Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottori ja nopari settiä...

Aloittaja ballu, 10.06.06 - klo: 01.07

ballu

millaista nopari ja moottori settiä kannattaisi harkita että olisi turistikisassa mitään mahkuja, alkaen jostain 12x2 tai pienempää varmaan vai  :roll:

spurri ja pinioni varmaan menee vaihtoon, mutta se ei ole nyt tärkeää :|
mielellään nosramin vehkeitä, ellei ole parempaa tarjolla hinta/saatavuudella

Upikka

Harjatonta kehiin.Halvempaa ja tehokkaampaa.

tapsa92

Mulla on myydään osiossa myytävänä lrp:n sphere ja vector 2 star, vastaa 11 lankasta, tehokkaampi kuin 12 lankainen.
- Tapsa

ballu

voisiko joku laittaa linkkiä harjattomaan settiin? mielellään nopari ja moottori samassa jos mahdollista ja ei mitään hurjan tehokasta / kallista

Korpse

Tuossa NOSRAMIT:

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSHAHZM66&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOS2WHI866&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSP58S066&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3

Nosramit ovat samoja kuin LRP. Käytettynä kannattaisi varmaan hakea jos hiukan halvemmalla haluaa päästä.

Itsellä taannoin oli tuo 1-star ja olisi sitä tehoa tietenkin voinut olla enemmän mutta möin pois ja ostin nitroturistin :D

Divi

En tieäd nosramista mutta ainaki LRP:ltä löytyy vielä kisaan tarkotettu 4-star :wink:

Korpse

Ja mm. sabesta saa noita 1000W yhdistelmiä :P Mutta ne eivät ole kisahyväksyttyjä... Taisitte taannoin radalla bongatakkin näitä autoja joissa lipojen kera niitä oli

tapsa92

Juu, esim. touring autossa noi yli 1000W yhdistelmät on kuitenkin "vähän" liian tehokkaat (ei kestä normaali diffi ja muut rattaat).
- Tapsa

Korpse

Tehoja ei voi koskaan olla liikaa...niitä voi tarpeen vaatiessa rajata pois :P

ballu

kiitos vastaajille, nuo harjattomat ovat kyllä elämää kalliimpia  :cry:

ajattelin jotain 12x2 tornadoa ehkä ja siihen noparia, pääsis varmaa about 100 eurolla  :|

Korpse

Loppupeleissä säästät sorvaukset sun muut hiilenvaihdot kun ostat samantien sen harjattoman siihen. Kannattaa harkita esim. tuota harjatonta jota tässä topiikissa jo kaupattiin....140eur näyttää olevan pyynti

Tuo tornado tuskin on mikään elämää kummempi moottori loppupeleissä.

tapsa92

Juu tosiaankin minulta lähtis (130e), myyn koska en tartte kesällä, käytän polttista. Harjattomat on huoltovapaita, ja tehokkaita ja tuo lisää ajoaikaa, sen takia ne on hyviä.
- Tapsa

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Juu, esim. touring autossa noi yli 1000W yhdistelmät on kuitenkin "vähän" liian tehokkaat (ei kestä normaali diffi ja muut rattaat).

Ongelma ei ole kovin iso ainakaan Asson TC4 mallissa. Riittää kun vaihtaa teräs-diffit, teräksiset diffi-ulostulot ja titaaniset vetoakselit/nivelet ja -pyöränakselit.
Ainakin minulla auto on kestänyt noilla muutoksilla ihan hyvin. Tosin maksimitehoilla (n. 1300w) en ole kokeillut, kun auto sutii kokoajan pienemmilläkin tehoilla... Tarkoitus oli kuitenkin kokeilla kunhan sopivan paikan löydän.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Heuli

Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).

Menikös muuten yksikään kaupasta ostettava hiiletön tuon 80kmh?
---

ballu

laitoin mailia tuolle harjattoman setin myyjälle  :wink:

tapsa92

- Tapsa

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).

Kuinkas ne noin huonosti on suunniteltu/valmistettu?? Jännitteet on kuiteskin ihan normaalit, joten pitäisi tuon kestää vallan mainiosti. On taidettu tehtaalla nuukailla komponenteissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Heuli

Tietääkseni nykyiset konesäännöt ovat sellaiset että hiilettömistä ei voi tehdä samaan aikaan tehokkaita ja luotettavia. Jotain järkeä tuohon kuitenkin pitäisi saada, muuten hiilikoneilla ajetaan kisaa vielä pitkään touringissa  :(

Catiska

Noh, silloin ei voi tehdasta syyttää. Tuo on sikäli harmi, että hiiletön on kuitenkin todella paljon mukavampi käytössä huoltoystävällisyytensä takia. Itse en edes ajattele ostavani koskaan hiilellistä moottoria laiska kun olen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

jarkkom

Vähän samaa vikaa on hiilellisissäkin koneissa; akkujen virrat on jo sitä luokkaa, että koneet on tiukilla.

Se hiilettömien mukavuus ei tosin auta mitään, jos auto ei ole ajettava tai sillä ei pääse 5min. :) Nyt on kuitenkin harrastajat maksaneet valmistajien oppirahoja sen verran paljon jo, että uskon ja toivon syksyllä tai viimeistään talvella tulevan toimivampia settejä myyntiin asti. Jopa se GM:n setti voi olla yllättäjä.

Vitsihän tuolla olikin, että hiilettömiä ei tarvitse huoltaa, mitä nyt vaihtaa roottoria ja säädintä parin akun välein.  :mrgreen:
---

Catiska

No, onneksi minun ei tarvitse välittää kisasäännöistä moottorin osalta. Eli, osat kestää erinomaisesti ja ajettavuuskin on vallan riittävä, kunhan malttaa vain ohjelmoida säätimen sopivaksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg