Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mitä mieltä hiilettömistä moteista?

Aloittaja Otsomaani, 28.01.03 - klo: 19.15

HotRod Devil

Onkos tuo Warrior 7020 nopari pakosti ohjelmoitava ennen ajoa, vai voiko sillä lähteä ajamaan suoraan paketista? Moottorina Lehner Basic 4200. Ei nimittäin satu olemaan sopivaa ohjelmointikaapelia saati softaa.

Ylipäätänsä nuo noparin mukana tulleet ohjeet ovat siansaksaa ts. englantia saksan sanajärjestyksellä.
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "HotRod Devil"Onkos tuo Warrior 7020 nopari pakosti ohjelmoitava ennen ajoa, vai voiko sillä lähteä ajamaan suoraan paketista? Moottorina Lehner Basic 4200. Ei nimittäin satu olemaan sopivaa ohjelmointikaapelia saati softaa.

Ylipäätänsä nuo noparin mukana tulleet ohjeet ovat siansaksaa ts. englantia saksan sanajärjestyksellä.

Ei tarvitse confata ennen ajoa, tosin pakki on pois päältä oletuksena (Vain jarru on).
Sen perusasetusten (Pakki ja jarru) confaukseen ei kaapelia tarvitsekkaan, vain jumpperin irroitus akun +kaapelin juuresta ja asetukset saa tehtyä radiolla.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

HotRod Devil

E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

RaDon

Kenelläkään tietoa, että saako Suomesta vielä mistään LRP:n Vectoria tai Reedyn NEO:a?

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "RaDon"Kenelläkään tietoa, että saako Suomesta vielä mistään LRP:n Vectoria tai Reedyn NEO:a?

Näyttäisi että moottorit tulevat samasta tehtaasta kuin Novak, tarra vain on ilmeisesti erilainen.
Säätimissä alkaakin olla "hajontaa" sitten näiden kesken, esim LRP:een Sphere säädin käy sekä harjallisille että harjattomille moottoreille.
LRP:een harjattomalla koneella tullut näköjään ensimmäinen voitto jenkkien US ROAR 1/12 Carpet Nationals sarjassa. http://www.lrp-electronic.de/e/news_flash/detail.asp?id=866
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Nöhvö

Taitaapi olla nosramilla sama säädin ja harjaton motti kuin Lrp:llä..
Säädin: http://www.nosram.com/products.asp?id=26
Motti: http://www.nosram.com/products.asp?id=30

RaDon

Jep. Kiitos vastauksista!

Tilasin tänän aamuna Nosramin koneen (vastaava siis kun LRP Vector)
Huomenna hakemaan vielä Pisteestä LRP:n Sphere sitä ruokkimaan  :wink:

Catiska

Kun noissa harjatomissa näyttäisi tapahtuvan jarrutus "muuttamalla" moottori generaattoriksi, niin onko säätimet niin älykkäästi suunniteltu, että ne osaisi syöttää virran takaisin akkuihin, eli lataisi akkuja jarrutuksessa? Pidentäisi ajoaikaa kuitenkin ihan merkittävästi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Kun noissa harjatomissa näyttäisi tapahtuvan jarrutus "muuttamalla" moottori generaattoriksi, niin onko säätimet niin älykkäästi suunniteltu, että ne osaisi syöttää virran takaisin akkuihin, eli lataisi akkuja jarrutuksessa? Pidentäisi ajoaikaa kuitenkin ihan merkittävästi.

Tietääkseni tuota virran takaisinsyöttö tekniikkaa käyttää/käytti vain yksi valmistaja, näin joskus luin lennokit.netistä (Valmistajaa en nyt "kirveelläkkään" muista).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Catiska

Harmi, se olisi ainakin ajatuksena mielenkiintoinen, mutta ehkä käytännön toteutus ei ihan helppo.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Että pitää olla surkeaa tuuria. Tilasin Saksasta harjattoman moottorin ja säätimen. Nyt kun ne viimein tänään tuli, niin into asentaa autoon ne oli valtava. Mutta p**hana. Milloin ne toopet oppii tarkastamaan ulkomaille lähtevät paketit paremmin. Säädin oli väärä. Tyyppi muuten oikea, mutta tarkoitettu lennokkeihin. Moottori muuten ok, mutta väärällä akselikoolla, eli 5mm kun piti olla 3,17mm. Varmaan tuo moottorikin lennokkiin. Myönsivät kyllä mokansa ja lupasivat laittaa ainakin säätimen heti maanantaina tulemaan, moottorista ei vielä tiedä, onko niillä sopivaa hyllyssä. Siinäpä meni heinäkuukin niin, ettei pääse uudella autolla ajamaan ja kokeilemaan sitä...  :twisted:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

No, laittavat sentäs maanantaina tulemaan uuden säätimen. Onko kenelläkään kokemusta BK-elektronikin 7020-säätimen ohjelmoinnista? Kun kytkin sen tietokoneeseeni, niin ohjelmassa ei tapahtunut mitään, aivan kuin se ei olisi löytänyt koko säädintä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

fufurius

Riittääkö 3200HD 3-kennon lipo pakka ruokkimaan hackerin C40 S6 mootoria? Uskon että riittää, mutta kuinka pitkä ajoaika tolla pakalla tulisi?

HotRod Devil

Vihdoinkin löytyi aikaa askarrella Lehner Basic 4200 ja Warrior 7020 säätimen kanssa, mutta mutta...muutossa on hukkunut tuo Warriorin manuaali!  :cry:

Miten ohjelmoin noparin? Jumpperi otetaan irti mutta mitäs sitten?

Entä kuinka tuo pakki saadaan käyttöön, ymmärtääkseni se on pois päältä tehdasasetuksena?
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Catiska

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

SuperBeast

Kertokaapa viisaat joku hyvä ja halpa autonopari LB 2100 moottorille. Olisin erittäin kiitollinen jos nopari tukisi 12 kennoa. Jotain nettiosoitetta voisi laittaa, jos jollain "takataskussa" hyvä paikka on. Ja kaupan ei tarvitse olla suomessa, ulkomailtahan tuntuu saavan aikast sopuhintaan tavaraa. Kiitokset etukäteen!
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"Kertokaapa viisaat joku hyvä ja halpa autonopari LB 2100 moottorille. Olisin erittäin kiitollinen jos nopari tukisi 12 kennoa. Jotain nettiosoitetta voisi laittaa, jos jollain "takataskussa" hyvä paikka on. Ja kaupan ei tarvitse olla suomessa, ulkomailtahan tuntuu saavan aikast sopuhintaan tavaraa. Kiitokset etukäteen!

Halvin on edelleen Warrior 70A säädin, hintaan 139€......
Sitähän myy BK-Elektoniks.
Toinen edullinen on GENESIS SPORT PLUS säädin, ei tosin kestä 12 kennoa. http://www.mtroniks.net/mtroniks_SC_products.asp?CategoryID=1&SubCategoryID=6
Genesistä saa noin 150€ hintaan Medaseciltä http://medasec.com
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

SuperBeast

Kiitokset näistä! Joudun varmaankin tilaamaan tuon Warriorin jossain vaiheessa... Sillä saa taas Speden liikkeelle.  :D
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

HotRod Devil

Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet Lehner Basic 4200 moottorin kanssa, erityisesti Stampedessa?

Itse ajelen tällä hetkellä kuudella kennolla ja pinjoni taitaa olla 14t, spurri on se vakio 87. Nälkä kasvaa syödessä, eli lisää vauhtia on saatava. Täytynee väsätä 8-kennoinen paketti, mistä saisi edullisesti 3300 mAh irtokennoja?

Onko moottorin kuumeneminen samalla tavalla haitallista kuin hiilellisissä moottoreissa, vai saako tuo harjatonkin kuumeta lähes polttavaksi?
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "HotRod Devil"Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet Lehner Basic 4200 moottorin kanssa, erityisesti Stampedessa?

Itse ajelen tällä hetkellä kuudella kennolla ja pinjoni taitaa olla 14t, spurri on se vakio 87. Nälkä kasvaa syödessä, eli lisää vauhtia on saatava. Täytynee väsätä 8-kennoinen paketti, mistä saisi edullisesti 3300 mAh irtokennoja?

Onko moottorin kuumeneminen samalla tavalla haitallista kuin hiilellisissä moottoreissa, vai saako tuo harjatonkin kuumeta lähes polttavaksi?

Mulla on vakiot kiinni, n.20km/h tulee vauhtia lisää jos vaihdat 6 --->8 kennoon. Ja ajo muuttuu "väkivaltaiseksi", en keksi muuta sanaa mut...ei usko samaks moottoriksi enää  :mrgreen: (mulla jäi 2 corallyn kennoa(3300) ylimääräseks, kun tein nuo 2 akkua, käyttämättömiä siis vielä)

...ja menee vakio välityksillä sen mitä on ajettavissa, sen nopeempi ei tarvi olla, jarrutukset on pidemmillä välityksillä todella vaikeita.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Catiska

Minä jouduin vaihtamaan 3200 SHD LiPo-kennoihin, kun matsatut GP 3300 kennot kyykistyi totaalisesti ja kokoajan. Mitenkä teillä virta noilla riittää?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Minä jouduin vaihtamaan 3200 SHD LiPo-kennoihin, kun matsatut GP 3300 kennot kyykistyi totaalisesti ja kokoajan. Mitenkä teillä virta noilla riittää?

Ei mulla ainakaan ole ollut kyykähtämis ongelmia 8 kennolla, niin kuin oli 6 kennon ajossa...ainainen huoli toki on miten paikat kestää  :wink:
...eli just sen verran pystyy antaa kaasua kun haluu...eli akku on tyhjä tai auto on rikki, jos pystyy lähteen/ajelee kaasu pohjassa.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Catiska

Niin, ja tietty yksi tekijä asiassa on, että tuo 4200 Basic ottaa virtaa 55A, joten se kait on tavallisten akkujen antovirran rajoissa joten kuten. Oma moottorini haukkaa 100A, ja se tuppasi kyykyttämään akut ihan  perusteellisesti.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Niin, ja tietty yksi tekijä asiassa on, että tuo 4200 Basic ottaa virtaa 55A, joten se kait on tavallisten akkujen antovirran rajoissa joten kuten. Oma moottorini haukkaa 100A, ja se tuppasi kyykyttämään akut ihan  perusteellisesti.

...en nyt muista paljonko tuo mun LB4200XL haukkaa, ja ei sekään kyykähdä 8 kennolla...mut ajot on äkkiä ajettu (n.5-10min), pitäis ne lipot kans hommata. Mutta siitä tulisi 11.1V systeemit? :mrgreen:  Hivenen minuakin epäilyttää...
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Jankka

LB4200XL haukkaa muistaakseni 110A

AssoRacing

Kyllä mun LB 4200 XL laittaa 8 kennoa kyykkyyn jos painaa kaasun pohjaan..
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

puzzle

No, en väittele tästä aiheesta...millä vehkeellä pystyt ajaan/lähtemään kaasupohjassa tuolla setillä :?:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Catiska

Ei siitä LiPo paketista tule välttämättä yli 11v systeemiä, jos laitat tai ostat 2 kennon (2S) paketteja, niinkuin minä, niin nimellisjännite pysyy kohtuulisena. Ja voihan niitä kolvailla eri seteiksi myöhemmin, miten vain tahtoo. Ainakin minun TC4 BK:n 20-6 moottorilla potkii ihan tarpeeksi kahdellakin kennolla. Millään ei saa niin paljon pitoa, että sitä saisi kunnolla tiehen ainakaan alle 70 km/h:n välityksillä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

puzzle

Ei tietenkään, on vain tuosta "valikosta" se jonka laitan, jos spede siirtyy lipo aikaan. Onko jollain ollu jossain isommassa autossa esim. e-maxxissa tota settiä. (LB4200XL ja lipot)

Eli pysähtyykö puolet nopeemmin, kun "etusetkin" on hommassa mukana?
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Mini-Z

Mitä suomesta saatavaa harjatonta säädin/moottori yhdistelmää suosittelisitte ? Alle 350€
Are you sure?