Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Futaba 3pm

Aloittaja jipiii, 04.10.06 - klo: 19.28

jipiii

Heippa

ostin tuossa käytetyn ohjaimen mikä oli kuin uusi
mutta olisko jollakin suomen kielistä manuaalia tai jotain linkkiä jollekkin sivulle mistä moisen voisi käydä lukasee (imuttaa)

nirppu988

Boystoys myy 15€ hintaan..Ei taida ilmaiseksi mistään saada..
FG Monster Beetle Pro/ Traxxas E-maxx/ E-sky Lama V3

mikkojkl


jipiii

tuota lontoon murretta tässä tavaillaan ihan orkkis manuaalista mutta tuli vaan mieleenkysäistä jos vaikka jostain netistä löytyis suomeksi sama

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "jipiii"tuota lontoon murretta tässä tavaillaan ihan orkkis manuaalista mutta tuli vaan mieleenkysäistä jos vaikka jostain netistä löytyis suomeksi sama

Niinkuin tuossa ylempänä mainittiin... Ilmaiseksi et sitä saa mistään suomeksi...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Duster1

Kysy, jos joku kohta on epäselvää.
Axial SCX 10 TR

jipiii

millä ihmeellä saan tuon kaasu ja jarru liipasimen vaihtamaan suuntaa
nyt kun painaa kaasua niin jarru menee päälle.. mut pitäis saada juuri toisin päin

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "jipiii"millä ihmeellä saan tuon kaasu ja jarru liipasimen vaihtamaan suuntaa
nyt kun painaa kaasua niin jarru menee päälle.. mut pitäis saada juuri toisin päin

Kohdasta "REV TH"
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

jipiii

Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "jipiii"millä ihmeellä saan tuon kaasu ja jarru liipasimen vaihtamaan suuntaa
nyt kun painaa kaasua niin jarru menee päälle.. mut pitäis saada juuri toisin päin

Kohdasta "REV TH"


ei meinaa millä löytyä moista juttua edes lontoon manuaalista (edelleen kaasulla menee jarru)  :roll:  :roll:  :roll:

Sami L

1. Laita ohjain päälle (iso power-vipu näytön alla, ledi syttynee kun laite on päällä

2. Paina SEL nappia 13 kertaa, nyt ruudulla pitäisi lukea REV-ST

3. Paina CH nappia, nyt näytöllä lukee REV-TH ja on tai off

4. Paina + nappulaa kerran, nyt jos näytöllä luki off, niin siinä pitäisi lukea on ja päinvastoin

5. Paina SEL nappulaa kolmesti, ohjain on perusnäytöllä

6. Homma valmis, kovaa ajoa.

Eikä maksanu mitään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jipiii

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"1. Laita ohjain päälle (iso power-vipu näytön alla, ledi syttynee kun laite on päällä

2. Paina SEL nappia 13 kertaa, nyt ruudulla pitäisi lukea REV-ST

3. Paina CH nappia, nyt näytöllä lukee REV-TH ja on tai off

4. Paina + nappulaa kerran, nyt jos näytöllä luki off, niin siinä pitäisi lukea on ja päinvastoin

5. Paina SEL nappulaa kolmesti, ohjain on perusnäytöllä

6. Homma valmis, kovaa ajoa.

Eikä maksanu mitään.





syvä kiitos ja kumarrus

tarjoisin kahvit jos voisin vaikka   8)  8)  8)

ei muuta kun hyvää RC-syksyä kaikille  muillekkin  avustajiile:)

Sami L

Mukava olla avuksi, sattu oma kapula lojumaan tuossa viereisellä pöydällä.

Kysele ihmeessä lisää jos tarvetta ilmenee, kun perushommasta pääsee jyvälle, niin logiikka on melkolailla selkeä.

SEL-napilla valitaan tehtävät toiminto
CH-napilla valitaan mihin kanavaan se tehdään (ohjaus / kaasu)
+ ja - napeilla tehdään tarvittavat säädöt.

Jos halutaan esimerkiksi säätää ohjauksen vasemman suunnan päätypiste, niin käännetään ratista vasemmalle, näyttö ilmoittaa kumman suunnan säätö on kyseessä. Helppo kokeilla mikä muuttuu kun ottaa esim EPA-ST valinnan esille ja kääntelee ratista, samalla näyttöä tarkkaillen. (L.F.U ja R.B.D)

PS. En juo kahvii.  8)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

jipiii

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Mukava olla avuksi, sattu oma kapula lojumaan tuossa viereisellä pöydällä.

Kysele ihmeessä lisää jos tarvetta ilmenee, kun perushommasta pääsee jyvälle, niin logiikka on melkolailla selkeä.

SEL-napilla valitaan tehtävät toiminto
CH-napilla valitaan mihin kanavaan se tehdään (ohjaus / kaasu)
+ ja - napeilla tehdään tarvittavat säädöt.

Jos halutaan esimerkiksi säätää ohjauksen vasemman suunnan päätypiste, niin käännetään ratista vasemmalle, näyttö ilmoittaa kumman suunnan säätö on kyseessä. Helppo kokeilla mikä muuttuu kun ottaa esim EPA-ST valinnan esille ja kääntelee ratista, samalla näyttöä tarkkaillen. (L.F.U ja R.B.D)

PS. En juo kahvii.  8)

no onhan tuossa vaikka mitä säätöjä
mutta tutkitaan lisää kun pääsen ulos kokeilemaan auton kera
nyt vaan noi ilmat ei kauheen hyvin anna periks lähtee sateeseen....
ja on mulla toi lontoon kirjanen jota täytynee opetella pikki hiljaa ja kokeilemalla kaikken oppii (tai sekoittaa)  :roll:

Jose.92

Miten tehdään uusi muistipaikka?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Duster1

Virrat päälle ja sitten sel napista 14 kertaa ja ch napista saa valita uuden muistipaikan. Muistipaikka valitaan painamalla - ja + nappeja yhtäaikaa.

Paikan nimeäminen tapahtuu laittamalla virrat päälle ja samaan aikaan painetaan sel nappia jolloin päästää System tilaan. Sieltä kohta nam jossa vilkkuu kursori mihin kirjain valitaan - ja + napeilla ja valitaan ch napilla.
Axial SCX 10 TR

Jose.92

Mites kun teen mun veneelle muistipaikan ja haluaisin sen koko 260 c minkä se servo kääntyy niin toimimaan siintä kaasu vivusta nii miten se toimii? tai 180c riittää
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Duster1

Siis tarkoitatko, että servo liikkuisi koko varansa pelkästään kaasua vetämällä? vai yhteensä kaasua ja jarrua?

Tuo ensimmäinen vaihtoehto on mahdoton koska käytännössä servo liikkuu keskiasennosta eli maks. puolet koko servon kääntymisestä eli pelkästään kaasua painamalla ei saa koko servon liikettä ainakaan radiosta säädettyä. Tietysti asettamalla radiosta keskikohta mahdollisimman paljon toiseen päähän ja mekaanisesti säätelemällä voi servon saada toimimaan yhteen suuntaan enemmän kuin puolet.

Kun EPA säätö näyttää 120% on servon kaikki liikevarat käytössä.

Vaikeesti selitetty, mutta jos hokasit silti :|
Axial SCX 10 TR

Teroz82

Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Lainaus käyttäjältä: "jipiii"tuota lontoon murretta tässä tavaillaan ihan orkkis manuaalista mutta tuli vaan mieleenkysäistä jos vaikka jostain netistä löytyis suomeksi sama

Niinkuin tuossa ylempänä mainittiin... Ilmaiseksi et sitä saa mistään suomeksi...

tilasin kans itelleni suomenkielisen. kyllä siitä mielestäni se 14e kannatti maksaa. joku on nähnyt kovan vaivan sen suomentamisessa

HPI-man

Huomenna lähden tampereelle ja sieltä olisi tarkoitus ehkä ostaa 3PM. Minkälainen radio oikein on? Itsellä ei ole kokemusta kuin "perus" radioista.

Sami L

Hinta-/laatusuhteeltaan hyvä, toimiva perusradio kaikilla tarpeellisilla ja tarpeettomilla ominaisuuksilla. Mielestäni SE radio, jota halvempiin (aka. huonompiin) ei kannata sekaantua.

Soittoääniä tähän ei tosin saa, eikä ledin väriä voi vaihtaa valikoista, mutta muistipaikat, päätypisteet ja muut oikeasti hyödylliset ominaisuudet löytyy.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Hinta-/laatusuhteeltaan hyvä, toimiva perusradio kaikilla tarpeellisilla ja tarpeettomilla ominaisuuksilla. Mielestäni SE radio, jota halvempiin (aka. huonompiin) ei kannata sekaantua.

Voiko tätä oikeasti enää paremmin sanoa! +1
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Lassi

Sen verran joutuu kysymään viisaammilta ohjaimen ohjelmointi mahdollisuuksista. Ostin itse ohjaimen noin vuosi sitten ja nyt se olisi tulossa 1/8 harjattoman krossari projektin ohjaajaksi.

Tarkoituksena olisi saada jarrutus toimimaan krossarin omilla levyjarruilla. Normaali kaasu/jarru kanavahan menee nopeudensäätimelle minkä jarrutus on tässä tapauskessa melko merkityksetön, koska keski diffi jakaa voimaa vähän minne sattuu, muutenkin levyjen rinnalla siitä ei ole mitään hyötyä. Lueskelin aikanaan manuaaliasta jotain "programmed channel mixing" tms.

Mietin onko sillään millään mahdollista saada toimimaan 3kanavan servoa samaan tapaan "portaattomasti" kun polttiksessa jarru toimisi? Sillähän ei ole merkitystä vaikka ohjain samaan aikaan antaisi noparille jarrutus käskyn, koska jarru voi vaikka ohjelmoida kokonaan pois päältä nopeudensäätimestä. Tarkotuksena olisi saada siis 3.kanavan servo tekemään jarrutus työt aina kun kaasuvipua työntää jarrun/pakin puolelle.

Jos tuo onnistuu niin varmaan alkaa olemaan turhan unelmointia kyseiseltä ohjain setiltä, että myös pakin saisi toimimaan. Jotenkin viiveellä tms. ohjain käyttäisi jarrua painettaessa jarruservoa (3kanava) ja tietyn viiveen/signaalin jälkeen ohjain ei ohjaisi enään jarruservoa vaan käyttäisi noparista pakkia :P

Pääasiana olisi että saisi tuon levyjarrun toimimaan aina jarruttaessa, ei tuo pakki niin pakollinen krossarissa ole.

Duster1

Kokeilemallahan se selviää miten toimii.

Mutta pakkia ei saa kyllä toimimaan, ettei samalla 3 kanava toimisi.

Ps: Kyllä ne jarrut toimii ilman levyjäkin hyvin kun vaan jäykemmät öljyt keskellä on (ja pitääkin olla).


Axial SCX 10 TR

miksalo

1/5 autossa oli itsellä 3-kanava etujarruille.
pakki ei kyllä sit tietenkään toimi...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Duster1

Oli itselläkin 1/6 ja 1/5 autoissa, mutta kysehän on harjattoman tekniikan kanssa. Luulisin toimivan, koska eihän radio tiedä onko siellä servo vai nopari toimimassa.

Mä voin tänään jossain välissä kokeilla toimiiko miten.
Axial SCX 10 TR