Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5B

Aloittaja jokkis10, 01.08.06 - klo: 09.05

TheArska

Ihan hyvältähän tuo näyttää...itse vaihtaisin ohjaimen vaikka tähän toiseen spectrumiin..
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30958
..ei nyt ihmeellisiä perusteluita tuolle ohjaimen vaihdolle, mutta itse en tykännyt tuosta ekasta 2.4 spectrumista ja paril kaverilla ollut hiukan ongelmiakin sen kanssa(jos tuo nyt oli se,mielestäni oli nopealla vilkaisulla) ja tuo uusi ei paljon kalliimpi ole ja omiin silmiin vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

RocknRoll

SS mulla on, ja tuo Spektrum DX3S 3CH DSM Telemetry Combo ohjain tuli tilattua samalla, paljoa niistä ymmärrä mutta ihan jees tuntuisi ohjain olevan. Kitin mukanahan tuli ohjaus servo ja sitä olen nyt käyttänyt. Kunhan tuo kesä tuosta lähestyy niin ajattelin  vaihtaa sen, jää sitten  varalle 1 :D

Tässä näitä projekti kuvia http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2axb2+rocknroll-baja-ss-projekti.html

Juho31+

Haluaisin tietää minkä lainen auto on ajaa? Onko helppo saada säätöihin? :roll:
sähkö crossi gruisailija

mehtis

paljon helpompi kuin nitro koneet eikä niitä tarvii olla aina säätämässä.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

hallipatsui

Mikäs olisi hyvä kaasu/jarru servo ss:ään? Plussaa olisi saatavuus suomesta.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

svg27

Lainaus käyttäjältä: Juho31+ - 01.01.09 - klo: 11.05
Haluaisin tietää minkä lainen auto on ajaa? Onko helppo saada säätöihin? :roll:

Hyvä ajaa on! Eipä tuota juurkaan tarvii säädellä, tyyliin kuhan sinnepäin ja silti menee hyvin. Kuhan nyt ei aja ihan laihalla eikä kyllä ihan rikkaallakaan.
Helposti löytyy säätö.

Niin ja joku perusservo siihen kaasuun riittää mielestäni, itellä taitaa olla futaban s3305.
|HN X2|Slash|

SamiHi

Ei näytä miltään ja laatukin on huono, mutta tulipahan nyt upattua elämäni ensimmäinen video.

Ensimmäisen tankin "humppaa"

LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Isosuo

Miten näin maallikon korvaan tuo kuullosti aivan siltä, että kone röpöttää aivan mielettömästi, eikä kierrokset juuri nousseet tyhjäkäyntikierroksista? Eikö ollut lämmin kone?  Vai eikö sille vaan annettu kaasua?

Valitan tietämättömyyttäni näissä bensanorsuissa  :wink:

Iigor

Eikös tuo ollut ensimmäisen tankin humppaa:) Eli silloin ei vielä revitellä.....

Isosuo

Aaaaa, my bad :D Jos kerran "sisäänajossa"...   :lol:

SamiHi

Juu eli ekaa tankillista ja low alueella niin pirun paksulla kun vaan pystyy. Jos tänään jo vähän kierroksiakin, sitä on kohtuu varovainen kun 2 kpl koneita tullut nyt sitten hajotettua.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Jolle23

No niin kertoisko joku tarkat ohjeet mitä tuolle Bajalle pitää tehdä kun ottaa uuden paketista käyttöön....

Kuinka pitäisi sisäänajaa ja pitääkö jotain muuta säätää...

SamiHi

Noudata valmistajan ohjeita, jos et omista niin HPI:n sivuilta saat ladattua ohjeen.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Habaku

Lainaus käyttäjältä: Jolle23 - 07.01.09 - klo: 20.16
No niin kertoisko joku tarkat ohjeet mitä tuolle Bajalle pitää tehdä kun ottaa uuden paketista käyttöön....

Kuinka pitäisi sisäänajaa ja pitääkö jotain muuta säätää...

Joo, ei ehkä näin talvella tärkeää, mut ennen kevättä sun pitäs laittaa jotain tiheäreikästä verkkoa vauhtipyörän takana olevan kopan alareunaan. Sieltä enee kivekset aika kätevästi vauhtipyörälle ja siinä sitä sitten ollaan. Itse suojannut vielä muistakin paikoista. Mut tuon näkisin tärkeimpänä paikkana.

Ja vetokäynnistien koppaan suoja myös.

Sisään ajossa varmaan tärkeintä, et ekatankillisella ei puoltakaasua enempää tarjoa, helppo rajottaa ratiosta jos sellainen säätö kapulasta löytyy, th epa 50% ja ajamaan. Myös pääneulaa reilusti auki, ekalla tankilla. Toisella sitten hävän reilummin kaasua, ei täysillä kuitenkaan ja pieni neulan kiristys. Järkeä saa käyttää, maltti on valttia. Ite laittanu pikkasen enemmän öljyä bensan sekaan myös. Ja se öljy sitten kunnonlista täyssynteettistä 2T öljyä, litra kunnon öljyä maksaa 16,- ylöspäin
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

SamiHi

Ei ollut tarkotus viisastella mutta ymmärsin Jolle23 kysymyksesi toisin, tästä topicista löytyy varmaan monta vinkkiä kuinka parantaa kestävyyttä ja ajettavuutta.

Hyviä vinkkejä tulikin jo, ja tässä yksi lisää. Kun ja jos saat vetarin suojakumin menemään rikki niin tee siitä pölysuoja kaasarin akseliin vipupuolelle.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Iigor

Kaikki American pling pling ei ole laatua: ekalla tankillisella nuo pyöri vetarin suojakupissa ja toisella tankillisella ne hajos muuten vaan:

SamiHi

Jaa, siis uupuko sultaki vertigon setistä ne o-renkaat? Ootko pyytäny lähettämään, minä pyysin ja ei oo näkyny. Onkohan nuo liian kovaa kumia suomen pakkasiin?

Eilen kävin taas tankillisen ajelemassa, hotkii muuten tuo mylly ihan eritahtiin bensaa. Tietysti pakkaskelikin vaikuttaa mutta silti. Renkaat toimii todella loistavasti, yllättävän makeeta ajella talvella.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Iigor

Nuo kumit olivat Dark Soulin tekemät. Aika joustavaa tavaraa lämpimänä, mutta liian paksut pakkaskeleille. Eivät tahtoneet muutoinkaan pysyä paikoillaan paksuutensa takia. Miksei nuo pelaa jossain loridassa, jossa on koko ajan +30 C. Eivät ole kyllä hirveästi ameriikan foorumeillakaan kehuneet noita.

Jolle23

Käykö sama öljy mikä esimerkiksi moottorikelkoissa Castrol Snow Race

Iigor

Motul 800 2-T off road ei ole ainakaan huonoimmasta päästä.

Jolle23

Joo tuonkin pitäisi olla huippu öljyä ainakin kelkkoihin, sattuu olemaan varastossa 65 litraa. Mutta samat öljyt käy kun yleensä Motocrosspyöriin eikö niin. Köyhän ei kannata halpaa ostaa niinhän se menee.

Iigor

Kierroskoneita kumpaisetkin :p Tunnetusti se halvin vaihtoehto ei ole aina se parhain vaihtoehto:)

Hanhi

Ben Racing näyttäisi myyvän Bajaa (RTR) hintaan 562,76 puntaa: http://www.benracing.co.uk/acatalog/HPI_Baja_5B.html

Onko tuo tällä hetkellä edullisin vaihtoehto, vai löytyykö jostakin vieläkin edullisemmin?

Jolle23

Mikä kauppa tarjoaa eniten varaosia tähän HPI Bajaan...

MIKKELSONNI

Mikähän kakskutonen moottori olis hyvä ja suoraan asennettavissa bajaan ja mistä se kannattaisi hommata kun tuo dollarin kurssikin on noussut?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Iigor

Davesiltahan niitä saa: http://www.davesmotors.com/c.885035/site/index.html Zenoah tai CY...ihan mieltymysten mukaan. Tai sitten voit kysästä Elfving Racingiltä Suomesta.

Jolle23

Joo nyt tilasin sitte tän auton saas nähä koska tulee...

Onko muuten täs orkkiksena esijäykkyyden säätö nuossa jousis...(näyttää vain siltä)

Iigor


Iigor

Patenttia kaasuttimen jäätämistä vastaan. Tahtoo pöllyävä lumi jäätyä kylmemmillä ilmoilla kaasarin pintaan, jonka jälkeen kaasu jää pohjaan...

Iigor