Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5B

Aloittaja jokkis10, 01.08.06 - klo: 09.05

Duster1

#570
Tuossa kun on tullut 5T kuvia kuolattua ja näyttää tuo pakoputken pää jäävän aika sisään tuonne niin mitenkö sotkee tuota perää vai ootteko jotain jatketta pistänyt?

Ja onko tuo Fuelie 26cc kone mitään sukua esim CY tai Zenoah koneille?
Lähinnä noitten syltty kittien takia kysyn.
Axial SCX 10 TR

Torpeedo

Muistelisin törmänneeni jossain kertomukseen joka kertoo Fuelie koneiden olevan Cy:n moottoreita.

Iigor


Jolle23

Kyllä sitte olis nannaa päästellä nelivedolla tuola umpi hangessa ku tämä taka vetonen ei oikein tahdo mennä. Mutta yllätyksenä tuli minulle että tämä menee melkein yhtä hyvin hangessa kuin 1/8 4WD savage.

MIKKELSONNI

Toivottavasti hpi vastaa huutoon muuten täytyy harkita toista merkkiä :wink:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Habaku

Missäs kinoksessa näillä bajoilla sitten pitäs päästä ? Tilaa davelta eteen ne sukset ja lapiot taakse  :lol:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

MIKKELSONNI

kyl neliveto on aika ehdoton kesälläkin ei sillä et 5b:sä olis mitään suurrempaa vikaa. onhan hpi:n lisäksi saatava meille innokkaille myytyä uusia ylihintaisia autoja ja niihin saa....n kalliita varaosia muuten loppuu kiinan pojilta työt.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

animal

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 09.02.09 - klo: 15.28
Tuossa kun on tullut 5T kuvia kuolattua ja näyttää tuo pakoputken pää jäävän aika sisään tuonne niin mitenkö sotkee tuota perää vai ootteko jotain jatketta pistänyt?

Kyllä se tuota perää jonkun verran sotkee. Mitään jatketta en ole ainakaan vielä laittanut. Hyvähän se varmasti olisi, mutta ei ole oikein tietoa, minkälaisen putken/jatkeen siihen päähän laittaisi.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Habaku

Mun oma mielipide on, et 4wd:llä menee ajo liian helpoksi, varsinkin tämmösellä pihasuttaajalla. Pikkasen kuitenki haastetta ja rajottaa tuota kaasusormea kun saattaa jopa ajovirhekin tulla 2wd:llä  :lol:
Ja veikkaan et 4wd:n kans menee vähintään sama raha huoltamiseen/ korjaamiseen. Mut en tietenkään ala kenenkään kans vänkäämään
tämä on oma ajatus 2wd vastaan 4wd, ite pysyn 2wd:ssä
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

jakariko

Terve!
Mulla ei ole bajaa mutta muutama 2wd auto kyllä!  :mrgreen:
Yksikään 2wd auto mitä multa löytyy ei ole pystynyt tähän!

Uusimman 4wd 1/5:n testiä.
Painan öpaut 105kg, tukan kanssa :cheesy:

http://www.youtube.com/watch?v=1Mdu_QMGaIk&feature=channel_page
Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

SamiHi

Lainaus käyttäjältä: jakariko - 09.02.09 - klo: 21.28
Terve!
Mulla ei ole bajaa mutta muutama 2wd auto kyllä!  :mrgreen:
Yksikään 2wd auto mitä multa löytyy ei ole pystynyt tähän!

Uusimman 4wd 1/5:n testiä.
Painan öpaut 105kg, tukan kanssa :cheesy:

http://www.youtube.com/watch?v=1Mdu_QMGaIk&feature=channel_page

Enpä muuta osaa tuohon sanoa kun, Voe hyvää päivää!! :laugh:

Minä vedin vajaa 2 vuotiasta poikaani Bajalla, ei vaan oikeen tykänny :tongue:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

_HPI_

Kyllä baja hyvä auto on muutenkin tuo nelikko ois vaan mukava lisäys.

Hauskan näköstä kun iso äijä istuu pulkassa kemmi suussa : :lol:

MIKKELSONNI

Kyl baja on hyvä auto ei siitä pääse mihinkään mut neliveto olis mun mielestä aika luonnollinen seuraava askel. 5t on mun mielestä vähän tuollainen välikelin auto eikä tarjoa mitään uutta.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Iigor

4WD:n testausta: http://s279.photobucket.com/albums/kk123/kneEkolaas/?action=view&current=Toecutter2ndrun.flv  ...hihnavetosena. Ei ole tosin HPI:n tekemä, vaan jonkun ite värkkäämä 4-vetosysteemi.....

Duster1

Lähti musta välimallin (5T) auto tilaukseen.
Ulkonäkö ennenkaikkea :cool:

Ebaystä iskari, putsari ja käynnistimen suojapussukat ja MMR.ltä taakse Hostilen MX nappulat vanteineen.

Jokos sitä ollaan T.hen viriputkia laitettu.

Mitenhän tämä toimis? Pitäis olla mahdollisimman piiloon jäävä, jotta ulkonäkö ei rikkoitus millään sivulle sojottavalla isolla putkella, vaikka tehossa häviääkin.

http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/mielke_rear_bleed_pipe/
Axial SCX 10 TR

wictro

hee! :D

gallonalla baariin ja takas ?

Mitäs poliisit siihen, olis silti ilmeiden arvoista :D

.w
-Lithium Love Racing-

wictro

silikoniletku hoitais homman sulamatta, ja jos tulee ongelmia, ni vetäsee sen vaan pois.

.w
-Lithium Love Racing-

Duster1

Onko kellään kokemusta RamTech Disc Brake Kit for HPI Baja etujarru sarjasta?
Kun eihän nuo muuten pysähdy tai on kuin käkkäriä kiskois.

Axial SCX 10 TR

Habaku

Toi sarja itelläkin mielessä, mut niitä kokemuksia kaipaisin itekki. Ja tosiaan ei enää vanhana taho pysäytys voima riittää. Tosin ei tuo vakio 6kg:n jarru/ kaasu servokaan asiaa helpota :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

No itsellä on jokatapauksessa tulossa Futaban S3305 servo, joten voimaa löytyy enemmän.
Integyn jarru satsin sais 90$, mutta mitä HpiBaja foorumilla lueskelin niin ei kovin kummoinen ole.
Tuo Ramtech kyllä maksaa jo 200$ niin näinköhän on hintansa väärti.

Hydrauleita ei kiinnosta laittaa offi peliin.

Mutta etujarruista on vain hyvää kokemusta Fg.ssä. Puolittu heti jarrutusmatka, joten pitää kait sit noita kokeilla.

Axial SCX 10 TR

Habaku

Joo, on kyllä pikku nippeleillä kate kohillaan  :shocked:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Sammy__80__

#591
tossa katselin noita vaijeri putkia  niin voipi olla et ovat melko alttiita pölylle/kosteudelle ja aikavarmasti myös jumiutuvat. Kun tässä muistelee polkupyörää jossa oli vajeri jarrut ja vaihteet niin tahtopa olla nihkeetä toimintaa  :laugh:

olen tossa katsellut osia tulevaan projekti autoon ( sitten kun vaan löydän sellasen sopuhintaisen bajan ) niin sattu davelta silmään tollanen nestejarru hässäkkä: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2856/.f  mutta hinta kyl on aika suolanen. Mutta toimivuus on varmasti aivan eriluokkaa kuin tossa vaijeri systeemissä ja taisipa davella olla nestejarru kitti pelkästään normi jarruun asennettavaksi

Tossahan se: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2861/.f  ja tuohonkos nakkaa kunnon hiilikuitu/keraamisen levyn niin alkaa pysähtyyn ja hintakin alkaa olla jo kohillaan

Duster1

#592
Kyllä nuo vaijeritkin toimii.

Taitavat olla vielä varmempia kuin neste jarrut. Nesteissä kun lähtee letku irti niin joutuu koko systeemin uudestaan ilmaamaan/täyttämään.
Mulla oli Fg.ssä ja Carsonin 1/5 rata pirsissä vaijerilla, eikä kyllä jumittaneet. Tietty jumittuuhan ne jos ei huolla/asenna oikein.
Fg.ssä ainut ongelma oli yksillä hepposilla levyillä kun pääs kivi tai keppi vääntämään levyn soikeaksi niin sit jumitti.
Ja nuo vaijerit kun talvella ainakin öljyää niin ei pääse jäätymään jos sitä pelkää.

Tuolla Hpibaja foorumilla oli jotain kehuja noista RamTeceistä, että toimii hyvin.

Mutta silti taidan kokeilla noita Integyn, vaikka noissa taitaa vaijerit olla heikohkot. Saahan ne vaihdettua.
Kummiskin vain 75$ ja löytyy hopea, oranssi, violetti, sininen ja vihreä satsi.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUUW1&P=ML


Axial SCX 10 TR

Habaku

On kyllä hienompi "myyvemmän" näkönen tuo integyn setti. Joko Duster1 tilasit nuo ? On sen verran hinnassa eroa, et jos vaijereiden vaihdolla selviää, niin mikä jottei.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

#594
En tilannut vielä, mutta on jo Towerin ostoslistassa. Tilaus lähtee varmasti pian vetämään.
Paremman näköiset nuo Integyn on ja noin paljon halvempi niin kokeilun arvoinen homma.
Noita vaijereitahan saa vaikka itse tehtyä.

Tekeekö Hpi Tuned putkella mitään ja onko kovakin meteli?

Toiset vaihtoehdot on Rd Logicsin
 

tai X-can + 2x DDM vaimentimet = kallein vaihtoehto ja tuo laatikkomaisuus mietityttää.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4476/.f X-Can
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4389/.f DDM vaimentimet






Axial SCX 10 TR

Sammy__80__

moroo

itsellä on hpi:n oma tehari vakio koneessa ja kyllä huomasi selvästi miten väännöt nousi alakierroksilla ja jonnii verran huipputkin. Äänet kyllä pahenee PARANEE :) niin ei ehkä enää niin piha suditteluun sovellu. Huonojapuolia putkessa on että pakokäyrä murtuu helposti jos vetää paisunta kammion liian kireälle kiinni auton perään kokemusta on  :cry: muuten annan putkella hyvän arvosanan.

Isommissa koneissa kyllä kannattaa ainakin omastamielestäni käyttää esim: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1651/.f tota on hyvin suojassa iskuilta ja ovat laittanee tohon malliin pikku äänenvaimentimenkin mutta varmasti tehohäviöä tulee vaimentimella

Duster1

Juu en mä kehtaa noita käärmeenpesiä 5T.hen laittaa, vaikka tehoa noista hyvin irtoaakin.
Menee ulkonäkö jotenkin pilalle ja vaurio herkkiä nuo on.

Taidan kallistua X-Caniin kun saa nätin asennuksen tehtyä, eikä hajoa ihan tietämättä.
Axial SCX 10 TR

Habaku

X-canista muistelisin lukeneeni, et ois yleisesti ajatellen parempi vaihtoehto kuin tuo hpi:n oma "tehari". Jossakin jenkkien testeissä pärjänny yllättävänkin hyvin. Siis siihen nähden, et on vakkarin mallinen laatikko.
Tuo hpi:n "tehari" samassa testissä huonompi kuin vakiolaatikko, ääntä lähtee muuta ei sitten tapahukkaan.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

#598
Juu ihan ok purkiksi ovat jotkut tuota 5T.n "uutta mallia" sanoneet.

Muuten jarrupuolesta sen verran, että olis nyt tulossa Integyn oranssinen etujarrusarja, mutta siitä sit lisää kun asennellaan ja testaillaan :azn:

:angry:

Edit: Vaikka sain tilauksen tehtyä noista jarruista niin Towerilla ei ollutkaan niitä varastossa ja tuli sieltä mailia joten jätin jälki tilaukseen vaikka olishan tuon voinut vaihtaa hopea sarjaankin. No tuleepahan oranssia lisää autoon.
Eli jarru homma venyy jonnekin maaliskuulle.
Axial SCX 10 TR

Duster1

Mitkä olis hyvät säädöt pyörille liukkaille keleille?
Axial SCX 10 TR