Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Project E-Revo Crawler (ex 3.3 Brushless)

Aloittaja jesi, 24.07.06 - klo: 22.50

tapsa92

pitää lukita toimimaan yhdellä vaihteella, siinähän on vakiona 2 vaihdetta. Slipperystä en osaa sanoa.
- Tapsa

Nikke92

Eikö se toimi sitten automaattisena 2-speed lootana sähkö koneella?
Traxxas Revo 2.5

jesi

En jaksa lukea koko topikkia, mut jos kysymys koskee revon vakilootaa sähkökäytössä, niin:
- ei toimi jarrut
- ei toimi pakki

Em. syistä lootaa pitä lukita, ykkösen ratas on ykssuuntalaakeroitu muistaakseni.
/ Jere Siirilä

Nikke92

Ahaa, siis helpommalla pääsee jos laittaa E-maxin lootan?
Traxxas Revo 2.5

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: Nikke92 - 16.09.07 - klo: 21.05
Ahaa, siis helpommalla pääsee jos laittaa E-maxin lootan?
Kyllä, näin sanoisin. Itselläni on moinen omassa e-revossani (jesin aikaansaannosta)  :wink:
- Tapsa

jesi

Loota auki, hieman liimaa yms, nii menee orkislootalla.
se että kestääkö, on asia erikseen.
/ Jere Siirilä

Nikke92

Paljos muuten maksaa e-maxxin loota kaupassa täydellisenä?
Traxxas Revo 2.5

jesi

sitä ei myydä kokonaisena, ainoastaan osina joka nippeli erikseen. taitaa sabessa olla 150-200e.
Ebaystä noita on ostettu 70-130e haarukkaan.
/ Jere Siirilä

Nikke92

Mietin tässä että miten niin pakki ei toimis? Pakille oma servo ja sillä siisti. Jarrunhan luulis löytyvän noparista.
Traxxas Revo 2.5

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Nikke92 - 17.09.07 - klo: 14.41
Mietin tässä että miten niin pakki ei toimis? Pakille oma servo ja sillä siisti. Jarrunhan luulis löytyvän noparista.

Kyllähän se pakkikin noparista löytyy  :wink:
Axial SCX 10 TR

Nikke92

Löytyy löytyy. Mutta eikös sen pitäs toimia 2-speed vaihteistonakin? Laittaa pakille oman servon ja jarru sitten noparissa..
Traxxas Revo 2.5

jesi

No eikö se riitä että sanon sen toimivan niin? (ellei nyt lääkitys aivan pielessä ole)
pyöritteleppä sitä lootaa sormin, niin hoksaat the point.
/ Jere Siirilä

Nikke92

Pitääpä ajatella asiaa tarkemmin. Lootaa, eikä autoa ole, joten paha pyöritellä.. :)
Traxxas Revo 2.5

jesi

#193
Eli jos en nyt IHAN väärin muista niin asia menee seuraavasti.


Spurrilta menee akseli lootaan, siä on ykkösen ja kakkosen rattaat.
1-vaihde on yksisuuntalaakeroitu, eli jos spurria pyörittää molempiin suuntiin, ykkösen ratas pyörii vain toiseen suuntaan.
Tästä seuraa se että sähkömoottorilla tehtävä jarrutus tai pakitus ei toimi.
Eli jos sähkökäytössä haluaa ajaa ykkösvaihteella, niin sillo pitää liimalla vetää keskipakopalat ykkösen rattaasta kakkoselle, ja dremelöidä kakkosesta hampaat pois.
Ja jos haluaa ajaa kakkosella, sama kuten edellä mut ei rälläköintiä.

Toki voi jarrutella ja pakitella revon omilla suunnanvaihdoilla ja jarruilla, mutta se että kannattaako tehdä yksinkertaista asiaa kovin hankalaksi.


edit: tuota en tiedä, kun en harrastanut revon lootaa =)
/ Jere Siirilä

Nikke92

#194
Se siis menee näin. Kiitoksia valaisusta.

Traxxas Revo 2.5

Sumu

#195
Tällasen ohjeen löysin...

Modify the transmission for single speed (2nd gear):
Lock the centrifugal clutch into second gear. See locking mechanism picture below. You don't have to, but you can also remove first gear altogether for a simpler and lighter tranny. Either way, 1st gear won't be used at all. Locking into second gear is the ONLY option where you can use the brake and/or reverse using the brushless motor.


And here is a method you can use to lock the tranny in second gear should you choose to do so:



To do this:

   1. Remove first gear

   2. Install the FOC

   3. Install whatever gear set you want (std, wide, or narrow). Since each of these gear sets just adjusts 2nd gear, you can set a higher or lower ratio right off the bat to possibly allow better spur/pinion selections.

   4. Remove screw, spring, ball bearing, and little grey plastic plug on the centrifugal clutch.

   5. File three half-moon slots in the edge of the clutch lined up with three of the holes in second gear.

   6. Screw three 4mmX10mm pan head screws into second gear so they lock into the half moon cutouts you made on the clutch.


Simple diagram showing the basic parts before and after:

Seuraavaa kuvaa en saanut paremmin näkymään. Kuvan osoite on tässä: http://scriptasylum.com/forumpics/revo_tranny_diagram.jpg


Thanks to Finnster for the following images showing much more detail on how to perform the actual locking modification:




Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Nyt on vakio loota lähes valmiina harjatonta varten. Puuttuu enää "kytkimen" lovet(joita en kotioloissa saa tehtyä) ja ruuvit paikoilleen, niin on valmista. Liimasin myös sen kynnen joka kytkis kakkosen päälle. Tosi helppo homma noiden ohjeiden mukaan tehtynä. Ykkösen ratas poistetaan kokonaan, jolloin myös painoa säästyy...
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

tapsa92

Noniin, nyt on sitten uusi MGM Compron nopari tulossa, 16018 hydrona, tuplapaapeleilla, tuulettimilla ja usbcom:illa :wink: Saa nähdä miten revo kulkee BK Wanderer 6XL koneella sekä 6s LiPoilla :cheesy:
- Tapsa

Sumu

Nostellen kohta unholaan jäävää aihetta ylöspäin.

Oma projekti nykii yskähdellen eteenpäin. Pientä valoa tunnelin päässä alkaa nyt näkyä noparin, motin ja lipon muodossa, kiitos Arionille ja Hotille.  :wink:

Aloin pohtia isohkon lipon pysymistä kyydissä. Eli jokin teline olisi hyvä olla olemassa...
TeknoRc.comilta on tullut paljon brushless-tuotteita nyt joulukuussa. Löytyihän sieltä sitten myös Battery Tray.
Mukaan tilaukseen lähti myös nopariteline ja tarranauhat akun sitomiseen. Vastarikoteloa en tilaukseen ruksannut liian korkeaksi nousseen hinnan takia. (postikuluineen 70$. jääköhän tulliin?) Kotelon saa suoraan hyllystä Sabelta.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Mistäs kannattaa pinjoni hommata? Onko niiden laaduissa paljon eroja. Medasec esim. näyttää myyvän Robinsonin pinjonia. Lehnerin 1940-mottiin taitaa mennä normaalin kokoiset(3.17mm) pinjonit?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Tänään toi kusti paketin TeknoRc:ltä. Täytyy kyllä hiukan ylistää... Paketti tuli suht nopeasti, tilaus sisään 4.12. Kiinnitysruuvit tuotteissa mukana ja asennuksessa ei tarvinnut soveltaa.

Projekti on kyllä hyvin nytkähtänyt eteenpäin pienessä ajassa. Aikataulu oli saada auto kesäksi kuntoon, mutta nyt näyttää että heti vuoden vaihteen jälkeen sais tulille.  :grin:
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Hotti

Ei käy siihen lehneriin ne 3.17mm pinjont..meinaan et siinä on 5mm akseli  :kiss:
Mulla ois jokunen 32p pinjoni joutilaana..muistaakseni 21,22,23,24 on hammastukset.
Yv jos inspaa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Sumu

#202
Lainaus käyttäjältä: Hotti - 13.12.07 - klo: 17.44
Ei käy siihen lehneriin ne 3.17mm pinjont..meinaan et siinä on 5mm akseli  :kiss:
Mulla ois jokunen 32p pinjoni joutilaana..muistaakseni 21,22,23,24 on hammastukset.
Yv jos inspaa.

Juu, 5mm akselilla mennään. Ei käsittääkseni käy tuo 32p pinjoni. Pitää olla mod1. 16-18t hammastus hakusessa. Medaseciin tulossa lähiaikoina

http://rc10.fi/index.php?topic=24460.0
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Projekti tekniikan osalta valmis.
Tekno Rc:n tuotteilla nopariteline, vastariboksi ja akkuteline+nauhat.
MGM Compro 16018-nopari ja Lehner 1940/7-moottori. Pinjoni 18 ja spurri 40.
Akkuna MaxAmps 8000mah 14.8V
Kiitoksia tuotteiden myyjille...

Likaisia kuvia
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Tuli testattua rEvon huippunopeutta. Känny ja bluetooth-GPS jeesusteipillä kyytiin.
Tuloksena 10 min. ajon jälkeen 58.2 km/h.

Syy näin lyhyeen ajoon löytyy kytkimestä. Slippery suorastaan suli... ilmeisesti oli päässyt mutteri löystymään.
Lopulta auto ei enää liikkunut. Kitkalevyn päälle kun heitti lunta, niin sihinä vaan kävi.

Moottori ei lämpene juuri ollenkaan, joten välejä vois hiukan pidentää. Seuraavaksi kokeillaan 36 spurria.
Rapakon takana aika moni joilla vakiolaatikko, ovat todenneet 36/18 välit hyväksi.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Sumu - 09.02.08 - klo: 18.57
Tuli testattua rEvon huippunopeutta. Känny ja bluetooth-GPS jeesusteipillä kyytiin.
Tuloksena 10 min. ajon jälkeen 58.2 km/h.

Syy näin lyhyeen ajoon löytyy kytkimestä. Slippery suorastaan suli... ilmeisesti oli päässyt mutteri löystymään.
Lopulta auto ei enää liikkunut. Kitkalevyn päälle kun heitti lunta, niin sihinä vaan kävi.

Moottori ei lämpene juuri ollenkaan, joten välejä vois hiukan pidentää. Seuraavaksi kokeillaan 36 spurria.
Rapakon takana aika moni joilla vakiolaatikko, ovat todenneet 36/18 välit hyväksi.

Tässä kuvakaappaus kännystä.

Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

#206
Kuvia ensimmäisestä räpellyksestäni


Sovitusta "remontin keskellä"



Eka kerros kuivumassa



Valmis


Muutama aloittelijan virhe. Yksi maalaamaton pinta on saanut osansa hiomisesta, ja pieni valuma takapäässä.
Muuten aika tyytyväinen olen tuotokseeni.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Lainaus käyttäjältä: Sumu - 24.02.08 - klo: 12.26
Kuvia ensimmäisestä räpellyksestäni


Sovitusta "remontin keskellä"



Eka kerros kuivumassa



Valmis


Muutama aloittelijan virhe. Yksi maalaamaton pinta on saanut osansa hiomisesta, ja pieni valuma takapäässä.
Muuten aika tyytyväinen olen tuotokseeni.

Tämän hetken lopputulos.




EDIT: Hupsista... Tulikin näköjään lainattua omaa tekstiä.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Muutama sentti uutta lunta ja pikku pakkanen. Pakkohan revon oli ulos päästä.




Renkaan liimaus hieman petti. Kuvassa näkyvä ei ole foam.



Akku otti hiukka turhan paljon lämpöä.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

jesi

/ Jere Siirilä