muut.
Hieman on kyllä "muovisen" oloinen.

rs tuning

Ei ollenkaan pahan näkönen, mut ei kyllä säväytä niinku LST, kun sen
näin ekoja kertoja. Saattaa silti olla et tollanen pitää jossainvälis hommata 8)
Lainaus käyttäjältä: "kaide"jukan peli ...
Ookko ihan itte kuvannu sen vai onko se lähettäny sulle "salakuvia"? :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Hount

Suomeksi:

Paljon on spekuloitu ja huhuja ollut liikkeellä siitä että Team Losi tekisi 1/8 buggyn. Noh, huhut ovat totta... On uusi buggy tulossa ja kuten useimmat Team Losin tuotokset on se suht erilainen verrattuna tämänhetkiseen tarjontaan. Sen sijaan että mentäisiin siitä, mistä aita on matalin, sitä mitä nykyään yleisesti näkee, ovat Losin suunnittelijatiimiläiset lukeneet kotiläksynsä ja aloittaneet tyhjältä pöydältä. Uudessa Team Losi buggyssä näkyy samat innovatiiviset ajattelut, hienostunut teknologia, parhaimmat materiaalit ja nykypäivän desing, joka on erottanut Losin tuotteet muista. Tämä myös on ensimmäinen täysin Amerikkalaista käsialaa oleva 1/8 buggy joka on nyt tarjolla koko maailmalle. Muutamia uniikkeja ja käyttäjäystävällisiä ominaisuuksia: paksu, laadukkaasta lentokonealumiinista valmistettu alustalevy joka on jyrsitty painon säästämiseksi, lähelle keskilinjaa asennettu moottori, täysin tiivis radioboksi ja puhdistusta varten helposti irroitettavissa oleva radiokehikko, tiiviit diffiboksit. Auton hallittavuutta on optimoitu pidemmällä akselivälilä, säädettävällä ohjaus ja jousitusgeometrialla, kapeampi alusta aikaansaa nopeamman vasteen ohjausliikkeisiin ja parantaa balanssia röykkyisillä alustoilla. Työ on jo käynnissä ja protot ovat tulossa radoille pian, odotamme kittien olevan saatavilla keski-loppukesästä.

- Hount

Joona H

Muovia ei pahemmin ole säästelty.
Jännä tuo takakardaani.

Speeder

Jep, mutta pitää muistaa et toi on vielä luutavasti jonkin sortin prototyyppi.
Mutta muuten mielestäni todella mielenkiintoisen ja toimivan näköinen auto.
Tiedä sitte jos joskus vaihtaisikin merkkiä?  :lol:

jerzirccar1

Näyttää minun mielestä TAMIYAlta :wink:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Hieman arveluttaa komposiittimuoviset iskaritornit; luulis kyllä jenkin testanneen kunnon olosuhteissa mutta silti...Kardaanit tosiaan kivasti toteutettu niin ei tule kulmaa niihin. Tosiaan moottori näkyy olevan tavallista keskemmällä. Mielenkiintoista...

Joona H

Sana jenkkifoorumeilla kertoo että tuotantoversioon tulee varmuudella aluiskaritornit.Tiedä sitten kuinka varmaa tuo "tieto" on :roll:

*Ari*

Auto näyttää todella hyvältä, autossa on rohkea muutos muihin verrattuna
katsokaa painopistettä kone on auton keskellä  radioboxit läidoilla näyttää tosi hyvältä
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

jarkkom

http://www.rc10.fi/viewtopic.php?p=158125#158125

No joo, näyttää kerrankin pätevältä Losilta takatuupparien jälkeen...
---

Hount

Hmmh, näyttää toosi pätevältä peliltä, tosin ei kovin kestävältä, mutta sellaiselta että kestää osaavan kuskin käsissä takuulla hajoamatta koko erän, ja vaa'alle kun tuon tiputtaa, niin luulen ettei paljoa yli sallitun minimin viisari heilahda. Ja tuosta kestävyydestä. hrr.. mikäs mikä olen sanomaan kun vasta protosta jotain promokuvia nähneenä. Tässä pirssissä on todellakin lähdetty tyhjältä pöydältä, ja uusia, innovatiivisia ideoita ei ole säästelty, ohhoh, mutta aika näyttäkööt miten tulee toimimaan. Varmasti tullaan näkemään Suomenkin radoilla ja toivon mukaan pääsee itse kukin henk. koht. testaamaan moista kummajaista.

- Hount

AkiM

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"...Kardaanit tosiaan kivasti toteutettu niin ei tule kulmaa niihin. Tosiaan moottori näkyy olevan tavallista keskemmällä. Mielenkiintoista...

Katoppa etukardaanin kulma uudestaan. Etudiffiboksissa näyttäis olevan ulostulo keskellä??

solar4

Lainaus käyttäjältä: "Hount"ja vaa'alle kun tuon tiputtaa, niin luulen ettei paljoa yli sallitun minimin viisari heilahda.

Tottis, tosin jenkkien ROAR/IFMAR säännöstön mukaan minimipaino on 3200gr. Muistaakseni olen kuullut että EFRA-sääntökirjan mukaan painoraja olisi myös 3200-3250, mutta tuo mystinen EFRA-kirja tuntuu löytyvän vain harvoilta ja valituilta..  :roll:
Tuohon suomen sääntökirjan 3000gr painoon tuskin päästään ja tuskin mikään valmistaja edes yrittää päästä, kun isommat tahot määräävät minimipainoksi ~200gr enemmän.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

juska

^ joo, en usko et ketään valmistajaa kiinnostaa paljon suomessa saa auto painaa.(ihmetyttää kyllä miksi täällä takametsässä on eri painoraja)

hienon näköinen on laitos kyllä. on aika muovisen oloinen tai ehkä ne on jotain hiilikuituseosta, ei voi tietää.
Racers Group Finland Team

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "juska"
hienon näköinen on laitos kyllä. on aika muovisen oloinen tai ehkä ne on jotain hiilikuituseosta, ei voi tietää.
Sehän on aina materiaali valinta kysymys, miten kestää . :)

rs tuning

LST:stäkin puhuttiin että "ompas heiveröiset iskaritornit" ja
"aivan liian ohuet" ym. mutta en ainakaan itte oo vielä saanu yhtään
rikki. Tuli yks uus jopa mukana varalle, kun ostin vähän käytettynä,
mutta sekin on lähinnä vaivoina,että missä sitä kantaa mukana :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mönkkiinen

Minun mielestäni on todella hieno auto! Ja hintakin voi myös olla hieno! Onko tietoa kenelläkään?

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "Mönkkiinen"Minun mielestäni on todella hieno auto! Ja hintakin voi myös olla hieno! Onko tietoa kenelläkään?


Lainaawe look to have production kits available mid to late summer. = odotamme kittien olevan saatavilla keski-loppukesästä.

Eli eipä taida olla kellään vielä edes aavistusta. Ja lopullinenhan seviää todennäköisesti vasta kun ensimmäiset myyntiin tulevat saapuvat maahantuojalle..
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"...Kardaanit tosiaan kivasti toteutettu niin ei tule kulmaa niihin. Tosiaan moottori näkyy olevan tavallista keskemmällä. Mielenkiintoista...
Katoppa etukardaanin kulma uudestaan. Etudiffiboksissa näyttäis olevan ulostulo keskellä??

Totta, taitaa ollakin vain takakardaani epäkesko.

RS Tuningille sanoisin että kisaolosuhteet ovat aina eri juttu kuin muu ajaminen enkä itse uskaltaisi jättää ajamistani muovisten iskaritornien varaan vaikka kuinka olis komposiittimatskua. Mutta aika näyttää noiden keston.

waltt

Mun mielestä keskidiffi näyttää olevan sivussa, takardaani menee suoraan taakse, etukardaani menee viistossa...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"RS Tuningille sanoisin että kisaolosuhteet ovat aina eri juttu kuin muu ajaminen enkä itse uskaltaisi jättää ajamistani muovisten iskaritornien varaan vaikka kuinka olis komposiittimatskua. Mutta aika näyttää noiden keston.
Sanoisin että ei oo kahen kisan jälkeen mitään edelleenkään tapahtunu LST:ssä!
Ja voit uskoa että mentiin useasti komeita voltteja ja kärrynpyöriä :wink:

Kyllä siihen kuitenkin saa jo loppukesästä viimestään ison kasan viripalikkaa
kunhan nyt vaan tulee rapakontakana ensin kauppoihin edes.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mika R

Jep, saa varmasti. Kiva päästä näkemään radoilla jo ehkä ensi kesänä. Tervetullut uutuus tämäkin!

Catiska

Kylähän se näin on, että kisoissa ei turhia viitsisi riskeerata, ja crossarissa etuiskaritornit joutuu ihan mekaaniselle kulutukselle kisoijen aikana, toisin kuin monsussa. Muuten kyllä nuo muoviset voi kestää ihan hyvin. Mutta, niinkuin joku mainitsikin, huhun mukaan tuotantoversioissa olisi alumiiniset tornit... Enkä muutenkaan usko, että kisaaminen estyisi sillä, ettei siihen tulisi saamaan aluosia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Tappi

Lainaus käyttäjältä: "juska"joo, en usko et ketään valmistajaa kiinnostaa paljon suomessa saa auto painaa.(ihmetyttää kyllä miksi täällä takametsässä on eri painoraja)

Painoraja on Euroopan takametsissä (EFRA = EM kisat, EFRA GP:t jne.) 3000 g.
Jenkit ja IFMAR (MM kisat) käyttävät 3200 g rajaa

juska

Racers Group Finland Team

HVoltage


Kuvan alalaidassa lukee että iskaritornit tulee olemaan alumiinista...
Kuva on linkitetty Team Losi:n sivuilta.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Asia on sitten aivan selvä, eikä meidän huoli tässä mielessä aiheeton ;-) Kiitos Jeppe

Komponentit on kyllä pakattu tiukkaan keskelle, vaikuttaa pätevältä, ja on niin laydown että.

Catiska

Juu, painavien komponenttien keskittäminen keskelle on kyllä suurta viisautta, joka tuntuu varmasti ajossa. Ketteryys paranee huomattavasti, kun hyrrävoimat pienenee. Myös tuo takadiffin rakenne lupaa hyvää voimansiirron häviöille, kulmassa oleva kardaani kuitenkin syö tehoja hitusen, edessä se ei ole niin merkityksellistä, koska kiihdytyksessä suurin osa tehosta menee takapyörien kautta. Selkeästi on rohkeasti lähdetty hakemaan uusia ratkaisuja, ja positiivista huomata, että viimeaikoina Losin väellä niitä on ollut enemmänkin, toki on muillakin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg