Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5B

Aloittaja jokkis10, 01.08.06 - klo: 09.05

matti1983

Lainaus käyttäjältä: sjos - 18.08.10 - klo: 19.59
Ero on kuin yöllä ja päivällä.

2T benziinikone on todella helppo säädettävä, ainakin noin kohdilleen.
Eikä myöskään tarvitse useasti olla ruuvaamassa seoksia.
Menee melkein kesät talvet samoilla säädöillä.


Ok kiitoksia tiedosta, nyt vaan tarttis jostain tehdä rahat tuollaiseen laitteeseen :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

tikkunekku

moi, saiskohan tästä: http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/pro-mx_36mm_cy_cylinder_kit_/

lisäpotkua normi esp modatun(ei portatun) 30.5cc sylinterin tilalle ja onko tuttu kellekkään, tai oisko parempia ehdotuksia?

kiitos etukäteen t. tahtoo lisää piiskaa :laugh:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

tikkunekku

aikas hiljasta :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

quumies

Kuulostaa aika suolaiselta hinnalta pytystä. Eikös noilla headkitti sylintereillä ollut aika huono maine jos oikein muistan.

tikkunekku

#1924
Lainaus käyttäjältä: quumies - 21.08.10 - klo: 23.27
Kuulostaa aika suolaiselta hinnalta pytystä. Eikös noilla headkitti sylintereillä ollut aika huono maine jos oikein muistan.

jaa, enpä osaa tuohon sanoa. mietinkin jo tuota pro-mx koko moottoria, jos todella on "full mod 30.5cc" masiina, niin ei oo kovin suolanen, n. 367e.

toki se on 2 pulttinen cy ja vastaavalla modauksella 4 pulttinen zenoah maksaakin jo n. 488e.

suht vähä näistä juttua kuitenkin löytynyt, niin en sitten tiedä hajoaisko heti käsiin :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Sammy__80__

Juuh kyllähän noi CY:t on pikkasen jänniä kun jotku kestää aivan pirusti ja toiset laukee jo sisään ajossa. Ensimmäinen head kit oli juurikin sellanen ja toinen sylkky hajos kans samallatavalla eli cromit veks. Mutta kolme cy:tä olleet aivan loistavia.

Ootkos katellu tuolta kittejä:
http://www.oneillbrothers.com/
Tuolta kyllä löytyy laidasta laitaan settejä ja noilla takuu hommat toimii ja itse suosittelen

tikkunekku

hehheh, tulipa mallattua tämmösiä tassuja. hiukka ois levennystä.
adapterit maksais 30e, niin sais kiinnikkin :smiley:

HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

tikkunekku

Lainaus käyttäjältä: Sammy__80__ - 22.08.10 - klo: 07.54
Juuh kyllähän noi CY:t on pikkasen jänniä kun jotku kestää aivan pirusti ja toiset laukee jo sisään ajossa. Ensimmäinen head kit oli juurikin sellanen ja toinen sylkky hajos kans samallatavalla eli cromit veks. Mutta kolme cy:tä olleet aivan loistavia.

Ootkos katellu tuolta kittejä:
http://www.oneillbrothers.com/
Tuolta kyllä löytyy laidasta laitaan settejä ja noilla takuu hommat toimii ja itse suosittelen

juu, oon kattellu obr kittejä ja hirmusti muita kittejä :smiley:

nyt näyttäs siltä, että tilaan ehkä tuon mmr:n cy koko koneen, koska on suht edukas. toinen vaihtoehto on trevor simpsonin läppä alakerta + siihen obr tai esp yläkerta ja se maksaakin jo hunajaa, niin ei tiijä raaskiiko semmosta vielä alkaa hommaileen :roll:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Sammy__80__

tikkunekku Tossa kattelin noita fg:n vanteita mitä sovittelit bajaan niin oma mielipiteeni on että heitä suosiolla noi nurkkaan ja hommaa vaikka prolinen desperado vanteet niillä saa julmasti offsettiä lisää.

tikkunekku

moi, tää olikin vaan vähä tämmönen kokeilu :smiley:

on mulla desperaadotkin, mutta ei niissä läheskään näin paljoo offsettiä ole, nämä vaan näytti niin hauskalle, että aattelin testata ehkä, että mitä nuo fg:n pyörät tuumais pienestä sessiosta :smiley:

eli, oisko kestävyyttä, tai pitoa ja minkä verran :roll:

tässä yks pätkä, jossa nuo on kiinni:


http://www.youtube.com/watch?v=UgzDbXJabug
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Sammy__80__

Tosta kestävyydestä voi kyl aikasuurella varmuudella sanoa että toiseksi jää esim prolinen kanssa. Toi fg:n rengas kuvio on aika lähella hostillen mini mx renkaita jotka ovat kyllä tedella laadukasta ja kestävää kumia kestävät yvin kulutusta testattu on

mikari

uusi kori vaihtoehto bajaan



en tiedä onko bajasta rata-autoksi ? varmaan alustaa jäykistämällä
ja hyvinhän se tossa kipittää

upean näköinen ainakin http://www.youtube.com/watch?v=EicUXiWEC4c
Kiitos 20 vuodesta!

tikkunekku

aika style :tongue: kelepais mullekki :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

tikkunekku

moi, nyt ois tämmöstä kiikarissa, r1 rc270. onkohan kellekkään tuttu?

http://www.modellsport.it/default.asp?nav=3
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Habaku2

Onko hinnasta hajua ? Jos menee 600 tai yli, ois melkeen sama ostaa se cc-racinki, se kun on testatusti huippu hyvä kone.
- HPI BAJA 5B  TS CASE REED 27.2CC -
- CRC CARPET KNIFE XL -

tikkunekku

#1935
juu, 499e ois hinta ja lupailee samat n. 6.5hp kuin cc:kin, väännön eroista en oo varma. cc tulis maksaan n. 100-150e enempi.

asiasta toiseen, onkohan muut samaa mieltä, että bajassa on kyllä umpisurkea ohjauksen vääntö? ei tunnu riittävän vääntö rhino digi4 servossa kääntämään kunnolla pyöriä nurmikolla edes pienessä vauhdissa, taikka sitten säästäjän jousi liian löysällä?(säädetty manuskan mukaan 13mm).
mitenköhän tuota alkais tuunaamaan :smiley:

tuo ohjauksen toteutus kokonaisuudessaankin vaikuttaa aika raskaalle taakalle servon pyörittää, verrattuna vaikka fg 4wd beetleen.

taikka sitte musta vaan tuntuu siltä :laugh:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

mikako1

Moro!
Mitenkäs on Habakun projektit edenneet? Kuvia?
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Habaku2

Moro mikako ! Enpä ole laitellu kuvatuksia yms... kun ei niitä kukaan ole kaivannu, nyt vois laittaa.
Juuh, kone alkaa olemaan sisään ajettuna nyt. Ja onhan siinä puhtia meikäläisen tarpeisiin tarpeeksi... ainakin toistaseksi  :wink:

Ja jos kaatumahyttääkin tarkotit, sekin on autossa ollu jo paritankillista kiinni ja ollu myös tarpeellinen. Piti myös pakari päivittää, et sai tuon hytin autoon. Ostin Dominaattorin sitte sitä varten, kiitti vaan tikkunekulle. Samalla saa verrokkia noihin itevärkättyihin.

Hytti painaa n.3kg pikkasen hillitsee keulannostoa, mut ei poista sitä. Keulannostoa hillitsee myös se että mulla on todella löysät iskari setupit, talvimallia.

Ja välityksistä sen verran että, 19/55 tuntuu lyhkäseltä jopa monttuajossa. 18/56 ei pääse edes suoraan ja vakioita ei edes viitti kokeilla  :lol:
Pitkäiskunen kun on niin sitä vääntöäkin tuntuu löytyvän vaikka onkin vaan 27.2cc

Laittelen kuvia kunhan tässä kerkeän.
- HPI BAJA 5B  TS CASE REED 27.2CC -
- CRC CARPET KNIFE XL -

tikkunekku

eipä kestä :wink:

laitahan kuvia ja videoo tosiaan, kuhan ennätät :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

taistot

#1939
Mitä öljyä käyttää porukka iskareissa?

rampa

Onko kukaan testaillut HPI bajassa mitään 2-speed systeemejä? Tuolla olis edullisesti nyt muutamia. http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=hpi+baja+2-speed&_sacat=0&_odkw=hpi+baja+19t&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313#

Varsinkin nuo KM valmisteet on edullisia.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Nutechracing.fi

Mullaki ois käsillä moisia, mut oon aatellu jättää beetta-testauksen loppukäyttäjälle :)
Ts, en viitsi lyödä tassujani mahdolliseen shaisseen.


Joten samaa tietoa odotan  :mrgreen:
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

rampa

Onko ihan myyntiin asti siis tulossa?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Nutechracing.fi

Lainaus käyttäjältä: rampa - 10.10.10 - klo: 23.22
Onko ihan myyntiin asti siis tulossa?

Jos nyt ihan rehellisesti sanotaan, rovan sportsin ja kingmotorssin "suomen edustajana" (mää oon jotai pikkujuttuja molemmilta ottanut ja myynyt) niin olen hieman varpaillani noiden firmojen tuotteiden kanssa.

Laatu on välillä niin ja näin, tulee vaan kaikille paha mieli jos tulee sutta ja sekundaa.


Mulla ei tällä hetkellä ole bajaa missä noita voisin testata ja eikä rahtien kannalta mun kannata noita edes tehtaalta ottaa yhtä tai kahta kappaletta, kun ne rahdit maksaa enemmän mitä itse tuote.
Valitettavasti juuri nyt ei ole tiedossa noille mitään muuta tilattavaa.

Katsoo jos tässä tulee talvikausi ja alkaa se sama viimetalvinen rengashässäkkä ja noilta tilailen niitä, niin sittehän voin sieltä ottaa makupalan.
(oon joitakin kertoja ottanut jotain tuotetta ja pistänyt jollekkin harrastajalle testattavaksi, semmosella hinnalla että molemmilla on ollut hyvä mieli)
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

jesi

#1944
Edit:
Sensuroin ylläpidon toiveiden mukaan, kuvassa oli nuori pariskunta ilman vaatteita halailemassa ja seinällä tauluiksi printattuja äksön kuvia hpi bajasta.

Lattiallahan on koffin kaljalaatikko ja joku kommenteissa tunnisti jääkaapin olevan lielahden kaupoista kotosin, eli kuva on sikäläinen.
/ Jere Siirilä

tikkunekku

meijän perheessä brunetti, eli joku muu tunnuistakoon :grin:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Lehtibakka

Mistäs olette erilaisia koreja ostelleet autoihinne?

Onhan tuo ihan kivan näköinen orkkiksenakin, mutta vaihtelu virkistää.

Tuo yllä mainittu rata-auton kori olis kyllä aikas pähee kun tuonne paikalliselle mikroautoradalle menee ajelemaan.


Lehtibakka

Saakos suomesta noita 19/55 pitkiä välityksia?
Onko teräsrattaat ainoa vaihtoehto?

Kannattaako vaihtaa kevennetty vauhtipyörä alkuperäiseen?
Jotenkin tuntuu hassulta käyttää huonompaa jäähdytystehoa viritetyssä koneessa (ainakin näin oletan olevan huonompi kun kevennys tehty puhaltimen siipiä lyhentämällä).

Kysymystulva loppukoon tähän.........TOISTAISEKSI.

Kiitos vastauksista etukäteen.

Habaku2

#1948
Ei oo teräs rattaat ainoa vaihtoehto. Ite ajellu kohta 3v muovisilla spurreilla, ne kyllä kestää kun ottaa ylimääräset klapit pois spurriakselilta ja pinjonin ja kellon välistä. Ja laittaa sen suojan kunnolla paikalleen. Jos jää rakoja, tai muuten horo niin virittelee tiukemmaksi.
Sopivia shimmejä löytyy fast eddyniltä(3 paksuutta) ja hostilen spurreilla olen ajellu.

Ja koneet olleet kaikki enemmän tai vähemmän virejä, sanotaanko et 4-6hp väliin olleet. Et sen puolestakaan ei oo hajonneet.

Keventää mäntää, niin saa saman vaikutuksn, ainakin suunilleen ja jäähtyy.
Männän sisäpuolelta tavaraa mäkeen. 29cc CY männästä otin reilu 10gr pois. Ilosesti alkoi kaasuus löytymään vastetta. Ja tietysti kierroksia otti hieman lisää.
- HPI BAJA 5B  TS CASE REED 27.2CC -
- CRC CARPET KNIFE XL -

Habaku

Tänään putsattiin bajasta kesän bashat pois. Nyt saa talvi tulla mun puolesta. Puskuri oli ottanu itteensä jossakin vaiheessa. Muuta ei löytyny pikasella kattelulla. Pitää tilailla uutta roipetta tässä kun saa inspistä.

P.S sain vanhan nicin käyttöön, et tuota Habaku2 ei enää oo olemassa  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2