Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)

Aloittaja jesi, 24.07.06 - klo: 22.50

tapsa92

No, kommentoikaa jotain :)
- Tapsa

mitmit

Mikäs se olikaan se jenkkikauppa joka toimittaa e-konversioita revoon ja savageen, 900-sarjan moottoreita ja muuta kivaa.
Tuotteet ei muistaakseni olleet mitään merkkikamaa vaan jonkun homemade?
Ja tais olla pari .70 konversiotakin joihinkin autoihin.
Jossain se mainittiin mutta kun en enää muista :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Badawan

Lainaus käyttäjältä: "mitmit"Mikäs se olikaan se jenkkikauppa joka toimittaa e-konversioita revoon ja savageen, 900-sarjan moottoreita ja muuta kivaa.
Tuotteet ei muistaakseni olleet mitään merkkikamaa vaan jonkun homemade?
Ja tais olla pari .70 konversiotakin joihinkin autoihin.
Jossain se mainittiin mutta kun en enää muista :D

Kershaw Desings: http://home.comcast.net/~milemarkers/index.html

mitmit

Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

tapsa92

Saako revoon mistään parempia iskareita? Ihan kuin olisin nähnyt jossain opti osina 60e iskarit revoon, oliskohan ollut Towerbobbies :roll: En siis tarkoita että nuo vakiot olisi millään tavalla huonot, ajattelin vain että mahtaako tuollaisia olla jos tekisi mieli kokeilla...
- Tapsa

mitmit

Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

jesi

Dodiih, oma rojektini oli kopterikuumeen johdosta hieman jäähyllä.
Kerkesin rauhassa miettimään mitä revoon laitan.

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/080307_kasaus/

Osat jäi syksyltä kaappiin lojumaan, kun purin autosta gorillamaxxin G2R rungon pois.
Sain kaverilta revon lainaan, oli helppoa ynnäillä ruuvilootasta että mikä kuuluu minnekkin.
Hieman päätä raavitutti se että etu bulkheadiin piti G2Rän takia porata reikä läpi ja nyt orgis rungolla siinä piti olla kierre, mutta perinteinen ruokasooda&pikaliima pelasti =)

Autosta tulee puhdas crawleri, tavoitteena on 3-5kmh huippunopeus kaasupohjassa...
Asensin diffeihin jo kemppilukot, kaapista löyty emmeet että pysty autoon asentamaan tuplapyörät, ruuvasin nekin paikalleen niin näkee miltä näyttää ;)


Moottoreina tulen käyttämään Integy Lathe moottoreita, nämä ovat hyvin hitaita pyörimään, siten saavutetaan hyvä ajoaika ja vääntö.
Esimerkkejä:
NEW INTEGY 45T single Lathe motor -- 9325 Rpm's and .66 Amps
NEW INTEGY 55T single Lathe motor -- 8450 Rpm's and .62 Amps
NEW INTEGY 65T single Lathe motor -- 6400 Rpm's and .43 Amps
Used TRAXXAS Stinger 20t single -- 18500 Rpm's and 1.94 Amps
Used TITAN 550 -- 13400 Rpm's and 1.68 Amps

Mittaukset oli tehty 7.2v jännitteellä, tuo titan 550 kone on e-maxxin vakio, toki emaxxissa sitä ajetaan 14.8v jännitteellä.
55T koneesta alotan nopeus ja amppeeritestit, jos tulokset ovat hyviä, tilaan toisen kaveriksi.
Noparina käytän luultavasti yhtä halpisnoparia tai mamba maxia.
Jenkkifoorumilta lueskelin että tuolla koneella ja 3800mah akulla oli saavutettu kahden tunnin ajoaika.........



Kaapista löytyy myös toinenkin revo, siitäkin tehdään sähkökäyttöinen crawleri pojalle.
Vartoilen että G3R julkaistaan, jos se miellyttää silmää, tilaan semmoisen ja pojalle jää tuo vakirungosta sorvattu versio ajoon.
/ Jere Siirilä

jesi

#127
Jos nuo paripyörät on turhat, en tiedä mitkä nämä sitten on:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/090407-jumbo_kong/

Kumit on bout 22cmx12cm.



Edit: muutama uusi kuva hakemistoon, värjäilin renkaat  :afro:
/ Jere Siirilä

Duster1

Kyllä on hurjan näköiset nuo paripyörät ja Jumbo renkaat. Mitenhän maastossa toimii.
Axial SCX 10 TR

SlidSlide

Ei varmaankaan kovin hyvin. Testasin ek4 vakiorenkaita, joiden kuvio on erittäin lähellä jumboja ja totesin, että pito on todella huono.

jesi

#130
Offtopic;

SS:
muuten hyvä mutta kuvista et näe sitä että millasta seosta rengas on :)
1:1 autoihinkin on satoja saman NÄKÖISIÄ renkaita, kumminkin käytännön ominaisuudet ovat erit, sama pätee myös lenkkareihin, saappaisiin jne.
Ja luonnollisesti pitoon vaikuttaa pinta jolla ajetaan....
/ Jere Siirilä

jesi

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/110407-e-revo_crawler_test.wmv
Ensitesti, yksi lathe 55T, muistaakseni 16t pinjoni ja 72t spurri, huomenna toinen moottori kaveriksi ja 11t pinjoneilla.
/ Jere Siirilä

jesi

Sain tänään toisen moottorin ja nyt on armottomat testit että onko parempi ajaa sarjassa vai rinnan noita moottoreita.
Samalla koeajolla totesin että jumbot ovat yllättävän pitävät ja tuovat maavaraa jne, mutta myös painopiste nousee. Eli kriittisissä crawlerikivikoissa kaatuu helpommin.
Laitoin renkaat myyntiin, joten halukkaat voivat allekirjoittaneelta niitä kysellä =)
/ Jere Siirilä

jesi

#133
En malttanut olla kikkailematta.
Otin lasten sähkökäyttöisen mopon, virittelin siiman e-revon ja mopon väliin, laitoin lapset kuormaksi ja hyvinhän se veti...
Kokonaispaino mopolla oli 40kg plus sillä on voimansiirtonsa takia hyvin iso vierintävastus... (tuon sähköpässin takarenkaat on melkee lukossa kun työntää ilman kuormaa sitä).
Auto itsessään painaa kolmisen kiloa.

http://kapsi.fi/~jesi/tmp/120407_e-revo_pull_test_40kg-by_jesi.wmv

Ja projekti etenee...


edit:
Nyt kun pääsin kikkailun makuun, kovensin panoksia.
Ensin auto keuli itsensä pystyyn, sitten muutin narun sijaintia niin sitten oli matto rullalla.
Laiton lapset matolle seisomaan, kiipesin mopon selkään ja pitovaikeuksista huolimatta mopo liikkui miellyttävällä 100kg+ kuormalla...

http://kapsi.fi/~jesi/tmp/120407_e-revo_pull_test_100kg-by_jesi.wmv
/ Jere Siirilä

Duster1

Axial SCX 10 TR

jesi

#135
Jonku loppuunajettu 3300mah nimhi.
Painoin auton äsken polvella lattiaa vasten ja sitten kaasu pohjaan, niin 35A otti virtaa.
Käytännön ajossa ei mene kuin joitakin ampseja.

Tuolla samalla akulla ajettiin ulkona kivikossa jo ~tunti, sitten muksuja hinasin viiteen kertaan ja itseäni kolmesti, vieläkin tuntuu patterissa virta riittävän...


edit:
Latasin akun, vajaa 2500mah sinne meni...
/ Jere Siirilä

jesi

Käytiin revo sisäänajamassa kaverin kanssa lauvantaina, auton kanssa viihtyi metsässä vaikka koko päivän :)

Siinä innostuessa unohtui kuvaaminen kokonaan, pari fotoa löytyy, mutta parhaat tilanteet jäi vain aivosoluihin =(
Pitää seuraavalla kerralla ottaa virallinen kameramies mukaan.

Ajoaikaa raskaissa olosuhteissa yhdellä 3700mah nimhillä on keskimäärin +-70min, joka on mielestäni hyvä.
Autoon menisi vielä toinen akkukin, joten sillä ajelisi vielä kauvemmin.
Olen visioinut hieman akkujen sijoittamista koritolppiin poikittain kiinni, niin sillon saisi painoa sinne mihin sitä tarvii.

Tämän hetken parhain ajopaikka löytyi ylläettäen Trial harrastajien suosimalta alueelta =)

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/140407_ajoa/
/ Jere Siirilä

klrp

Miehekäs ajoasento parissa kuvassa. :D Hyvin näyttää toimivan.

jesi

Joops.

Innostuin crawler hommaan niin paljon, että möin revot ja nytten kiikaroin jotain extreme autoa siihen hommaan.

Joten puolestani tämän päivittely vähenee, mutta vastailen mieleen tuleviin kysymyksiin.
/ Jere Siirilä

Sumu

Kuinkahan Revon oma loota soveltuu E-projektissa käytettäväksi? Asennettuna forward only ja close ratio.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

jesi

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=23.0
Tuola jotakin kuvia.

Jenkeistä saa valmiinkin moottoripukin.

Joutuu lootan avaamaan ja laittamaan vähän liimaa sopiviin paikkoihin, että jarrutus ja pakki pelaa sähkömoottorilla suoraan.
/ Jere Siirilä

Sumu

Lainaus käyttäjältä: jesi - 18.05.07 - klo: 11.45
Jenkeistä saa valmiinkin moottoripukin.
Oisko sulla jotain linkkiä heittää? En osannut googlettaa... :huh:

Lainaus käyttäjältä: jesi - 18.05.07 - klo: 11.45
Joutuu lootan avaamaan ja laittamaan vähän liimaa sopiviin paikkoihin, että jarrutus ja pakki pelaa sähkömoottorilla suoraan.

Mitäköhän nämä "sopivat paikat" vois olla?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...


jesi

Lootan sisältä löytyy keskipakokytkin joka kytkee kakkosen päälle, ykkönen on yksisuuntalaakeroitu ja kakkonen kiinteästi akselilla.
Eli ykkönen kun on lootassa ja pyörittää spurria, niin toiseen suuntaan pyörii tyhjää ja toiseen suuntaan pyörii renkaatkin.

Ne tapit jotka lukitsee kakkosen päälle, ne liimaa "ulos" asentoon.
Jos haluat ajaa kakkosella, liimauksen jälkeen loota kasaan, jos haluat ajaa ykkösellä, dremelöi kakkosen rattaan hampaat pois.


Itsellä ei tuosta ole kokemusta, itseäni viisaammat ja vanhemmat näin kertoivat =)
/ Jere Siirilä

Sumu

Kiitokset vinkeistä ja linkeistä.  :wink:

Suunnittelu jatkuu... Tarkoitus olisi päästä suht halvalla (~300€)

Jotain tälläistä...
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25361&grpid=4306

Ja siihen vielä akut ja laturit. Budjetti ei taida laturiin enää riittää...
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

jesi

Et voi olla tosissas?
Toi kone on sopiva ehkä sähköhammasharjaan...

E-revoon sopiva kone on 70mm pitkä + akseli.
Ton pituus on ehkä 20mm.
(sopivuudella tarkoitan että Kulkee)
/ Jere Siirilä

Sumu

Lainaus käyttäjältä: jesi - 19.05.07 - klo: 18.17
Et voi olla tosissas?
Toi kone on sopiva ehkä sähköhammasharjaan...

:mrgreen:

Olen ihan noviisi näissä sähkömoottoreissa. Projekti suunnitteluasteella vielä...
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

jesi

jos haluat vähääkään samanlaista kyytiä mitä ex-revoni meni, niin paletti on seuraava:
- nopari 200-300e
- kone 100-300e
- akut 200-400e

/ Jere Siirilä

Sumu

Lainaus käyttäjältä: jesi - 19.05.07 - klo: 18.27
jos haluat vähääkään samanlaista kyytiä mitä ex-revoni meni, niin paletti on seuraava:
- nopari 200-300e
- kone 100-300e
- akut 200-400e



OK. Kiitos tiedoista... ja maan päälle palautuksesta.  :wink:
Budjettia siis nostetaan.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Catiska

Päälle vielä mahdollinen hyvän LiPo-laturin hankkiminen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg