Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5B

Aloittaja jokkis10, 01.08.06 - klo: 09.05

juhamatti

Joko otit tulet koneesta?

peitsamo

Noup, homma tuli vähää vaille valmiiks. Toivottavasti saisin auton pakettiin tällä viikolla ja pääsisi ajelemaan.
Flying Calacucco

Sammy__80__



Tullut amerikan poijjiilta tilattua monen moista nippeliä uuteen bajaan niin erittäin hyväksi ja kilpailykykyiseksi kaupaksi on osoittautunut tulare hobbies. Tavarat tulee noin viikossa joskus jopa nopeammin. Ja osaavat merkitä kuoreen oikean hinnan niin välttyy tullimuodollisuuksilta.

http://tularehobbies.com/

jesi

Lainaus käyttäjältä: Sammy__80__ - 14.02.12 - klo: 19.43
Ja osaavat merkitä kuoreen oikean hinnan niin välttyy tullimuodollisuuksilta.


-1 / no like tälle ulosannille.
/ Jere Siirilä

juhamatti

Kuin monella on kokemusta victoryn promallin sivuasennettavasta putkesta?
Kele kun alkaa jo mennä toivo tässä touhussa...
Ton putken kun sain, ja kävin nyt jo toisen kerran ajamassa, niin v..u kun ei ole vääntöä alakierroksilla ollenkaan....
Kytkimenkin vaihdoin kun luulin jotta se luistaa, mutta ei..
Jossain 15000 kohilla auto lähtee kuin vanhanajan turbot, mutta alakierroksilla on kuin purkkaa venyttäisi..
Kaasari on walbron wt-813 ja kone on phr full mod 2-pulttinen 26ccm, joten kone pitäisi olla tuolle kuin tehty...
Mitä tässä vielä voi tehä??
Auttakaas ken tietää. :undecided:

timberjack

#2705
Itsellä tällainen vaimentamaton vrc putki ja on toiminut loistavasti vakio fuelie 26:ssa.



Ei ole ongelmia alakierroksien suhteen ja liikkuukin ihan kohtalaisen rivakasti vaikka on vakio moottori!
Oli siis nappiin osunut putkivalinta ja kiitos kuuluu siitä elfving racingille  :smiley:

juhamatti

#2706
Mulla on tämä malli.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/pipes/victory-silenced-side-mount-pro-pipe.html
Mikä malli sulla on?
Pro putkissa on tuo victoryn logo hitsattu kylkeen..
http://www.baja-land.de/epages/61655287.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/61655287/Products/V05[03]/SubProducts/%22V05[03]%20ohne%22

Sammy__80__



Kannattaa käyttää tätä sivustoa pienentämään linkkejä kun foorumi ei näy aina toimivan oikeen noissa pitkissä linkeissä

http://tinyurl.com

timberjack

Putki on tämä (Art nr. 8002)

http://victoryrc.nl/Victory_RC/OffroadHPI5T.html

Vaimentamaton sopii vain tähän 5t-malliin.
Ääntähän tästä lähtee aikalailla mutta ei ole minua haitannu  :tongue:

juhamatti

Joo, itteeki mietityttää, että onko tuo vaikutus psykologinen mulla, kun ääntä ei lähe enää siihen malliin kuin ennen....  :roll:
Tässä filmiä sunnuntailta, mitä olette mieltä?
P2120036
Kaasua kun antaa, niin tuota smoo smoota tekee prkl..
Ei auttanu vaikka kuinka sääti kaasarin L-ruuvia.

juhamatti

Sauri-arabian hemmo laitto viestiä yhellä foorumilla jotta näissä ei ole tota alavääntöä niin hyvin, kuin esim oli dominaattorissa, ja tuossa vrc taka-asennettavassa putkessa johtuen pienemmästä putken koosta, tai tuosta
paisuntatuubista..

juhamatti

Oiskohan pitänyt itellekkin tuo malli ennemmin tilata, alavääntöä saisi juurikin olla offroad autossa..

juhamatti

Tai sitten isompi iskutilavuus moottoriin, nyt varsinkin kun tuo 5b muuttuu 5t:ksi.

-rcmh-

Tai sitten Bartolone putki, alavääntöä kuin dominaattorissa mutta kiertää paljon pidemmälle.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

timberjack

#2714
Tässä videolla juuri sama yhdistemä kuin itsellä...

HPI Baja 5T VRC

Viime syksynä tuli muuten mitattua ihan mielenkiinnosta auton huippuja asfaltilla.

V-Maxxin tutka tallensi parhaimmillaan 76km/h:n lukemat muutamien yrityksien jälkeen.
Eikä ollut mikään ideaali rengastus alla vaan km racingin isot nappularenkaat  :tongue:

Sammy__80__

Moro

Tuo tehoputki kysymys on kyllä melko ikuista vääntöä  :grin: Kuka tykkää mistäkin. Itelle tulee tohon omaan kiesiin dominator V2 joka tuli kaupantekiäisinä. Mutta nähtäväksi jää tuleeko se joskus vaihtumaan...

Mutta on sitä jotain saatu rojektissakin aikaan. Tänään oli luppoaikaa niin näppäsin keulan kasaan ja postipoika toi alumiinisen peräkotelon joka oli hyvin laadukasta jälkeä ja laakereiden sovitukset oli todella tarkat ja kaikki ruuvit mutterit on 10.9 lujuutta.  Keulan kuvasta näkee hyvin miten istuu noi gtb:n jarrut.

juhamatti

Noi jarrut on kyllä helmet..
Et ottanu sellaista vaihdelaatikon kuorta, jonka saa perästä auki?
Vai kenen tekele tuo on?
Itellä on se turtlen palikka, ei tartte koko laatikkoa irrottaa kun diffin ottaa poies...
Senkijn on jo tosin integy kopioinut...
Mitenkähän esim toi baja joka on tossa filmillä, kiertää ja kukkuu alakierroksilta asti kuin raivotautinen, mutta oma on kuin rullatuolissa oleva invalidi, ylhäältä sitten kyllä urkua on ihan riittävästi, mutta kun pitäisi sitä olla alhaaltakin..
Oneill brothersin hemmokin sano jotta fullmod moottoriin ehdottomasti tämä victory pro putki...
Jotkut jenkkispedet taas sanoo tuolla foorumilla, jotta vähintään 29cc pitäs olla jotta tuolla putkella tekee sitä mihin se on tarkoitettu..
Näinä vaikeina aikoina tuo sähkömoottori olisi helppo vastaus, ei tartteisi kaasareita eikä pakoputkia, mutta sittten kun pelit je pensselit toimii, niin on se bensapeli kyllä nautinnollinen ajaa ja kuunnella.
Kattoo kun saa ton walbron wt990 jos se toisi alavääntöä lisää, ja välitystä vaihdoin kans vakioon.
Hemmetti kun piti se dominator myydä ja alkaa liian vaativaksi, sillä putkella tuo moottori toimi kuin unelma ja kitskua oli.

Sammy__80__

Juu tuli kyl sellasiakin malleja kateltua mutta päädyin kuitenkin tuohon kun oli huomattavasti edukkaampi ja toiseksi mietin että kun perää alkaa huoltaan niin samalla tekee isommankin huollon koko kiesin perä osaan.
Tuon peräkotelon valmistaja oli joku pikku paja ebayssa myy noita.

ari-mikael

Viime syksynä tuli muuten mitattua ihan mielenkiinnosta auton huippuja asfaltilla.

V-Maxxin tutka tallensi parhaimmillaan 76km/h:n lukemat muutamien yrityksien jälkeen.
Eikä ollut mikään ideaali rengastus alla vaan km racingin isot nappularenkaat 


Millä välityksillä sait ton 76km/h lukeman sekä millä kaasarilla?
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

timberjack

Lainaus käyttäjältä: ari-mikael - 17.02.12 - klo: 10.25
Viime syksynä tuli muuten mitattua ihan mielenkiinnosta auton huippuja asfaltilla.

V-Maxxin tutka tallensi parhaimmillaan 76km/h:n lukemat muutamien yrityksien jälkeen.
Eikä ollut mikään ideaali rengastus alla vaan km racingin isot nappularenkaat 


Millä välityksillä sait ton 76km/h lukeman sekä millä kaasarilla?

välitykset oli 55/19 ja vakio wallbro 668

juhamatti

Mitä iskariöljyä bajamiehet on tupanneet käyttää?
Jäykkyyttä ja valmistajaa tiedustelen...
Ei kai kukaan vain ja ainostaan hpi:n öljyä ole käyttänyt? :grin:
Siihen kun saa esim 1litran 9,90€ motsakin 10wattista haarukkaöljyä.
Samoja öljyjähän ne on mitä hpi:kin myy, mutta on pullotettu 100ml pulloihin ja hinta on sen mitä
1litra maksaisi..
Sama tosin muillakin rc tuotteilla valmistajasta riippumatta.
Ite meinasin ostaa motonetistä valvoline 10w haarukkaöljyä kun tässä joutuu remontin tekemään iskareihin..
Alapäästä vuotaa pihalle mehut..
Rypsiöljyäkin kerran käytin kun ei muuta ollut :laugh: :laugh: :laugh:
On vaan aika liurua tavaraa..
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=keula%C3%B6ljy

Sammy__80__

ite oon käyttäny motulin ööliä ja on ollu kyllä hyvää . nyt laiton taakse 5W:t ja eteen 20W:t

rampa

Miksi kukaan ei puhu näissä iskari keskusteluissa niistä iskarin männistä, että minkä reikäset/ numeroiset männät?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Sammy__80__

Lainaus käyttäjältä: rampa - 27.02.12 - klo: 10.34
Miksi kukaan ei puhu näissä iskari keskusteluissa niistä iskarin männistä, että minkä reikäset/ numeroiset männät?


Nyt puutaan  :cool:

Laitoin tohon  uuteen ss:ään  eteen nelireikäiset ja taakse 16 reikäiset. Taitaa olla 2 reikäiset vakiona edessä

juhamatti

10w ostettu, laitan eteen ja taakse tota kun ei ole muuta tällä hetkellä..
Taakse ois voinu kyllä samantein jotain 35w ostaa...

Sammy__80__

Tuli eilen iltapuhteeksi askarreltua bajaan piikkarit.

sulo2604

#2726
Kyllä oli aamulla hieno päästellä hankikantosilla Bajalla! Pinnassa viitisen senttiä kovaa lunta ja alla pehmeää. Auton kun tönäisi liikkeelle, niin hienosti kulki ja lumi pöllysi! Pyörähtäminen palkittiin rämpimisellä yli polvenkorkuisessa lumessa. Tohon hommaan kun olisi ollut laparenkaat...Koko talven olen myös himoinnut Hostilen renkaita nastoilla, mutta kun pitää olla tällainen köyhä työläinen, niin ei vaan pysty... :undecided: Orkkisrenkailla mennään...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Sammy__80__

Tuollaiset talvipiikkarit kyllä maksaa jonnii verran yli satasen mutta niiden käyttöikä on huomattavasti pidempi kuin soralla ja hiekalla käytettävien renkaiden. Edellisessä bajassa oli pari talvea tuon tyyppiset piikarit ja en kyllä huomannut  niissä mitään kulumista. Eli sijoitus on kyllä paikallaan ja ajonautinto huippuluokkaan

juhamatti

On noi nastarenkaat kyllä must juttu talvella.
Kold kutterit toimii kanssa ihan hyvin, ja on huomattavasti helpompi töinen kuin peltiruuvit renkaan läpi ruuvailla, vaikka noissa on varmaan himpun verran parempi pito..
Mutta kuttereillakin pärjää..
Painoa tosin voi olla kuttereilla hiukan enempi, en ole satavarma kun ei ole tullu punnittua noita kuttereita.

DIY-man

Yksi 1/2" Kutteri painaa n. 1,8g. Lisäksi Kuttereiden painopiste tulee hiukan isommalle halkaisijalle kuin sisältäpäin ruuvattavilla  wronic- tms. -ruuveilla.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10