Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ei saada krossia käyntiin... perussäädöt oli väärin...

Aloittaja jooka, 09.06.06 - klo: 20.52

jooka

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Sillon ku rakoa ei ole ollenkaan vaan näkyy se "mötikkä" niin se on kiinni.

Niin justiinsa. Eli tuo on ollut koko ajan puolillaan auki. Nyt sitten kun haluaa sen pienenevän niin ruuvia aukipäin jotta se "mötikkä" pääsee siirtymään kiinnipäin.

Se vain että toi linkistö on mielestäni sitten pielessä kun ei se sinne siirry kun virrat lyö päälle vehkeisiin. Juuri kokeilin että miten se liikkuu siellä kun  lähettimellä säätää... eli lähettimen neutraali-asennossa se on niinkuin tossa kuvassa. Sitten kun vedän jarrun päälle kokonaan niin se on puoli milliä auki. Ja taas sitten kun täysi kaasu päälle niin "mötikkä" aukaisee koko kurkun.

jooka

Lainaus käyttäjältä: "racer"Do'h!

Kun se kuvailemasi "mötikkä" eli kaasarin luisti menee vasempaan laitaan,on kurkku silloin kiinni!Comprende?

No, se mötikkä liikuu vasemmalle ja silloin aukko on kokonaan "auki" joka menee ilmanputsarista moottoriin. Aukolla siis tarkoitan tota reikää joka ilmanputsarista menee moottoriin. Ja silloin mielestäni on kaasu täydellä teholla.

Hotti

Herranjumala.SULLA ON VIKKAA SIINÄ LINKISTÖSSÄ!
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "racer"Do'h!

Kun se kuvailemasi "mötikkä" eli kaasarin luisti menee vasempaan laitaan,on kurkku silloin kiinni!Comprende?

Jos tuota kuvaa katsoo ja vetää luistin vas. laitaan on se täysin auki :lol:
Tuolta löytyy hyvä kuva kaasarista, niin tiedät minkä nimisiä noi ruuvit on.
http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=29

jooka

Joo. täytyy olla jotain pahasti pielessä. Ihan ihmeellinen homma... ja yritän muka tässä itse laittaa tota kuntoon. Huh!

Miten tuo voi olla muka noin päin prinkkalaa tuo systeemi...?

Hotti

Oho..sori..siis oikeessa laidassa se on kiinni :mrgreen: Taitaa vielä eilisten grilli juhlien promillet kummitella :mrgreen: Linkistön on joko edellinen omista tai sinä säätänyt ihan päin p*rsettä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Okei. Mistä aloittaisin tosta linkistöstä...

Nythän on siis tarkoitus että se kaasarin "mötikkä" saadaan sinne oikeaan reunaan neutraalissa asennossa (ja että siihen jää se millin rako kun sinne katsotaan ilmanputsarin kautta). Olenko oikeassa?

camshaft6

Aloita niin että otat servosta sen varren irti,irroittamalla siitä päältä sen yhden ruuvin.sitten säädät ohjaimen kaasu/jarru trimmin keski asentoon
>laita radio ja sen jälkeen vastari päälle .Nyt servo menee keski asentoon.sammuta vastari ja sitten ohjain .Nyt laitat sen varren siihen servoon takaisin niin että kaasu on kiinni ja jarru on neutraalilla.
Lopuksi hienosäädät keskikohdan ohjaimen trimmistä.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

jooka

(Kiitos ohjeista sinulle myös) mutta tämän foorumin yksi käyttäjä laittoi yksityisviestin noin pari tuntia sitten että voisi vilkaista autoani ja sovittiin että tavataan Iinatin krossiradalla samantien. No, nyt kun vertaa siihen edelliseen säätöön niin olikin mulla auton säädöt sekaisin. Ei ollut servot keskikohdissa eikä kaasarin kurkku lainkaan kohdillaan. Mutta nyt on linkistö säädetty, kaasut kohdillaan ja aimo annos tietoa eri säädöistä pääkopassa muhimassa ja kaikki tämä tuli todellakin ystävälliseltä ihmiseltä joka jaksoi pelkästään autoni ongelmien takia käydä katsomassa tilanteen ihan varta vasten!

Kiitän suuresti Sinua. Nyt on perussäädöt kohdillaan ja tästä jos mistä on hyvä jatkaa! (ja annan hyvän kiertää!)


PoisonHeart

Mulla oli Infernossa vetostartissa se vieteri muljahtanut paikoiltaan pois ja avasin sen ja se vieteri lensi ulos sieltä. En suosittele kokeilemaan kierittää sitä takaisin. sitä ei saa paikoilleen ja siinä menee vain hermot. Ostin suorilla uuden vetarin.

Hotti

Saa sen vieterin sinne paikalleen jos on ehjä,eli vain hypännyt pois paikaltaan.Itse näpertelin aikoinaan kyöstin turistiin vieterin takasin,tosin siinä meni puoli päivää ja välillä kuului *pojoingggg*, ja perään vitt saat kyrp :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

On unohtunut mainita tosta vetokäynnistimestä... joo, avasin sen viikonloppuna ja vilkaisin sisään. Poikki oli juuresta. Minäpä otin ja vääntelin siihen samanlaisen mutkan kuin alkuperäisessä ja löin jousen takaisin boksiin jo boksi koneeseen kiinni. On pelittänyt korjauksesta lähtien ihan normaalisti. Uuden jousen ajattelin tilata... mutta sekin jäi kun toihan pelaa kuin unelma. Tosin meillä on veljen kanssa nyt starttiboksikin tästä päivästä eteenpäin yhteiskäytössä joten nykiminen jäänee vähemmälle.

Spin

Miten sait taiteltua sen mutkan sinne päähän? Annoitko jouselle lämpöä ennen taittelua? Tuppaa murtumaan melko herkästi kun koittaa taitella. Senverran kovaa materiaalia.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

jooka

Tosi rauhallisesti väänsin vain. Kokeilin ensin että antaako se vääntää ja kyllä se minusta vääntyi tosi nätisti pienten pihtien välissä. Eihän siitä nyt ihan samanlainen tullut mutta ajaa asian.

ilpi

Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta ei viitti uutta ketjuakaan aloittaa.
Kone on Nosramin .28 ja tekee niin että ei laske heti kierroksia tyhjäkäynti tasolle vaan pitää hetken ylhäällä ennen kuin laskee. Omasta
mielestä se olis merkki liian laihalla käymisestä, vaikka tavaraa
tulee putkesta oikeen huolella. Apua tarvitaan ku omat ja kaverien konstit rupee loppuun.
Ps. en löytäny haulla mitään mutta jos tietää, niin ohjatkaa minut
oikeaan paikkaan.
HotBodies,TeamLosi,Liquidrc.Näillä mennään!

Mika R


ilpi

Täytyy yrittää sit vaan laihentaa.
Ei vaan oikeen uskalla ku 2 kampiakselia ja
varmaan 3 kiertokankee menny ihan lähiaikoina,
eikä oikeen oo syytä löytyny et minkä takia.
HotBodies,TeamLosi,Liquidrc.Näillä mennään!

MarkusH


jooka

Joo, omakin alkoi pelata nätisti kun säädöt löytyivät laihentamalla sopivasti pikkuhiljaa pääneulasta (sen jälkeen kun alaneula oli saatu kohdalleen)...

Kärsivällisyyttä.