Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!

Aloittaja paavi, 09.08.06 - klo: 10.06

paavi

autossa ei ole ryyppy nappia eli miten kannattas ryypyttää?? tässä tapauksessa ja jatkossa??

camshaft6

Sormi putken tukkeeksi ja muutama nykäisy narusta niin että polttoaine saavuttaa kaasarin.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

paavi



paavi

aukaisin moottorin otin sieltä sopat pois mitä oli todellakin vahan annoin jonkin aikaa kuivua kokosin ja sitten vauhtipyörä pyöri taas normaalisti ja käsikäynnistin pelitti eli nyt ei kai sitten muuta kuin sisäänajoa jatkamaan vai????

*HOKE*

Nonniin.. eli näin helpolla taas päästiin...

Kyllä.
Sisäänajoa vaan, ja koita nyt ryypyttää sopivasti. Mielummin liian vähän kuin liikaa.

paavi

yritin startata jumittui, avasin otin sopat pois starttasin jumittui sopat pois, starttasin jumittui annoin olla ja nyt ei enää oo taaskaa jumis et meen tänää taas koklaa et kyl siin mun mielest jotain kyl on???!!!

ropsan

Mitä polttoainetta käytät? Siinä polttoaineessa saattaa olla joku komponentti joka tarttuu sylinterin seinämiin ja estää männän liikkeen!
Olen kerran tavannut tämänkin ilmiön. Oireet ovat tutut. Korjaantui polttoaineen vaihdolla
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

paavi

Model Technics Qwik Fire 10

esim veljelläni pureten alpha 3:sta ajetaan samalla bensalla ja toimii hyvin jmittuminen alko kun ryypytettiin liikaa??!!

*HOKE*

Vaihdappas nyt heti se tulppa.
Ja ethän nyt vaankaan ryypytä edelleen liikaa.
Tuo että sanot ottaneesi sopat pois, startanneesi, ja taas sopat pois, viittaa aivan suoraan siihen että ryypytät edelleen liikaa.

Ei moottori tulvi mikäli sitä ei ryypytä liikaa.
Eli vaihda tulppa, ryypytä OIKEIN ja käynnistä kone.
Tämä ei nyt vaan ole yhtään sen ihmeellisempi homma.

paavi

en edes ryypyttänyt siinä välillä vedin noin 5 kertaa ja se jumittui ja sama en ryypyttänyt kertaakaan tänään kokeilin ri jumittunut mutta ei myöskään käynnistynyt hehku luultavasti heikossa latingissa kokeilen huomenna uudestaan...

tapsa92

eisuntekstistäsaamitäänselväävoisitlisätäisotkirjaimetjasittenmuutkinasialliseenviestiinkuuluvatasiatesimvälimerkit pisteetsunmuut :evil:
- Tapsa


-PM-

mitä sit jos se jumittuu? käännä ruuvarilla siitä vauhtipyörästä.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "paavi"iha sama
EI ole ihan sama.
- Tapsa

paavi

No nyt sitten on. Ei täällä nyt turhaan kannata muista aiheista puhua, kuin tämä aihe on. Vielä siitä, että käännä ruuvarilla vauhtipyörästä. Ei se siitä millään ruuvarilla liikahda. Kunnon pihdit ni sen saa pois jumista... :wink:

*HOKE*

Kun nyt tarkkoja ollaan niin kyllä se ruuvarillä pyörähtää...

Krossarissa se pyörähtää ruuvarilla vailla olisi pahastikkin jumissa, koska pohjan rakoon saa kammettua ruuvarin niin hyvin että ei tee tuskaakaan.
No mutta mutta...

Aivan sama millä sen käännät. Kunhan jumista lähtee.
Mutta siis... Koeta nyt vaihtaa se tulppa uuteen, lataa hehku kunnolla, lämmitä moottoria kunnolla ennen käynnistystä...
Kannen voi lämmittää vaikka 100 asteiseksi, mutta pää asia että saat siihen edes jonkinverran lämpöä.
Jos ei kuumailmapuhallinta löydy niin sitten fööni käteen... Föönillä vaan tarvii lämmittää kohtalaisen kauan ennenkuin saa sylinteriin lämpölaajentumista aikasiks...

paavi

saatiin auto toimii ei kyl lämmitetty. ajettiin tänään 4 tankkia ja hyvin toimii ollaan aina välil annettu koneen jäähtyy ja taas jatkettu mut ei kyl olla lämmitetty. haittaaks se? kuinkakohan monta tankkia pitäs ajaa tota inferno gt:n sisään ajoa onks 5 hyvä vai 7

*HOKE*

Noniin...
Hyvä että on käyntiin saaty jne.

5 tankin jälkeen voi hieman kiristää neulaa, ja 7 tankin jälkeen voidaan jo hakea säätöjä kohdalleen, ja alkaa ajamaan jo ihan kunnolla.

paavi

auton on nyt sisään ajettu. täysillä ollaan jo ehditty päästämään. neula on 2 kierrosta auki. auto röpöttää silti. pitäisikö ostaa kuumempi tulppa, nimittäin autolla pystyy ottamaan täydet kaasut hehkun kanssa, mutta ilman sitä auto meinaa sammua???


Maakari

mä en ihan 100% varma asiasta ole mutta viisaammat korjatkoon. Eli kyllä pitäisi. Osta kaks tulppaa noin yhen ja toinen kahen asteen kuumempi ja kokeile kummalla toimii hyvin.
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Olbe

kokeile säätää piikimmälle... paljonko lämmöt on ?
Junnumestari 2007


paavi

aika nopee pitää ottaa sormi pois voisin kokeilla sitä sylkijuttuu miten se nyt menikään

Catiska

Räkäset siihen kanteen, mieluusti sinne tulpan luokse. Jos se sylki haihtuu nopeasti (pari sekunttia), niin olet suht oikealla hehtaarilla. Mutta, ei kannata roiskaista sinne mitään valtavaa ikivihreää, sen haihtuminen kestää kuumassakin koneessa vähän pidempään. Suosittelen kyllä lämpimästi ostamaan sopivan mittarin, ne maksaa paljon vähemmän kuin mitä kiinni leikanneen moottorin korjaus...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

*HOKE*

Käännä sitä konetta vaan rohkeasti piikimmälle.
Noin 5 minuutin suuruisilla ruuvin käännöillä säädät niin kauan kunnes moottori kulkee nätisti ilman hehkua.

Mikäli sulla on vakio tulppaa vastaava tulppa niin pidä se lämpöarvo...
Ei sitä konetta kuumemmalla tulpalla säädetä, vaan ruuveista.

paavi

naapurilla on landmax 1. sillä on os 8 tulppa, jolla auto kulki hyvin. tulppa hajos ja laitettiin auton mukana tullut os a3 tulppa kehiin. auto ei enään kulkenut ilman hehkua. kyllä se siin on myös tulpasta kiinni. jos hyppään heti auton vakiosta kylmästä tulpasta kuumaan os 8 tulppaan, niin onko liian iso väli tulppien lämpöarvossa. kokeilen myös huomenna säätää konetta. kannattaako minun ostaa os 8 tulppa vastatkaa nopeasti nimittäin olen menossa jo huomenna 12 jälkeen hobbypointiin???

paavi

äskeisessä viestissäni puhuin siis inferno gt<.stä

Divi

paavi jos kaveris vaihtaa tulpan lämpöarvoa säätämättä konetta niin miksi luulet että se toimis sen jälkeen jos se ennen toimi? Järjenkäyttö on sallittua...