Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Motocross pyörät!

Aloittaja Vanilla, 27.05.06 - klo: 20.49

polle

Juu osta vaan uus mopo isommilla renkailla, jos siltä tuntuu!
Tuohon keulimiseen, niin minicrossilla on yhtä helppo keulia suoraan, kuin jollain 85cc krossilla omasta mielestäni. Mutta sitten jos yrittää keulia taas esim. cirklee, niin siinä minicrossi jättää! Mutta mankilla on kaikkein paras keulia!! :grin:
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

niinkö

Lainaus käyttäjältä: RCEpi - 31.12.13 - klo: 13.40
En ole todellakaan minicrossia hommaamassa! Oon rossia harrastanut 6 vuotta enkä aijo vaihtaa mihkää minicrossiin. Ja en ole edelläkään vaihtamassa tuohon isompia renkaita! Ajattelin että joko uudempi honda tai sit kokonaan erimerkkinen EHKÄ
No niin osta suoraan vaan se 125 2t tai 250 4t älä mitään miniä. Ite oon 165 cm eli tosi pätkä mut kyll sillä 250 4t kotarilla pystyy ajamaan hyvin metässäkin. :wink:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

sande555

niimpä, ite oon 165cm ja ajelen 125 2t kotarilla :laugh:
Ei miniä :sad:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

niinkö

Lainaus käyttäjältä: sande555 - 02.01.14 - klo: 14.44
niimpä, ite oon 165cm ja ajelen 125 2t kotarilla :laugh:
Ei miniä :sad:

OHH YEAH!! Vähän huonompi juttu on se et kotkassa ois alla piikit mutta ulkona ei ole lunta :cry:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

polle

Ota piikit pois ja laita normi nappulat alle ja aja...
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

sande555

Lainaus käyttäjältä: polle - 03.01.14 - klo: 10.28
Ota piikit pois ja laita normi nappulat alle ja aja...
sitte sataa lunta ja sitte tarvii vaihtaa piikit...ittelläkin siis piikit kotaris ja lunta noin 1cm  :grin:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

niinkö

Lainaus käyttäjältä: polle - 03.01.14 - klo: 10.28
Ota piikit pois ja laita normi nappulat alle ja aja...
Siihe menis sit se ainoa lumeton päivä... :wink:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

niinkö

Oli kotarin kytkimessä pientä vikkoo, neulalaakeri "vähän" kulunut mutta nyt on laitettu uusi osa. Vois käydä antamassa ihan kunnolla kaasua :evil: Siis nyt kun on vähän luntaki maassa.
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Mäkistation

Josko itse pääsisi sunnuntaina testailemaan pitkästä aikaa, kun huomisesta alkaen pitäis tulevan lunta.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

niinkö

Lainaus käyttäjältä: Mäkistation - 09.01.14 - klo: 16.51
Josko itse pääsisi sunnuntaina testailemaan pitkästä aikaa, kun huomisesta alkaen pitäis tulevan lunta.

Mikkelissä n.1 cm lunta maassa. :cry: Mutta silti meinasin mennä ajamaan. :wink:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

emppu99

Kaveri osti Honda CRF 150 pyörän ja kävin testaamassa niin tsiisus että toi pesee 85 2t:n! Tehoa noissa molemmissa on rapiat 23hp, mutta kyl toi nelitahti vaan on jotenkin "äkäsempi". Mitkä on teidän mielipiteet asiaan, kummasta pidätte enemmän?
EXC125

p-man

Molemmilla pystyy kisoissa voittamaan, harrastus käyttöön ottaisin 85 2t.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Niin, itselläkin tarkoitus kesäksi krossi hommata ja onhan kasivitosessa sitä kakstahti soundii :afro:
EXC125

micsa

Eipä noita nelareita pikkuluokan kisoissa paljon näy, 2-t 85cc tuntuu olevan vetomiesten niinkuin harrastajienkin valinta. Nelarin alavääntö on se mikä tuuppaa mopoo eteenpäin, mutta kerkee sillä 2-t pyörälläkin ihan yhtälailla.
Jotain isompi kokoisia junnukuljettajia olen radalla ja kisoissa nähnyt 4-t pyörän ohjaimissa mut harvassa ne silti on.

eetuurr

Onhan toi 4t painavampi ja vaatii enemmän harjoittelua kuin kassarilla
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

micsa

...ja huomattavasti enemmän huoltoa. Moottorivaurion iskiessä huomattavasti kalliimpaa.... 2-t on isoissa pyörissä vaikeampi ajaa kuin 4-t, kytkintä ja kierroksia täytyy osata käyttää muuten ei etene. 4t paljon helpompi.

Omalle pojalleni valitsisin ehdottomasti 2t crossarin ei pelkästään halvemman ja helpomman huollon vaan myös sen takia  et 2t opettaa ajamaan. Just eräs enduromestari ja crossivetomies Remes kerto et vetelee 125 2t mopolla säännöllisesti koska se opettaa linjoja radalla. Kai siinä sit jotain perää on...  :smiley:


edit:typo

emppu99

Joo tämän perusteella 2t on parempi vaihtoehto. Oma mielipiteeni merkin suhteen on Honda. Mitä mieltä te olette?
EXC125

micsa

Ylivoimasesti eniten radoilla kiertää kottaraisia. Sit ehkä Kawasaki ja sit Honda. Suzukia tosi vähän. Kaikissa merkeissä tuntuu olevan omat tyyppivikansa ja vielä vuosimallin mukaan, mut hondassa ehkä vähiten  :grin: Tai sit se vaan tuntuu silta kun itellä on tallissa Honda...
Mut KTM tuntuu oikeesti tänäpäivänä olevan the crossi täällä meidän pohjolassa. Niitä löytyy puomilta ylivoimasesti eniten.

rjf

Mitä tuohon 150 nelariin tulee ja miksi sitä ei kisoissa näy, siihen on syynä yksinkertaisesti säännöt.

Useamman maan omissa sarjoissa ks.laitteella ei saa ajaa, lukuunottamatta jotain kerhokisoja, mutta siis mestikoista puhuttaessa.
EM sarjassa ei saa ajaa 150 nelarilla, kuten ei myöskään junnu MM kisoissa.

Siinä selkein syy siihen miksi pyörää ei sen enempää missään näy.

micsa

Ahaa, tuota en tiennyt. 150 hondalla taitaa olla kuitenkin oma sarjansa euroopassa joten sillä vähän koitetaan kait myydä noita nelareita.... Suomessahan sillä kyllä on saanu vetää mut ei silti oo porukka lämmenny sille.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: micsa - 11.01.14 - klo: 22.19Omalle pojalleni valitsisin ehdottomasti 2t crossarin ei pelkästään halvemman ja helpomman huollon vaan myös sen takia  et 2t opettaa ajamaan. Just eräs enduromestari ja crossivetomies Remes kerto et vetelee 125 2t mopolla säännöllisesti koska se opettaa linjoja radalla. Kai siinä sit jotain perää on...  :smiley:

Näin se menee, 2T piikki on yllättävän haastava pyörä viedä kovaa kun ei voi teholla paikata omia mokia, erittäin opettavainen pyörä. Suomessa on kova päähänpinttymä että alla pitää olla 450 kotari tai vastaava ja luullaan että se olisi paras kun on tehoa. Harrastaja pääsee enemmän nauttimaan ajamisesta kun alla on tehoiltaan maltillinen peli, 2T piikki on käsittämättömän hyvä laite moneen hommaan.

Mulla yleispyöränä KTM 690 ja löylyä on riittävästi joka paikkaan, usein jopa liikaa. Siitä hauska laite että mulla on ohjaustangossa 3-asentoinen kytkin jonka kanssa saan käyttöön eri teho/kaasuprogressioita, kartat on ositain ite tehty. Krossiradalla ja maastossa on aina käytössä n.25kw kartta ja pyörä vastaa tehoiltaan väääääntävää 250 4T pyörää, käyttökelpoista aluetta on 2000-8000rpm välillä. Suurin ongelma tossa pyörässä on paino mutta hauskuus tulee ihan jostain muusta kun yrityksestä vetää samaa vauhtia keveiden kisavehkeiden kanssa.

Karmee himo olisi hommata 2T piikki kuntoilupyöräksi mutta toistaiseksi ei lompakko anna periksi kahden pyörän pitämistä. 250-350 nelariakin on harkittu mutta 2T vie voiton keveyden ja halvempien koneremonttien osalta.
Kylätason RC-kuski.

niinkö

#801
KTM 250 exc-f forever

OT: Vähan kyllä vi###taa noi naapurit, jotka valittaa olemattomista äänistä :angry: Nyyhky nyyhky...

"Voitsä lopetta ton ajamisen kun laitettais toi lapsi ulos nukkumaan?"
"En"
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: niinkö - 12.01.14 - klo: 11.41
KTM 250 exc-f forever

OT: Vähan kyllä vi###taa noi naapurit, jotka valittaa olemattomista äänistä :angry: Nyyhky nyyhky...

"Voitsä lopetta ton ajamisen kun laitettais toi lapsi ulos nukkumaan?"
"En"

Jos laps nukkuu ulkona niin menet vaan sisälle ajamaan :grin:

Eli näiden mielipiteiden perusteella 85 2t on parempi vaihtoehto..
EXC125

Mäkistation

Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

p-man

Lainaus käyttäjältä: micsa - 11.01.14 - klo: 21.04
Eipä noita nelareita pikkuluokan kisoissa paljon näy, 2-t 85cc tuntuu olevan vetomiesten niinkuin harrastajienkin valinta. Nelarin alavääntö on se mikä tuuppaa mopoo eteenpäin, mutta kerkee sillä 2-t pyörälläkin ihan yhtälailla.
Jotain isompi kokoisia junnukuljettajia olen radalla ja kisoissa nähnyt 4-t pyörän ohjaimissa mut harvassa ne silti on.

Jos en ihan väärin muista niin muutama vuosi sitten 150 4t:llä voitettiin mestaruus. Ainakin kisoja mitä kävin katsomassa niin yleensä nopeimpana oli.
Mitä eri merkkeihin tulee niin Kotaria on Suomessa eniten, mutta muualla on ihan tasaisesti kaikkia merkkejä. Markkinointi toimii näköjään ja toki olen itsekkin lukuisilla KTM:n koeajo päivillä ollut :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

niinkö

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 12.01.14 - klo: 12.38
Lainaus käyttäjältä: niinkö - 12.01.14 - klo: 11.41
KTM 250 exc-f forever

OT: Vähan kyllä vi###taa noi naapurit, jotka valittaa olemattomista äänistä :angry: Nyyhky nyyhky...

"Voitsä lopetta ton ajamisen kun laitettais toi lapsi ulos nukkumaan?"
"En"

Jos laps nukkuu ulkona niin menet vaan sisälle ajamaan :grin:

Eli näiden mielipiteiden perusteella 85 2t on parempi vaihtoehto..

4t forever, kunnes 250 2t :laugh:

OT: Tänään se jätkä tuli ihan naama punasena ja lupasi tulla vanhempien kanssa juttelemaan. :undecided:
No siinähän tulee! :grin:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

niinkö

Kiva parin tunnin ajosessio ohi, eikä pyörä ole yhtään likainen. Hmmm... :huh:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

sande555

komea peli on. onko 10vuoden? :azn:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

niinkö

Lainaus käyttäjältä: sande555 - 14.01.14 - klo: 20.50
komea peli on. onko 10vuoden? :azn:
09, mut komeesti kyllä kulkee. :azn:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

niinkö

Milläs pyörillä ihmiset ajaa? Kuvia tai mitä tahansa. Kiinostaisi vain tietää...
Tällä hetkellä vain Mäkistation:illa ja minulla on kuva ajokista.:undecided:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.