Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Motocross pyörät!

Aloittaja Vanilla, 27.05.06 - klo: 20.49

TheArska

Lähetään joku päivä kattelemaan paikkoja. Meinasin itsekin tänään lähteä ajamaan(juuri siihen toiseen paikkaan) mutta en sitten yksin viitsinyt, kun ei ajoseuraakaan löytynyt tälle päivälle.
Oishan ne siedettävät kuvatkin ihan kivoja, kännykällä kun ollaan joskus harvoin pari kuvaa räpsitty.
Ajattelin kyllä ihan lähipäivinä käydä ajelemassa...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

-rcmh-

Siinä lyhyt testi video KX 250 FMF Gnarly putkella, jos nyt jotain kiinnostaa miltä kuulostaa ja näyttää.
Seokset ja säädöt ei vielä ollut kohdallaan, mutta nyt jo potkii hyvin, savutus myös aika kova kun on risiiniöljyä bensassa. :tongue:

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

JL-

Komee putki ja äänetkin siistit tolla yhdistelmällä :wink: Ai että kun olis isompi pärrä, mukavasti potkii varttilitranen piikkistä äkäsemmin, vaikka et vielä tuossa videossa kunnolla pyörää käskenytkään :lol:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

-rcmh-

Kiitti, Tekeehän tuo kromiputki paljon ulkonäköönkin, mutta paljon tuo myös potkua ja vääntöä.
Varsinkin keskialueella älyttömästi potkua vakio putkeen verrattuna. Tässä on vielä Boysenin teholäpät niin ylhäälle myös venyy hyvin.
Äänet on tosiaan hienot kun laittaa Shorty vaimentimen. Joo kyllähän piikillä ja puolikkaalla iso ero on. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

TheArska

Hyvältähän tuo näytti ja kuulosti...ja stuntit videolla mukana, oli ainakin highspeed keulaa ja jalat tapeilla pyöritystä, nice.  :grin:  ...2tahtisella ehdottomasti suurimman osan ajeluista ajaneena, kuulosti ja näytti kyllä hienolta. Ikävää että jotkut firmat ei niin välittäisi enään 2t krosseja valmistaa. (vai menikö se vaihe jo ohi..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

eldrin

Ei se arska oo sitte tällä viikolla ehtiny ollenkaan ajamaan? Vaikö eikö meikän privat vaan tuu perille asti?  :shocked: Vähän piti käydä siinä koirapuiston vierustalla taas kokeilemassa, ja kyl sitä taas sai varsinki reidet aika jumppaseen ku siinä röykkysuoralla yritti tapella vastaan. Mitenköhä siinä mahtais pärjätä vähän isommalla mopolla.. :roll:

TheArska

Tullut vettä lähes joka päivä/ilta, eilenkin olin lähdössä mutta vettä täällä ainakin tuli. Just meinasin lähteä vetäsemään lyhyen session siihen länsimäkeen, samalla katson vähän mikä ajovarustus on riittävä kun on ilmat kylmentyneet nyt.
Tuli se yksi yyvee perille...mutta kun en ole ajanut kun on vettä tullut aina kun on meinannut ajaa.
Nyt lähden jonkun lyhyen, about reilun tunnin session päästelemään...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 01.10.09 - klo: 16.25
Hyvältähän tuo näytti ja kuulosti...ja stuntit videolla mukana, oli ainakin highspeed keulaa ja jalat tapeilla pyöritystä, nice.  :grin:  ...2tahtisella ehdottomasti suurimman osan ajeluista ajaneena, kuulosti ja näytti kyllä hienolta. Ikävää että jotkut firmat ei niin välittäisi enään 2t krosseja valmistaa. (vai menikö se vaihe jo ohi..)


No joo kiitti. Jotain pientä stunttia, toi donitsin pyöritys vaan syö takarenkaan turhan äkkiä, mut hyvin pyöritti väännön kanssa. :tongue:
Joo, kyllä 2-tahti on ehdoton ainakin itselle näissä isoissa crosseissa. Onhan nelari helppo ajettava mutta 2-tahti hauskempi.
Lähes kaikki isot japanilais merkit lopettanut 2-tahtien valmistamisen, ainoastaan Yamaha tekee vielä, KTM myös vielä tekee ja kehittelee 2-tahteja.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Habaku

Mitään en moottoripyöristä tiiä, mutta äänet on kyllä makeet -rcmh-
Ja näyttäähän tuo ajokin onnistuvan, kaks pyöräselläkin  :wink:

Perkl. ite ajanu viimeksi kakspyörästä moottorilla liikkuvaa vermettä 18v sitten  :shocked:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

-HL-

niin mulla olis siis tollanen bse 125 pro eli siin on vaivaset 8hv. eli miten sais enemmän halvalla tietenkin :grin:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

matecci

Osta isompi kone suoraan. Lifan 150cc tai yx160cc,niin ei pitäisi ihan heti tehojen loppuvan. Ei varmaan ihan sieltä halvimmasta päästä,mutta jompaan kumpaan itse aion päätyä kunhan koneen joskus vaihdan.

TheArska

Klunssille tullu pari uutta minimx mallia...
Bse 150 super pro...
http://www.glanspower.fi/tuote/779
Bse 160 super competition...(huomaa teksti: vain koville kuskeille!  :lol: ..tuo eka on sitten vähemmän koville.  :wink: )
http://www.glanspower.fi/tuote/771
Kuten tuolla joku sivu aikasemmin kirjoitin niin minien, siis varsinkin halvempien/vähän parempien hinnat laskeneet, nykyään saa halvemmalla paljon parempaa kuin vuosi sitten, saati pari vuotta sitten.
Tuossa 150:ssä Xy merkkinen kone(ei YX), alan foorumilla yksi heppu jo kirjoitteli että olisi mahdollisesti sama kone kuin ycf150 classic:ssa ja olisi "lifan150 laatua"..
Alkaa halpojen mopojen hinnat olemaan poljettu aika alas...kai se on seurausta siitä kun kiinasa niitä väännetään 24/7 ja kysyntää riittää.
En tiedä mikä kone tuossa 160cc mallissa on, aikalailla yx:n näköinen, jonkun verran pieniä eroja ulkonäössä, ihme jos joku firma myy suomessa mopoa jossa yx160:n, samaan hintaan mihin muut pelkkää konetta. Ehkäpä tuo on jonkun asteinen kopio yx160:stä...kuten ilmeisesti tuo 150:n on lifan:sta...?
Ehkäpä uudet ykkös valinnat kyseisessä hintaluokassa..vaikka juuri tuon hintaisia ei juuri ole.
(sellasta, ei ollut tarkoitus mainostaa, vielä kun puljulla ei kovin hyvä mainekaan taida olla..pisti vaan silmään nuo kuutiot tuossa hintaluokassa. Pisti kyllä silmään myös negatiivisessa mielessä muutamat osat, mutta eihän nuo nyt mitään "kisapelejä" olekaan.)

Tuohon virittämiseen sen verran että paras pistää suoraan koko kone missä valmiiksi tehoa, jos jotain niin ehkäpä jotain mitä voisi hyödyntää seuraavassa koneessa...kun on huomannut ettei se viritys juuri kannata.  :wink:
Saahan tuohon toki hieman lisää tehoa mutta rahaa saa työntää paljon että tulee yhtään merkittävämpää eroa kulkuun...ja sillä rahalla sitten olisikin jo saanut koneen jossa vakiona jo potkua ihan erimalliin.
Jos jonkun näköisissä kohtuun rajoissa yrittäisi pysyä niin ehkäpä isompi kaasari, kireämpi nokka ja uudet sähköt(tai pelkkä cdi boksi) voisi olla paras idea.
Mutta itse säästäisin nuo rahat uuteen pannuun.
Se uudempi lifan150, yx140, yx150, yx160 voisi olla vaihtoehtoja.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

-HL-

kyllähän nuo kummatki komeita on mutta pisti vähä silmää toi riittävä teho. mutta sitten korjausta siinä on säälittävät 9hv mutta kyllä tuolla yhellä tutulla ainaki autto kun se pisti sellasen katkasijan cdiboksii että ei rajottas ja sitten lähtee jo 11 hepoo mitä se ny sano. ja et vain koville kuskeille :angry: vähä epäilyttää :cheesy:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Duster1

Ai turbo napin laittanut.

Sit ainakin 15 heppaa :lol:
Axial SCX 10 TR

Duster1

Kylläpäs parantui kun laittoi löysemmän jousen takaiskariin.

Ei tuo vakio DNM 1000lbs painunut juuri ollenkaan 70kg alla, mutta nyt 800lbs ja tuntuu heti paremmalta ettei yläasennossa kokoaikaa ole.
Axial SCX 10 TR

ToBy1

Kumpaas pyörää suosittelisitte: Tällänen vai tämmönen
Jommalla kummalla noista pitäis sitten ajaa mopoikään asti.
Toki muitakin tuon hintaluokan mopoa saa ehdottaa.
Mopo tulisi piha/mökki/monttu ajoon.

TheArska

#556
Ehdottomasti jälkimmäisen valitsisin jo koneen takia...oishan siellä se 160cc versiokin.  :wink:
Eli tämä: http://glanspower.fi/tuote/771
..huomiokaa kuitenkin teksti: vain koville kuskeille.  :grin:
Noissa glanssin "uusissa" bse:ssä saa ainakin halvalla tehoa kohtuu paljon ja runkokin asiallisen näköinen, muusta sitten tiedä.

edit: nuo glanssin uudemmat bse:t näyttäisi olevan ns. mid size(jos mun silmät näkee oikein) kokoa joten ovat hiukan "kookkaampia", eli käytännössä vähän pidempi keula ja ehkä pari senttiä korkeampi istumakorkeus. Nuo ilmeisesti crf70:sen kopio katteet ei kyllä hivele silmiä...mutta nuo nyt on makuasioita ja voi olla että crf50 katteet menee "heittämällä".
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ToBy1

Tuli hommattua mcm 140cc yx koneella. Käyttöohjeissa sanotaan että ekat 2 ajotuntia ja öljyjenvaihto kun rattaat kulunu sopiviksi. Mutta sitten sanottiin että jatkossa 4-8tunnin välein.
Onko se vaan noin että kun tuo on ""kisakone"" tjs, ni siinä pitää vaan vaihtaa niin usein?

Äpärä

No enpä oikein usko, että ihan neljän tunnin jälkeen tarttee vielä öljyjä vaihtaa. Toki ne kiinapiimät heti pois ja jotain laadukasta tilalle.

ToBy1

Liikkeeseen kun soitin sanoivat että noin 10 tunnin välein.

Äpärä

No se on jo ihan kohtuu hyvä öljynvaihtoväli.

TheArska

Suurin osa kuuleman mukaan vaihtaa minin öljyt about 10 tunnin nurkilla. On sekin jo aika paljon kun pelkkä ajo lasketaan, aika kuraa on öljyt jo tuossa vaiheessa. Itellä ei tuntimittaria ole mutta olen pyrkinyt noin 10 tunnin välein tai hieman alle vaihtamaan.
Tuskin öljyn vaihtoväliin paljon vaikuttaa oli kone sitten lifan125 tai yx160.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ToBy1

Miksiköhän noissa mineissä on noin tiuhaan tahtiin öljyjenvaihtoväli, kun entisessä riitti kun jotain 3 kertaa/vuosi öljyt vaihtoi?

JL-

Eipä tuo nyt erikoisen tiuha vaihtoväli ole, ihan normaali ellei jopa pitkä. Ja tuo 3 kertaa vuodessa on todella epätarkka määritelmä. Jos ajat 30h vuodessa niin vaihdat nuokin öljyt vain 3 kertaa.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

ToBy1

Tai no. Tarkoitin lähinnä sitä, että eihän joka nelarissa noin usein öljyjä vaihdeta?
Ainakaan minä en ole vaihtanut? Onko se joku poikkeus noissa minien koneissa, vai?

JL-

Itseasiassa kyllä noissa krosseissa ja enskoissa vaihdetaan samalla tavalla. Katupyörät on sitten erikseen, niillä ajelee pitempään samoilla öljyillä.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

ToBy1

Tota just hain takaa. Siinä se syy miksi noissa mineissä vaihdetaan öljyjä useammin, koska ne joutuvat enemmän rasitukselle kuin jotkut katumotskarit.

Ropleema selvitetty!

TheArska

Mä käsitin että tämä on motocross topikki ja kyse niistä...vai onko täällä joku ajanut katupyörällä krossia..  :lol:

Onko foorumilla muuten "uusia" mini kuskeja?  ..jos on niin minkälaisia fillareita löytyy?
Kukaan ruuvannut mopoon mitään erikoisempaa "hifi"palikkaa?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ToBy1

Juu, poikkesi vähän aiheesta :wink:
Omassa minissä hifiä:
Itelle kun mini tuli, niin liikkeessä jo laitettiin valopuolallinen mangeetto, eli valot saa kiinni.
Hain kaupasta ihan normi 12v 20w halogen lamppuja 1 parin. Tarkotus olisi yhdestä sellasesta väsätä eteen valo, jotta näkee ajaa pimeälläkin. Se vaan vielä ongelmana, kun moottorista tulee johdot, niin kelt. on vapaa kiinnitettynä mihinkään, ja päättelin olevan se johto 12v johto. No, polkasin pyörän käyntiin, laitoin mittarin + siihen keltaseen ja mustan runkoon. Eipä tullut voltteja yhtään mittarin näytölle? Pitää vielä paremmalla ajalla tutkailla paremmin niitä johtoja.

JL-

Ittee on minikrossi vähän himottanut mutta ei ole paikka missä ajella :tongue: Toistaseks vaan valkokilpisellä enskapyörällä (tai supermoto nykyään) kadulla ajeluun keskittyny. Nykyään siis itellä on piikkinen KTM EXC, ens kesän lopussa olis tarkotus hommata samanlainen mutta isompi (450-530cc) :smiley:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing