Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ilman suodattimen vaihto

Aloittaja rcoss, 06.06.06 - klo: 09.13

Divi

Spin tuo sun putsari on jo vaihtokunnossa (näemmä itsekkin sen olit huomannu) ja kannattaa öljytäkkin se. HPI suodatin kun on vakiona öljytty mutta sitä öljyä on _todella_ vähän... Huono homma mun mielestä koska alottelijat aattelee sit että ei tarvi öljytä kun on valmiiksi öljytty. Sitten itketään kun ei kone enää pelaakkaan  :wink:
Ja aloittelijalla en tarkoittanut sua Spin :wink: ( tai mistäs minä tiedän. Kaikki sitä joskus on alottelijoita)

haha... Siitä vaan lukemaan ja nauramaan :lol:

Tuosta linkittämisestä ei kukaan sitte vedä banaania, hernettä tai muutakaan nenään, eihän? :)

Spin

Suodatinhan vaihtuikin. Ja vaihtosuotimessa kun sinistä öljyä käytetty, niin näkihän sen heti ettei ollut kunnolla öljytty. Onneksi on omasta takaa öljyä. Harmikseni väritöntä :D. No, melko paljon sitä laitoin kuitenkin, ja puristelin suodatinta niin että varmasti on jokapuolella. Ja ensi kerralla ajetaan taas tuoreella suodattimella :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

hellbound

pyydän anteeksi eilisestä....tottakai vaihdan suodattimen uuteen, kun hintaa ei ole kuin tuo euron verran....katsoin vaan noita alkuperäis-suodattimia ja hinta oli todella suolainen, eli yli 5€...ei ole kovin mielekästä vaihtaa tuohon hintaan suodatinta parin tankillisen välein!!! pyydän edelleen anteeksi eilisestä ja huono päivä alla+tarpeeksi alkoholia=ei niin hyvä juttu.....sanotaan nyt kaikille muillekkin, että ÄLKÄÄ PESKÖ NIITÄ SUODATTIMIA.....VAIHTAKAA NE UUTEEN!!!

hellbound

ja nyt ihan vaan kysymys, eli onko jotain vinkkiä, millä saa "pidennettyä" suodattimen ikää??? eli jotain sellaista, ettei suodatin imisi itseensä niin paljoa likaa (jonkin sortin kotelointi ehkä?)....

hellbound

niin...vielä sen verran, että esim. toi kisakuskien öljyn käyttö on luettu Ari-Pekan RC-sivuilta, mitä on tälläkin foorumilla tuputettu useampaan otteeseen....saako sieltä sitten väärää tietoa??? vissiin saa....eli pitää uskoa pienellä varauksella noihin juttuihin, mitä lukee netistä...eiköstä vain???

Spin

AINA pitää suhtautua tietyllä varauksella siihen mitä netistä lukee, oli sitten asia mitä oli.. Tänne kun voi kirjoitella kuka tahansa  omaamatta tietoa asiastal Nyt en tarkoita tätä keskustelua :D. Yleensä täältä saa apua kunhan kysyy.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Divi

Kotelointi olis toimiva mutta useimmiten vaikeaahko toteuttaa pieneen tilaan...

Hotti

2 osainen suodin+kunnon FOAMI öljy niin ei ole ongelmia!Itse käytän Twinairin motocross pyörän foami filsulle tarkotettua öljyä.Aivan loistavaa kamaa :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

Mulla MOTUL foam filter oil... Tummansinistä joten näkyy hyvin filsussa...

J0rmalaari

mullakin on motulia..saa auto kemikaaleja myyvistä kaupoista maksaa about 10€ tommonen 1l kanikka:D:D

waltt

Lainaus käyttäjältä: "hellbound"ja nyt ihan vaan kysymys, eli onko jotain vinkkiä, millä saa "pidennettyä" suodattimen ikää??? eli jotain sellaista, ettei suodatin imisi itseensä niin paljoa likaa (jonkin sortin kotelointi ehkä?)....
Krosseihin saa ainakin ns. ins boxeja jotka vaimentaa imuääniä...
Se on sellanen kotelo ilmanputsarin ympärillä, kai se pitäis hiukan puhtaampana filsua...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

PoisonHeart

Kyösteissä on esi suodatin vakiona, tai ainakin infernossa on.... Saa kait sellasen, jos ostaa kyoshon suodattimen ja vaihtaa sen toisen suodattimen paikalle.
jos tarkotit just sellasta suojakoteloa?

PoisonHeart


plissken_s

Tuo musta muovikuori on sadesuoja.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Divi

Ja sen kiinni olessa kone käy hirvittävän rikkaalla eikä kulje oikeen minnekkään kun saa niin hirvittävän vähän happea :|

Speeder

Mä ajoin krossilla joskus pelkällä sisäsuodattimella , kunnes radalla joku (en muista nimee) tuli ja sanoi, että mitä ihmettä.  :lol:
Ja kertoi sitten asiallisesti infoa ja siitä asti ollaan ajettu ihan perus 2 osaisella suodatin sarjalla hyvin tuloksin.
Lika ei pääse sisäsuodattimella saakka.  :wink:

Kisoissa vaihdoin kerran suotimen koska sen verran pahaan kuntoon oli mennyt. Taidan ostaa uusia ja pestä vanhat varalle (paitsi jos ne on liian likasia) ja öljytä. Kisoissa varsinki pölyisellä radalla yhen hiitin jälkee putsari on nimittäin ihan täynnä skeidaa.

PoisonHeart

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Tuo musta muovikuori on sadesuoja.

Ei oo sadesuoja, ja mitenkä vesi pääsee suodattimeen jos kori estää sen?? Eikä polttiksella yleensä ajeta sateella... :mrgreen:

PoisonHeart

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Ja sen kiinni olessa kone käy hirvittävän rikkaalla eikä kulje oikeen minnekkään kun saa niin hirvittävän vähän happea :|
No eipä oo mulla ollu sen kanssa mitään käynti/säätö ongelmia.

Divi

Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Tuo musta muovikuori on sadesuoja.

Ei oo sadesuoja, ja mitenkä vesi pääsee suodattimeen jos kori estää sen?? Eikä polttiksella yleensä ajeta sateella... :mrgreen:
Muistaakseni sitä kyoshon ohjekirjassa nimitetään sadesuojaksi... Ja kyllä polttiksilla vaan ajetaan sateella. Sähköillä harvemmin mutta ajetaampas niilläkin...

ldlz

Minä ainakin pesen aina ajon jälkeen päällissuodattimen. Yleensä vain päällä pölyä ja sisäsuodatin on ihan puhdas. Jos pesunkin jälkeen vielä tumma, niin sit vaihdan uuteen.. Sisäsuodatinta en ole vielä vaihtanut, kun on ihan puhas ja ajoakin on vasta 4 tankillista.
Ajo paikan koitan valita mahdollisimman ei pölyävän, tietty jos radalla ajaa niin suodatin p****antuu niin paljo et pesu ei auta..??
E-Mail: Idlz@luukku.com

hellbound

touring-radalla vissiin pystyy sitten ajamaan suodattimella huomattavasti pidempään, kuin pölyisellä parkkiksella???

hellbound

tai riippuuhan se tietenkin radasta....että onko kovin likainen

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Tuo musta muovikuori on sadesuoja.

Ei oo sadesuoja, ja mitenkä vesi pääsee suodattimeen jos kori estää sen?? Eikä polttiksella yleensä ajeta sateella... :mrgreen:
Muistaakseni sitä kyoshon ohjekirjassa nimitetään sadesuojaksi... Ja kyllä polttiksilla vaan ajetaan sateella. Sähköillä harvemmin mutta ajetaampas niilläkin...
On sade suoja, muttas siitä ei oo hyötyy jos et aja ilman koppaa ( etkä varmaankaan tuu ajamaan).
- Tapsa

Divi

Näin... Enkä ketään kannusta sitä käyttämään sillä ainakaan GS21R kone ei saanut tarpeeksi ilmaa... Vaikka miten kiersi laihemmalle niin ei vaan ottanut kierroksia eikä ole tehoa... Tuon ku heittää mettään siitä niin johan löytyy koneestakin jotain iloa :wink:

tapsa92

Vois sanoa ihan vaan vinkkinä kaverille että ottaa pois sen sade suojan, se on käyttäny aina sitä kyöstissä, ja nyt se on ostamassa uutta moottoria :mrgreen:
- Tapsa

PoisonHeart

No minäpäs heitän sen helevettiin  niin katon vaikuttaako millään... :P

*HOKE*

Tuosta sadesuojasta...

Kori ei todellakaan suojaa ilmanputsaria kuralta jota korin alle aina tulee kun sataa.
Ja polttiksesta riippumatta vettä lentää aina korin alle hyvin herkästi.
Pienetkin määrät vettä koneeseen on jo pahasta.
Se myös menee helpohkosti suodattimen läpi.

Tuo rtr infernossa oleva on nimenomaan sadesuoja.

Vastaavanlaisia on joutunut räpeltämään 2 osaisen fultterin päälle erilaisista ratkasuista.

PoisonHeart

jooops, pitää kait se uskoo...  :mrgreen: No huomenna otan sen pois...

PoisonHeart

Siis eihän nuilla suodattimilla voi ajaa p****akaan soralla/ kovalla hiekkaisella alustalla, suodatin on ihan täynnä roskia, ja mustana... Pitää ostaa ainakin 2 seuraavan vuoden suodatin varasto, että riittäävät :lol: . Eikös sitä sitten pidä joka 10minuutin välein vaihtaa suodatin jos meinaa pitää puhtaana? :lol:  (Elekee ottako niin tosissanne :mrgreen: )

J-P

Itse vaihdan(uuden öljytyn[öljynä Castrollin airfilter oil-spray] suotimen) vasta, kun rupeaa olemaan"likainen". Eli kun lika on tunkeutunut noin millin kaksi päälimmäiseen suodattimeen, sen näkee hyvin kun raottaa suodatinta päädystä. En tiedä miten toimii muilla suodatin-pidikkeillä, mutta ainakin TT:n pidike sulkee päädyt kokomatkalta myös ulommalta suotimelta.

Tietysti, jos oikein pöllyää, voi vanhaa pestyä ulkosuodatinta käyttää kolmantena suojana koko komeuden päällä. Tästäkin taisi olla joskus vuonna miekka ja kirves juttua tällä foorumilla. Löytyy jostain lukuisista suodattimen pesuun liittuvästä säikeestä. On muuten tulenarimpia aiheita tuo suodattimien pesu mitä tällä foorumilla on, vähän sama kuin Hobao vs. Kyosho väännöt.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka