Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 4.0

Aloittaja MarkusH, 21.06.06 - klo: 15.38

savage23

Itse olen myös ajanut useamman gallonan ilman kytkinlaakereiden pettämistä.. Muutaman gallonan jälkeen oon aina varmistukseksi vaihtanut laakerit kuten MarkusH. Toisin sanoen en ole koskaan saanut savagesta kytkinlaakereita rikki vaikka on jo kolmas kone autossa kiinni :p
Rc18t FT
Futaba Savage x

hpi-cen

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 21.10
jos savagen moottori ei saa kunnolla jäähdytys ilmaa (esim.ei ole reikää tuulilasissa)
tai muuten vaan kone käy liian kuumana.niin silloin menee kyllä kytkin laakereita,kun laakerit käy liian kuumana.
mulla on reikiä etu lasissa.

miksalo

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 17.12.07 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 21.10
jos savagen moottori ei saa kunnolla jäähdytys ilmaa (esim.ei ole reikää tuulilasissa)
tai muuten vaan kone käy liian kuumana.niin silloin menee kyllä kytkin laakereita,kun laakerit käy liian kuumana.
mulla on reikiä etu lasissa.

eihän se joo ainoa syy ole.laakereita menee aika tiuhaan tahtiin.riippuu paljon missä ajaa ja miten ajaa.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

tupsu^^

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 22.57
Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 17.12.07 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 21.10
jos savagen moottori ei saa kunnolla jäähdytys ilmaa (esim.ei ole reikää tuulilasissa)
tai muuten vaan kone käy liian kuumana.niin silloin menee kyllä kytkin laakereita,kun laakerit käy liian kuumana.
mulla on reikiä etu lasissa.

eihän se joo ainoa syy ole.laakereita menee aika tiuhaan tahtiin.riippuu paljon missä ajaa ja miten ajaa.....

totta.. pöly ja hieno hiekka vähentää laakereiden elinikää.

Hotti

Lainaus käyttäjältä: tupsu^^ - 18.12.07 - klo: 14.57
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 22.57
Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 17.12.07 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 17.12.07 - klo: 21.10
jos savagen moottori ei saa kunnolla jäähdytys ilmaa (esim.ei ole reikää tuulilasissa)
tai muuten vaan kone käy liian kuumana.niin silloin menee kyllä kytkin laakereita,kun laakerit käy liian kuumana.
mulla on reikiä etu lasissa.

eihän se joo ainoa syy ole.laakereita menee aika tiuhaan tahtiin.riippuu paljon missä ajaa ja miten ajaa.....

totta.. pöly ja hieno hiekka vähentää laakereiden elinikää.

Unohtamatta oikeaa shimmausta.
-Team lapsena liian vähän leluja-

MarkusH

... Eikä kytkinkellon ja päärattaan välys saa olla liian tiukka koska pääratas voi "painaa" sivusta kytkintä -> laakerit rasittuu. Samoin jos kone vuotaa vaikka etulaakerista, voi koneen ja kytkimen ympärille tulla kaiken laista sontaa eikä se savagessa oikein hyvin puhdistukkaan, koska vaihteiston ja moottorin väli on aika pieni...

Kun itselläni oli buggy, kytkinlaakereita välillä hajosikin, silloin niitä sai vaihtaa paljon useimmin kuin monsteriin...

bmwe21

Kohta lähden säätämään savagea..

Nyt on seuravanlainen kokoonpano:

-Savge 25
-Nosram rs 28 evo
-Hpi ribbed pilli
-RB ahdin
-Perry VP-30pumppu

Kokeilin hiukan tuossa pihalla perjantaina, säädöt on kyllä aika metässä, mutta kulki jo kohtuullisen hyvin :grin:
Pilli menee kyllä vaihtoon, sopivampikin olis jo, mutta siihen pitää vaihtaa ulostulo ISOMMAKSI! :wink:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

peitsamo

Huomiothan pillin valinnassa, että on sopiva vastapaine ahtimelle.
Flying Calacucco

bmwe21

Joo yritän ottaa senkin huomioon! Luulen kyllä, että tuo ei kovin suurta vastapainetta tarvitse, kun sen ei tarvi enää tankkia paineistaa :huh:

Laitan testituloksia myöhemmin...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

bmwe21

No niin.. En päässyt toivottuun lopputulokseen, sain sen kyllä lähtemään ku talkkarin jäiseltä peltikatolta, mutta lopputuloksena edelleen booaa :angry:

Kokeilen vielä saada letkuvirityksillä toimimaan, mutta saapa nähdä kuinka käy! Jos siis on hyviä ideoita, niin antaa kuulua :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Metanol Man

Terve! Ja hyvää joulua kaikille! Kävin hakemas La:na savage 4.6 rtr espoon varastosta ja tänään sain sisäänajettua ja pääsin jopa säätämään mutta tul niin hämärä että piti keskeyttää. Kaiken puolin auto on loistava. Tottelee kaasua ja ohjausta niinku pitääkin ja ajo ominaisuudet ovat huippu luokkaa. Vaihdoin mädistä fail saven savageen ja pelittää. Yllätyin aika paljon jousto varasta ja varaosiakin saa helposti eikä maksa mansikoita niinku mädiin :grin:. Mädi ois ylimääräsenä enkä tiiä ajelisko vai myiskö pois. Ja mädiä ei voi verrata mitenkään savageen(minun mielestä). Kaikille hyviä joulu pyhiä ja ajellaan me hienoilla savageillamme :grin: :laugh: :smiley:
Tällä hetkellä ei mitään!

hpi-cen

onnea uudelle autollesi:)

Metanol Man

Kiitoksia onnitteluista hpi-cen! Täytyy varmaan huomen jatkaa säätämistä jos ei vettä sada niin sais sen ajo kondikseen :smiley: :smiley:
Tällä hetkellä ei mitään!

hpi-cen

eipä mitää!
ittelläki on savage,tosi hyvä ajaa.
menne vaikka missä,tosin kun kaverin cen magnum nx!!!!ei meen oikeen lujaa.(sisään ajon jälkeen).

PEPI

Moikka kaikille.

Minulle tuli tuossa yhdessä kaupassa savage 25. Siksi kyselisin teiltä hieman neuvoa. Mitä olette mieltä autosta? Topikkia kahtoessani yleisesti sitä kehutaan. Onko kellään kokemusta Rb:n 728 TM moottorista. Siinä oli puristukset jäljellä ja myyjä kertoi, että ajeleppa vielä pari tankillista rauhallisesti niin sit sulla on hyvä kone. Lähteekö toi auto tolla motilla. Pakoputkena on kans RB, joka tuli ton moottorin mukana. Olise aikaisempi kyllä siittä autosta huolta pitänyt kuin oli kuin uusi. Tässäpä hieman listaa mitä alumiiniosia autoon on vaihdettu iskaritornit,iskarit,tankinsuoja(oma valmiste),diffit,kaikki tukivarret(ylä ja ala tuet),uprightit myös alumiinia. Mitä olette mieltä? Askarrutti sellainen asia, että taitaa tuo auto kaivata sitä kolme vaihteista vaihdelatikkoa ja pakkia.

Kiitos kaikille.

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Ostan täs sitte kun kaupat aukee savaani Futaban 3PM 2.4 GhZ radion. Onko kellään kokemusta kyseisestä radiosta savassa? Ja sitten ehkä ostan jonkun paremman Futaban servon kaasuun ja jarruun ehdotuksia sevolle linkki ois ihan kiva.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

mad

Lainaus käyttäjältä: PEPI - 26.12.07 - klo: 08.58
Siinä oli puristukset jäljellä ja myyjä kertoi, että ajeleppa vielä pari tankillista rauhallisesti niin sit sulla on hyvä kone. Lähteekö toi auto tolla motilla. Pakoputkena on kans RB, joka tuli ton moottorin mukana.
Kokemusta on  moottorista tehokas moottori  lähtee käyntiin kun unelma . Eikä tarvi paljon säätöä ainakaan mulla ... Ja kyllä Savage lähtee tolla motilla jos lähtee Gigakin.  :mrgreen:
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Metanol Man

Terve taas! No niin nyt on saatu savage suurin piirtein säätöihin, hiukan vielä hieno säätöä ni sit hermo lepää :laugh:. Täytyy kävästä montulla sit kunhan tulis tot pakkast ku ei viittis tonne märkään hiekkaan mennä rypemään. Täytys viel pohjaan tehdä alumiinista tai pleksistä suoja tolle vaihde lootalle. Tulis tota jäitä järviin ja vähä lunta niin pääsis ottaa veikan kans vahä kisaa ku sil on baja. Mut hiukan epäilyttää että baja jää(ehkä) :p :roll:
Tällä hetkellä ei mitään!

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Mäkin veikkaan et Baja jää  :laugh:. Savassa sitä tehoo on tai riippuu mimmonen ja mikä malli  :laugh:

IM EVILL SAVAGE X 4.6 bb WHIT 3 SPEED, TUNED PIPE AND REVERSE +++++++++++++++++++++ FUTABA 3PM 2.4 GHZ TOMORROW  :evil: HAHAHAHAHA :evil: :evil: :evil:
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Metanol Man

Eipäs nyt elvistellä sen 3 vaiht. lootan kans. Kunhan saan ajotottumuksen toho savageen niin joutuu ehkä heittää "teholastuu" kii. Oon tottunu pöristelee tol mädil :cry:v.ttu ni muuttu VÄHÄ ajo ominaisuudet. Onneks toho savageen ei o osien hinnat pilvissä niinku mädiin :p. Tehoputki on viel pussis ku en oo kerinny/raaskinu kii heittää.
Tällä hetkellä ei mitään!

MarkusH

Kyllä mun mielestä 3 portainen vaihde on aika turha 28. koneella jo, omani kulkee ainakin Nosramin .28 koneella suorastaan liikaa, koskaan en oo päässyt ajamaan edes täysillä kun lähtee aina hanskasta siinä vaiheessa ku 40 series Pro-linet menee pitsoiksi. Silloin auto suurinpiirtein lähtee lentoon, spoileri eteen ja taakse varmaan auttais :grin: Kyllähän se 3-portaisella varmaan enemmän keulii, mutta omani keulii vakio vaihteistollakin ihan tarpeeksi... Kytkin myös vaikuttaa paljon miten paljon sitä tehoa saa ulos koneesta, itse ainakin sain huomattavasti lisää "tehoa" kun vaihdoin alumiiniset palat kytkimeen, saas nähdä miten kulkee kun saan sähköt kiinni autoon ja moottorin kasaan kun kevensin kytkinpaloja aika reilusti, hähää.

Oma tankinpaikan vaihto -projekti etenee hitaasti, mutta etenee kuitenkin. Tänään olen tehnyt vastarille boksia jonkin verran ja kun se on kunnossa auto onkin melkein Ready To Run!

JK Power

Lainaus käyttäjältä: Metanol Man - 26.12.07 - klo: 20.50... niin joutuu ehkä heittää "teholastuu" kii...

Tässä sulle "teholastua" by JK Power!  :p



:wink:

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Metanol Man

Nyt on tehty savageen pohjapanssari alumiinista ni ei hakkaa kivet laatikkoon eikä shittikään lennä. Keskiviikkona katkes ekan kerran antenniputki :angry: no eiku fiksaamaan, kutistesukkaa vaan ja taas mentiin. Hyvin keulii :shocked: heh heh!
Tällä hetkellä ei mitään!

MarkusH

Onkos ollut probleemia tuplakoneiden kanssa kestävyydessä? Vai oletko paljoa ajellut tuolla? :afro:

JK Power

Lainaus käyttäjältä: MarkusH - 28.12.07 - klo: 20.08
Onkos ollut probleemia tuplakoneiden kanssa kestävyydessä? Vai oletko paljoa ajellut tuolla? :afro:

Ei ole ollut ongelmia moottoreiden kanssa mutta tosiaan, ei mitään suurempia litramääriä ole ajettukkaan noilla.

Perän hilut tosin viime reissulla taas korkkas, laakerit varmaan petti, olivat jo vanhoja, ja siten tais mennä pinjonista ja lautasrattaasta hampaita...

Nooh, pientä ja oma moka.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Metanol Man

Ihmetyttää hieman tuo savage 4.6 käynnistäminen(roto). Autoa joutuu ryypyttämään melko pitkään ennen kuin edes lupaa(omasta mielestäni). Vai onko imu niin heikko kun pillin pään tukkii? Säädöt on ok.
Tällä hetkellä ei mitään!

miksalo

sun putki vuotaa jostain kohtaa jos pitää kauan ryypytellä  :roll:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Tane.

Putkista puheenollen..
Onko näissä kahessa putkessa mitä eroa?
Antaako toinen enemmän tehoa, kiihtyvyyttä, tai huippuja?
Onko toinen vain kalliimpi ja HPI?
No kuitenki tässä linkit:
HB: http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=hb61157  = 27€
Ja HPI: http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI86138 =39€
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

hpi-cen

HB:een pillistä en tiedä.
mutta HPI:iin pillistä tiedän,se tuo lisää kiihtyvyyttä ja parantaa tyhjäkäytiä!

Tane.

Joo kiitos tiedosta jake.
Tiedän sen jo itekki, hobbylinnan sivuilla lukee.
Ja tiedän sen myös omista kokemuksista sinun autolla :roll:
Enemmän haluttais tietää tuosta HB:n pillistä, kun
se on halvempi ja ehkä jopa hienompikin..
Vastakkaa ne, jokka tietää molemmista tai HB:n pillistä :wink:

Kiitos.
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?