Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Ford F-350 High Lift

Aloittaja TommyW, 25.09.06 - klo: 00.05

TommyW

Rakas joulupukki: mikäli otat jo tähän aikaan vuodesta lahjatoiveita vastaan, saisitkos kääräistyä minulle tällaisen pakettiin: http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58372  :wink: (Pistä mukaan vielä ne tarvittavat 42kpl kuulalaakereita...)

Onpahan Tamiya taas julkaissut melkoisen täsmäaseen meille ikileikkijöille... ...eihän tämä toki enää samanlainen malmikasa ole kuin Blazerit, Hiluxit, Bruiserit ja Mountaineerit napalukkoineen kaikkineen, mutta melkoisen "eroottinen" laite silti näin muovisempanakin...

Duster1

Tuo on kyllä todella hienon näköinen. Tollasella olis jo tyyliä möyriä.

mm. 3-vaihdetta, diffilukot jos haluaa käyttää, lehtijouset, 4 pyörä ohjaus mahdollisuus jne.

Täältä "vain" 360$ + sähköt. http://www.killerhobbies.com/Browse_Item_Details.asp/Item_ID/937273/categ_id/302/parent_ids/0,302/Name/Tamiya_Ford_F350_Hi-Lift_kit_-_TAM58372
Axial SCX 10 TR

TommyW

Tässä näytteeksi yhden Tamiya-clubilaisen videopätkä (19MB):

http://www.tamiyaclubdata.com/movies/16/mQO4D5N66NJ.wmv

(kopioi linkki selaimen otsikko-riville, jos ei aukea suoraan)

On se vaan kaunista... :wink:

waltt

Olishan hieno fiilistelyauto... :wink:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

JVL

tere

guugeli löysi auton saksasta 449€ hintaisena +tietenkin postit.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

suiza

tai suomesta  http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=747
Racing Factory -verkkokauppa - Tamiya Ford F-350 High-Lift
Hyper 10TT,Clod keppi,TLT-xrc ,club 10

RacingFactory

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18386

Varaa heti omasi, autot saapuvat vajaan 2 viikon kuluttua.

Kotimainen vaihtoehto :mrgreen:

ClodZ

Jenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.
XC - Poor boys Bruiser

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "RacingFactory"http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18386

Varaa heti omasi, autot saapuvat vajaan 2 viikon kuluttua.

Kotimainen vaihtoehto :mrgreen:

Hienoa Mikke!
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

nihel

LainaaJenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.

Nyt en malta olla kommentoimatta :wink:

Auto jenkeissä 250€, rahti min. 80€ ( tää auto ei mahdu kirjekuoreen), kuulalaakerit 30-40€ tekee jo yhteensä 370€.

Sitten tämän kokoinen paketti jää tulliin.
Loppusumma 370€ +alv 22% tekee 450€.

Tähän verrattuna suomi-auto on edelleen ihan kohtuu hinnalla :mrgreen:
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

bluebeetle

Juu se on harmi ettei näitä valmisteta Suomessa...  :) Miksköhän ei????
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

ClodZ

Lainaus käyttäjältä: "nihel"
LainaaJenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.

Nyt en malta olla kommentoimatta :wink:

Auto jenkeissä 250€, rahti min. 80€ ( tää auto ei mahdu kirjekuoreen), kuulalaakerit 30-40€ tekee jo yhteensä 370€.

Sitten tämän kokoinen paketti jää tulliin.
Loppusumma 370€ +alv 22% tekee 450€.

Tähän verrattuna suomi-auto on edelleen ihan kohtuu hinnalla :mrgreen:

Näin laskettuna toki - tarkoitin kuitenkin sitä, että käytännössä ei kuitenkaan tunnu lainkaan kohtuulliselta, jos Yhdysvalloissa asuva rc-harrastaja voi kantaa lhs:stä kaksi autoa samalla rahalla kuin suomalainen yhden.

Ymmärtääkseni jenkeissä ei myöskään ole Tamiyan tuotantolinjaa, joten molemmat kauppiaat joutuvat tilaamaan pakettinsa pieneiltä keltaisilta ihmisiltä. Hintaero siis syntynee erilaisesta verotuksesta ja eri suuruisista katteista, joista jälkimmäinen taitaa olla kytköksissä myynnin volyymiin.

Niin tai näin, ameriikan vastiineeni hakee kaupasta auton ja minä jään haaveilemaan katkerana.
XC - Poor boys Bruiser

Tomas

Todella nopeaa ja hyvää palvelua RacingFactorilta, soitin Mikelle aamupäivällä ja tiedustelin jos saisi niitä hommattua, nyt jo myynissä verkkokaupassa!!!  :D

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"Ymmärtääkseni jenkeissä ei myöskään ole Tamiyan tuotantolinjaa, joten molemmat kauppiaat joutuvat tilaamaan pakettinsa pieneiltä keltaisilta ihmisiltä. Hintaero siis syntynee erilaisesta verotuksesta ja eri suuruisista katteista, joista jälkimmäinen taitaa olla kytköksissä myynnin volyymiin.

Amerikassa on huomattavan paljon enemmän harrastajia ja sitä myötä liikkeiden tilauserät ovat selvästi suuremmat, jolloin tehdasalennuksetkin ovat selvästi suurempia. Tullimaksut, verot, kuljetuskustannukset jne. vaikuttaa myös. Amerikassahan (tai noh ehkä pikemminkin U.S.A:ssa) ei osavaltioiden välillä taida tullimaksuja olla. En tiedä sitten, että kuinka suuri ero niistä prosentuaalisesti tuotteen hintaan tulee.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Tomsson

Olis kyllä kerrassaan hieno peli. Tekis vähän jopa mieli.
Mitähän olis, mitä vois myydä pois, jotta rahoitus onnistuisi. Hmmm..
allekiroitus

AssoRacing

Onko moni päässyt kokeilemaan Fordin ajo-ominaisuuksia?
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

RacingFactory

Vai odottaako kaikki laakereita :oops:

geswas

Laakereita odotellessa, kori on kyllä jo valmis. Jos viikonloppuna pääsis kasaamaan...  :)
-Pate-

Tomas

Emme ole pelkästään levänneet laakereilla (heh heh). Iskarit on kasattu ja kori pohjamaalattu.

geswas

Eilen illalla sain liftin vihdoin kasaan ja akullinen on nyt ajettu. Aika hauska härveli, ainakin XC alustaan verrattuna täysin erillainen ajaa. Paino tekee autosta raskaamman ja rauhallisemman ja käytös on paljon aidompaa. Vaihteet toimii hyvin ja 2 riittää joka paikkaan mut 1 on kuningas rock grawlingiin. Joustoja pitää saada lisää vaikka en laittanut kun yhdet lehdet alusta on aika kankea. Traction barin laitoin jo taka akselille ja eteen täytyy
vielä laittaa koska lehdet  tuppaa ruveta vääntymään tiukassa paikassa ja auto alkaa telkkimään. Vinssi täytyy vielä virittää paikalleen joka vaatii uuden etupalkin tekemisen.  Korotus ja isommat renkaatkaan ei olisi myöskään  pahitteeksi ja ja...  :lol:  Taitaa sama kierre alkaa kun oikeessakin offihärvelissä!  :wink:
-Pate-

4wdkanootti

Ai kun sais ajotilannekuvii tai videoo !  :)
riittääkö muuten 1 kanava,1servo  kaikkien vaihdeasioiden etäkäyttöön?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"Ai kun sais ajotilannekuvii tai videoo !  :)
riittääkö muuten 1 kanava,1servo  kaikkien vaihdeasioiden etäkäyttöön?

Yhdellä servolla hoituu vaihteisto
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

geswas

Tänää tuli sitten koeponnistettua liftiä vähän reilummin. Missään ultimate kivikossa sillä ei kyllä vakio kunnossa tarvii ajella. Auto on koko ajn jonkun kiven päällä joko akseleistaan tai pohjapanssarin päällä killumassa. Kovin kallellaankaan ei kannata näköjään ajella, kaks kertaa katon kautta kivikkoon kyljelleen koko 3kg komeus ja maalit ketullaan monesta paikasta.  :evil:  Kallio nousuissa on kyllä pitoa aika uskomattomasti varmaan painon ansiosta. Sitten löysin paratiisimaisen mutapaikan puol kuivuneesta rannasta ja siellä vierähtikin oikeen pari tuntia. Pieneen rengaskokoon ja painoon verrattuna menee kyllä uskomattoman hyvin mudassa vaikka olisi akseleita myöten upoksissa. :shock:  Ja XC:ssä ilmennyt puutuminen mutaleikeissä on mennyttä aikaa. Potku riittää 2 vaihteellakin porskuttamaan
täysrähinällä mutalentäen! Akku (Nosram 4000) kestää näköjään tolkutoman kauan, 2,5 tuntia ajoin tänään eikä mitään merkkkejä loppumisesta.
-Pate-

AssoRacing

Aika hiljaista ollut tässä topikissa..  :|
geswas, joko vinssi paikoillaan? omaa Fordia korotin 1/2" ja tilasin 2.2 Moab's kumit. Mootori vaihtuu hiilettömään ja lipolla ajoaikaa
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

geswas

Juu hiljaista on ollut. Eikö muita lifti harrastajia ole palstalla?  :|  Vinssi on ollut paikallaan jo pitemmän aikaa. Hyvin toimii, laitoin lavalle vinssin "päävirtakatkaisijan" ettei vahingossa tule vinssailtua. Naruksi pitää varmaan  laittaa karhunlankaa. Siima ei näytä kestävän vaikka pitäs kestää 8,1kg! Korotin koria 15mm ja alla pyörii nyt HPI:n 2.2 Yokohama Geolanderit ja Split 5 vanteet. Nyt pystyy jatkamaan offailua talvellakin kun kantaa nuo isommat pyörät hyvin umpihangessakin. Ois kiva nähdä kuvia muitten lifteistä, ketkä niitä nyt sitten tilaskin. Tuolta löytyy kuvia mun vekottimesta, tosin vakiokuntoisena.

http://petrisimolin.com/ThePalsta/pop_profile.asp?mode=display&id=3355
-Pate-

at


geswas

Juu kyllähän sellasta siimaa löytyy mikä kestää vaikka 20kg mutta ku ei oo tuo siima oikee hyvä muutenkaan ku tuppaa joustamaan niin paljon... Hyvä karhunlanka kestää kyllä tarpeeks, eikä venykkään niin paljoo.
-Pate-

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "geswas"Juu kyllähän sellasta siimaa löytyy mikä kestää vaikka 20kg mutta ku ei oo tuo siima oikee hyvä muutenkaan ku tuppaa joustamaan niin paljon... Hyvä karhunlanka kestää kyllä tarpeeks, eikä venykkään niin paljoo.
Itseasiassa Fireline on kuitusiimaa, joka ei juurikaan veny.

AssoRacing

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

AssoPoika

Kyllähä se komia on.  :wink: